hohhoijaa... sossu ei huomioi asumismenoja :( eikä huomioi muitakaan, todellisuudessa rahaa jää 300e/kk kolmelle hengell

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahhdinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahhdinko

Vieras
VJoi jestas...eikös toimeentulotuki pitäisi olla se VIIMEINEN tuki ja turva, kun näin yksinhuoltajalla ei rahat vain riitä ja töitä kun ei ole. Alennuin jopa hakemaan siivous töitä, mutta kun ei ole kokemusta niin eipä avautunut edes sitä työpaikkaa!
No jouduin sitten laittamaan sosiaalitoimistoon hakemuksen.. Tulot 1200e/kk. Menot; vuokra 895e/kk, tiedän ja olen hakenut edullisempaa asuntoa, mutta kun en saa sellaista kun asuntotoimistossa sanotaan että mulla on hyvä ja edullinen asunto heidän mielestään!! ja sosiaalitoimisto sanoo, että vuokra pitäisi kolmelle olla max.600e/kk! no minkäs teen?? no sähkölaskun maksoivat ja muita eivät huomioi!! siis mitä?
Pitääkö munkin hakea lapsille nyt sitten hoitopaikka ja alkaa keräämään päivisin pulloja, että tää tilanne nyt helpottaa vai mitä?? auttakaa nyt mua! mitä itse tekisit tälläsessä tilanteessa?

tottakai sä haet lapsillesi hoitopaikan jos meinaat töihinkin joskus päästä.
ihmettelen tekstistäsi osittain pilkistävää asennetta : ALENNUIT hakemaan siivoustöitä .

mutta asiaan.hakisin ehdottomasti edullisempaa asuntoa hyvin aktiivisesti, sanoivat asuntotoimistosta mitä sanoisivat.ja keräisin varmaan niitä pullojakin jos kohdalle osuisi.

toivottavasti tilanteenne helpottuu pian.

Nyt menet uudestaan sinne asuntotoimistoon (niihin kaikkiin, mitä paikkakunnallasi on) ja otat mukaan tuon sossun päätöksen, missä lukee tuo huomioitava vuokranmäärä. Olkoon sitten vaikka kaksio, jos muuta ei tuolla hintaa saa, mutta pakko sun on muuttaa tai olette pian todella pulassa. Kun vuokra on tuon 600e niin sitten sulla jää melkein 300e/kk enemmän rahaa käyttöön. Olethan hakenut asumistukea? Paljonko saat? Paljonko saat lapsilisää? Paljonko elareita? Paljonko työttömyyskorvausta?

elarit on pienimmät mahdolliset kelalta.. ja töihin ei niin vain mennä!! kun niitä ei meitin pikkupaikkakunnalla(eikä alle 150km säteellä) ole tarjolla! ja kaikkea olen tosiaan hakenut. Ja tosiaan asuntoa olen hakemassa ja kun yritän soittaa ja kysyä ja kiirehtiä niin sanovat että olen jonon perällä ja pysyn kun mulla kuitenkin on se asunto...

elarit on pienimmät mahdolliset kelalta.. ja töihin ei niin vain mennä!! kun niitä ei meitin pikkupaikkakunnalla(eikä alle 150km säteellä) ole tarjolla! ja kaikkea olen tosiaan hakenut. Ja tosiaan asuntoa olen hakemassa ja kun yritän soittaa ja kysyä ja kiirehtiä niin sanovat että olen jonon perällä ja pysyn kun mulla kuitenkin on se asunto...

pieni paikkakunta ja vuokra noin korkea ja sitä pidetään silti kohtuullisena :confused::confused:
MISSÄ sä asut ?

Sossusta ne kyllä voi auttaa ton pienemmän/edullisemman asunnon kanssa.

voita lotossa, kenossa tai vikingkissä. Itse olen töissä , mutta surkealla palkalla (ennen hyvät tulot), juuri ja juuri tulen toimeen. Niinpä päätin voittaa peleissä. Alkuvuodesta tuli jo 6 oikein lotossa ja nyt kenossa tärähti 50 000 euroa.. Tottakai naurattaa...

[QUOTE="mä";22429115]Nyt menet uudestaan sinne asuntotoimistoon (niihin kaikkiin, mitä paikkakunnallasi on) ja otat mukaan tuon sossun päätöksen, missä lukee tuo huomioitava vuokranmäärä. Olkoon sitten vaikka kaksio, jos muuta ei tuolla hintaa saa, mutta pakko sun on muuttaa tai olette pian todella pulassa. Kun vuokra on tuon 600e niin sitten sulla jää melkein 300e/kk enemmän rahaa käyttöön. Olethan hakenut asumistukea? Paljonko saat? Paljonko saat lapsilisää? Paljonko elareita? Paljonko työttömyyskorvausta?[/QUOTE]

kaikki yhteenlasketut tulot on 1200e/kk. asuntotoimistossa olen koettanut kaiken...

Missä pikkupaikkakunnalla on noin älyttömät vuokrat? Itse asumme Tampereella kolmiossa ja vuokra on 550e ja alue on ihan ok, ei mikään pahamaineinen.

[QUOTE="vieras";22429160]Monesti pienillä paikkakunnilla on huono vuokra-asuntotilanne ja korkeammat tai ainakin yhtä isot vuokrat kuin taajamissa/lähikaupungeissa.[/QUOTE]

ahaa. jotenkin vaan aika vaikea uskoa,toisn eihän se mun uskosta ole kiinni.
olen kyl kuullut, että mitä pienempi paikka,niin sitä pienemmät asuinkustannukset -oli sitten oma tai vuokra.
no selvishän tämäkin sitten..

Pitäiskö sun tehdä asialle jotain, mennä opiskelemaan että saat töitä, muuttaa sinne 150 km päähän jossa on töitä, ettiä rikas mies elättämään ittes tai mennä vaikka vanhempies huomaan kunnes tulet omillasi toimeen.

no ei varmasti voi!! mulle just eilen sanottiin ettei heillä ole asuntoja ja että voivat antaa edelleen sen lapun missä lukee ettei toimeentulotuessa huomioida noin suurta vuokraa.. mutta sen olen jo kahdesti asuntotoimistoon vienyt, eikä kyllä ole auttanut!

No voihan nenä. Mulla joskus nousi vuokra taivaisiin, joten sossusta laittoivat asuntotoimistoon suosituksen halvempaan asuntoon. Juttelin jonkun asumineuvojan (?) kanssa, ja hän sitten hoiti kämpän parissa viikossa.

Kuinkas paljon saat asumistukea? Itse myös kahden lapsen yh(nyt hoitovapaalla) ja saan asumistukea reilu 400€ (kolmion vuokra 650€) eli paljoa ei jää itse maksettavaksi. Tuloina muuten hoitotuki+hoitolisä yht. 482€, elatusmaksut kahdesta lapsesta yht.340€ ..siinäpä ne tulot..lisäksi maksan vielä lainaa 250€/kk ja ihan hyvin ollaan pärjätty... Niin joo, toimeentulotukea saan soskasta n.80€/kk.

Yhteistyössä