E
eth
Vieras
tää on avaran asuntoja, melko uusi saunallinen rivitalo kolmio. ja pieni paikkakunta etelä-suomessa.
kauniainen?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
tää on avaran asuntoja, melko uusi saunallinen rivitalo kolmio. ja pieni paikkakunta etelä-suomessa.
kauniainen?
Minä olen yliopistokoulutettu, keskituloinen, työssä käyvä, veroja maksava suomalainen. Eikä minun budjettiini millään sopisi noin suuren vuokran maksaminen yksinäni. Eikö se kerro jo jotakin.
Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä;22429252:No pitää varmaan unohtaa se, että asunto on uusi ja että siinä on sauna.
Lisäksi voit irtisanoa asuntosi. Irtisanot sen nyt, ja sitten menet sossuun, että ei ole asuntoa. En ole ikinä kuullut, että lapsiperhe olis asunnottomaksi jätetty.
Sitten sun pitää muttaa sitten 150 kilsan päähän, jotta saat töitä. Tai alkaa opiskelemaan.
Jos mä tässä ynnäilen. Niin sinähän saat 140 euroa per lapsi elaria. Se tekee 420 euroa. Lisäksi saat lapsilisiä noin 350 euroa. Yhteensä tekevät 770 euroa. Saat siis käteen työttömyyskorvausta noin 400 euroa??? Mikset saa asumistukea edes?
Minä olen yliopistokoulutettu, keskituloinen, työssä käyvä, veroja maksava suomalainen. Eikä minun budjettiini millään sopisi noin suuren vuokran maksaminen yksinäni. Eikö se kerro jo jotakin.
KUN EN NYT JAKSAIS VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA. Tilanne oli toisenlainen kun tähän muutin.
Niin ja aikaisemmalle kirjoittajalle, joka neuvoi sanomaan kämpän irti ja menemään sossuun...hohhoijaa! Missä pumpulissa elät???? ne ei edelleenkään pysty vaikuttamaan asuntoasioihin kuin tuolla arvottomalla lapulla.. Sanoin jo että sanon irti ja olen sitten asunnoton, niin sossun naikkonen sanoi, että lapsillehan löytyy aina paikka! TOISIN SANOEN; JOS IRTISANON KÄMPÄN ENKÄ SAA UUTTA NIIN LAPSET MENEE HUOSTAAN KUNNES ON ASUNTO! ...että kehtaski! ai niin ja mainitakseni vielä, että etelä-suomeen kuuluu muutakin kuin helsinki, espoo, kauniainen ja vantaa![]()
No mitäpä jos yrittäisit etsiä yksityisiltä halvempaa kämppää?
Toimeentulotuki muodostuu perustoimeentulotuesta ja täydentävästä toimeentulotuesta. Lisäksi voidaan myöntää ehkäisevää toimeentulotukea.
Perustoimeentulotukeen sisältyy perusosa, jolla pitää lain mukaan kattaa ravintomenot, vaatemenot, vähäiset terveydenhuoltomenot, henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot, paikallisliikenteen maksut, lehtitilaukset, televisioluvat ja puhelimen käyttö. Perustoimeentulotuella katettavia menoja ovat myös asumismenot (esim. vuokra tai vastike, vesimaksu ja lämmityssähkö), vähäisiä suuremmat terveydenhuollon menot, taloussähkölasku ja kotivakuutusmaksu.
Täydentävään toimeentulotukeen sisältyy erityismenot, joita ovat lasten päivähoidon maksu, muut kuin perusmenoina hyväksyttävät asumismenot (esim. muutosta aiheuttavat kustannukset) sekä henkilön tai perheen erityisistä olosuhteista aiheuttavat menot.
Ehkäisevän toimeentulotuen tarkoituksena on edistää henkilön ja perheen sosiaalista turvallisuutta ja tukea henkilön ja perheen omatoimista suoriutumista sekä ehkäistä syrjäytymistä ja pitkäaikaista toimeentulotukiriippuvuutta.
Toimeentulotuen perusosan suuruus 1.1.2010 lukien
euro/kk
Yksin asuva henkilö ja yksinhuoltaja 417,45
Muu 18 vuotta täyttänyt henkilö (esim. aviopuolisot ja avopuolisot) 354,83
Vanhempansa luona asuva 18 vuotta täyttänyt henkilö 304,74
10 - 17-vuotias lapsi, ensimmäisestä lapsesta 292,21
toisesta lapsesta 271,34
kolmannesta lapsesta jne. 250,47
Alle 10-vuotias lapsi ensimmäisestä lapsesta 262,99
toisesta lapsesta 242,12
kolmannesta lapsesta jne. 221,25
Satutko olemaan laki -ihminen? kun se sossun päättäjä sanoi, ettei esim vesikustannuksiakaan oteta huomioon, koska ne ylittävät asumismenot +tuo vuokrasta yli 600e menevät..
Onko tämä laillista että eivät missään harkinnanvaraisessakaan tuessa ota huomioon asumismenoja kuin 600e asti? minne voi valittaa ja kysyä? kun musta tää on järjetöntä! eihän tää voi mennä näin! meille ei siis todellakaan jää noita laittamiasi perusrahoja.
Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä;22429436:Sossu on ollut ihan oikeassa. Sossu korvaa tiettyyn rajaan saakka asumismenot. Jos ei korvaisi, niin kai käsittäisit että jokainen sossun varoilla elävä muuttaisi luksuslinnaan meren rannalle ja olettaisi sossun korvaavan kaiken.
Siihen korvattavaan kuuluvat noi vesimenot. Jos ne menee yli niin sitten ne menee omasta pussista.
Suosittelen vaihtamaan kaksioon.
no ei varmasti voi!! mulle just eilen sanottiin ettei heillä ole asuntoja ja että voivat antaa edelleen sen lapun missä lukee ettei toimeentulotuessa huomioida noin suurta vuokraa.. mutta sen olen jo kahdesti asuntotoimistoon vienyt, eikä kyllä ole auttanut!
Eli, jos sun tulot on 1200/kk (ja tämä sis.elatukset+lapsilisät?? )
En tosin tiedä minkä ikäisiä lapsesi ovat, mutta oletetaan että ovat alle 10v.
Sitten menot:
Perusosat ovat siis:
-sinusta 417,45
-lapsista..ensimmäisestä 262,99, toisesta 242,12
yht. 922.56
-vuokra 600
-sähkö, oletetaan että n.80/kk
-kotivakuutus n.30/kk
Sitten vain laskemaan tulot-miinus-menot ... eli..
1200-922.56-600-80-30=432,56
ELI
Soskasta saat käteen 432,56/kk !!!!!!!
Satutko olemaan laki -ihminen? kun se sossun päättäjä sanoi, ettei esim vesikustannuksiakaan oteta huomioon, koska ne ylittävät asumismenot +tuo vuokrasta yli 600e menevät..
Onko tämä laillista että eivät missään harkinnanvaraisessakaan tuessa ota huomioon asumismenoja kuin 600e asti? minne voi valittaa ja kysyä? kun musta tää on järjetöntä! eihän tää voi mennä näin! meille ei siis todellakaan jää noita laittamiasi perusrahoja.
no tätähän minäkin, mutta ei tule ei. kun perusosia ei jää käyttöön kun vuokra niin suuri! ONKO TÄÄ LAILLISTA ENÄÄ???
no tätähän minäkin, mutta ei tule ei. kun perusosia ei jää käyttöön kun vuokra niin suuri! ONKO TÄÄ LAILLISTA ENÄÄ???