Hoikan mitta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilohinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
21-22 ei minusta ole hoikka, vaan ihan vain normaali, "epäpullukka". Sitte ku BMI pyörii 19 paikkeilla, niin sit voi minusta puhua hoikasta. Alle 18 on alkaa sit olemaan laiha.

Tämä ei tietenkään toimi superlihaksikkaitten kohdalla, ja muutenkin riippuu vähän siitä mihin rasva kertyy jne. Mutta en kutsuisi BMI22 hoikaksi, en todellakaan.

[QUOTE="jesus";26215993]lihava tai laiha, so what! Ole sellainen kuin olet, mikä tuntuu hyvältä, bmi whatever.[/QUOTE]

Juu ei tässä olekaan siitä kyse, tarkoitus oli vaan katsoa miten eri "silmä" eri ihmisillä on tämmöisessä.

[QUOTE="jesus";26215993]lihava tai laiha, so what! Ole sellainen kuin olet, mikä tuntuu hyvältä, bmi whatever.[/QUOTE]

Joo, eipä sillä väliä olekaan. MUTTA, jos joku kysyy, että miellyttääkö silmää eniten normaalipainoinen, ylipainoinen vai alipainoinen ihminen, niin kyllä minä silloin vastaan rehellisesti, että normaalipainoinen miellyttää eniten. Parisuhteeseen tms. ryhtymisessä asialla ei luonnollisestikaan ole merkitystä.

Ylipäätään katson pyrkimyksen kohti normaalipainoa ihan jo väestötasollakin paremmaksi tavoitteeksi, kuin jonkinlaisen "hällä väliä" -meiningin. Sekä ali-, että etenkin ylipaino kun kuitenkin ihan oikeasti ovat terveysriskejä siinä kuin vaikkapa tupakointikin.

[QUOTE="vieras";26216167]Maratoonarit ovat pääsääntöisesti hoikkia.[/QUOTE]

6a00d83451b18a69e20105357692bc970c-500wi

[QUOTE="vieras";26216192]Kuvassa olevan Paulan mitat ovat 1.73m ja 54kg, siit voi sit laskea bmi:n.[/QUOTE]

Paulan maraenkka on muuten 2.15.25, joka on kyllä jotain ihmismielelle vaikeasti käsitettävissä olevaa.

T: Vähän alle neljän tunnin maratoonari

Ja myös sanon itseäni hoikaksi.. 166/59 ovat mittani. Käsivarteni ovat hoikat, samoin kylkeni (ei jenkkakahvoja), vähän kuin tuo urheilija tuossa yläpuolella kokonsa puolesta mutta hieman pehmeämpi on ulkomuoto. Tuosta urheilijasta poiketen minulla on myös D-kupin rinnat, leveä lantio, muhkea peppu ja reidet, mutta silti sanon itseäni hoikaksi, vaikka muodokas olenkin. Kiinteytymisen varaa kyllä olisi, vaikka erityisemmin mitään ei missään roikukaan, mutta onhan tuota takapuolta ja reittä aikalailla.

Minun bmi:ni on 21,3. Pituutta on 166,5 cm. Painoa 59 kg.

Rasva on kertynyt alapainotteisesti eli reisiin ja takapuoleen. Vyötärö on kapea ja hartiat leveät.

Minua sanotaan hoikaksi, viimeksi sanoi lääkäri, kun kävin lääkärintarkastuksesta. Omasta mielestäni olen sutjakka normaalivartaloinen. Hoikka olin, kun painoin 3 kg vähemmän.

Ja myös sanon itseäni hoikaksi.. 166/59 ovat mittani. Käsivarteni ovat hoikat, samoin kylkeni (ei jenkkakahvoja), vähän kuin tuo urheilija tuossa yläpuolella kokonsa puolesta mutta hieman pehmeämpi on ulkomuoto. Tuosta urheilijasta poiketen minulla on myös D-kupin rinnat, leveä lantio, muhkea peppu ja reidet, mutta silti sanon itseäni hoikaksi, vaikka muodokas olenkin. Kiinteytymisen varaa kyllä olisi, vaikka erityisemmin mitään ei missään roikukaan, mutta onhan tuota takapuolta ja reittä aikalailla.

olin alle 30v. hoikka,168/54 (silloin BMI jotain 18,5?). Nyt 43v. en enään mielestäni hoikka,tavallinen enneminkin,mutta kyllä monet on vieläkin hoikaksi sanoneet,nyt siis 168/ n.60 (nyt BMI jotain 21-22?).