hoitajien palkkakuoppa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Smurffiina82:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tällä keskustelupalstalla tulee selkeästi esiin se, mikä monessa gallupissa on myös ilmennyt: naiset vastustavat eniten hoitajien palkankorotuksia. Mistähän tämä johtuu??

Heh, täällä palstalla ei varmaan kauheasti ole miehiä keskustelemassa.. :)

Kyllä on, eikä mekään tueta ihmishengillä kiristeleviä siskoja. On naisluonnon vastaista käyttää moisia konsteja. Hyi teitä!

Täällä tivataan sitä miksi naiset on noita korotuksia vastaan... Minusta tuntuu, että ne jotka ovat noita korotuksia vastaan ovat sellaisia henkilöitä, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan. Lähes kaikilla aloilla yksityisellä sektorilla saadaan huonompaa palkkaa kuin kunnallisella puolella, mutta jonkun niitäkin on tehtävä.

VAikka joukkoirtisanoutuminen on työtaistelukeino, en ymmärrä miksi työantajien pitää palkata tehyn vaatimuksesta kaikki hoitajat vanhoinatyöntekijöinä. Tulee tunne, että kiva kulkea laumassa kun johtaja sanoo että kaikki edut saadaan takaisin. Minusta huolestuttavaa on kun vanhimmat työntekijät sanovat itsensä irti, onko kukaan miettinyt sitä, että jos ei saakaan sitä entistä toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta takaisin ja sitten kitkuttaa määräaikaisella pelko siitä milloin noita töitä ei ole? Kunnallehan tuo tulee edullisemmaksi, mutta miten ihan oikeasti on tuon työntekijän laita, onko se oikein ja tuntuuko se hyvälle?

Itse työskentelin esimiesasemassa joitain vuosia paremmalla palkalla, mutta täytyy myöntää, että enemmän olen nauttinut heikommasta palkasta ja hunommasta työstä, kun ei tartte jatkuvasti olla tulisillä hiilillä. Toisaalta verottajan jälkeen niin nyt jää käteen suhteessa enemmän kuin aiemmin tuosta hyvin palkatusta työstä.

Terveydenhoitoalalla on tietty määrä koulutuspaikkoja, jotka täällä maassa päättää ihan joku muu kuin sairaanhoitopiirit ja yleensä ne ovat ainakin aloitusvaiheessa täynnä. Minusta pitäsi ennemminkin panostaa siihen, että saataisiin lisää koulutuspaikkoja, jotta työtaakat jakaantuisivat tasaisemmin enemmin kuin noita palkkoja nostelemalla. Jos nuo korotukset menevät läpi jollain suuremmalla osuudella, niin miten kauan kunnat pitävät tällä tasolla työntekijämäärät? Miten nopeasti lähdetään toimis ulkoistamaan tuloksen perässä? Nimittäin ulkoistamalla noita toimintoja, maksetaan vain palvelusta mitä se sitten on sitähän kukaan ei tiedä, mutta henkilöstökuluja tulee huomattavasti vähemmän ja jos tilannetta ajatellaan jatkoon, niin miksi sitten pyörittää liikaa porukkaa noissa kunnallisissa palveluissa.... yt:t käyntiin ja supistamaan ja sitten se hoitaja, joka sai kovaa palkkaa kunnallisella on tuolla yksityisellä, tekee todennäköisesti samoja hommia kuin ennen samalla taakalla, todennäköisesti kiireisemmin, mutta huonommalla palkalla....

Kannattaa katsoa minusta myös tulevaisuuteen ja sitä suuntausta mihin ollaan jo pitemmän aikaa oltu menossa ja suhteuttaa se omaan toimintaan ja päätöksiin. Kaikkia jopa kunnallisenpuolen työpaikkoja ollaan viemässä entistä enemmän tuloskeskeisyyteen ja yrittäjähenkisyyteen vaikka kuinka sitä vastaan tapeltaisiin.

Pitäisi ottaa takaisin " vanhana työntekijänä" toi juttu ei vaan mulle mene päähän !

MIKSI !?

Itse olin ravintola-alalla töissä 8 vuotta . Ja kyllä sai vuokrarahat repiä selkänahasta.
Nyt äitiyslomalla olen huomannut kuinka paljon olen jäänyt paitsi.. Kaikki viikonloput töissä,juhlapyhät,illat että kyllä se aika duunin merkeissä on tullut vietettyä.

Ja kun jouduin jäämään sairaslomalle ennen äitiysloman alkua jotain korotuksia taisi tulla PAM:in neuvoteltua palkoista.Mutta taisi käydä niin että se parin prosentin korotus tulee porrastettuna!Eli eipä se raha missään tunnu.

Toinen kysymys mikä on pyörinyt mielessä...Nyt hoitajat valittavat kiireestä ..
Mitä he luulevat tapahtuvan jos korotus ei heti tulekkaan vaan menee viikko lakkoillessa..ja töihin pitäisi palata.. Jonotko ne sieltä ovat kadonneet ja kiire ? hah
Enpä usko , päin vastoin.

Mutta kaipa se työinto ja kutsumus taas iskee kun on n. 500 € rikkaampi

Uskomatonta...

Miten 500 voi oikeesti lisätä perheen yhteistä aikaa? Keinot ovat väärät kun ruetaan leikkimään ihmishengillä. Enkä usko monenkaan työnantajan kovin iloissaan ottavan töihin hoitajaa joka nytkin on valmis jättämään potilaat oman onnensa nojaan. Missä on moraali kysynpä vain?

Siinä on kyllä ihmettelemistä, kun rahalla saa jaksamista lisää, kyllä se olisikin helppoa, voisin itsekkin sitä hieman ostaa (ja mulla on kyllä "huonompi" palkka kuin hoitsuilla ja silti elämme hyvin).

Sehän on jo päätetty, että mahdollisimman paljon tullaan eri toimia ulkoistamaan, tapahtuupa tässä "taistelussa" miten tahansa. Ja senhän tiedetään että kuka sen maksaa.

Kuinka moni seurasi uutisia eilen? Törkeimpiä kommentteja mielestäni oli "Rahat vai henki" ja eräs hoitaja lastenpolilta kehtasi vielä sanoa "etten välttämättä kuule kun kännykkä soi".
Ja sitten jotkut vielä kehtaavat väittää ettei kunta puoli suostu/osallistu kunnon neuvotteluihin. Neuvotteluihin???? Eihän he anna mitään mistä neuvotella, uhkailua ja kiristystä käytetään, ei silloin voi neuvotteluista puhua.

Ei Tehy voi kenellekkään luvata että heidät otetaan takaisin vanhoina työntekijöinä. Lakikin sen jo sanoo, kun (omaehtoisesti) irtisanoutuu työstään on entinen työntekijä!
Eikä tässä saa antaa periksi!!

Mutta kun Tehy on itse sitä mieltä että ei ole oikea irtisanoutuminen.. Naurettavaa touhua ja näin myös tuon naisen "en kuule kännykkää sanonnan". Enpä usko, että hänelle ainakaan työtä löytyy tästä etiäpäinkään.. Voin vain kuvitella lapsiraukkoja ketä tämä täti on "hoitanut".

Miksi muuten suurin osa hoitajista on tosi töykeitä potilailleen? Toivon, että hallitus ei taivu tähän pelleilyyn mukaan ja nämä hoitajat ovat työttöminä vaikka maailman tappiin saakka. On nimittäin erittäin epätodennäköistä, että kaikille löytyy töitä yksityiseltä puolelta. Montako näitä irtisanoutuneita on? Työpaikkoja työkkärin mukaan tällä hetkellä n reilu 3000 että silleen. Vielä tämä tulee osumaan omaan nilkkaan, uskokaa pois. Ei tuollaisille ihmisille tarvitse töitä olla, ketkä jättävät pienet potilaat mielummin kuolemaan kun kuulevat puhelimen soivan.

Minä en ainakaan palkkaisi työnantajana moista takaisin, ikinä. Ennemmin menisin itse tekemään hänen työnsä, vaikka joutuisin tekemään kahta työtä päällekkäin ennen kuin saataisiin virkaan joku pätevä ammatti -ihminen.
Kyllä tuo kommentti kertoo muustakin kuin rahanahneudesta, ehkäpä olisi todellakin aika vaihtaa alaa.

Kyse ei ole siitä, että hoitajia ei otettaisi takaisin töihin, koska laki suojaa kaikkia lakkoilijoita tässä tilanteessa. Kyse on työmarkkinalaista, joka koskee kaikkia aloja ja se on lakiin kirjoitettuna.

Tsemppiä tehyläisille. Olette palkkanne ansainneet. Ja kuten gallupit osoittaa niin suurituloiset eniten ovat tehyläisten puolella ja ne jotka paljon joutuvat hoidoissa käymään. Narinanaisia kyllä riittää. Vaihtakaa te sitten isopalkkaiseen hoitotyöhön, jos siinä tienaa niin älyttömästi ja sh-kouluun on niin helppo päästä. Tuttavani joka on fysiikan- ja biologianopettaja ei M:n yo-papereilla ja 8.7 keskiarvolla päässyt lukemaan sairaanhoitajaksi, mutta kylläkin yliopistoon kyseisten aineiden opettajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja solidaarinen MIes:
Tällä keskustelupalstalla tulee selkeästi esiin se, mikä monessa gallupissa on myös ilmennyt: naiset vastustavat eniten hoitajien palkankorotuksia. Mistähän tämä johtuu??

Kyllä on, eikä mekään tueta ihmishengillä kiristeleviä siskoja. On naisluonnon vastaista käyttää moisia konsteja. Hyi teitä!

No joo, tällä palstalla ei näköjään ole "tasa-arvoa tukevia" miehiä. Kommenttisi oli melkoisen sovinistinen... "Naisluonnon vastaista". Hah. Millä vuosituhannella oikein elät??

Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko1000:
Alkuperäinen kirjoittaja solidaarinen MIes:

[viesti moderoitu]

Täh? Kai Pirkkokin sitten kastroidaan!!!
Samaa mieltä Solidaarisen miehen kanssa, vaikka nainen olenkin! Ei tässä nyt mistään sukupuoliasioista ole kyse! Vaan ahneudesta ja typeryydestä!

hoitajilla on ihan hyvä palkka työmäärään nähden.hoitajan koulutus kestää 3 v lääkärin koulutus 6-12 vuotta siinä aikamoinen ero.miksi nostaa hoitajien palkkoja kaikilla palvelualan työn tekijöillä on huonot palkat.olen itse sairaalan työn tekijä minulla 10 vyöelämää sairaalassa palkkani 1540 kk. meillä i työn tekijä per osasto vastaa 25 potilaan ruokailusta,siivouksesta ja tiskista samalla osastolla on hoitohenkilöstö 2 potilasta per hoitaja.välillä on tilanteita että hoitohenkilöstöä on enenpi kuin itse potilaita.puhun tavallisista vuode osastoista sisätauti vuode osasto kanlia täysi juoruavia hoitajia.tilanne on toinen päivystyksissä siellä taaas liian vähän hoitajia.samoin teholla.va valvonnoissa.mutta kaikilla tavallisilla vuodeosastoilla on tilanne se että hoitohenkilistöä on melkein yhtä paljonkuin itse potilaitakin.hos yhden palvelu alan työn tekijöiltä nostetaan palkat taivaisiin.sit tulevat perässä kaikki muut palvelu alat esim mitä tapahtuu kos kuljetus jäisi lakkoon kokonaan onnettoman palkansa tautta.tarkoittaisi se sitä että kaupoista loppuisi ruoka.lääkkeet apteekista.ja liikenne lakkais täysin.hoitajien palkka on kohtuullinen töiden määrään nähden.uskon myös väittää että siivooja tekee raskaampaa työtä lähes ilmaiseksi.lääkäreiden palkat ovat paremmat kuin hoitajien tottakai nehän kantavat viime tipassa kaiken vasuun hoitaja hoitaa lääkärin määräämien ohdeiden mukaan.iso osa lääkäreistä on käynyt koulua lähes 10 vuotta sietääkin palkka olla parempihoitajan koulutus on sama kuin siivoojan 3 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja muuten vaan:
Täällä tivataan sitä miksi naiset on noita korotuksia vastaan... Minusta tuntuu, että ne jotka ovat noita korotuksia vastaan ovat sellaisia henkilöitä, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan. Lähes kaikilla aloilla yksityisellä sektorilla saadaan huonompaa palkkaa kuin kunnallisella puolella, mutta jonkun niitäkin on tehtävä.

VAikka joukkoirtisanoutuminen on työtaistelukeino, en ymmärrä miksi työantajien pitää palkata tehyn vaatimuksesta kaikki hoitajat vanhoinatyöntekijöinä. Tulee tunne, että kiva kulkea laumassa kun johtaja sanoo että kaikki edut saadaan takaisin. Minusta huolestuttavaa on kun vanhimmat työntekijät sanovat itsensä irti, onko kukaan miettinyt sitä, että jos ei saakaan sitä entistä toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta takaisin ja sitten kitkuttaa määräaikaisella pelko siitä milloin noita töitä ei ole? Kunnallehan tuo tulee edullisemmaksi, mutta miten ihan oikeasti on tuon työntekijän laita, onko se oikein ja tuntuuko se hyvälle?

Itse työskentelin esimiesasemassa joitain vuosia paremmalla palkalla, mutta täytyy myöntää, että enemmän olen nauttinut heikommasta palkasta ja hunommasta työstä, kun ei tartte jatkuvasti olla tulisillä hiilillä. Toisaalta verottajan jälkeen niin nyt jää käteen suhteessa enemmän kuin aiemmin tuosta hyvin palkatusta työstä.

Kannattaa katsoa minusta myös tulevaisuuteen ja sitä suuntausta mihin ollaan jo pitemmän aikaa oltu menossa ja suhteuttaa se omaan toimintaan ja päätöksiin. Kaikkia jopa kunnallisenpuolen työpaikkoja ollaan viemässä entistä enemmän tuloskeskeisyyteen ja yrittäjähenkisyyteen vaikka kuinka sitä vastaan tapeltaisiin.

Mielestäni ne ihmiset ovat juuri korotuksia vastaan, jotka EIVÄT osaa ajatella omilla aivoillaan (se oikeus heille suotakoon).

Työnantajan ei TARVITSE/PIDÄ palkata ketään vanhana työntekijänä automaattisesti, mutta jos sellainen pykälä uuteen sopimukseen saadaan neuvoteltua niin eihän siinä ole mitään napisemista. Jos itse olet työskennellyt "esimies- tai naisasemassa" niin sinun juuri tulisi tietää jotain sopimusten tekemisestä. Sopimukseen voidaan kirjata vaikka viikottainen juopottelu reissu Viroon. Kaikki sopimukset ovat neuvoteltavissa erinäisin ehdoin.

Tulevaisuuteen tässä ollaan juuri katsomassakin nostamalla sairaanhoitajien palkkoja kilpailukykyiselle tasolle.

Kannattan Suomeen kaikkien sairaaloiden yksityistämistä USA:n tyyliin. Sitten olisi varaa maksaa kunnon palkkaa sairaanhoitajille (niin kuin nykypäivänä ei olisi), kun muullekkin porukalle. Varjopuolena ehkä köyhät jäisi ilman hoitoa, mutta se nyt on vaan sitä nykypäivän markkinataloutta. Ei ainakaan tarvitsisi köyhien kanssa samalla tuolilla istua...

monestako potillaasta vastaat työ päiväsi aikana.entä laitos huoltaja samalta osastolata vastaa yksin koko osaston siivoamisesta kaikkien potilaiden ruokailusta tiskistä ja näköjään teidänkin tiskeistänne.minun näkökulmasta tavallisella vuode osastolla on välillä hoitohenkilistöä enenmän kuin potilaita.en nyt puhu päivystyksista vaan tavan vuode osastoista.kanlliat ovat täynnä juoruavia ämmiä.jotka eivät hoida potilaita vaan laittavat vaipat potilaille helpottaakseen laiskuuttaan omaa työtään.litos hoitajana 13 vuotta sairaaloissa eri osastoilla ja tiedätkös minun palkkani ja työ määräni.meitä on samalla osastolla kuin sinä vain 1 vuorossa.teitä samalle potilas määrälle 13 eli sinulla vastuullasi ehkä 2 potilasta.aikaa ainakin on kanssijassa juoruilla laumassa.minun palkkani siis 1400 ja siitä verot.älkää olko liian ahneita.hoitajat osastoilta pitäsi siirtää päivystyksiin ja valvontoihin osastolla riittäsi päivällä 3 hoitajaa 13 siasta.jäisi paskan hauhanta vähemmälle

Alkuperäinen kirjoittaja Just joo!:
Siinä on kyllä ihmettelemistä, kun rahalla saa jaksamista lisää, kyllä se olisikin helppoa, voisin itsekkin sitä hieman ostaa (ja mulla on kyllä "huonompi" palkka kuin hoitsuilla ja silti elämme hyvin).

Palkkojen korottamisella saadaan ulkomaille karannut työvoima mahdollisesti takaisin Suomeen ja nuoriso kiinnostumaan "hyvin palkatusta" alasta. Eli nykyisten työntekijöiden työtaakka vähenee, kun saadaan henkilöstövaje korjattua ja näin kaikki jaksavat työssään paremmin. Pätee myös muilla aloilla.

Hyvin eläminen on henkilökohtainen arvo, mitä ei voi millään tavalla toisen ihmisen vastaavaan arvoon verrata. Monen mielestä itse elän hyvin, mutta joka kauden jälkeen haluaisin moottoripyörän päivittää uuteen ja aina se ei onnistu. (ainakaan ihan heti)

Palkkojen korottamisella saadaan ulkomaille karannut työvoima mahdollisesti takaisin Suomeen ja nuoriso kiinnostumaan "hyvin palkatusta" alasta. Eli nykyisten työntekijöiden työtaakka vähenee, kun saadaan henkilöstövaje korjattua ja näin kaikki jaksavat työssään paremmin. Pätee myös muilla aloilla.

Hyvin eläminen on henkilökohtainen arvo, mitä ei voi millään tavalla toisen ihmisen vastaavaan arvoon verrata. Monen mielestä itse elän hyvin, mutta joka kauden jälkeen haluaisin moottoripyörän päivittää uuteen ja aina se ei onnistu. (ainakaan ihan heti)

Ne mihinkään ole karkaamassa, kunhan vaan uhittelevat. Sitä mäkin mietin, että mihin ne oikeesti kuvittelevat menevänsä töihin jos julkinen puoli ei heille kelpaa. Moni ihan varmasti yrittää luikkia häntä koipien välissä takaisin vanhoihin paikkoihinsa, toivottavasti eivät pääse. Enkä usko, että ulkomaille muutto ihan niin yksinkertaista on. Varsinkin jos on perheet, miehen työ täällä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja en usko en:

Ne mihinkään ole karkaamassa, kunhan vaan uhittelevat. Sitä mäkin mietin, että mihin ne oikeesti kuvittelevat menevänsä töihin jos julkinen puoli ei heille kelpaa. Moni ihan varmasti yrittää luikkia häntä koipien välissä takaisin vanhoihin paikkoihinsa, toivottavasti eivät pääse. Enkä usko, että ulkomaille muutto ihan niin yksinkertaista on. Varsinkin jos on perheet, miehen työ täällä yms.

Eli miten saataisiin jo nyt ulkomailla työskentelevät sairaanhoitajat takaisin Suomeen. Oletko yhtään seurannut miten sairaalat käyvät rekrytoimassa ulkomailla työskenteleviä hoitajia tänne Tarjalandiaan? Todella heikoin tuloksin... Mikä kiikastaa?!? Suomen paska palkka sairaanhoitajilla!

Joku nikkari voisi ilmoittaa ulkomailla työskentelevien Suomalaisten sairaanhoitajien määrän.

[viestiä moderoitu]

Alkuperäinen kirjoittaja go away:
Ihmisille asiallisesti vastaaminen ei taida olla sinulla hallussa? Muutenkaan tämä palsta tuskin kaipaa miehisiä näkökulmia asioihin.. Mua ei todellakaan kiinnosta lukea SINUN kirjouituksiasi niin tarkasti että varmasti KAIKEN ymmärtäisin. Vai oletkos juuri tälläinen moraaliton hoitaja jotka saavat nyt juuri sitä mitä tilaavat.

Ei ole kyllä. Keskustelu asioista on erittäin vaikeaa jos vastapuoli ei ymmärrä lukemaansa. Muutenkin kaiken maailman "go away88 4ever 4you" nimimerkit eivät voi antaa tähän keskusteluun omilla uskomuksillaan muutenkaan mitään järkevää, mitä ei olisi muut jo 100 kertaa ihmetelleet.
Itseäkin oikein hävettää miten olen juuri sinun raapustelusi ottanut huomioon... Kirjouituksesi olen lukenut ehkä liian tarkasti. Ehkä ne antavat minulle jotain, ehkä eivät.
En ole myöskään hoitaja, vaikka eihän se sinulle "go away" kyllä kuulu, mutta kerrotaan nyt kun kauniisti kysytään. Itsellä ei riitä halua mennä 4 vuoden ammattikorkeakoulun koulutuksella pyyhkimään ihmisten perseitä ja ottamaan juoppohulluilta iskuja tuolla palkalla.
Amis pohjalta mennään yli 3000€ peruspalkalla ja ei oikein mitään tarvitse tehdäkkään. Voi täällä jauhaa paskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko3000:
Alkuperäinen kirjoittaja go away:
Ihmisille asiallisesti vastaaminen ei taida olla sinulla hallussa? Muutenkaan tämä palsta tuskin kaipaa miehisiä näkökulmia asioihin.. Mua ei todellakaan kiinnosta lukea SINUN kirjouituksiasi niin tarkasti että varmasti KAIKEN ymmärtäisin. Vai oletkos juuri tälläinen moraaliton hoitaja jotka saavat nyt juuri sitä mitä tilaavat.

Ei ole kyllä. Keskustelu asioista on erittäin vaikeaa jos vastapuoli ei ymmärrä lukemaansa. Muutenkin kaiken maailman "go away88 4ever 4you" nimimerkit eivät voi antaa tähän keskusteluun omilla uskomuksillaan muutenkaan mitään järkevää, mitä ei olisi muut jo 100 kertaa ihmetelleet.
Itseäkin oikein hävettää miten olen juuri sinun raapustelusi ottanut huomioon... Kirjouituksesi olen lukenut ehkä liian tarkasti. Ehkä ne antavat minulle jotain, ehkä eivät.
En ole myöskään hoitaja, vaikka eihän se sinulle "go away" kyllä kuulu, mutta kerrotaan nyt kun kauniisti kysytään. Itsellä ei riitä halua mennä 4 vuoden ammattikorkeakoulun koulutuksella pyyhkimään ihmisten perseitä ja ottamaan juoppohulluilta iskuja tuolla palkalla.
Amis pohjalta mennään yli 3000€ peruspalkalla ja ei oikein mitään tarvitse tehdäkkään. Voi täällä jauhaa paskaa.

Katsopas omaa nimimerkkiäsi.. Ei voi olla totta minkälaisia valopäitä amiksesta valmistuukaan, varmistit juuri sen mitä varmasti moni on jo täällä ounastellutkin. Että ihan amistaustalla.. Kerrotko toki mitä järkevää sinä olet saanut aikaiseksi tähän ketjuun? Pienet vehkeet kun täytyy odotuspalstalla yrittää päteä :)

Minä pyyhin perseitä ja kuuntelen juoppuhullujen jorinoita enemmän kuin työkaverini sairaanhoitaja. Silti kuukausipalkkani on alle 1700kk bruttona.
En ole menossa lakkoon, enkä ole saamassa valtavaa palkankorotusta.

Olen lähihoitaja.

Täällä lääkemääräykset tekee lääkäri, ja me hoitajat jaamme lääkkeet. Sairaanhoitaja
harvemmin pyyhkii ripulit pois takamuksesta..

Lisäksi vastatkaapa tehyn kiristysten kannattajat-

Miten yksityisellä puolella samaa työtä tekevät sairaanhoitajat ovat tyytyväisiä palkkaan ja huomattavasti pienempään palkankorotukseen. Kukaan ei yksityisellä puolella ole menossa lakkoon. Kuitenkin työ on samaa sairaanhoitoa.
Miksi teille ei riitä sama palkankorotus, kuin yksityisellä puolella?

Minusta kaikki irtisanoutuvat jääköön kotiin. Ei lomarahoja, ei uutena töihin. Toivottavasti kukaan ei edes lupaa maksaa isoa palkkaa, kun joskus nolona anelevat takaisin töihin. Toivottavasti heiltä menee kaikki edut!!!

Hemmetin ahneet...

Ja työvoimapulasta. Todellakin sairaanhoitokouluun ja lähihoitajakouluun on joka vuosi paljon enemmän hakijoita, kuin mitä koulut pystyy kouluttamaan.
Jotta alalle tulee lisää hoitajia, on koulutusrakennetta muutettava.

Ja te muut, älkää syyllistäkö kaikkia hoitajia. Minä esim. en mene lakkoon, en irtisanoudu, en vaadi taivaallista palkkaa... enkä todellakaan ole ainut.
Nyt kyse on vain hemmetin tehyläisistä julkisella puolella (ei yksityisellä)!