hoitajien palkkakuoppa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä huoli, kun täällä puhutaan hoitajista niin kyse on siis näistä Tehyn tyypeistä. Mä olen aina tiennyt sen, että lähihoitajat tekevät kaikki ns likaiset työt. Sairaanhoitajat lähinnä käyttävät aikansa juoruiluun ja lähihoitajien kiusaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kyse sairaanhoitajista:
Älä huoli, kun täällä puhutaan hoitajista niin kyse on siis näistä Tehyn tyypeistä. Mä olen aina tiennyt sen, että lähihoitajat tekevät kaikki ns likaiset työt. Sairaanhoitajat lähinnä käyttävät aikansa juoruiluun ja lähihoitajien kiusaamiseen.

No voi jumalauta. Mistäs sä sen tiedät?? Meillä ainakin sairaanhoitajat tekevät aivan saman verran perseenpyyhkimistä ja likaista työtä kuin ph:t ja vielä omat hommansa kaupanpäälle. Sä oot varmaan joku konttorirotta joka vaan on "kuullut yhdeltä kaverilta että hän joutuu tekemään kaikki työt".

Ja teille perus- /lähihoitajille jotka olette sitä mieltä että teidän kuuluisi saada palkankorotus. Tässä vastaus: MENKÄÄ AMMATTIKORKEAKOULUUN OPISKELEMAAN SAIRAANHOITAJIKSI!!! Jos te tienaisitte amispohjalla saman kuin 3,5 vuotta amk-koulutusta käyneet, en minäkään missään nimessä olisi opiskellut sairaanhoitajaksi. Vähemmälläkin vastuulla pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sh..:

No voi jumalauta. Mistäs sä sen tiedät?? Meillä ainakin sairaanhoitajat tekevät aivan saman verran perseenpyyhkimistä ja likaista työtä kuin ph:t ja vielä omat hommansa kaupanpäälle. Sä oot varmaan joku konttorirotta joka vaan on "kuullut yhdeltä kaverilta että hän joutuu tekemään kaikki työt".

Ja teille perus- /lähihoitajille jotka olette sitä mieltä että teidän kuuluisi saada palkankorotus. Tässä vastaus: MENKÄÄ AMMATTIKORKEAKOULUUN OPISKELEMAAN SAIRAANHOITAJIKSI!!! Jos te tienaisitte amispohjalla saman kuin 3,5 vuotta amk-koulutusta käyneet, en minäkään missään nimessä olisi opiskellut sairaanhoitajaksi. Vähemmälläkin vastuulla pärjää.

Se älähtää johon kalikka kalahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-hoitsu:
Kyse ei ole siitä, että hoitajia ei otettaisi takaisin töihin, koska laki suojaa kaikkia lakkoilijoita tässä tilanteessa. Kyse on työmarkkinalaista, joka koskee kaikkia aloja ja se on lakiin kirjoitettuna.

Mutta kysehän ei ole lakosta, vaan joukkoirtisanoutumisesta. Mikä ei ole työmarkkinalain suojaama.

Mielestäni teoistaan pitää pystyä vastaamaan. Mikäli työstään irtisanoutuu, täytyy hyväksyä, että välttämättä ei ole takaisin palaamista.

Yliopistollisissa sairaaloissa on vähän perus- ja lähihoitajia, koska heillä ei ole lääkkeenjako-oikeutta. He saavat kyllä antaa lääkkeitä, mutta eivät jakaa. Tosin tiedän, että tässäkin on poikkeuksia. Joten kyllä se on niin, että sairaanhoitajat tekevät aivan samat työt kuin perus- ja lähihoitajatkin eli pesevät, syöttävät, eritteet siivoavat jne. kaiken muun lisäksi, mutta niin kuuluukin tehdä. Samoin vanhuspuolella, jossa myös olen ollut, ei siellä eroteltu töitä vaan kaikki teki kaikkea + me jaoimme lisäksi lääkkeet jne.

Eilen pari konkarilääkäriä sanoi mediassa, etteivät he osaa tehdä sairaanhoitajan töitä ja näin asia on. Kyse on erikoistumisesta johonkin tiettyyn alueeseen ja mitä pienempi erikoisala sitä vähemmän tietää toisten aloista. Se hoitaja, joka vauhkoo, että voi mennä osastolle kuin osastolle töihin tarvittaessa on todellakin potilasturvallisuuden vaarantaja. Totta kai kaikki osaa syöttää, pestä, eritteitä siivota, mutta kun puhutaan oikeasta lääkkeiden annosta tai teknisten laitteiden käytöstä niin kyllä on riski mennä niitä ei oman alan osastolta hoitamaan.

Kirjoitin viestiketjussa aiemmin, että meille yksityisellä puolella tämä pieni palkankorotus riittää. Emme alkaneet palkasta tappelemaan.
En ole vaatinut lisää palkkaa, olen tyytyväinen palkkaani.

Pärjään hyvin tällä yksityisenpuolen lähihoitajan palkalla, joka on jopa pienempi kuin julkisen puolen lähihoitajan palkka =)

Myös yksityisen puolen sairaanhoitajat ovat tyytyväisiä palkkaan, vaikka se on pienempi kuin julkisen puolen. Kuitenkin heillä on samanlainen koulutus kuin julkisenpuolen sairaanhoitajilla.
Miksi siis julkisenpuolen sairaanhoitajien tulee saada suurempi palkankorotus?
Onkohan kyseessä sikamainen ahneus?

[viestiä moderoitu]

Yksityisellä puolella lähihoitajat ottavat verinäytteitä, jakavat lääkkeitä...
Eli lähihoitajat tekevät niitä töitä, mitä julkisella puolella tekee sairaanhoitajat.

Silti palkka riittää..
Onko sairaahoitajalla julkisella puolella tuo eläminen jotenkin kalliimpaa kuin yksityisen puolen sairaanhoitajilla?

Ei yksityiselläkään puolella lähi- ja perushoitajat anna kaikkia lääkkeitä kuten esimerkiksi iv-lääkitystä. On se kumma kun yrität peitellä totuutta. Iv-lääkkeitä kun eivät saa antaa muut kuin sairaanhoitajat ja lääkärit.

Ja sinulle ex-hoitsu valitettava tosiasia on se että lähihoitaja SAA jakaa lääkkeitä, ei vaan antaa niitä potilaille.... Ainakin minä olen saanut tai oikeastaan joutunut jakamaan kun sairaanhoitajille se homma ei kelpaa ku on kiva käskyttää sitä alempaa ja sit luikkii ite kahville paremman tekemisen puutteessa... Tosin en yleistä että kaikki tekee näin mutta iso osa...

Sit olisi se mielenkiintoisin kysymys kaikille... Kuinka moni täällä on huolestunut odottaja joka pelkää pienokaisensa puolesta???? Luulempa että ei ainakaan moni joka puoltaa näitä Tehyläisiä... Minulla ainakin on huoli tulevasta pienokaisestani ja sen tähden toivoisinkin, että joku ratkaisu syntyisi ja se vaatii joustoa nimenomaan näiltä irtisanoutujilta... Tosin ei minua haittais sekään vaikka joku työhönsä ei vittuuntunut lähihoitajakin olisi mukan synnytyksessä , minä kun osaan arvostaa perus-/lähihoitajiakin... He tekevät työnsä siinä missä sairaanhoitajakin, AMMATTITAITOISESTI vaikka koulutus onhin lyhyempi...

[viestiä moderoitu]

ex-hoitsu puhe taisi olla läkkeiden jako-oikeudesta... Itse näin mainitsit... Joko-oikeus ei ole sama kuin iv-lääkitys... Totta helvetissä se on ymmärrettävä asia että ihan kuka vaan ei saa antaa ihan kaikkea... Mutta lääkkeet saa kyllä jakaa, tosin se taisi vaatia lääkepassin jos en väärin muista... Siitä nyt kun on aikaa kun itse sain lääkkeen jako luvan...

"Yliopistollisissa sairaaloissa on vähän perus- ja lähihoitajia, koska heillä ei ole lääkkeenjako-oikeutta. He saavat kyllä antaa lääkkeitä, mutta eivät jakaa."

Ja kyseessä oli lääkkeenjako oikeus... täällä lääkkeet jakaa useimmiten lähihoitaja.

"Ei yksityiselläkään puolella lähi- ja perushoitajat anna kaikkia lääkkeitä kuten esimerkiksi iv-lääkitystä."

Lähihoitajana hyvin tiedän, etten anna iv-lääkitystä. Miten tuo asia koskee lääkkeidenjakoa?

Luin just aamulla hesarista, että tämän 24% palkankorotuksen jälkeen sairaanhoitajien palkka julkisella puolella on 3100e.
Nyt sydänsairaita lapsia joudutaan ehkä viemään saksaan, syöpäsairaita lapsia ulkomaille... keskosia ruotsiin.
Minusta tehyn toiminta on törkeää, enkä ole ainut joka hoitajana näin ajattelee.
Ennen tätä palkankorotusvaatimusta tehy oli ok, mutta nyt koko hemmetin liitto joutaisi syvälle sinne, minne aurinko ei paista.

Toivottavasti tehyn palkkavaatimus ei mene läpi ja ne irtisanoutuneet ahneet hoitajat joutuu palaamaan töihin piemmän palkankorotuksen myötä. Tosin, kesälomat ja palaa ...

Ihan oikeasti, tunnen pelkkää suurta vihaa koko tehyä kohtaan!

[viestiä moderoitu]

Alkuperäinen kirjoittaja Maijustiina:
Katsopas omaa nimimerkkiäsi.. Ei voi olla totta minkälaisia valopäitä amiksesta valmistuukaan, varmistit juuri sen mitä varmasti moni on jo täällä ounastellutkin. Että ihan amistaustalla.. Kerrotko toki mitä järkevää sinä olet saanut aikaiseksi tähän ketjuun? Pienet vehkeet kun täytyy odotuspalstalla yrittää päteä :)

Sanos muuta! Kyllä meillä sentään se valo palaa, kuin sinulla taas se nyt ei aina välähdäkkään. Valaiseppas minua millaisia ounasteluja täällä on ammattikoululaisia kohtaan? Olemmeko mielestäsi vähempi arvoisia tai tyhmempiä kuin muut? Ansaitsemmeko edes hengittää samaa ilmaa esim. lukiolaisten kanssa? Mikä meitä vaivaa? Auta!
Milläs koulutuspohjalla se "Maijustiina" täällä porskuttaa, kun ammattikoululaiset valopäitä ovat?
Oman panostukseni tähän ketjuun voit lukea edellisistä postauksista ja tehdä johtopäätöksesi. Aika lailla samalla nimimerkillä kirjoitan, joten seuraaminen ei vaadi kauheasti sinunlaiselta vehkeilijältä.
Monet kerrat olen kuullut puhuttavan vehkeestäni ylistävään sävyyn. Kerran huoltoasemalla tuli pariskunta kehumaan vehjettäni, mutta hyvältähän se näyttää, kun lepuutan sitä huoltoaseman pihalla. Arvoitukseksi jää oliko puhe yli 20000€ moottoripyörästäni vai mistä... Kysymyksesi on vähän epätarkka...
Onko tämä keskustelupalsta kielletty odottavilta miehiltä? Miksi?
Miksi sinulle tulee sellainen olo, että olen täällä pätemässä? Eikö amis saa päteä? Onko se väärin "korkeasti" koulutettuja kohtaan? Ahdistaako? Pelkäätkö pimeää? Oletko yksin odottava äiti ja pelkäät lapsesi tulevaisuutta ja näin purat vihasi amis yhteisöä vastaan? Tai paniko amis-Keijo sinut paksuksi vanhan BMW:n takapenkillä ja jätti kun nalli kalliolle? Sieltäkö vihasi kumpuaa?

Aivan OT.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Lisäksi vastatkaapa tehyn kiristysten kannattajat-

Miten yksityisellä puolella samaa työtä tekevät sairaanhoitajat ovat tyytyväisiä palkkaan ja huomattavasti pienempään palkankorotukseen. Kukaan ei yksityisellä puolella ole menossa lakkoon. Kuitenkin työ on samaa sairaanhoitoa.
Miksi teille ei riitä sama palkankorotus, kuin yksityisellä puolella?

Minusta kaikki irtisanoutuvat jääköön kotiin. Ei lomarahoja, ei uutena töihin. Toivottavasti kukaan ei edes lupaa maksaa isoa palkkaa, kun joskus nolona anelevat takaisin töihin. Toivottavasti heiltä menee kaikki edut!!!

Hemmetin ahneet...

Sitä ei voi tietää, kuin kysymällä miksi he ovat yksityisellä puolella tyytyväisiä palkkaansa. Vaatimattomuutta? Ovatko he tyytyväisiä? Oletko kysynyt? Ja jos olet, niin kuinka kattavasta kyselystä voidaan puhua? Vastaavatko he vain sinulle olevansa tyytyväisiä ja todellisuus on toista?

Aika harvinaisita taitaa olla, että kaikilla saman koulutuksen omaavilla on täysin sama liksa. Omalla alallani olen kuullut jonkun tekevän töitä alle 10€/h kuin itse saan n. 21€/h. Aika suuri ero mielestäni. Kaikille ei riitä se mitä muut saa. Itse en selviäisi sinun palkallasi 1700€/kk. Paska liksa, mutta ei se työsikään hienoa ole.

Eikö kaikki irtisanoutuneet juuri jää kotiin? Lomarahat he varmasti tulevat saamaan, koska laki sen määrää. Eivät sairaanhoitajat ole juuri menossakaan uutena töihin, vaan vanhoina työntekijöinä. Eli lomat pyörivät ja työ jatkuu, niin kuin ei olisi irtisanoutunutkaan. "Suurta" palkkaa on jo luvattu hallituspuolueiden puolelta ja nyt tässä Tehy vaan hakee luvattuja korotuksia. Ei mitään muuta. Ei sairaanhoitajien tarvitse anella mihinkään töihin, vaan heitä anellaan. Paikkoja on todella paljon avoimena jo nyt ja mieti tilannetta irtisanoutumisten aikana/jälkeen. Edut tulee pysymään ja niitä tulee lisää. Kaikki riippuu sopimuksesta.

He eivät ole ahneita. Vaativat vain mikä heille kuuluu!

Alkuperäinen kirjoittaja väittävät näin:

Näinhän se on! Kyllä itsekkin korjaisin tuollaisten paska puhujien puheet oikeiksi niin kuin sh.. juuri teki. Tällä palstalla on paljon "olen kuullut", "tietääkseni" ja "uskon" kirjoittelijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja aawa:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-hoitsu:
Kyse ei ole siitä, että hoitajia ei otettaisi takaisin töihin, koska laki suojaa kaikkia lakkoilijoita tässä tilanteessa. Kyse on työmarkkinalaista, joka koskee kaikkia aloja ja se on lakiin kirjoitettuna.

Mutta kysehän ei ole lakosta, vaan joukkoirtisanoutumisesta. Mikä ei ole työmarkkinalain suojaama.

Mielestäni teoistaan pitää pystyä vastaamaan. Mikäli työstään irtisanoutuu, täytyy hyväksyä, että välttämättä ei ole takaisin palaamista.

Ei kai kukaan irtisanoutuneista näin KAI luulekkaan. Sopimukseen, jos sellaista koskaan tuleekaan tullaan lisäämään ehto jolla taataan kaikille irtisanoutuville hoitajille mahdollisuus mennä vanhaan työpaikkaansa takaisin vanhana työntekijänä.

Hyvä PIRKKO, en ymmärrä miksi vedät herneet näistä hoitajakeskusteluista jos et itse ole hoitaja. Itseasiassa ei kyllä kiinnostakaan. Tässä ketjussa kuitenkin kirjoittaa odottavia äitejä ketä pelottaa se, että mahdollisesti ei ole kätilöitä kun h-hetki koittaa. Kuten myös minua pelottaa. Normaalitilassa tuskin olisin lainkaan kiinnostunut koko jupakasta. Palstat ovat täynnä näitä hoitajakeskusteluja joten voisitko vaihtaa ketjua, kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja PIRKKO1000:
Alkuperäinen kirjoittaja väittävät näin:

Näinhän se on! Kyllä itsekkin korjaisin tuollaisten paska puhujien puheet oikeiksi niin kuin sh.. juuri teki. Tällä palstalla on paljon "olen kuullut", "tietääkseni" ja "uskon" kirjoittelijoita.

No mutta niinhän sinäkin kirjoitat. Mistäs sinäkään voit tietää asioiden todellisen laidan kun et hoitajan hommia tee? Jos tyttöystäväsi vaikka sattuu olemaan hoitaja niin silti sinunkin tietosi ovat olen kuullut juttuja. Miksi pidät omia kommenttiasi jotenkin ylempinä kuin toisten?

Alkuperäinen kirjoittaja PIRKKO1000:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Lisäksi vastatkaapa tehyn kiristysten kannattajat-

Miten yksityisellä puolella samaa työtä tekevät sairaanhoitajat ovat tyytyväisiä palkkaan ja huomattavasti pienempään palkankorotukseen. Kukaan ei yksityisellä puolella ole menossa lakkoon. Kuitenkin työ on samaa sairaanhoitoa.
Miksi teille ei riitä sama palkankorotus, kuin yksityisellä puolella?

Minusta kaikki irtisanoutuvat jääköön kotiin. Ei lomarahoja, ei uutena töihin. Toivottavasti kukaan ei edes lupaa maksaa isoa palkkaa, kun joskus nolona anelevat takaisin töihin. Toivottavasti heiltä menee kaikki edut!!!

Hemmetin ahneet...

Sitä ei voi tietää, kuin kysymällä miksi he ovat yksityisellä puolella tyytyväisiä palkkaansa. Vaatimattomuutta? Ovatko he tyytyväisiä? Oletko kysynyt? Ja jos olet, niin kuinka kattavasta kyselystä voidaan puhua? Vastaavatko he vain sinulle olevansa tyytyväisiä ja todellisuus on toista?

Aika harvinaisita taitaa olla, että kaikilla saman koulutuksen omaavilla on täysin sama liksa. Omalla alallani olen kuullut jonkun tekevän töitä alle 10€/h kuin itse saan n. 21€/h. Aika suuri ero mielestäni. Kaikille ei riitä se mitä muut saa. Itse en selviäisi sinun palkallasi 1700€/kk. Paska liksa, mutta ei se työsikään hienoa ole.

Kertoisitko Pirkko, miksi oma työsi on niin paljon muiden työtä hienompaa/tärkeämpää (esim. hoitajien).
Sinulta puuttuu ihmissuhdetyössä tarvittavaa hienotunteisuutta ja sydämmellisyyttä, tai sitten olet vaipunut TEHY:n hypnotisoimaan transsiin.
Itse en halua, että minua hoitaa robootti vaan lämmin ja sympaattinen IHMINEN.

Sinulle lähihoitaja, jos et satu tietämään niin iv-lääkkeetkin kyllä jaetaan, vaikka ne ovat nestemäisiä. Lisäksi teillä ei ole oikeutta jakaa narkoottisia lääkkeitä ja jos on niin silloin työnanatajasi tekee virkarikkeen, koska kyse on laista, mitä kukanenkin saa tehdä. Saat kyllä antaa narkoosilääkkeitä, muttet jakaa.

Itsestäni vielä, minä olen odottava äiti, joka en pelkää tulevia joukkoirtisanomisia, mutta en haluaisi, että synnytykseni hoitaa lähi- tai sairaanhoitaja, koska heillä ei ole tähän pätevyyttä. Toivon, että kätilö hoitaisi synnytykseni yhdessä lääkärin kanssa, jos lääkäriä tarvitsen. On aika itsensä nostamista lähihoitajalta lupautua hommaan kuin hommaan, koska itseäni ainakin pelottaisi mennä johonkin synnytykseen päsmäröimään, vaikka sairaanhoitajan koulutuksen olen saanut, mutta koska en ole erikoistunut alaan niin en juuri siitä tiedä. Toisaalta olen ollut synnytyksissä mukana muttei se minusta asiantuntijaa tee. En tosin haluaisi, että siellä on joku psykiatrikaan minua synnytyksessä auttamassa ja tiedän ettei ole, koska heidän ammattietiikkansa ei antaisi periksi heilua siellä, mistä heillä ei ole hajuakaan.

Tsemppiä tehyläisille vaatimuksissaan. Itse en palkankorotuksista huolimatta halua palata hoitoalalle, kun tienaan leppoisassa työssäni paljon enemmän kuin hoitajana ja ehdinpä läyrytä täälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kirpun äiti:
Hyvä PIRKKO, en ymmärrä miksi vedät herneet näistä hoitajakeskusteluista jos et itse ole hoitaja. Itseasiassa ei kyllä kiinnostakaan. Tässä ketjussa kuitenkin kirjoittaa odottavia äitejä ketä pelottaa se, että mahdollisesti ei ole kätilöitä kun h-hetki koittaa. Kuten myös minua pelottaa. Normaalitilassa tuskin olisin lainkaan kiinnostunut koko jupakasta. Palstat ovat täynnä näitä hoitajakeskusteluja joten voisitko vaihtaa ketjua, kiitos.

Hyvä kirpun äiti! Itse olen odottava isä, joten minä en saisi kirjoitella täällä? Olenko jäävi kirjoittelemaan, koska lapseni ei ole minun sisälläni? Luuletko että isille synnytys on vain yksi normi päivä? Eikö tulevalla isällä ole oikeutta olla huolissaan mahdollisesta lakosta? Totta VITUSSA se huolettaa minuakin, mutta hallitus on tämän sopan keittänyt joten ne saavat sen hoitaakkin! Tämä ei ole Tehyn tai sairaanhoitajien aloittama hässäkkä! Muistakaa se!

PS Otsikko on: hoitajien palkkakuoppa.

Pirkolle peukutuksia tulevaan synnytykseen. Itse olen aina sanonut, että kyllä miehet pääsee niiiiin helpolla varrattuna synnyttäjään. No, täytyy tässä(kin) asiassa ottaa sanojaan takaisin, olin hyvän ystäväni mukana synnytyksessä ja vaikka en fyysistä kipua (muutakuin kädestä pitäessä..) tuntenut, niin ei se helppoa ole sillä tukihenkilölläkään! Pahimmaksi koin sen avuttomuuden tunteen, vaikka itsellänikin on synnytyksiä takana ja tiedän miten homma etenee.

Sori, ohi aiheen, mutta niinhän täällä aina menee kaikki ketjut, päätyvät toisten parjaamiseen...

Ps. Hoitajat eivät ole lakossa, vaan irtisanoutuneet. Ei muuta kuin virat hakuun, ihan varmasti on hakijoita!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ope32:
Kertoisitko Pirkko, miksi oma työsi on niin paljon muiden työtä hienompaa/tärkeämpää (esim. hoitajien).
Sinulta puuttuu ihmissuhdetyössä tarvittavaa hienotunteisuutta ja sydämmellisyyttä, tai sitten olet vaipunut TEHY:n hypnotisoimaan transsiin.
Itse en halua, että minua hoitaa robootti vaan lämmin ja sympaattinen IHMINEN.

Missä olen sanonut, että työni olisi TÄRKEÄMPÄÄ kuin hoitajien? HÄ!?! Arvostan todella korkealle sairaanhoitajien työtä ja siksi täällä heidän puolia pidänkin.

Itse en ole hoitotyössä, koska se työ ei ole minua varten. Hienotunteisuutta ja sydämmellisyyttä vieraita kohtaan löytyy juuri niin paljon, kuin mutiaisella työhalua. Se ei kumminkaan tarkoita että väheksyisin sitä niin kuin monet täällä näyttävät tekevän.

Tehy ajaa työläisten asiaa ja duunarin puolta toinen duunari pitää aina! Wannabe pikkuporvari kusipäät ovat toinen juttu.

En tiedä mitä haluat kyllä kysyä, koska lausen rakenteessa se ei tullut selville. Huomasitko?

Tulipa vaan mieleen ...

Valittavat kuukausi palkasta kuika surkea se on .. On paljon muita ammatteja jotka saavat pienempää palkkaa kuukausittain , eikä heillä ole edes mahdollisuutta saada lisätienestejä iltalisistä jne.

Niin kuin tässä nyt on parin viikonaikana nähty .. ala toisen jälkeen lakossa.
Mitäs sitten kun esim . poliisit jäävät lakkoon ? Ihmiset jotka TODELLAKIN ovat palkkakuopassa!