Alkuperäinen kirjoittaja piivi:
En nyt ehdi muuta tähän vastata kuin, että jos työ on vaativaa, niin silloin pitää kotielämän olla vastaavasti helppoa ja stressitöntä eli esim. perhe ja vaativa työura on bipoille yleensä liikaa. Jos siis haluaa uran, niin silloin naisen/miehen kannattaa luopua suurperhehaaveesta.
Bibo tarkoittanee bibolaarista häiriötä. Sen verran tuli aikoinaan otettua selvää mielentervyden häiriöistä.
Olen aika rauhallinen ja flegmaattinen tyyppi. Olen aina ihaillut reippaita, ripeitä ja eläväisiä ihmisiä. Nyt vanhana ja viisaana olen kiittänyt monta kertaa luojaani, että en lähtenyt hakemaan itselleni uutta kumppania avioeron jälkeen. Kuka tietää millaisen sekopään olisin itselleni hommannut.
Kakkua ei voi syödä ja säästää. Uraa en ole koskaan halunnut luoda perheen kustannuksella. Pyöritin huushollia ja mies sai matkustaa ja edustaa. En edes osaa kuvitella häntä lapsista vastuuna olevana isänä. Ei hänestä sellaiseen olisi ollut vaikka hänellä ei olisi ollut mitään ongelmia.
Tässä viestiketjussa on monta hyvää viestiä. Olette tulleet sairautenne kanssa sinuiksi ja ihan hyvin tunnutte pärjäävän asian kanssa. Olen vuosia tukenut Mielenterveyden keskusliittoa tilaamalla Käsi kädessä lehden. Lehdestä olen lukenut monenlaista tarinaa.
Mielenterveysongelmaisilla on hauskaa sisäpiirihuumoria. He osaavat nauraa itselleen.
Joskus läheisenä on vaikea erottaa masennusta ja muista mielenterveyssairauksia keskenään. Varsinkin alkoholistin kanssa käsitteet kietoutuvat yhteen.
Burnout, masennus, alkoholismi siinäkin on yhdelle yh-Ellille tarpeeksi sulattamista.
Jos vielä omin avuin yrittää diagnosoida mahdollista muuta mielenterveysongelmaa, niin eväät loppuvat kesken. Sukulaisia ei ainakaan kärsi asialla vaivata. Saa varmasti kylmää kyytiä osakseen. Niin minulle kävi. Ei meidän perheessä "hulluja ole ollut eikä tule olemaan." Minähän se meidän perheessä sekopää olin ja olen edelleen. Hulluja olen aina kirjoitellut Ellien sivuilla eikä nämä jutut näytä muuksi muuttuneen.
Jos joskus toivon selväpäiseksi, lähden mukaan "oikeasti auttamaan" ihmisiä.
Mutta ei vielä onnistu ainakaan rahallisesti. Teen kahta työtä ja elätän opiskelevat lapseni. Mutta ehkä tulevaisuudessa sitten.
Uskon vahvasti vertaistuen voimaan. Netissä on paljon vertaistukipalstoja.
Mutta suosittelen lämpimästi näille yleisille foorumeille. Terveetkin oppivat paljon elämästä, kun lukevat näitä juttuja. Varovaisella ja kannustavalla kirjoittamisella auttaa ihmeesti.
Suren kovasti Töölön rantaan hukkuneen miehen kohtaloa. MIetin mitä tuonkin nuoren päässä liikkui. Mikä nuoria vaivaa. Miksi lähdetään yksin hortoilemaan ja hukutaan.
Naisradiojuontaja sanoi, että hän aina lähtee baarin ovelta taksiin ja kotiin. Yksin ei kannata kävellä kaupungilla metriäkään.
Pitäkää Ellit hyvää huolta toisistanne elävässä elämässä ja näillä netin palstoilla.
Moni on kertonut näillä Ellien sivuilla, että nämä kirjoitukset antoivat uskoa elämään.
Klo on 14 ja nyt tulee radiosta uutiset. Ihan samat kuin tunti sitten. Pikavippeihin sortuminen. Toivottavasti bibot eivät sorru pikavippeihin. Nyt taas juttuni lipuvat sivuraiteelle. Liekö bibolaarinen häiriö vai jotain muuta. Diagnoosini aina vaihtelee....