Homeongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Sen verran omista taustoista, että meillä on mökki jossa oli hometta. Saatiin aika rajujakin oireita kun oltiin pitempään siellä. Mökki nyt remontoitu jne. Mutta tuosta jäi meille se että reagoidaan todella herkästi kaikkiin "tunkkaisiin" hajuihin. En uskalla sanoa että haistaisin homeen ja tunnistaisin sen.

Nyt jo pidemmän aikaa olen miehelle sanonut että hänen vanhempien luona haisee todella voimakkaalle. Ja nyt viimeisempänä sitten että kun ollaan käyty vain muutama tunti heillä niin joudun kotiin tullessa riisumaan omat ja lasten vaatteet pyykkiin kun haju tarttunut niihinkin. Mies ei silti reagoi mitenkään riisuu omatkin vaatteet pyykkiin.

Nyt sitten anoppi ja appi sairastivat molemmat todella rajun flunssan jonka aikana apelta katosi ääni. Ääni on jo 4 kk poissa. Sanoin sitten miehelle että onko ajatellut sitä home asiaa. Minun yksi oire oli äänen katoaminen sillon kun mökki oli homeessa.

Anoppi on henkisesti sairas eikä aina kovin hyvässä kunnossa lääkityksestä huolimatta. Miehen reaktio tuohon mun viimeiseen kommenttiin oli että voi siellä hometta olla mutta kerroppa se hänen äidilleen. Hän ei ainakaan kerro että ite saan kertoa jos haluan. Sanoin vaan että ootko miettinyt että jos molemmat sairastuu homeen takia. Ei vastannut enää mitään.

Kaikki ei halua nähdä homeongelmaa vaikka sellainen olisikin.
Olen parasta aikaa isäni luona lomailemassa ja hänen luonaan on ihan selvästi hometta, ollut jo useita vuosia. Hän ei halua nähdä ongelmaa vaikka me oireillaankin lasten kanssa joka kerta kun ollaan täällä vähänkään pidempi aika. Myöskään hänen uusi vaimonsa ei sano mitään vaikka puhummekin homeesta. Kaliiksihan sellainen remontti tulisi.

Aina kun menemme kotiin, pesemme kaikki vaatteet. Lisäksi saamme täällä hengitystieoireita ja iho-ongelmia. Mutta ei, ei täällä mitään kuulemma ole.
Kohta loppuu vierailut koska en ala loputtomiin riskeerata minun ja lasten terveyttä :/

Siis mies kyllä myönsi että vanhempiensa luona voi hometta olla. Eli on itekin sen havainnut. Mutta minut yllätti täysin tuo hänen asenteensa.
Ja muussa elämässä mies todella tarkka nykyään noiden hajujen ym kanssa.

Mutta kumpi noista vaihtoehdoista on sit pahempi. Anoppi sekoaa täysin jos tuollainen hänelle kerrotaan. Voi esim alkaa kuvittelemaan että appiukko halunnut tappaa hänet ja myrkyttänyt heidän talonsa näin yhtenä esimerkkinä. Ymmärrän kyllä täysin että mies ei halua enää kertaakaan käydä läpi tuollaista.

Toisaalta jos homeesta tulee jo noin voimakkaita oireita niin pelkään että sairastuvat molemmat fyysisesti. Pieni toivo elää että lääkärit tajuaisivat kartoittaa tilanteen, mutta aika epätodennäköistä sekin.

Yhteistyössä