hormonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla laitettiin kierukka 1½kk sitten ja vieläkin tulee tiputteluvuotoa. Koko ajan on oltava varuiksi pikkuhousunsuoja, jos vuotaakin enemmän :headwall: No 3kk tiputteluvuoto kierukan laiton jälkeen on ihan normaalia. Heti kierukan laiton jälkeen vuosi pari päivää vähän enemmän, sit viikko taukoa ja sit taas viikon ajan enemmän vuotoa.

Kuinkas muuten on, laitetaanko hormonikierukka kuukautisten aikaan vai onko sillä merkitystä?
Paremminkin, onko se laitto kivuliaampaa ilman vuotoa?

Pitäs varata aika kierukan laittoon ja oon täs miettiny, että kuinkahan sinne saa sen ajan just kuukautisten aikaan

mulla pitäis kuukautisten alkaa lauantaina ja tänään laitettiin kierukka. En kyllä tuntenut yhtään minkäänlaista kipua. Sitä mietin et pitääkö nyt käyttää jotain lisäehkäsyä kun ei kerta kuukautisten aikaan sit laitettu.

kun mulla yksi kysta oikeassa rinnassa enkä tullut sitä edes ajatelleeksi kun kyseli sairauksia ennen kierukan laittamista. Ei ollut onneksi kuitenkaan syöpää, niinku ensin pelkäsin.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Kuinkas muuten on, laitetaanko hormonikierukka kuukautisten aikaan vai onko sillä merkitystä?

Pitäs varata aika kierukan laittoon ja oon täs miettiny, että kuinkahan sinne saa sen ajan just kuukautisten aikaan

mulle laitettiin ilman vuotoo, jälkitarkastuksessa aika varattiin eikä kerenny ne päivät alkaa

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:

mulle laitettiin ilman vuotoo, jälkitarkastuksessa aika varattiin eikä kerenny ne päivät alkaa

Näin mullakin, siis tää toinen.

Kyllä sitä tampoonii voi käyttää kierukan kanssa. Jos siin on vuotoo, niin tamponi lähtee hyvin pois. Ei sitä tietty saa repästä pois vaan sillai hitaasti "hivuttamalla" varmuuden vuoksi. Ei oo kierukka jääny kiinni tampooniin ainaka mulla. Terveydenhoitaja sano, että voi käyttää kuhan varovasti ottaa pois.

on varmaan sit tullu kuukautisetki ja samalla alaselkäkivut joita suunnillee joka toinen päivä. Mites yleisiä tämmöset selkä ja vatsakivut on kierukan kanssa? vai eikö vain sitte sovi ollenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Alkuperäinen kirjoittaja hormooni:
Mulla meni lähemmäs vuosi ennen ku kierto tasaantui. Vuotaa siis vieläkin, mutta säännöllisesti..
Tampooneita ei saa käyttää kierukan aikana!
Ai miksei muka? :o :laugh:
No jokapaikastahan saa lukea ettei tampoonia saa käyttä kierukan kanssa?!

Mulle sanottiin, että seitsemän päivän sisällä kuukautisten alkamisesta on "hyvä" aika.

Hormonikierukan kaa ei voi käyttää tamponia, koska sitä vuotoa ei tule niin paljon, että tamponi täyttyisi :D .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
on varmaan sit tullu kuukautisetki ja samalla alaselkäkivut joita suunnillee joka toinen päivä. Mites yleisiä tämmöset selkä ja vatsakivut on kierukan kanssa? vai eikö vain sitte sovi ollenkaan

onks muilla ollu kipuja alussa

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Mulla meni lähemmäs vuosi ennen ku kierto tasaantui. Vuotaa siis vieläkin, mutta säännöllisesti..
Tampooneita ei saa käyttää kierukan aikana!
Ai miksei muka? :o :laugh:
No jokapaikastahan saa lukea ettei tampoonia saa käyttä kierukan kanssa?!

just tänään kysyin asiaa, kun mulle laitettiin, niin sanoi että saa käyttää. Kierukan naru sen verran lyhyt...
Mut sanoi sit kierukanlaiton jälkeen, että mulla sen verta pieni kohtu että tod.näk. mulla jää menkat pois. eli en varmaankaan tamponeja tarvi...