HPV rokotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xx

Vieras
Aiemmasta papa-vastausta käsitelleestä aloituksesta tuli mieleeni:

Äidit, rokottaisitteko tyttönne tuossa 12-15-v iässä, hpv-virusta vastaan? Nythän se rokote on uusi ja mielettömän kallis, mutta toivottavasti se vuosien päästä halpenis.

Oma vastaus: kyllä

Mulla ei ole tytärtä, mutta mietitäänhän sitä rokotetta pojillekin...Fiksuahan se olisi rokotuttaa. Useimmiten käy säkä ja kondylooma ei aiheuta sen kummempia, mutta silti. Toisaalta se sitten taas tuntuu turhalta, kun kondylooma "vain" altistaa kohdunkaulansyövälle. Usein se syöpä tulee vasta viiskymppisenä ja se on onneksi ns. helppo hoitoinen eli yleensä pärjää kohdun poistolla eikä se syöpä ole sellaista leviävää tyyppiä. Moni muukin asia altistaa syövälle. MUTTA kun kyseessä olisi oma lapsi niin kyllä mä rokottaisin. Ja hakisin sen rokotuksen heti 12-vuotiaana, jos äitiinsä tulee niin ikävä kyllä 15-vuotiaana voisi olla jo liian myöhään.

Mulla on itsella nyt se virus tehnyt syövän esiasteen ja olen 2 kertaa ollut loopissa ja nyt odottelen kontrollin tulosta. Ja jos se on ok ja tulen raskaaksi, se on riskiraskaus, koska kaksi hoitoa takana.
Eli jos voin säästää tyttäreni tältä niin kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla on itsella nyt se virus tehnyt syövän esiasteen ja olen 2 kertaa ollut loopissa ja nyt odottelen kontrollin tulosta. Ja jos se on ok ja tulen raskaaksi, se on riskiraskaus, koska kaksi hoitoa takana.
Eli jos voin säästää tyttäreni tältä niin kyllä.

Oliko sulla näkyviä heti vai oliko vaan alkuun hpv epäily?

Yhteistyössä