Huh! Kylpylässä nähtyä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin totta, mutta minkäs teet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niin totta, mutta minkäs teet

Vieras
Olin tänään lasteni kanssa kylpylässä uiskentelemassa.
Ja siellä lastenaltaassa polskutellessa kiinnitin huomiota yhteen perheeseen, joissa äiti oli eriiiittäin lihava, läski olisi varmasti ihan oikea termi, tursui kaikkialta, uikkareista ei paljon ollut mitään peittämään. Isäkin oli iso, mutta ei vielä mitenkään häiritsevä. Heillä oli mukana yksi lapsi, iältään ehkä max 10v. Tämä lapsi oli myös erittäin paksu, ei enää mikään lapsen puoreä. Siinä he sitten uimisen ohessa vielä vetelivät hampurilaista naamaan.

Asiahan ei minulle kuulu, eikä henk koht. mitenkään kiinnosta onko joku lihava vai laiha, mutta: miksi pitää opettaa ne huonot elämäntavat myös sille lapselle?!! Lapsi ei ole eikä voi olla vastuussa omasta lihavuudestaan, eikä hänellä ole keinoja toimia toisin! Miten vanhemmat voivat olla noin itsekeskeisiä, en vaan tajua! Oli siellä uimassa muutama muukin paksu kakara, ei mikään ihme, että olaan ihan yleisesti huolissaan lasten terveydestä. Järkyttävää huomata, miten piittaamattomia vanhemmat voivat olla. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Niin totta:
Asiahan ei minulle kuulu, eikä henk koht. mitenkään kiinnosta onko joku lihava vai laiha, mutta: miksi pitää opettaa ne huonot elämäntavat myös sille lapselle?!! Lapsi ei ole eikä voi olla vastuussa omasta lihavuudestaan, eikä hänellä ole keinoja toimia toisin!

Samat ajatukset täällä.

Ja sä olet varma, että seiinä perhessä ei esim ole säästetty kesän ainoaa hampurilaista syötäväksi juuri lomalla, ja muuten koko perhe yhdessä pudottaa painoa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sä olet varma, että seiinä perhessä ei esim ole säästetty kesän ainoaa hampurilaista syötäväksi juuri lomalla, ja muuten koko perhe yhdessä pudottaa painoa?

Auts, osui ja uppos? Kyllähän sen perheestä näkee laihduttaako ne vai ei =)

Nykyään noita näkee kyllä tosi paljon, siis ylipainoisia lapsukaisia ylipainoisten vanhempiensa kanssa. On se kyllä jotenkin säälittävää, kun sellaset alle kymmenenvuotiaatkin on jo erittäin reilusti ylipainoisia.

No, enhän sitä tosiaan tiedä, ja toivottavasti näin todella on. Mutta kyllä silti pielessä on jotain paljon enemmän kuin se yksi hamppari kerran kesässä. Koska metsään on menty jo aikoja sitten..

Eihän sitä tiedäkään. Mutta miksi tilanne on pitänyt päästää siihen jamaan että lapsenkin pitää pudottaa painoa?

Jos koko perhe muuten pudottaa painoa, ni ei ne olis ylilihavia. Siis jos tää olis ollu "ainoa" hampurilaisateria.
Katsos, kun jotkut ei vaan välitä.

Niin, kai se on laiskuutta osittain. Jos vanhemmat syövät esim. pizzaa ruoaksi, niin helppoahan se on antaa lapselle sitä samaa. Ja jos sitä pizzaa syö tarpeeksi usein niin... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Eihän sitä tiedäkään. Mutta miksi tilanne on pitänyt päästää siihen jamaan että lapsenkin pitää pudottaa painoa?

no toisaalta, kukahan ne vanhemmat alunperin on opettanu syömään väärin? voi aikuisenakin vasta lihoa, mutta silti. voisihan ihan hyvin syyttää isovanhempiakin.

Meillä ei ole muita lihavia kuin minä..mitä sitten meistä aateltas jos noin tehtäs??että aivan umpiluupää-läskimamma antaa lasten syödä hampurilaisen?? ja nää mun läskit istuu niin helvetin tiukassa ettei oo tosikaan.Liika tiuhaan saanu lapset vissiin.

Asiahan ei minulle kuulu, eikä henk koht. mitenkään kiinnosta onko joku lihava vai laiha, mutta: miksi pitää opettaa ne huonot elämäntavat myös sille lapselle?!! Lapsi ei ole eikä voi olla vastuussa omasta lihavuudestaan, eikä hänellä ole keinoja toimia toisin!

Samat ajatukset täällä.

Minä en ole samaa mieltä. Esim. meidän tyttö on pyöreä, ei lihava, mutta pyöreä. Painoa tulee vuodessa enemmän kuin sais. Meillä syödään tavallista, terveellistä kotiruokaa, karkkipäivä on kerran viikossa, minkä tyttö saa vaihtaa 5e jos haluaa, ottaa useimmiten rahana. Tyttö on ollu aina hyvä syömään. Meillä ei harrasteta lihapiirakoita, pizzoja, hampurilaisia, sipsejä jne muuta kun harvoin. Meillä harrastetaan liikuntaa, niin vanhemmat kun tyttökin, ja me itse annetaan esimerkkiä liikunta-, ja ulkoilutottumuksista tytölle. Mutta paino vaan tytöllä nousee. Kertokaa nyt hyvät ihmiset sitten, että mitä mun pitää asialle tehdä??? Pitää lasta nälässä?

Niinpä. Mun miehen suvussa on eräs nuori pari, joilla on vuoden ikäinen lapsi. Nuoresta iästään huolimatta kumpikin on jo aivan suhteettoman ylipainoinen. Samoin on lapsi. Ekaa kertaa voin sanoa, että lapsi ei ole todellakaan vauvanpyöreä vaan jo ihan ylipainoinen. Ihania ihmisiä ovat, mutta asia kummastuttaa, sillä kukaan muu suvusta ei ole edes pyöreä vaan hoikkia kaikki, isovanhempia myöten. Vanhemmat sukulaiset on yrittäneet josjus sanoa, mutta mä en ole kehdannut kun olen ihan uusi tulokas koko suvussa muutenkin.. :( Harmi heille ja ennen kaikkea lapselle!

tässä lähistöllä asui aikanaan myös "norsuperhe" ja niin ikävää kuin se onkin lapset on nyt aikuisia, mutta jo lapsena saatu kirous seuraa edelleen heitä. epäterveelliset ruokatottumukset ja paino-ongelmat oli jo lapsena, eikä mikään ole muuttunut 20 vuodessa, ongelma sen kuin paisuu vaan.

Mä näen päivittäin tämmöisiä perheitä, ja niille se hamppariateria ei kyllä todellakaan ole mikään kesän ainut. :P Kun oikeasti jotkut perheet käyvät joka päivä syömässä hampurilaisravintolassa. Tekis välillä mieli kieltäytyä myymästä niille...

Niinpä. Mun miehen suvussa on eräs nuori pari, joilla on vuoden ikäinen lapsi. Nuoresta iästään huolimatta kumpikin on jo aivan suhteettoman ylipainoinen. Samoin on lapsi. Ekaa kertaa voin sanoa, että lapsi ei ole todellakaan vauvanpyöreä vaan jo ihan ylipainoinen. Ihania ihmisiä ovat, mutta asia kummastuttaa, sillä kukaan muu suvusta ei ole edes pyöreä vaan hoikkia kaikki, isovanhempia myöten. Vanhemmat sukulaiset on yrittäneet josjus sanoa, mutta mä en ole kehdannut kun olen ihan uusi tulokas koko suvussa muutenkin.. :( Harmi heille ja ennen kaikkea lapselle!

ei yksivuotiasta voi haukkua lihavaksi!!!se on oikeesti vauvanpyöreä..esimerkkinä kaksoset jotka syövät justiin samalla lailla mutta ovat ihan erikokoset.ja ikää 2v

Joo on aika kurjaa nähdä lihavia lapsia, varsinkin jos tietää tai näkee että vanhemmat aiheuttavat sen huonoilla ruokatottumuksilla.. :'( Itse olen meidän perheen lihava (kahden raskauden jälkeiset kilot), muut perheen jäsenet ovat hoikkia ja normaalipainoisia, ja yritän kaikkeni tehdä sen eteen, että lapset oppisivat terveelliseen ruokaan eivätkä saisi roskaruokaa kun satunnaisesti esim. matkoilla ollessa. Ja täytyy sanoa, että itseäni nolottaisi syödä hampurilaista/pitsaa näillä kiloilla :ashamed: , onneksi on tällä hetkellä sen sortin ruokavaliorajoitteet, etten pitsoja ja hamppareita ainakaan vuoteen tule syömäänkään..

Eikai siinä mitä, jos aikuinen ihminen haluaa olla lihava tai ei tee sen eteen mitään, mutta viattomia lapsia en haluaisi siihen samaan jamaan.
:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Samat ajatukset täällä.

Minä en ole samaa mieltä. Esim. meidän tyttö on pyöreä, ei lihava, mutta pyöreä. Painoa tulee vuodessa enemmän kuin sais. Meillä syödään tavallista, terveellistä kotiruokaa, karkkipäivä on kerran viikossa, minkä tyttö saa vaihtaa 5e jos haluaa, ottaa useimmiten rahana. Tyttö on ollu aina hyvä syömään. Meillä ei harrasteta lihapiirakoita, pizzoja, hampurilaisia, sipsejä jne muuta kun harvoin. Meillä harrastetaan liikuntaa, niin vanhemmat kun tyttökin, ja me itse annetaan esimerkkiä liikunta-, ja ulkoilutottumuksista tytölle. Mutta paino vaan tytöllä nousee. Kertokaa nyt hyvät ihmiset sitten, että mitä mun pitää asialle tehdä??? Pitää lasta nälässä?

Miksi edes tällaisia kyselet? Jos ruoka on terveellistä ja sisältää paljon vihanneksia ja hedelmiä niin anna syödä niin paljon kuin haluaa. Ehkä hänestä tulee pitkä! On aivan eri asia jos koko perhe on selkeästi ylipainoinen.. Lapsi on tällaisessa perheessä ylipainoinen ennen kaikkea siksi että perheessä on huonot ruokatottumukset. Kyse ei ole nyt sun pyöreästä tyttärestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja McDuunari:
Mä näen päivittäin tämmöisiä perheitä, ja niille se hamppariateria ei kyllä todellakaan ole mikään kesän ainut. :P Kun oikeasti jotkut perheet käyvät joka päivä syömässä hampurilaisravintolassa. Tekis välillä mieli kieltäytyä myymästä niille...

olisit vaan tyytyväinen että ihmiset käy ostamassa ja sä saat palkkas!

Tuo voi tasoittua jos tulee pituuskasvussa pyrähdyksiä. Mä olin lapsena aika pullea mutta kyllä se sitten karisi.

Ja hei, ethän sä opeta lapsellesi huonoja elintapoja kuitenkaan vaikka hän pyöreä olisikin. :) Jos tosiaan syötte terveellistä kotiruokaa ilman jatkuvia herkutteluja niin sähän opetat juuri oikean tyylin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoikkis:

Auts, osui ja uppos? Kyllähän sen perheestä näkee laihduttaako ne vai ei =)

Asia ei liikuta minua millään muulla tavalla, kuin että sen sijaan, että jeesustellaan jossain palstalla, voisi vain pitää huolen omista luistaan tai läskeistään.

liika syöminen, liika laihduttaminen, liika juominen, .. KAIKKI varmasti tietää niitten haitat, mutta joskus vain ei osaa eikä pysty.

ei yksivuotiasta voi haukkua lihavaksi!!!se on oikeesti vauvanpyöreä..esimerkkinä kaksoset jotka syövät justiin samalla lailla mutta ovat ihan erikokoset.ja ikää 2v

Kyllä tällä yksivuotiaalla on ylipainoa. On niin paljon ekstraa, että tuntuu haittaavan liikkumista. :(

Tuo voi tasoittua jos tulee pituuskasvussa pyrähdyksiä. Mä olin lapsena aika pullea mutta kyllä se sitten karisi.

Ja hei, ethän sä opeta lapsellesi huonoja elintapoja kuitenkaan vaikka hän pyöreä olisikin. :) Jos tosiaan syötte terveellistä kotiruokaa ilman jatkuvia herkutteluja niin sähän opetat juuri oikean tyylin.

Sanotaan nyt, mutta jos olisitte nähneet tämän lapsen kylpylässä ainoana karkkipäivänään syömässä namia, olisitteko malttaneet olla päivitelemättä tätä asiaa?

Yhteistyössä