Huhtikuiset 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sama täällä, just tänään lääkärineuvolan jälkeen olin tuntevinani jotain elohiiren tapaista kupruilua toisella puolen vatsaa, voiskohan olla jo liikkeitä. Ekassa kun liikkeet tunsin vast rv18 ja nyt on viikkoja 14...neuvolassa muuten ok mutta verenpaineet on jo nyt vähän koholla. saappa nähdä laskevatko kun tässä hässäkkävaihe elämässä kohta helpottaa.

Minä myös olen tuntenut jo samanlaisia pieniä tuntemuksia, jotka viimeksikin vahvistuivat liiketuntemuksiksi. Eli olen kyllä jo ihan riemuinnut niistä "liikkeinä". Edellisestä tunsin myös viikolla 15 jo varmasti, joten en ihmettele näitä. On vaan ilonen olo. Maha on myös toivottomasti pömpsähtänyt näkyviin, joten kaivelin mammavaatteita esiin. Jotkut "välimallin" housut on kyllä hankittava kun nuo varsinaiset loppuajan housut on niiiin suuria vielä.

Millä viikolla odottajat yleensä alkavat tuntea sikiön liikkeet..? Ilmeisesti se ainakin vaihtelee,- näin ensisynnyttäjänä tuskin osaan huomata niitä kovin aikaisin.. Noh, eiköhän sekin päivä koita! :) Itsellä alavatsa ollut hieman kipeä, oletettavasti siellä tapahtuu jotain koko ajan, heh..!
Onko muilla yhtä pitkää neuvolataukoa? Itsellä on seuraava neuvola vasta rakenneultran (joka on 20.11) jälkeen marraskuun lopulla! Tuntuu todella pitkältä ajalta odotella kun ei kuule sydänääniäkään.. :/

Kyllä täälä neuvola on neljän viikon välein riippumatta ultrista. Oon kuullu että ensiodottajat tuntevat liikkeet joitakin viikkoja myöhemmin kuin toiskertalaiset, ja näköjään ainakin minulla on näin. Ja näin alussa tuntuu että liikkeet on aika satunnaisia lepatuksia ettei niitä välttämättä huomaa.

Heips pitkästä aikaa!

Mä oon täällä käynyt lueskelemassa, mutten ole itse ehtinyt kirjoitella! Olen nyt viikoilla 13+1, ja voitteko uskoa, että mulla pahoinvointi oksentelun muodossa alkoi vasta eilen! Eli eka kertaa kävin aamulla oksentamassa! Toivottavasti menis ohi nopeesti.
Kävin tiistaina neuvolalääkärillä ja yritettiin kuunnella sydänääniä, mut korvalle asti ei kuultu. Se dopleri-laite kyllä havaitsi jotain elämää mahassa, näytti sykkeitä 115 ja sitten 160. Mutta niinhän se lääkärikin varoitteli, ettei välttämättä vielä kuulu, kun ollaan näillä viikoilla. Onko muut käyneet sydänääniä kuuntelemassa ja onko kuulunut? Seuraava neuvola on vasta 18.11. eli aika kauan odotellaan täälläkin seuraavaa kertaa.

Sit oisin kysynyt myös ultrauskertoja teidän paikkakunnillanne, meillä on vaan yks, mut ollaan miehen kanssa ajateltu mennä yksityiselle sitten rakenneultraan. Olen lueskellut, että olisi siis ihan rahan arvoista hommaa? :)

varhaisraskauden ultra on viikolle 13 mennessä ja rakenneultra jotain 20+ viikolla. NÄitä ei kuitenkaan tehtä meidän paikkakunnalla vaan synnytyssairaalassa. Omassa tk:ssa on ainoastaan hirveä vanha doppler.

Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Nala, 4.4, toinen
Emmi 5.4
Linta 5.4.
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 8.4.
Yessi 9.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen

Me käytiin eilen sairaalassa np-ultrassa. Kaikki näyttää olevan kunnossa ja laskettu aika varmistui huhtikuun 11. päiväksi. Meidän paikkakunnalla tehdään synnytyssairaalassa kaksi ultraa (22e/uä). Toinen - rakenneultra - tehdään sitten marraskuun loppupuolella. En tiedä paljon ultra maksaa yksityisellä, mutta eilinen kokemus oli kyllä aivan ihana, myös tulevalle isälle. Kovasti liikkuvainen yksilö siellä näyttää olevan.

Olen ollut sairaslomalla koko viikon. Välillä ei vesikään pysy sisällä ja migreenikohtaukset on rajuja. Mutta nyt jaksaa taas voida huonosti, kun näki kenen vuoksi tässä taistelee :)

Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Nala, 4.4, toinen
Emmi 5.4
Linta 5.4.
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 8.4.
Yessi 9.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen

Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Nala, 4.4, toinen
Emmi 5.4
Linta 5.4.
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4.
Yessi 9.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen

Kolmas kerta toden sanoo... piti siis vaihtaa toi pv. kun se itseäni aina kummittelee! Ja onpahan kivempi seurata kuinka monella on la just samana päivänä.

Olen taustaillut täällä jo jonkin aikaa mutta kun kuulun tuonne tahkoojiin niin en ole sanonut mitään.
Mutta nyt on pakko. Uusi esikoisen arvioitu laskeutumisaika on 16.4 (aikaisemmin menkoista laskettuna 22.4) JIHAAAAAAAAAA!
Vuodon takia kävin ultrassa ja samalla mittasivat kaiken mitä voi eli nt 1,2mm, syke 153, pituus 60mm ja sukupuolestakin olisin saanut arvion jos olisin halunnut:-))

Oireissa olen päässyt tosi vähällä, ainoastaan väsymys vaivaa ja tietty tuo pieni vuoto. Edellisen kerran sitä tuli rv8 ja nyt siis menkkojen mukaan rv12+0 mutta kaverin koon mukaan rv12+4.

Alkuperäinen kirjoittaja kakkonen:
Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4.
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4.
Yessi 9.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen

No muutinpahan minäkin päiväni mikä on voimassa ultran jälkeen.

hiljaiselomme siis jatkuu... kellään ei mitään kerrottavaa?

Täälä taas vatsa- ja selkäkipujen takia sairaslomalla, lääkäri moitti että syön ja juon liian vähän.. kuinka veden juominen voi olla niin vaikea muistaa? Onko teillä paino noussut minkäverran?

Mariella 14+6

Täällä olo taas kohentunut taannoisen sairaalareissun jälkeen. Huimauskin on vähentynyt huomattavasti. Perjantaina on poli kontrolli.
Maha pömpöttää aina iltaisin aika lailla, mutta päivällä sitä ei kyllä huomaa. Viimeksi paino oli noussut kolmisen kiloa, toivottavasti nyt ainakin se neljä! Hitaasti mutta varmasti ...
Olis se niin mukava jos masu olis jo kunnon pallo... ei kyllä ulkopuoliset ikinä uskoisi, jos kuulisivat minun olevan neljännellä kuulla ;) Bikinit kyllä näytti uimahallissa aika kivoilta kun tissit on kasvanut ;)

kakkonen 14+3

Terve pitkästä aikaa. Täällä kaikki ihan ok, paitsi että elämisen tahti versus väsymyksen määrä on liian kova tällä hetkellä. Ei jaksa edes Ellejä käydä lukemassa :P! Kaksitoistatuntiset opiskelupäivät verottaa. ONNEKSI tämän viikon jälkeen saa viikon huilata ja sitten helpottaa tahti muutenkin.

Neuvolalääkärissä kävin viime viikolla. Ultrasivat, mikä oli iloinen yllätys. Kaikki oli muuten ok paitsi supistelujen takia menen labrakokeisiin. Kohtu on kuulemma jo melko korkealla, sitä lekuri ihmetteli. Ihan "oikeassa ajassa" noita raskausviikkoja kuitenkin mennään ja laskeskellaan. (Huomenna JO 15!!! Äkkiä menee...) Niin, ja paino oli tippunut edellisestä kerrasta (n. 4 vkoa sitten) 200g. Tavallaan hauska yllätys, koska odotin ihan muuta. (Tiedän, että olen syönyt terveellisesti ja vauva kyllä varmasti on saanut tarvitsemansa, joten siksi en ole huolissani.)

Liiketuntemukset on lisääntyneet viime päivinä. Tuo sen ihanan lisän tähän touhuun. Vieraammat voi kyllä ihmetellä, kun väkisin vetää suun hymyyn kesken vähemmänkin huvittavien tilanteiden. Maha on myös pömpöllään ja nyt vieraammatkin ihmiset jo zoomailevat helposti mahan seutua. Hauskaa sekin :).

Eli on tässä odottamisessa näiden ikävien sivuvaikutusten (väsymys, kärttyisyys, vihlomiset...) lisäksi ihaniakin asioita! Jatkoja kaikille!

Täällä saikulla kolmatta päivää, alkaa käymään aika pitkäksi. Eka neuvola mulla oli 12.9 ja seuraava on VASTA 30.10. Välillä on rakenneultra, joka onkin nyt sitten liian aikaisin. Mulla kun menkkojen mukaan laskettuna viikkoja ois 2 enemmän, ja neuvolantäti tilasi ajan ultraan sen mukaan.. eli kaksi viikkoa liian aikaisin.

Liikeitä ei vielä tunnu, mutta ihan kunnon vauvamaha onjo :)

Mariella 15+0

Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4.
Mira 6.4.esikoinen
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4.
Yessi 9.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen

Taalla yks uus huhtikuinen taalta toiselta puolelta maapalloa, meillakin masu pompottaa jo kovasti, mutta viela ei ole ollut tuntemuksia ;(... mutta eikohan ne pian tule... np ultra oli 3 viikkoa sitten ja saatiin upia DVD ja CD'llinen kuvia kotiin mukaan, mika oli tosi kiva. Kerrottiin sitten kaikille sukulaisille kuvien kanssa.
Pahoinvointi on jo toistaiseksi kadonnut, johan sita ehtikin oksennella. Taalla kuunnellaan sydan aania 3 viikoin valein ja seuraava ultra onkin viikolla 19, eli ei enaa kovin kauaa tarvitse odottaa kun taas nakee pikkasen.

Voikaahan kaikki paksusti ja nauttikaa syksysta, meilla taalla on jo kevat...
Mira 14+6

Täälä liiketuntemukset edelleen harvassa mutta maha tuntuu kasvaneen. Pitänee kohta lopultakin "myöntää" olevansa "julkiraskaana". Sitkeästi oon vaan vielä tunkenu vanhat farkut jalkaan, tein vain vyöhön yhden reiän lisää. Mutta viikonloppuna hommasin kyllä jo mammahousuja vastaisuuden varalle. MEillä oli lääkärineuvola viime viikolla, sydänäänet oli ihan ok, verenpaineet koholla. Painoa oli tullu jotain 70g/vko joten ihan oon tyytyäväinen. Eipä kummempia sitten, odotellaan liikkeiden lisääntymistä ja voimistumista.

Heelou! Vai ollaan me hijasia ja tylsiä :D. No, ehkä pitää ottaa vain kohteliaisuutena, on siis muutakin elämää!

Mulla alko vihdoinkin se loma. Nyt saa "lorvia" puoltoista viikkoa. Ihanaa! Tänään oli tosin pakko raahautua kaupungille mutta tästä eteenpäin ei tehdä mitään velvollisuusjuttuja. Nautitaan vaan yhdessä olosta perheen kanssa.

Eilen ja tänään on ollut masussa vähän hiljasempaa. Tai sitten en ole kerennyt vain "kuulostelemaan". Onneksi tässä vaiheessa ei vielä tarvitse liikkumattomuudesta niin kovasti huolestua...vaikka tietty mietityttää.

Kirjotelkaahan vähän pienempiäkin kuulumisia! Nyt lähden laittamaan ruuan ja sitten mennään pojan kanssa yhessä päiväunille :). Kuulemisiin...

Hilajaista ja tylsää sakkia, no ihan tervetuloa laittamaan eloa meihin. Edelleenkään olotilassa ei suuria muutoksia. Ihastelen Missy Momista tilaamiani äitiysvaatteita, tulivat jo todella tarpeeseen, ei vanhat vaatteet enää mahdu..

Nyt vihdoin on sitten lopuillekkin tutuille kerrottu, ihanat viestit täyttävät sähköpostilaatikon, tulee ihan mielettömän hyvälle tuulelle niistä viesteistä. Varsinkin kun suurin osa kuitenkin tietää että vauvaa meille ehdittiin toivoa jo yli kaksi vuotta..

Mariella 15+2

Tuntuu nyt hönöltä kirjoittaa kun kaikki on hyvin eikä kolota missään. EIKÄ VÄSYTÄ kokoaikaa! Pientä lepatusta tuntuu kohdusta juuri nytkin : )

Meidän tulevasta vauvasta tietää kyllä jo ihan kaikki puolitututkin. Hölösuu kun olen. Jaettu ilo on moninkertainen. (Jaettu suru taas jakaantuu monella.)

Nyt alkaa viikon "kesä"loma ja saa olla lasten kanssa kotona ja tehdä ehkä niitä väsymysajan rästiinjääneitä kotitöitä.

Tänään oli sitten polikontrolli. Pahoinvointilääkkeet tuli käyttöön, vaikka en niitä mielelläni söisikään... nestehoitoakin taas tarjottiin heikon syömisen takia, mutta nyt yritetään selvitä ilman sitä! Paineet edelleen alhaisia.

Töihinkin piti ilmoitella saikun jatkumisesta, joten päätin sitten paljastaa salaisuuden pomollekin... olenhan koko syksyn ollutkin jo saikulla. Taas sitten menee kuukausi kotona... Vauvalla onneksi kaikki hyvin, joten elämä jatkuu!

-kakkonen ja pääsiäisvaavi-

hiljaista ja tylsää? Vai onko niin että meillä on kuitenkin suht koht kaikki kondiksessa? Sekin varmasti hiljaiseloon vaikuttaa että monilla (vaikkei kaikilla) on toinen lapsi kyseessä, silloin sitä ihmettelemistä ei vaan ole niin paljon kun ekalla kerralla, ainakin itellä on näin. Kaikekseen huhtikuiset taitaa olla just nyt siinä "Ihanassa" raskauden viaheessa kun alkuraskauden vaivat alkaa olla ohi pikku hiljaa mutta vatsan koon ja muun hormoni toiminnan aiheuttamat oireet eivät ole vielä riesana. Vatsat eivät ole varmasti liiemmälti vielä kasvaneet ja moni odottelee vielä liikkeiden ilmaantumistakin joten pakostakin tämä huhtikuisten porukka on juuri nyt vähän hiljaa.

Niin ne päivät vaan soljuu eteenpäin eikä tännekään ole oikein tullut kirjoteltua..! Hiljaista siis täälläkin päin.. ;) Olo on tosiaan "parantunut" niinkuin nähtävästi monella muullakin. Juuri niinkuin emmi kirjoittikin, että pahoinvointi alkaa olla takana, eikä massu vielä paina (tai edes juuri näy), joten aika hassu olo siis.

Meillä päin kun on vain rakenneultra, niin aloinkin nyt yhtäkkiä miettimään että pitäisikö käydä vielä yksityisellä tarkistuttamassa että kaikki on ok?! Ilmeisesti vielä kerkeää tämän rv-loppuun mennessä käydä myös np-ultrassa? Vai olenko ihan väärässä...? Jos np-ultraa ei enää kerkeä tehdä, niin onkohan siitä yksityiselle menosta sitten "hyötyä"...? Tietysti näkisi että vaavi porskuttaa, ja kaikki toivon mukaan hyvin.. En tiedä, pitää katsoa josko h tilaisi ajan..

Hyvä, että olette hiljaisia ja tylsiä, niin olen jaksanut suurimman osan jutuistanne lukeakin ; ) Pääsee siis vielä jotenkin porukkaan sisään. Ihmeen vähän on vielä huhtimasuja, vaikka luulisi jo tässä vaiheessa olevan enemmän...

Pikainen esittely:
Olen 24-vuotias, esikoinen olisi tulossa. LA 10.4.
Lähinnä olen kirjoitellut tuonne Ex-Kermit ketjuun keskenmenojen takia, mutta ajattelin nyt ilmoittautua tännekin. Voin kyllä kertoa lisääkin, mutta se olisi sitten tosi pitkä tarina, joten nyt en jaksa alkaa naputtamaan.

Masujen kasvattelua kaikille toivottaa
kauris ja iita 14+5 (toivon kovasti tyttöä, kun veljellä on jo kaksi poikaa...hih)

Yhteistyössä