Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4.
Mira 6.4.esikoinen
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4.
Yessi 9.4. esikoinen
kauris, 10.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Pella, 11.4. esikoinen ja toinen
Lara, 12.4, esikoinen
kalat, 12.4. toinen
Jospa Kalat sinun vanavedessä minäkin ilmoittautuisin tälle listalle. Toki oon taustaillu alusta lähtien ja tietenkin tulee vielä tarkkaan seurattua vanhan vauvahaavelistan juttuja. Siellä tuntuu olevan toiveikkuus huipussaan monella, toivottavasti saatas tälle puolelle mahdollisimman moni. Tosin eiväthän he nyt sitten enää ihan tänne huhtikuisiin ehtisi...
Mutta toisestakin syystä tässä ajattelin näppikseen tarttua. Yrittelin tuossa pari viikkoa sitten aloitella monikkoraskausodottajille omaa ketjua, mutta se taisi tyssätä alkuunsa. Eikä siellä ollutkaan kuin vähän pidemmälle ehtineitä kirjoittajia. Eli AM2908, samassa veneessä ollaan. Clomifenillä avustettuna meillekin on tullossa kerralla esikoinen ja kakkonen. Harmi, kun jouduit tuollaisen painontarkkailurumban käymään läpi ja ihan turhaan. Minä olin alkuun niin hermona raskauden oireettomuudesta, että me käytiin jo seitsemännellä viikolla ultrassa tutulla lapsettomuuslääkärillä. Ei siinä paljoa hänellä nokka tuhissut, kun jo paukautti, että täällä on sitten kaksi. No, nyt ajatukseen on jo ihan tottunut. Kun pahoinvointikin on helpottanut, sitä alkaa vain ajatukset olla kaikessa mukavassa: varusteiden hankinnassa ja siinä, että ylipäänsä on tullut raskaaksi ja että raskaus etenee hyvin. Viis siitä, että kertaheitolla menee asunto (kolmas kerros ilman hissiä) ja auto vaihtoon ja tavaran hankintaankin tulee uppoamaan uskomaton määrä rahaa, vaikka käytettynä ostaisikin.
Varsinaista monikkoraskauteen liittyvää keskustelupalstaa/porukkaa en ole vielä löytänyt. Monesti saa huomata, että ollaan aika pieni marginaalinen porukka, joten tietoakaan ei ole kauheasti olemassa. Neuvolasta saatiin aivan ihana opus: Meille tulee vauva II Tuplaonni. Saat sen AM2908 varmaan seuraavalla neuvolakäynnillä.
Tuohon sukupuoliasiaan, oltiin aateltu, ettei haluttas etukäteen tietää. Mutta tää kaksosasia toi asian uuteen valoon. Loppupuolella ravataan niin usein ultrassa, että eiköhän me se tieto itselle pyydetä. Itse toivon, että ainakin toinen olisi tyttö.
Pella 14+6