*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hani-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkin sain vihdoinki varattua sen sokerirasituksen. Nyt pitäs 14. päivä mennä. :) Sit se on takana.
Sit mä olen ihan über-tyytyväinen ollu tänään, kun kävin yliopistolla katsomassa yhden tentin tuloksia, mistä en ollu ollenkaan varma että meneeks ees läpi, niin nelonen paukahti! (paras arvosana on siis viis). :D
Sit mä täytin KELAn lomakkeet, mies tulee kohta hakee mut kauppaan, niin palautan sen samalla! :) Pääsee sit toivonmukaan parin viikon päästä hypistelemään äitiyspakkauksen ihanuuksia! :) jos vaan oon oikein täyttäny, siskolle luin ääneen puhelimessa että miten täytin niitä kohtia, että kuulostaako oikeelta. :laugh:
Ja sit mä olen rymsteerannu meillä kotona niin, että nyt on kirjahylly ja sänky ja pinnasänky vaihtanu paikkaa. Tai siis pinnasänky tuli nyt makuuhuoneeseen, ja noita kahta muuta siirsin että mahtuu. :) Vaihdoin myös makkarin verhot... Vähän kyllä meinaa supistella... :ashamed: Mut se olikin sit raskain urakka mitä ajattelin tehdä tässä raskausaikana. Huomenna voisin järjestellä keittiön kaapin, siis sellasen korkean missä on kaikki jauhot sun muut kuiva-ainekset. :D Vähänks mä tunnen itseni vaihteeks ahkeraksi! :D

Laala ja villi-Punkero rv23+6 (huomenna paukkuu kuukaudet, iigs!)

Oi mikä peti! Meki tarvitaan tollane makkariin.. Jos vaikka sängyn vaihtais siihe :whistle:.

Potkut on yleensä tullu tonne navan yläpuolelle ja navan seudulle, mut nyt se on kyllä tehny kuperkeikan ku potkii tonne pimpsaan päin koko ajan. Eilen mahan päältä näky potkut just tosta häpyluun yläpuolelta. Mä kyl nautein enemmä ku masu hytkytteli navan kohdilta :p. Oonki pyytäny sitä vaihtamaan asentoa. Varmaa on ymmärtäny kaiken mitä äiti jutteli :snotty:

Ymmärsin niin, et jos päätös (kela) tehdää tän vuoden puolella ni sit ens vuoden alusta aletaan maksamaan silti sitä korotettua.

Tsiikailin kelan sivuille ja 19. pv jättämät hakemukset tulleet perille ja äitiysavustus myönnetty=)Miksi ei olisi?

Joulu meni,onneksi,kiva olla taas ihan kotona.Oli aika rankkaa kyläillä 5pv vaikkei mitään tarvinnutkaan tehdä.

Kelan sivuilla pyörähdin minäkin nyt uudelleen ja siis 19. päivähän mulle oli tehty päätös ja nyt oli laitettu että 23.12. pakkaus tilattu, joten siitä nyt sitten se pari viikkoa niin pitäisi pakkaus olla kotona. :D :D
Jei!! Pienet on ilot meikäläisellä. :saint:
Ja vaunutkin lähtee vissiin vielä tämän illan aikana tilaukseen, joten nekin olisi sitten viim. ensi viikolla odotettavissa kotiin tulevaksi. :D

:D :heart:

Käytiin siellä äippä polilla tänään kontrollissa ja mukaan saatiin hyviä uutisia. Kaikki tarkistettavat asiat oli oikein kunnossa ja vauva vastasi viikkoja kaikkine mittoineen täydelliseti :heart: Yllättäen kätilöt olivat saaneet luvan myös 4d ultran kokeiluun, ollut ilmeisesti tähän asti vain tarkempaa tarkistelua varten olemassa ja käyttökiellossa normi oloissa. Päästiin siis harjoitus oppilaiksi "4d ultran kokeiluun" ja ymmärtänette etten asiasta ollenkaan pahoillani ollut. Kuvia saatiin nipullinen. Kovin oli vauva ujo ja peitteli kauniita piirteitään käsin :D Nyt tehtiin kunnon kurkkaus myös jalkoväliin ja voimme pistää pesuun myös varaston vaaleanpunaiset vaatteet :heart:

Tässä teille kurkkaus :heart:

*vinks vinks* h&m nettisivuilla kevään uutuudet tulleet myyntiin. Tämä äitee kävi jo jättämässä kunnon tilauksen vaatetta 3 prinsessalleen sekä itselleen imetystä tukevaa vaatetusta :p

Iitanen rv 26+6

Nyt on meillä kans KELAn paperit postissa! Iigs! :D
Toivottavasti olen oikein täyttäny...

Olen myös ollut kiltti neuvolan tottelija... :whistle:
Neuvolan täti motkotti että lisää kasviksia, vähemmän lihaa ja blaablaa. Ostin nyt punakaalin ja tein ison kipon itelleni punakaali-puolukkasalaattia, tekee kuulemma hyvää myös veriarvoille. Sen lisäks iltakarkit on korvattu pienenpienillä kirsikkatomaateilla. Jaaa.... Limu on korvattu vedellä missä on sitruunaviipaleita seassa. Kuin pitkään veikkaatte että jaksan syödä terveellisesti? :kieh:

Laala ja Punkero edelleen 23+6

Heissan!

Joulusta on täälläkin selvitty. Tai siis mehän otettiin joulu todella rauhallisesti ja oltiin ihan vain kotosalla. No, minä olin siis ihan kotosalla ja mies oli osan pyhistä myös töissä.

Pukki toi meillekin pari joululahjaa vauvaa varten: Nalle Puh -pinnasängyn pehmuste, lampaantalja sekä parit vaatteet. Nämä kaikki olivat vanhemmiltani, sillä olin heille sanonut, että vauvatarvikkeet ovat ihan tervetulleita lahjoja.

Närästystä on täälläkin ollut jonkin verran ilmassa, mutta vielä enemmän pahoinvointia. Siitä olen ihan ihmeissäni! Voiko pahoinvointi tosiaan palata vielä tässä vaiheessa takaisin. Lauantaista lähtien olen oksentanut osan syömistäni ruoista ja aina kolmisen tuntia ruokailun jälkeen tulee paha olo. Ihan kuin olisin siltä osin palannut alkuraskauteen. Lauantaina kertaalleen oli oksentamisen yhteydessä myös näköhäiriöitä, niitä oli jo ilman oksentamista parisen viikkoa sitten. Nyt jännäilen, että voikohan olla jotain alkavaa raskausmyrkytystä tms. :o Huomenna mennään "omalle" gynekologille käymään, täytyy sitten häneltä kysellä tarkemmin.

Tinkatar ja Pikkiriikki 23+2

Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Potkut on yleensä tullu tonne navan yläpuolelle ja navan seudulle, mut nyt se on kyllä tehny kuperkeikan ku potkii tonne pimpsaan päin koko ajan. Eilen mahan päältä näky potkut just tosta häpyluun yläpuolelta. Mä kyl nautein enemmä ku masu hytkytteli navan kohdilta :p. Oonki pyytäny sitä vaihtamaan asentoa. Varmaa on ymmärtäny kaiken mitä äiti jutteli :snotty:

miulla kans tuntuu eniten tos navan kohilla ja ylempänä potkut. :) masu heiluu iha kunnolla ku siihe potkii :) paljo kivempaa ku se ku monottaa suoraa rakkoon, ai että se tuntuu ilkeelle!! |O

Onnea manna8 ja SädeI vaunuhankinnoista! :)

Laalalle onnea hyvin menneestä tentistä! :) Ja vähänks oot ollu reippaana! Mulla olisi samansuuntaisia touhuja suunnitteilla omassa huushollissa. Ajattelin että odottelen tuon huomisen ultran yli --> jos sieltä saa poika- tai tyttöuutisia, niin se vähän vaikuttaa tuohon esikoisen vaatteiden lajitteluun.(eli että mitä säilytetään ja mitä aletaan laittamaan vauvaa varten valmiiksi) :whistle:

zikiziki: ihana koiruli ja koirulin koti :)

Ihanaa Iitanen, onnea vaaleanpunaisista uutisista! :heart: Tänään tuli H&M:n kuvasto, paljon oli kaikkea ihanaa siellä! :) Taidan minäkin pari imetyspaitaa kesäksi tilata. Ja tietysti myön jotain esikoiselle :p. Ja kieltämättä tekisi mieli tilata vauvallekin jotain söpöstyksiä, pikkuvaatteita vaan tahtoo olla kaapit pullollaan esikoisen jäljiltä...

Vähänks kuulostaa ihanalta Laala tuo sinun "elämäntaparemonttisi". Voi kumpa minunkin neuvolatätini olis noin topakka ja ohjailisi ruokavaliota. Tällä tätillä ei ole semmosiin tapana puuttua, ja niinpä meitsi meneekin sitten enempi vähempi epäterveellisellä linjalla :ashamed:. No tänään en sentäs oo syönyt yhtään joulutorttua (koskapa ne loppuivat) ja suklaasaldokin on pysytellyt muutamassa after eightissä. Jospa se tästä.

Voi ei Tinkatar, onpa keljua kun sinulla paha olo on palannut :hug:.

Oma ) .): Huomenna olisi sitten taas ultra! Tuntuu että vastahan siellä rakenneultrassa oltiin. Jännittää että onko kaikki ok, ja kieltämättä jännittää aika kovin että saadaanko sukupuolesta tällä kertaa mitään osviittaa. Joten huomenissa palailen kertomaan lääkärikuulumiset :D! Mulla muuten pienoinen epäilys että oiskohan vauva perätilassa, minulla kun potkut tuntuvat aika alhaalla. Vai liekö ne sitten kädet jotka siellä heiluu... No huomenna sen näkee sitten.

nyt kun kuukausi taas vaihtuu, niin jatkanko minä päivitystä vai olisiko muitakin halukkaita? ei mun tartte yksin vaan päivitellä jos jollain löytyisi intoa ja halua. ja vähän mua se mietityttää et kun tää meidän vaavi syntyy maaliskuussa, niin en tiiä yhtään miten pystyn päivitää tietoja ja just sillo pitäis ku rupee näitä nyyttejä pukkaamaan urakalla :D :D et miettikääpäs.

mulla ei varmaan oo enää yhtään ultraa enne synnytystä jos ei mitään ilmene. vähä mua ihmetyttää et mistä tietävät onko vaavi perätilassa vai ei kun neuvolassa ei ole edes ultraa.

Hani- mäkin voin vaikka päivitellä, jos ei muita innokkaita ilmaannu. :)

Mä muuten nukun ihan surkeasti nykyään. Öisin herään moneen kertaan siihen että joku raaja on tunnoton tai selkään sattuu tai muuta mukavaa. Tai sit mut vaan potkitaan hereille. :kieh: Mies heräs ja lähti töihin (vaikka se on kipeenä kyl oikeesti) 5.30. Mä yritin jäädä nukkumaan, mut alko närästää niin sikana että oli pakko itekin nousta. Eipä paljon kyl nukuttanu enää muutenkaan... :kieh:

Talvitie odotan kovin ultrauutisia!

Mistä se vauvan asento muuten tiedetään? Siis että onko perätilassa tai missä asennossa... Kun eihän sitä tosiaan enää ultrata.... Mulla ainakin tuntuu että on poikittain, tai siis kun potkuja ja iskuja tuntuu tulevan mahan sivuille enemmän. Tai äh, en mä tiedä, tossa se nyt just tökkii mua navan molemmille puolille.. :laugh: *blondi*

Joko monella näkyy linea negra? Mulla on nyt alkanu vähän tummenee sellanen raita navan ylä- ja alapuolella... Tai siis siinä lähinnä erottuu, että tulossa taitaa olla... Mies jo kauhisteli, että miks mun pitää saada kaikki hormonikummajaiset. :laugh:

).) Eipä tässä kai kauheammin erityisempää omaa napaa oo tähän aikaan päivästä... Pitäis alkaa siivoomaan keittiön sitä ruokakaappia.. huoh. |O

Laala ja Punkero rv24+0 *poks poks*

Minäkö väsyneenä äreä :laugh: :laugh: ?

Voisikohan sitä opetella nukkumaan :headwall: :headwall: ?

No eipä tämä kotona oleskelu vie niin paljon energiaa kuin työssäkäynti. Ihan kiva kun taas meni nukahtaminen kahteen yöllä, miehen kello herätti 520 ja sitten torkuin ja heräsin kun mies lähti töihin n750 :kieh: TU sitä kelloa tarttis laittaa soimaan kukonlaulun aikaan, jos ei meinaa mennä töihin kuudeksi.. Esikkokin on sopivasti mummulassa, niin ei tää vaan herää aikaisin :headwall: eilenkin seitsemältä :headwall: :headwall:

Ja varmaan alkaa väsyttämään sitten kun ajan kotiin piikiltä. Ja ne vähät unetkin olen nukkunut jossain ihme asennossa kun selkä on ihan sika kipeänä.. Sammo sentään oli vilkas heti kahdeksalta, kauhee monotus ennen kuin itse sain silmät auki.

Jaahassu ja Sammo 26+0

Huomenta... täällä on kanssa yksi joka on kiukkuinen kuin ampiainen. Nyt mua sitten huimaa myös kyljellä maatessa joten mä sitten varmaan istun viimeisen kolme kuukautta :D Nukun keinutuolissa tai jotain prkl!!!

KELAn paprut pitäis täyttää ARGHHH!! Pääsis sitten vauvansänkyostoksille :)

Linea negra, eilen juuri huomasin että navan alle on vähän alkanut ilmestyä, mutta ei ylety vielä läheskään napaan saakka. Ennen esikoisen odotustahan mulla oli se viiva napaan asti jo monta vuotta :D Sitten jossain vaiheessa raskautta se jatkui navan yli rintoihin saakka ja näytti tältä (kuva siis edellisestä raskaudesta):

Raskauden jälkeen sitten vähitellen hävisi koko viiva. Myös se navan alapuolinen osuus mikä oli ollut ennen raskautta jo.

Nyt ei ajatus kulje kyllä yhtään... väsyttää ihan järkyttävästi ja lepoa ei ole tiedossa kun poika lomailee loppiaiseen saakka.

millipilli & Frank 26+2

Huomentapäivää.

Hui, pelottavan kuuloisia kaatumisia monella. Onneksi ei kuitenkaan käynyt mitään. Olkaahan nyt ekstra varovaisia liikenteessä.

Heh, minäkin sain tehosekoittimen lahjaksi kun hienovaraisesti olin siitä miehelle aiemmin vihjannut. Nimenomaan tämän vauvelin soseita varten. Noille kahdelle isommallekkin lapselle olen soseet tehnyt itse niin luultavasti tällekkin tulee tehtyä sitten kun sen aika koittaa.

Onnea kaikille vaunu yms ostoksista. Sekä hyvistä ultra ja neuvolakuulumisia.
Älkää liikaa stressatko siitä painonnoususta. Jos suht terveellisesti kuitenkin elää niin eipä sille paljon voi. Kiloja voi karistella sitten synnytyksen jälkeen.

Minä myös tilasin vauvelille eilen rattaat. Tai tulevathan ne jo aiemmin käyttöön tuolle meidän 2.5v poitsulle. Mutta vauvakin saa ne sitten aikanaan käyttöönsä. Mutta innolla nyt odotan niitä.

Mies toivonmukaan muistaa tänään heittää kelaan raha ja pakkauspaperit niin sitten saisi sen äippäpakkauksenkin pian =)

Ja jos ei ihmeempiä satu niin lähdetään viikonloppuna kaupunkiin ja käyn ainakin katsomassa, ja ehkä shoppailemassa. Parit imetysliivit ja kantoliinan.

Samalla käydään katsomassa reilun viikonikäistä pientä vauvelia. Mitäköhän siitäkin reissusta tulee kun jo kuvan näkeminen sai mulle hirveen vauvakuumeen.
Olisipa jo huhtikuu että saisi tämän oman kullanmurun syliin ja hoivattavaksi.

Nyt onkin tarkoitus pikkuhiljaa alkaa kaivamaan vauvanvaatteita esille ja pesemään niitä komeroon. Sekä laittamaan kaikki muutkin jutut valmiiksi.

Laala, meillä onkin samanapäivänä sokerirasitus. Tuntuu kyllä tyhmältä mennä sinne kun nyt raskausaikana ei ole paino noussut ollenkaan. Eikä mulla ikinä ole ollut ongelmia sokereiden kanssa. Sitä ylipainoakin oli vain parikiloa kun tulin raskaaksi.
Mutta onhan se hyvä varmistaa. Ja on sekin sitten koettu....

Seuraavana päivänä on sitten lääkärineuvola. Ja äippäpoli on vasta helmikuussa. Tuntuu että siihenkin on ikuisuus....

Vauvan asennosta. Meillä kaveri ainakin heittää voltti ja on vähän mitenpäin sattuu. Ja monesti jos hän on oikein piilossa ei tunnu koko vauvaa. Sitten saattaa taas ängetä itsensä oikein esille ja pystyy tunnustelemaan kovia kohtia miun mahassa niissäkohdin missä vauva on.

Kyllä ne neuvolassa tuntevat miten päin vauvat ovat. Kun siellä on ne kaksi palloa, eli vauvan pää ja pylly. Ja muistelisin niin päin että se vauvan pää on se kovempi ja pylly sitten pehmeämpi pallo.
Mutta kyllä ne neuvolan tädit yleensä tuppaa tietämään. Ja sittenhän ne laittaa ultraa jos asia on epäselvä tai epäillään perätilaa.

Mutta eihän sillä tässävaiheessa ole vielä mitään väliä miten päin vauvelit ovat ja kerkiävät vielä monenkertaan kääntymäänkin.

Mutta nyt antamaan ruokaa nälkäisille lapsille ja jos sitä sitten koettaisi ulos vääntäytyä. Viimeinen reissu vanhoilla rattailla, saa sitten pestä ne ja laittaa myyntiin. Hyvät rattaat ovat siis. Mutta sopivat paremmin kaupunki olosuhteisiin kuin tänne maalle. Siksi päädyin vaihtamaan ne. Olisiko kellään tarvetta?

hohoo mikä ihana pötsikkä millipilli :heart: :D
linea negra näkyy miulla tos navan alapuolella ja pikkasen jatkuu navasta ylöspäin.. mut kokoajan se tummenee ja kasvaa.. just yks päivä makoilin ni ukko sano et hitto ku näkyy selvästi se viiva :D ei sitä ite ees nii huomaa.. kovasti oon koittanu peilailla et näkyykö raskausarpia.. vielä tähän mennessä säästyny niilt.. tietyst iha loppuvaiheessa repee joka suunnasta :kieh:

nukkumisasentoa joutuu kyl ettimää yön aikana monta kertaa.. paikat puutuu tosi nopee..oon huomannu et jos vasemmalla kyljellä nukun ni käy koskemaa kylkiluihin jossai vaihees, mut oikeella kyljellä ei oo sitä.. vielä pystyy onneks pikkusen aikaa selällänki nukkumaa.. sitä vessassa ravaamista kyllä on.. :( varsinki jos pikkunen monottelee rakkoo. sitä ilta meneeki aina toivoen sormet ja varpaat ristissä "elä käänny perätarjontaa,elä käänny" :D mut eipä sille voi minkää jos niin tekee :D
Hani- täällä kans yksi vapaaehtoinen päivittäjä! :wave: miullaki ku on loppukuusta vast laskettuaika, ni on aikaa päivitellä.. :)

ziki ja mimmi 23+4

Huomenta.
b010.gif

Taas unta reilu 10,5 tuntia ja vielä väsyttää.
Ensimmäinen yö aikoihin, jolloin en ees vessaan yöllä oo heränny vaan vasta aamulla 7 jälkeen kun miekkonen soitti.

Solina83: Mitkä rattaat tilasit vauvalle? =)

Ruttana & Beanie 26+6 :heart:

eipä sillä tosiaan ole väliä ketä sitä pinoa tänne pukkaa, mut ainakin zikiziki ois järkevä vaihtoehto kun on loppukuusta la ja sit sitä voi taas vaihtaa kun zikin aika tulee lähteä synnärille.

Yhteistyössä