Huhtikuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säde2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tytönäippä 31.3.2010 toinen (esikoinen 6/08, km 5/09), Koks
Sienna@ 4.4.2010 esikoinen, Naistenklinikka
Zarja* 4.4.2010 esikoinen ,Tays
TNL 4.4.2010 esikoinen
Alessia* (34v+33v) 6.4.2010 toinen (esikoinen 7/08), Kätilöopisto
Säde2010 8.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
Johnu 8.4.2010 esikoinen
Sandrapaa88 9.4.2010 esikoinen
Ilona79 12.4.2010 toinen (esikoinen 10/07)
kiukkumöykky 13.4.2010 esikoinen
Kyltsi76 13.4.2010 toinen (esikoinen 12/05, km 4/09)
Kesä* 15.4 neljäs
Ilona81 15.4.2010 esikoinen (km 05/09, km 07/09)
Monuska79 16.4.2010 esikoinen, Oulu
Iita* 17.4.2010 esikoinen
Lydia* 20.4. 2010 toinen (esikoinen 10/06)
Hertta1981 24.4.2010 toinen (esikoinen 12/08)
Tylleröinen 25.4.2010 esikoinen
Illusia75 24.4.2010 toinen (esikoinen 7/08)
Mamu82 25.4.2010 kolmas (esikoinen 8/06, toinen 12/07)
Leeloo 26.4.2010 esikoinen
-Jojo 28.4.2010 esikoinen, Naistenklinikka
Jenny* 29.4.2010 esikoinen
Tz 30.4.2010 esikoinen
Mity 30.4.2010 esikoinen

Täällä on ollut nyt hiljaisempaa, missäs kaikki luuraa :)?
Ei sillä, että olisin itse ollut yliaktiivinen.. ;)

Piti tulla kertoilemaan, että vaikka ehdin jo hetken iloita, etten saanut rokotteesta oireita, niin toisin sitten lopulta kävi.
Eli sain rokotteen maanantai-iltana ja tuolloin kipeytyi lievästi käsivarsi, joka oli lähes normaali jo seuraavana päivänä. Tiistai-iltana nousi sitten lämpöä n. 37,5 astetta ja tuli sellainen hassu, vähän hömppä olo (jäseniä hieman kolotti ja olo oli jotenkin vetämätön). Nyt olen ollut kolme päivää saikulla, tänään ei toistaiseksi ole vielä lämmöt nousseet. Neuvolasta kertoivat tämän olevan normaalia, kunhan olo ei muuten ole huono, eli en ole sitten asiasta sen kummemmin panikoinut. Eikä tarkoitukseni nytkään ole pelotella ketään, kerron vain oman kokemukseni.

Omalla kohdallani vain asia on taas mielessä, kun pikkuveljelläni on tuolla pohjoisessa todettu eilen tuo virus, ja vaikka hän on hyväkuntoinen urheilija (eikä esim. tupakoi), on siinä ja rajalla joutuuko tiputukseen sairaalaan. Tietystä tämäkin on yksilöllistä, en siis lietso hysteriaa!:)
Mutta muistakaa pestä siskot käsiänne hyvin, rokotettuina tai ei!

Jokos täällä oli puhetta, vietättekö esikoista odottavat isänpäivää? Ja toki muutkin saa kertoa omia kokemuksiaan. :) Täällä ei vietetä sen kummemmin, ostin tulevalle iskälle kirjan koskien vauvan hoitoa ja kortin, jossa toivottelen hyvää pre-isänpäivää :)!

Liikkeitä tunnen nyt jo vähän selvemmin, harvakseltaan tulevia hentoja töytäisyjä ne edelleen ovat. Ja kyllä, kuten joku jo sanoikin, tuntuu että laskettuun aikaan on ikuisuus! :D
Alessia*:n laittama kuva on ihana :)!

Noista ostoksista pitää vielä lopuksi todeta, etten ole vieläkään "uskaltanut" mitään ostaa. Hypistelen vaan kaupassa :)! Josko sitä sitten rakenneultran jälkeen jo jotain pientä voisi harkita... Se on mulla 25.päivä tätä kuuta.

Hyvää viikonloppua odottajat!

ps. Ai niin, mun la muuttui ekassa ultrassa ja on nyt 14.4. Päivitän sen nyt tuohon listaan.

Lista kokonaan :)

TNL 4.4.2010 esikoinen
Johnu 8.4.2010 esikoinen
Iita* 14.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Tz 30.4.2010 esikoinen
Mity 30.4.2010 esikoinen

Ihanan pitkä lista meitä huhtimammoja:). Jes!***

Mites siellä menee viikonlopun tohinat eri suunnilla:)? Isänpäivän tunnelmissa vähintään jo hiljalleen:)? Itse en pääse oman isäni luokse välimatkan takia, mutta itkupuhelu rakkauden täyteinen varmasti huomenna aamulla tapahtuu:)..vähintä!

Omalle miehelleni olen järjestämässä yllätystä isänpäiväksi..saas nähdä mitä jässikkä tuumii:)..**

Ajoittain tulee muuten tylsistynyt olo..kun aiemmin on tottunut käymään tanssimassa yössä latinoita ym..nyt ei uskalla sikataudin takia eikä myöskään oikein jaksa ja pian masu onkin jo liian iso. Kotona ja työssä käyntiä tahtoo siis elos olla. Jotain mukavaa tähän täytyisi kehitellä kyllä. Joulu onneksi tuo väriä, ja tammikuun lomailu hiihtäen ja nauttien muualla kaukana kotoa.
Minä se olen muuten tänään illan väsännyt kuulkaa vauvakutsukortteja. Haluan kutsua rakkaat ystävät viettämään tärkeää esikoisen juhla iltaa. Ilman mitään lahjoja tms..vain hyvää antoisaa yhteistä aikaa ja fiilistelyä. Ihanaa jos kaikki tärkeät ystävät pääsevät paikalle! Oletteko muut järjestämässä kutsuja? Ajankohta toki menee ensi vuodelle.. :))..kivaa järkkäillä näitä ja hössöttää vähän. Ja pääsee laittamaan pöydän notkolleen sitten..

Lunta lunta- sinne..ulos samoilemaan-NYT:)hep!!!* Kivaa iltaa sinne ja ISÄNPÄIVÄN ILOJA!!

Minnekään ei olla kadottu, mutta kiireitten vuoksi ei ole ehtinyt muuta kuin lueskella.. Ihmettilin, että minne olin listalta kadonnut :(
mutta lisään itseni tuonne listaan taas, niin toivottavasti se nyt siellä pysyy..

TNL 4.4.2010 esikoinen
Johnu 8.4.2010 esikoinen
*taffel* 12.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Tz 30.4.2010 esikoinen
Mity 30.4.2010 esikoinen

*taffel* rv 17+6

Sumuista (täällä pääkaupungissa tulvaista) maanantaita kaikille!!

Toinen neuvolakäynti takana ja kaikki näyttää olevan tosi hyvin. Olenpa jopa vähän onnistunut painon pudotuksessa, mikä on tosi hyvä juttu, vaikka en mikään lihava ole ollutkaan. Mutta kun painoa tulee (ainakin allekirjoittaneelle) niin helposti, niin mukavampaa on tietenkin se, ettei näin heti alussa sitä ole kertynyt. Pikkukaveri oli todella vilkas ja sydänäänien kuuntelu oli sen takia hankalaa. Saatiin muutama sykäys ja sitten aina kiepahti "alta pois". Mutta loppujen lopuksi päästiin kunnon rytmit kuulemaan. Seuraava käynti onkin jo kolmen viikon kuluttua ja sitten taas kolmen, niin päästään kuulemma hyvään rytmiin ja vältetään jouluhässäköiden aikaan neuvola ja muutama heidän oma koulutuspäivänsä, joten mukavaa, että näitä seurantoja on nyt vähän useammin :) Ensimmäisen ja toisen neuvolakäynnin väli kun oli 2 kk, peräti.

Neuvolasta poistuessa olikin jo kamalat rokotusjonot muodostuneet terveyskeskuksen oville. Ja olenkin tässä tullut siihen tulokseen, että siihen jonoon taidan itsekkin päätyä huomenna tai ylihuomenna. Ehkäpä luotan viranomaisiin sen verran.

Noista Zarjan mainitsemista vauvakutsuista sen verran, että en ainakaan ole itse sellaisia järjestämässä. Me tapaamme vanhan tyttöporukkamme kanssa usein ja ne ovat aina "juhlatilaisuuksia" vaikka ei mitään varsinaista syytä juhlaan olisikaan. Itse olen vierestä seurannut, kun ystäville on järjestetty ko. kutsuja ja olen todella ikävä ihminen, kun sanon, että olen ollut onnekas, kun niille kutsupäiville on ollut jo muuta tekemistä. En ole ehkä oikein sisäistänyt vaippakakkujen hienoutta ja sitä lahjojen "väkisin ostamista" :) Mutta se, että kutsuu ystävät istumaan iltaa ja laittaa hyvää ruokaa, on sitten taas ihan toinen juttu. Sehän on ihan parasta! Mutta kuka mistäkin tykkää, tietenkin!! Amerikkalainen tyyli ei ehkä istu omalle kohdalle ihan samalla tavoin kuin joillekin muille. Ja onneksi olemme erilaisia!

Muuten odotusaika on edelleen sujunut ilman mitään turhia stressailuita. Vieläkään (hyi mua) en ole ostanut lapsiparalle mitään, vaikka kävinkin katsastamassa Stockmannin vaunutarjonnan (erittäin huono). Ehkä se on tämä pimeys, joka tekee sen, että töiden jälkeen tekee mieli mennä vaan kotiin, laittaa kynttilät palamaan, villasukat jalkaan ja lukea kirjaa sohvalla :) Tuskin se meidän pikkuykkönen joutuu nakuna kuitenkaan olemaan, koska sitten kun innostun shoppaamaan, olen täysin pitelemätön :) Tuleva mummi onkin hurahtanut jo aivan totaalisesti ja hänen varastoistaan löytyykin jo vaikka ties mitä pikku nuttua ja potkupukua :)

Mukavaa odotusaikaa taas kaikille!!

Pikainen viesti koskien tuota listaa;

pahoittelen *taffel*, että olit tippunut listalta.
Ilmeisesti tuon aiemman listan pohja oli joku vanhempi versio.
Ei sua ole yritetty tiputtaa! :(

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.
Täällä on just palailtu töistä - saikun jälkeen löytää aina pöydältään kaikkea kivaa
"extraa", mitä viime viikolla on sattunut. Pöh ja höh.
Huomenna neuvola, jess.
Onnittelut Leeloo:lle hyvistä neukku-kuulumisista :)!

Heippa vaan täältäkin pitkästä aikaa, palasin tänä aamuna New Yorkista :) Kaikki meni hyvin ja tykkäsin kaupungista tosi paljon. Ostoksia tuli tehtyä runsaasti, tosin vaan itselle ja esikoiselle, masuasukille en saanut ostettua mitään... Sellaista lämpöhaalaria hypistelin kyllä monessa paikassa.

Seuraavana äitienpäivänä me ollaankin kaikki pikkuvauvojen äitejä!

Heipsis!

Näköjään tuo listan päivitys ei aina onnistu ihan nappiin... Hyvä, että pidät puolesi, *taffel*! :) Tietenkin kaikki on tervetulleita listalle!!! :)

Edellisen viestini jälkeen tajusin miksi neuvolakorttiin oli merkitty eri raskausviikot kuin oma laskelmani oli (yhden päivän ero)... Oon itse koko ajan laskenut, että maanantaisin tulee viikko täyteen, mutta koska laskettu aika osuu sunnuntaille, täyttyy viikot tietenkin jo sunnuntaina! No, olen siis päivän pidemmällä kuin luulin ;D. Itse asiassa lääkäri merkkasi np-ultrassa raskausviikot "omien laskelmieni" mukaan samalla tavalla, joten sekin hämäsi...

Täällä ei viikontakaisen kuperkeikkamuljahduksen jälkeen ole kunnon liikuskelua tuntunut kohdun suunnalta, mutta niitä odotellessa :). Sen sijaan viime viikonloppuna alkoivat harjoitussupistukset... Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä huomasin kohdun kovettuneen, ja sunnuntainakin muutaman kerran päikkäreillä ollessani huomasin saman. Eli nyt ne alkaa.... Tässä vaiheessa kohtu on onneksi vielä niin pieni, että harjoitussupistus ei haittaa menoa - sitä hädintuskin huomaa liikkeessä ollessa, eikä se satu - mutta myöhemmin joudun varmaan vähän hidastamaan tahtia joissain tilanteissa. Kohtuni on todettu aika supisteluherkäksi, mutta ei nämä näköjään sentään alkaneet sen aiemmin kuin esikoista tai kakkosta odottaessa...mikä on varmaan ihan hyvä. Molempien kohdalla päästiin laskettuun aikaan asti ihan hyvin :).

Mä olen ostanut tulevalle vauvalle muutaman vaatekappaleen kirppikseltä ja muutaman uutena...mutta en vielä mitään kovin kummoista. Eipä varmaan tarvi paljon ostellakaan, kun kaikki tarpeellinen on valmiina. Jos poika tulee, niin sitten varmaan hänen syntymänsä jälkeen ostellaan enemmän "pojan vaatteita" (kun niitä ei ole ennestään). Vaikka tykkään kyllä esim. Polarn O. Pyretin unisex-värisistä vaatteista kovasti, joten voi olla, että niitä ostan jo valmiiksikin kunhan äityspäivärahaa alkaa tulla...eli lasketun ajan tienoilla sitten. Meillä on myös suurin osa kahden ottamani äitiyspakkauksen vaatteista tallessa, joten ne neutraaleine väreineen sopii kyllä alkuun mainiosti. Ja kestovaipatkin ovat valmiina... Luulen, että tulee vaikeuksia olla ostamatta mitään, vaikka varsinaisesti mitään ei tarvitsisi... :)

Oletteko ottaneet jo masukuvia muistoksi? Mulla ei ole vielä paljon maha kasvanut (läskit vaan pullottaa, mutta edelleenkään ei silleen "pyöreästi" kuin vauvamaha...), joten vielä ei olla otettu kuvia. Ehkä parin viikon päästä on jo selkeämpi vauvamaha.

Kirjoittelemisiin!

-Mamu82, rv 16+2

Moikka!

Täällä on raskausviikko 19 menossa ja masuasukilla on ollut melkoista vauhtia vatsassa joka päivä! Liikkeitä tuntuu päivän mittaan tosi usein, yleensä kun istun työpöytäni ääressä tai sitten kun menen makuulle. Liikkeet tuntuvat oikeastaan koko alavatsan alueella, navan tuntumassa ja molemmissa reunoissa :) Ihanan tuntuista vielä tässä vaiheessa!

Joku kyseli painonnoususta. Mä olen vähän ihmetellytkin, että missä paino viipyy, mulla on paino pysynyt oikeastaan vielä ihan samana, korkeintaan kilolla noussut. Huolimatta siitä, että olen syönyt kuin hevonen enkä ole voinut pahoin. No vatsa on ainakin kovasti venahtanut ja oikeastaan viikonlopun aikana "raskausmaha" pullahti esiin. Asukki on tosiaan kova liikkumaan, kun kuuntelen sohvalla maatessani sydänääniä niin se alue, jolta ne kuuluvat vaihtelee tosi paljon ja ultralla kuulee kaikenlaisia muljahduksiakin :)

Rokotteen olen saanut viikko sitten ja itselleni ei tullut mitään haittavaikutuksia, ainoastaan käsi oli rokotuskohdasta hieman arka.

TNL: Ihanaa..siellä on jo liikkeet noin selviä. Täällä jännitetään että milloin ne tuntuu tai miltä ne tuntuvat. En ole aivan varma että olenko jo tuntenutkin. Nyt viime päivinä jotain"outoa"masussa on tuntunut.Vatsa tavallaan kurnii ja kuuluu tosi paljon ääniä. Kuin suolisto möyrisi:))). Muuten en ole tuntenut vielä mielestäni muuta. Mutta eiköhän ne pian sieltä. En ole asialla halunnut stressatakaan. Kaikki ajallaan. Tnl eikös sinulla ollutkin jo toinen vauva.
Toi on hyvä että painoa ei ole tullut. Vaikeampi niitä kiloja on saada pois sitten synnytyksen jälkeen kuitenkin. Mutta laihduttaminen raskaana ei ole hyväksi kai..joku puhui aiemmin että on pudottanut painoa. Vai käsitinköhän väärin. Kannattaa kyllä asiasta keskustella asian tietävien kanssa ettei vaan tule mitään vakavempaa siitä. Mutta onhan niitäkin joilla ei helposti painoa tule ja on aineenvaihdunnallisia erojakin. On aina kyllä parempi jos vähemmällä nousulla pääsisi. Itse epäilen että loppuvaiheessa alkaa sitä painoa tulla..äidilläni taisi tulla jonkun 20kg odottaessa. Hän oli tosi kevyt alussa. Minä uskoisin jonkun 15 kilon tietämille osuvan mutta saas nähdä:).

Vatsa on kyllä kasvanut..ja näkyy.mammahousut tuntuu nyt tosi hyviltä päällä..Ostin mustat suorat housut:). Ne on tyylikkäät töissäkin pitää ym. Toiset hankkimaan sitten kun näkee painonnousua pidemmäällä odotuksessa:). Onko muut löytäneet kivoja äitiysvaatteita. Mukavaa piristää itseään niillä ja pukeutua kauniisti vaikka onkin eri näköinen vartalo kuin aiemmin. Itsellä on olo että olen viehättävä tästä muutoksesta entiseen huolimatta. Kyse enemmänkin omasta asenteesta:).Vatsallaan ei täällä yritetä nukkua. Huomaan että vatsa on jo edessä:).Hauskaa.
Niin sulla Tnl on se kotidoppler vai? Mites sen käyttökokemukset;)? Ollut hyvä? Kerran viikossako olette käyttäneet vai?

Leeloo: Kyllä, täällä on vauvakutsut tehtynä ja laitan ne postiin kun aikaa hieman menee. En osannutkaan ajatella asiaa noin kuin kirjoitit, ei edes käynyt mielessäni järjestää vauvakutsuja sillä tarkoitusperällä että kerään väkisin lahjoja niinkuin kirjoitit tai muutakaan. Ei missään nimessä. Kutsuissanikin lukee selvästi kyllä mikä asian idea on. Mielestäni ei ollut kiva lukea tuollaista kommentointia. Omalla kohdallani vauvakutsujen idea on se että lähimmät ystävät ovat luonani jakamassa tätä onnellista tilaa, tulevaa esikoistamme ja jakamassa ikimuistoisia ja hauskoja hetkiä yhdessä ennen vauvan syntymää. Ilman mitään lahjoja. Päinvastoin olen itse järjestämässä kutsuja jossa ideana on rentoutua, nauttia tekemistäni ruuista, saunoa, pohtia ja puhua aiheesta ym ohjelmaakin olen järjestämässä. En siis pysty ollenkaan käsittämään jotain "jenkkiajatusta"joka ei ole ainakaan omani tarkoitus. Uskompa että ystäväni tietävät täysin kutsun merkitysperän. Itselleni tämä on äärimmäisen tärkeä ilta ja toivon että se toteutuu.En todellakaan tarvitse mitään muuta kuin ne ihmiset paikalle!! Ja sitä iloa odotan

Kävin apteekista hakemassa D-Vitamiinia, sitä kuulemma lokakuusta kevääseen asti olisi hyvä käyttää. 10mikrogrammaa raskaana ollessa saa olla annos päivässä näin ohjattu. Olenkin nyt napsinut niitä monivitamiinien lisäksi. Ruuanlaitto on jäänyt vähän hunningolle..siis epäsäännöllistä ja aina ei niin terveellistä vaikka haluaisi. Ei vaan ehdi työn ohessa. Välillä meinaa harmittaa oikein kovastikin että salaatit ei vaan ole tuossa nenän edessä päivittäin. hedelmistä mandariini näyttää maistavan edelleen hyvin. Onkos kenelläkään niitä ihmeellisiä mielihaluja tullut tai jotain mitä ei siedä:)? Itsellä oli alussa..mutta nyt nekin kaikonneet..ja ruokahalut on nykysin tosi ovat:)! Syön kuin hevonen siteeraten Tnl lausumaa:))))..

Yhäkin on tukka kuin tikkurilan värikartta..en siis ole ehtinyt sitä hemmottelua tehdä mistä joskus puhuttiin täällä. Mun juurikasvu on aika paha..mutta pieni juttu toki elämässä. Siltikin kun rohkenisi ja ehtisi hoitaa tukkansa "iskuunsa"..olisi varmasti aika iso piristys varsinkin tässä pimeän ajankohdassa missä nyt mennään.Joku muutosleikki olisi tarpeen:))))..
Onko teillä muilla havaittavissa hiusten lähtöä kuinka? Lähtee meinaan täällä tukkukaupalla..oiken karmasee että kohta on hiirenhäntä vaan jäljellä tätä menoa..apua!!!Ja imettäess kuulema lähtee mahdollisesti vielä lisää..hirveetä kun on tottunut paksuun tukkaan ja nyt on puolella oikeasti ohentunut jo. Muilla mitään tällaista?

Olikos Se Alessia vai joku muu joka palasi New Yorkista juuri:)..kiva kun toit matkakuulumisia tänne!Hyvä että matka meni hyvin ja oli hyvä kokemus! Eikö ole upea paikka!!!Oi että..varmasti kaikkea ihanaa sieltä sait matkaasi tuliaisiksi..ja esikoiselle löytöjä eikä tule kaikilla kadulla vastaan. Onhan siellä valikoimat ihan rajattomat-..:)..
Mitä kaikkea siellä touhuilitte? oliko se pitkäkin matka..kävitkös shoppailemassa missä kaikkialla? Tervetuloa takasin kotikamaralle turvallisesti jatkamaan odotusta eteenpäin:)))!!!*

Zarja, yleensähän raskausaikana hiukset voi tosi hyvin ja hiustenlästöä on vähän. Ditten imetysaikana tilanne normalisoituu, eli vaikuttaa hiustenlähdöltä, vaikka kyse on vain paluusta normaalitilaan.

Sinoa New Yorkin pettymys oli, etten saanut talvitakkia! Kiireen vuoksi en ehtinyt kuin yhteen varsinaiseen äitiysliikkeeseen, jonka osoitteen olin katsonut etukäteen - ja se oli muuttanut! Muista liikkeistä en äitiysvaatteita löytänyt, paitsi Gapista, mutta sielläkään ei ollut talvitakkeja. Joten nyt täytyy jatkaa etsimistä kotosalla.

Käytiin kaikki tärkeimmät nähtävyydet mm. Empire State Building (ei yhtään jonoa, päästiin kävelemään suoraan hissiin!) ja Staten Islandin ferryllä ajettiin Vpoaudenpatsaan ohi. Tykkäsin siitä lauttamatkasta tosi paljon, skyline oli mahtavan kaunis.

Täällä epämääräiset pienet muljahdukset ja ”ilmakuplat” ovat vaihtuneet kunnon potkuihin, jotka tuntuvat jo mahan päällekin :) Suunnilleen samoihin aikoihin liikkeet tuntuivat myös ensimmäisessä raskaudessa, vaikka molemmilla kerroilla istukka on ollut tuossa edessä.

Itse en ole koskaan ”vauvakutsuille” osallistunut eikä kyllä ole tullut omien järjestäminen mieleen. Jotenkin minulle vieraaksi jäänyt tapa. Mutta ainahan hyvien ystävien tapaaminen on kivaa, joten miksei myös vauvakutsujen muodossa :) Me käytiin viime viikonloppuna kahden parhaan ystäväni kanssa rauhassa ravintolassa syömässä ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun lapsemme ovat syntyneet (meillä siis yhteensä neljä alle 2,5-vuotiasta lasta…) ja oli kyllä tosi kivaa!! Ja kun ensi viikonloppuna pääsee vielä työpaikan pikkujouluihin, on tämä mamma hurvitellut ja herkutellut enemmän kuin piiiitkään aikaan :)

Tai no, on sitä herkuttelua tullut harrastettua muutenkin… 2,2 kg oli painoa tullut alun ja rv 17 välillä. Aika paljon siis siihen nähden, että viimeksi tuli yhteensä 6kg. Mutta olen nyt yrittänyt ajatella asian siltä kannalta, että pientä vararavintoa tarvitaan sitten imettäessä. Viimeksi mulla takkusi imetyksen alku kovasti ja jälkikäteen olen ajatellut, että olinkohan ”liiankin” hoikassa kunnossa.

Tavallisia housuja olen tähän asti käyttänyt (kaikki ei tietenkään enää mahdu, mutta sellaiset matalammat mallit menee vielä), mutta hyvin pian kyllä edessä äitiyshousuihin siirtyminen. Talvitakin kanssa tulee myös olemaan vaikeuksia, ennemmin tai myöhemmin joudun jonkinlaisen ostamaan.

Mamulle kiitokset, kun aikoinaan vinkkasit, ettei tavallinen Multivita sisällä A-vitamiinia. Mä olin vaan käsittänyt väärin. Niitä olen nyt sitten popsinut, mutta D-vitamiinia siitä ei saa riittävästi. Eli nyt kysymys kuuluukin millaista D-vitamiinivalmistetta ja kuinka paljon käytätte tuon Multivitan lisäksi?

Kovasti matkakuumetta pukkaa täälläkin, mutta taitaa kyllä olla niin, että seuraavan kerran matkustetaan siten neli henkisenä perheenä. Kahdesti ollaan Kreikassa pikku neidin kanssa käyty ja pakko myöntää, että ensi syksyllä haaveilen taas uutta reissua. Sen toteutumisesta ei kyllä tässä vaiheessa voi vielä sanoa mitään, mutta onneksi aina saa haaveilla!

Sikainfluenssarokotteen sain viikko sitten ja selvisin siitä kolmen päivän käsi kivulla. Päätös oli vaikea, mutta toisaalta helpotti, kun sen viimein sai tehtyä. Toivottavasti rokote nyt sitten oikeasti suojaa taudilta ja ehtii vaikuttaa ajoissa!

Pari pientä vaatetta on kirpputorilta tarttunut mukaan, mutta muuten en ole mitään vauvalle hankkinut. kovin paljon tuskin tarvitsee hankkiakaan, kun esikoisenkin tavaroita on tallella. Säilytystilan puutteessa olen kyllä jo jotakin (kuten turvakaukalon ja sitterin) myynyt eteenpäinkin. Mutta onneksi tässä on vielä runsaasti aikaa hankinnoille. En mä aikanaan eskoisellekaan ostanut yhtään mitään ennen kuin joskus rv 20 jälkeen…

Hiukset voivat hyvin, kuten viimeksikin tässä vaiheessa raskautta. Alussa rasvoittuivat molemmissa raskauksissa tosi nopeasti ja sitten imetyaikana niitä kyllä lähti ja lähti…

Nyt en muista, mitä muuta piti kommentoida. Toivottavasti ehdin jatkossa ilmoittautumaan vähän useammin :)

Ilona, rv 18+2

Zarja*, mulla kans hiuksia tuntuu lähtevän enemmän kuin ennen raskautta. En muista miten aiemmissa raskauksissa. Saattaa olla, että nyt ei ihan yhtä nopeesti rasvoitukaan hiukset...vaikka pesen ne kyllä lähestulkoon joka päivä, joten sitä ei pysty kunnolla seurata...

Ilona -79: Mä en ole oikeestaan huolehtinut sen puuttuvan 2,5 mikrogramman (D-vitamiinia) saannista... Usein en muista ottaa koko Multivita-tablettia... Mutta olen ajatellut, että osa tuosta tulee maidosta ja kalasta. Parempi joka tapauksessa, että saa sen 7,5 mikrogrammaa kuin 5 mikrogrammaa (joka on aikuisten suositus). Toisaalta, jos ottaisin lasten Devitol-purkista yhden tipan, siitä tulisi 2 mikrogrammaa ;).
Mites sulla, Zarja*, saatko sä nyt sitten D-vitamiinia sekä vitamiinivalmisteesta että D-vitamiinivalmisteesta? Vai mitä monivitamiinia syöt? Entä mitä D-vitamiinia te muut syötte?

Eilen ja tänään olen taas ollut tuntevinani pientä liikettä kohdusta, mutta ei vieläkään mitään selkeää... Odottavan aika on pitkä, kun toivoisi että tuntisi jo kunnolla muljahteluja ym. :). Niin ja nyt on mulla tänään ollut aivan vetämätön ja väsynyt olo. Mitään en oikein jaksaisi tehdä - taitaa vähän masentaa tämä neljän seinän sisällä eläminen...kun koko ajan miettii mitä laittais ruuaksi seuraavalle aterialle, niin ei täsää muuta oikein ehdikään. Pitäisi taas saada aikaiseksi järjestää joku oma meno. Ehkä huomenna menen niska-selkäjumppaan, minne piti jo viime viikolla mennä (sen rokotuksen takia en päässytkään). Jospa se piristäisi. Tänään on vesijumppa onneksi myös :). Muutenkin haluaisin urheilla enemmän, mutta ei vaan tunnu aikaa löytyvän. Lunta onneksi on nyt satanut pari päivää - se vähän piristää mieltä, eikä lapsiakaan tarvi väkisin viedä ulos (normaalisti on aikamoinen tahtojen taisto saada lapset eteiseen ja puettua ulos :S)...

No, jospa tää alakulo taas menisi pian ohi... Iloista mieltä teille muillekin! :)

-Mamu 16+3

Zarja: esikoista odottelen. Liikkeet tuntui mulla rv 17:sta lähtien ja viime viikolla liikkeiden ollessa vilkkaimmillaan mies tunsi ne myös vatsan päältä selvästi :) Nytkin parhaillaan tuntuu liikehdintää kirjoittaessani tätä.

Kotidobbler on ollut tosi kiva, yleensä olen käyttänyt sitä kerran viikossa tai harvemmin, mutta en useammin jos se vaikka stressaa asukkia.

Hiuksia on minultakin lähtenyt, mutta oikeastaan vaan ensimmäisen kolmen kuukauden aikana. Kampaajani mukaan raskauden aikana ilmenevät hormonaaliset muutokset aiheuttavat hiusten lähtöä. Mutta nyt ainakin oma hiustenlähtöni on vähentynyt ja tukka pysyy päässä.

Vinkki äitiystalvitakkia etsiskeleville: poikkesin H&M:llä viime perjantaina ja sinne oli tullut Mama-mallistoon mustia villakangastakkeja. Ostin heti sen, kun sattui kokoakin olemaan vielä jäljellä. Myyjä sanoi, että nyt on ekaa kertaa äitiystakkeja myynnissä ja hintakin oli edullinen, 69 tai 79 euroa..Ja käyttökokemukset on positiivisia ;)

Kiitti TNL talvitakki vinkistä. Täytyykin mennä rekkejä kaivelemaan henkkamaukkaan ja se on hankittava joku lämpöisä kiva juttu yllensä maha-asukin suojaksi:). Ostitko jo suoraan TNL miten ison koon..meneekö koko raskauden mitä luulet? Minä varmaankin ostan sitten sen suurimman sieltä mitä löytyy..mistä sitä tietää miten iso kumpu tuossa lopulta onkaan:))))...

Laitan siitä D-vitamiinista infoa tarkemmin kun täällä kysyttiin. Olen vielä töissä. Palaan siis myöhemmin linjoille..

Moido..

Hei vaan!

Vitamiineista oli puhetta: otan multitabs raskaus vitamiineja kun niissä on juuri sopivasti mm. foolihappoa, kalkkia ja d:tä. Eipä tarvitse erikseen ostaa kalkkia ja d:tä. Olen käyttänyt ihan heinäkuusta alkaen.

Täällä pikkuisen liikkeet ovat tuntuneet jo muutaman viikon (alkaen vk. 18) ja päivä päivältä ne tuntuu selkeämmin ja tiheämmin!

Painoa ei ole tullut lisää, eikä masun koko ole kasvanut yhtään! Hassua! 5. kuulla mennään ja ulkopuolisilla ei mitään tietoa asiasta :D

Sienna, 19+4

Ihanaa kun juuri palailin lenkiltä ja selvisin siitä hengissä, kun ovat auranneet tuon kaiken lumen, mutta eivät ole hiekoittaneet vielä teitä kunnolla. Oletteko muut ajatelleet millaisilla kengillä kuljette ja oletteko jo ostaneet talvikenkiä, jos näin niin millaisia?

Vitamiineista itse syön multivitamiinia ja kalkkitabletteja joihin on lisätty D-vitamiinia, mutta itsellänikin ongelmana että en aina kiireen vuoksi muista niitä syödä, tai iltaisin en muista otinko ne aamulla :)

Meillä on kaverit olleet yli-innokkaita kaikenmaailman kutsujen suhteen, niin ei ole itse tarvinnut mitään ajatella. He ovat jo suunnitelleet mitä tehdään ennen vauvan syntymää ja jotkin juhlat vietetään vielä sen jälkeenkin :) Minä otan ilolla vastaan kaiken, vietämme ystäviemme kanssa muutenkin juhlia ties minkä asian kunniaksi ja millä teemalla milloinkin, niin ei ollut ihme että vauvan ympärille juhlat järjestettäisiin.

Oletteko muuta ajatelleet ottaa/olla ottamatta selville masuasukin sukupuolta? Meillä ei mummot oikein tiedä sitä, että haluavatko tietää, mutta me olemme miehen kanssa varmoja siitä että haluamme tietää kumpi sieltä on tulossa, vaikka täytyyhän niihin silti jättää pieni varaus esimerkiksi tytön kohdalla. Oli nimittäin työpaikalla yli-innokas mummo jonka tytär odotti tyttöä ja hän sitten oli kutonut jo kaapin täyteen kaikkea vaaleanpunaista, olikin sitten "tytön" kivekset laskeutuneet hiukan myöhässä, niin tuli mummolle uusi kutomis projekti :)
Onko teillä tehty mitään erikoisia kokeita sen suhteen kumpi siellä mahassa asustelisi? Meillä kummitäti käski pitää sormusta langan päässä mahan päällä, mutta joka kerta se pyöri ja heilu aivan eri suuntaan, niin ei saatu miehen kanssa sitten mitään lopputulosta tälle testille :) mutta rakenneultra olisi loppukuusta, jospa silloin saataisiin jotain suuntaa kyseiselle asialle.

*taffel*, rv 18+2

Iltaa täältä masukummun takaa;)):)))..
Mamu kysyit tuosta D-vitamiinista. Moni onkin jo täällä kommentoinut sulle hyviä vastauksia. Mutta päätin pitää lupaukseni ja tulla kirjoittelemaan ja lukemaan sivuja:). Niin ja se D-vitamiini jota mulla on on D3, jossa 10 mikrogrammaa annostus. Raskaana ollessa tuo siis riittää. Ja se tosiaan kannattaa ottaa ja hankkia nyt pimeälle ajalle. Suojaa myös influenssa asioissa/antaa elimistölle voimaa. Eli vastustuskykyä parantaa omalla tavallaan.
Hyvä on tarkastaa muut vitamiinit jos niitä käyttää ettei tule liikaa tuota Deetä..monivita tbl:ssa monissa kun voi jo olla tuotakin mukana..
Jooh tää hiustenlähtö on kamalaa:/..oikeasti..hirvittää lujaa. Sitä lähtee tuppokaupalla. Eikä oikein käsitä muusta kuin raskaudesta johtuvaksi tätä. Noh jos olisi edes 5 karvaa 7:ssä rivissä siinä vaiheessa kun vauva syntyy..vitsi vitsinä. Siitä aasinsiltaan-tuli nyt sitten lopulta varattua se kampaaja aika. Lauantaille..ja ette usko että jämää. Koska mun tukka on nyt kirjava ihanine juurikasvuineen, hiustuppoineen ym ym. Niin saa aika taikuri olla että tää on jotenkin kuosissansa..:). Mutta kevytsävytteellä kuulema ok käsitellä. Joten saa nähdä mikä lopputulos sitten. Tuun sitten hehkutan tai porailen täällä että jäi oikeasti vaan poikatukka jäljelle..ei kait:)):D!

Oottekos te kehitelleet mitään kivoja omia hemmottelu juttuja:)? Jotain aina pitää..huolehtia tai hössöttää. Tänään meinasin jalkahoidon tehdä itse..laittaa jalkasuola/kylpysuola..se rentouttaa muuten tosi kivasti..ja sitten rasvaa ym. Suosittelen ihan stokkalta saatavia jalkahoitotuotteita..tosi hyviä eikä kalliita ja saa jalat voimaan heti virkeämmin ja rentoutumaan. Pieniä juttuja mutta kätevä. Kotonakin saa niin paljon tehtyä itse jos vaan intoa riittää. Ymmärrän että lapsiperheillä ei ole aina aikaa kaikkeen tällaiseen. Ehkä vain öisin:)..

Mites teidän esikoiset on tuumailleet nyt tulevaan toiseen vauvaan..? Kertokaa , ois kiva kuulla? Odottavat varmaan ja täydellä puhdilla:)?

Onko ne liikkeet tehneet kipeää kellään? Mulla on ajoittain vähän semmoista tänään ollut kyljen seudulla..ja eri kohdissa..Muljahteluja sanoo Mamu,,eli kipuja ei niinkään..?Mamu tää pimeän aika tekee varmaan tuon väsyn..koska tuntuu että kaveripiirissä moni sanoo samaa ja itsehän ei pääse kieltämään asiaa. Ps eräs uniongelmainen:/edelleen. Tuo kyllä kuulostaa niin tutulta..tulee tosiaan vähän "seinähullu"olo..kotona arkea pyörittää..ja työruljanssia ja kun ei ole aikaa ja mahdollisuutta kovin kummempia touhuilla. Tuntuu myös että tylsistyy tähän "ei niin impulssiiviseen kauteen"kun aiemmin ollut sitä elämän säpinää siis harrastuksia ym niin paljon. Mutta kaikkihan tämä on juuri sitä muutosta..mutta jos oisin terve odottaja niin takuulla en näin öhöttäisi kotona..olisin menossa harrastuksissa niin kauan kuin mahdollista..Mutta näin nyt kuitenkin. Mitäs Mamu..oletko joutunut luopumaan jostain sulle tärkeästä raskauden takia? Perhe toki sanelee aina myös sääntöjä--..Pieni ulkolenkki tekee kyllä jo terää vai mitä:)?

Alessia: New Yorkin matkalla tuli koettua samaa..etsin myös jonkun paikan esim vaateliikeen joka oli opaskirjassa..uusimmassa. niin ei sitä ollut ollenkaan siellä..se oli kurja siinä koska muutenkin oli kulkemiset pitkiä ja rankkoja aina etsiä. Eli koit siis samaa. Talvitakki jäi siis sulla hankkimatta:(. Noh mutta Suomessa ainakin valikoimaa..ollaan vielä jonkin asteisessa talvisuomessa. Lunta on tosi vähän. Tuliskin oikein isot kasat..:).
Toi lautta /skyline jäi itseltä tekemättä..moni sitä kehunut..
Olikos siellä jo laitettu yhtään Joulua Nykissä?:)..monesti jo marraskuussa siellä on kaikki dekoorattu melkeinpä yliampuvastikin:))..Mutta jouluvalot..oi ne on upeat suurkaupungeissa..paitsi Nykissähän jo joulua on ympäriuoden jos valomerta katsoo:)..:)!!

Tekisi mieli kirpputori tavaraa viedä pian. Tehdä tilaa uuden tulokkaan tavaroille. Varastotila on aika täyteen tumpattuna. Kun saisi niskasta kiinni ja siivotuksi. Ennenkuin iso masukumpu on oikeasti ja ei jaksa enää mitään kummia..ois kaikki sit valmista:).
Täällä kyllä väsymys taitaa voittaa..nyt jalat kohti kattoa ja relaks..ja se jalkahoito niin se on siinä..
Parhainta iltaa kaikille..ja hyvää vointia ennenkaikkea:))!!

Ja terveisiä taas Argentiinasta!
Tehtiin pitkä vkl reissu Uruguayn puolelle, oli kyllä niin hienot rannat siellä että pakko lähteä sinne päin uudelleen ens kuussa.
Täällä etelä-Amerikassa päin on aikamoiset joulukoristeet ollut jo parisen viikkoa. Tosi puskan takaa tuli kun ei ole ite yhtään joulu meininkiin tai fiiliksiin päässyt kun ei ole lumesta tietoakaan. :) Viimeisiä viikkoja viedään kun pystyy noihin tänne asti kannettuihin vaatteisiin survoutumaan. Monta viikkoa on ollut jo tapana jättää farkkujen napit ja vetoketjut auki ja laittaa vaan pidempi paita siihen päälle. Mammavaatteita olis kiva saada, jossain vaiheessa täytyy lähteä siis metsästämään täältä suunnalta niitä. Talvitakeista kanssa on ollut puhetta. Mun pitää varmaan sieltä New Yorkista kanssa koittaa ettiä sillon uuden vuoden tienoilla takkia koska ei ne Suomessa olevat tule enää mahtumaan päälle millään.

Liikkeitä täälläkin odotellaan, jonkinnäköistä muljahtelua tuntuu, mutta olen ne kuitannut jonain muuna kuin vauvan liikkeinä.

Sukupuolen selvittämisestä kyseltiin, meinaan itse kysyä sitä kun tossa muutaman viikon kuluttua painelen ultraan. Jotenkin olen kyllä 99,99% varma tytöstä, mutta en tietenkään mene vannomaan.

Täältä ei vielä ole tarttunut vauvan vaatteita mukaan, mutta paljon niitä on tullut kateltua ja paljon niitä varmasti vielä tarttuu mukaan varsinkin sitten jos saisi jotain suuntaa siihen että kumpi sieltä olis tulossa. Toki silloinkin meinaan suurimmaksi osaksi pysyttäytyä siinä unisex-linjassa jos kävisikin niin että tyttöä veikattaisiin mutta poika tulisikin.. Kotona Suomessa on jo sitten muutamat bodyt ostettu.

Sikaflunssasta vielä.. Täällä päin ei ole juurikaan sellaista paniikkitilaa mitä Suomessa on tällä hetkellä. (TAI sitten mun espanja on liian huonoa, enkä ole lehtien otsikoita ymmärtänytkään oikein. ;D) Toivon että koko se hysteria hieman laantuisi tammikuuhun mennessä, paljon mukavampi palata silloin takasin sinne.

Muuten..Mulla on alkanut ihan törkeet selkäkivut. Voi olla että kannattelen itteäni jotenkin ihan väärin tai jotain, mutta ne kivut alkaa ihan häntäluusta ja jatkuvat ihan yläselkään ja hartioihin asti. Mikä on tosi ikävää ihan myös senkin takia ettei voi käyttää mitään tulehduskipulääkkeitä enkä kauheasti halua käyttää muitakaan lääkkeitä. Oiskos kellään mitään hyviä ehdotuksia/kotikonsteja millä selkävaivoja sais hieman paranneltua?

Hyviä vointeja kaikille! :)

JoJo: suosittelen tukivyön hankkimista. Mulla myös molemmissa raskauksissa varsinkin tuo häntäluun seutu kipuillut kovasti ja ekassa raskaudessa sain lainaan tukivyön, jonka käyttö auttoi selvästi. Nyt en ole saanut vielä vastaavaa hankittua, mutta syytä kyllä olisi. Iltaisin on melko tukala olo välillä. Itse en alun perin uskonut tukivyön auttavan, kun mulla ei oikeastaan satu selkään vaan tuonne ihan alas, mutta kyllä se vaan silti helpotti!

Mamu, en mäkään nyt toistaiseksi ole kovasti stressannut tuosta ”puuttuvasta” 2,5mg: sta D-vitamiinia, mutta neuvolantätini painotti viime viikolla niin kovasti tuota kymmentä mg:aa, että aloin miettiä asiaa uudelleen. No, jospa sitä ehtisi taas jossain vaiheessa apteekkiin ihmettelemään ja kyselemään…

Mun tekisi kans jo niin mieli kampaajalle, mutta yritän sinnitellä joulukuuhun asti: saan sitten uuden joututukan :)

Meidän 2-vuotias ei kauhean hyvin taida vielä tätä vauva asiaa käsittää, mutta eipä vielä ole tarpeenkaan. Kyllä hän toki muistaa, että äitin mahassa on ihan pieni vauva ja saattaa välillä tulla silittämäänkin masua ♥ Mutta ihan hirvittävästi me ei vielä olla asiasta puhuttu, tässä on kuitenkin vielä niin pitkä aika (ainakin 2-vuotiaan näkökulmasta )siihen, kun vauva syntyy. Esikoista odottaessa mulla oli tosi malttamaton olo koko raskauden, mutta nyt päinvastoin tuntuu siltä, että aika saisi kulua melkein hitaamminkin. On tämä keskiraskaus kuitenkin niin paljon helpompaa kuin se loppu ja tuleva arki kahden pienen kanssa meinaa välillä hirvittää. Nautin siis suuresti juuri tästä hetkestä, koska tiedän, että edessä on paljon rankempia aikoja.

Mä haluaisin tietää sukupuolen etukäteen, mutta mies haraa vastaan kuten viimeksikin. Esikoisen sukupuoli jäi sitten selvittämättä etukäteen, mutta nyt kyllä tuntuisi helpommalta tietää etukäteen, niin tietäsi säästääkö vai myydäkö eteenpäin esikoisen pieneksi jääviä vaatteita…

Mamuko mainitsi, että kestovaipatkin on valmiina? Saanko udella minkälaisia? Me ollaan esikoisen kanssa osakestoiltu ja tulevan vauvan kanssa on tarkoitus jatkaa samalla linjalla. Olen tosi myynyt aika paljon kestojakin jo eteenpäin ystävälleni, joten uusia on hankittava. Onneksi tällä kertaa olen ehkä jo vähän viisaampi ja vältyn paremmin virheinvestoinneilta :)

Liikunta on mulla jäänyt tänä syksynä aivan minimiin :( Ei vaan tunnu aika riittävän, kun tämä töissä oleminenkin on hoitovapaan jälkeen vielä aika uutta ja kaikki siltä ylijäävä aika menee lapsen kanssa ja pakollisia kotirutiineja hoitaen.

Hei teille kaikille,

Mahtuuko vielä yksi Barcelonassa asuva suomalainen mukaan Huhtimammoihin? Olen lueskellut ketjua jo muutaman viikon ajan, mutta vasta nyt sain aikaiseksi kirjoittaa jotain. Ja siis esikoista täällä odotellaan monen vuoden lapsettomuuden ja hoitojen jälkeen, ei tätä oikein voi vieläkään todeksi uskoa!

TNL 4.4.2010 esikoinen
Johnu 8.4.2010 esikoinen
*taffel* 12.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Ceci 20.4.2010 esikoinen, Barcelona
Tz 30.4.2010 esikoinen
Mity 30.4.2010 esikoinen

Tervetuloa, Ceci! Ja onneksi olkoon!

Zarja, kyllä siellä jouluvaloja viriteltiin.

Meillä esikoinen on kyllä kuullut (mm. neuvolassa), että äidin vatsassa on vauva, mutta eipä se taida paljoa ymmärtää - ikää nyt 1 v 4 kk. Joten ei tavii paljoa salailla muttei kauheesti kertoakaan... Varmasti sitten loppua kohden yritetään asiaa vielä selventää :D Ennen vauvan syntymää siirretään esikoinen pinansängystä tavalliseen sänkyyn ja tuttipullosta pitäis myös vierottaa :)

Mulla enää vajaa viikko rakenneultraan. Mun siskolla oli se viime viikolla ja tytöltä näyttäis. Jos se pitää paikkansa, niin sekä mun siskolla että veljellä on sekä tyttö että poika. Saa nähdä miten meidän käy, poika on jo tehtynä.

Tervehdys täältäkin lumihankien keskeltä! Varmaan pakko mennä kohta ulos kun on niin nättiä. Siitä tulikin mieleen tuo taffelin kysymys talvikengistä, mulla on kyllä ongelma niiden kanssa. 10 cm korkoihin talvellakin tottuneena on kyllä masentanut katsella korottomia talvikenkiä, on ne vaan niin rumia mun silmään. Silti sellaiset taitaisivat olla paremmat, vaikken koroillani vielä koskaan ole kaatunutkaan. No, tämänhetkisissä kengissä on korkoa enää vähän, ehkä jostain löytyy ne täydellisen nätit matalatkin kengät sitten.

Vitamiineista: syön yhä niitä multitabsin raskausvitamiineja, niissä on d-vitamiinia 5 mikrogrammaa, joten viime neuvolakäynnillä sanottiin että pitäisi nyt alkaa ottamaan aina kaksi niitä, ihan sen d-vitamiinin takia. Ovat kuitenkin sen verta ylihintaisia mun mielestä, että taidan ostaa erikseen d-vitamiinilisää, jossain mainoksessa näin halvalla sellaisia joissa olisi se 5 mikrogrammaa. Täytyy tutkia asiaa.

Täälläkin liikkeet ovat voimistuneet, kerran jo tunsin kädelläkin kun oikein kovan möyrimisen aikana tajusin kokeilla. Mieskin ne samalla kertaa pääsi tuntemaan kun sitten heti perään laittoi korvan mahalle ja kuunteli, tunsin vielä itse että oli ihan miehen korvan alla, ehkä yritti potkia jättipäätä kauemmas. :D Tuon jälkeen en kyllä ole niitä kädellä onnistunut oikein tuntemaan, vaikka usein kovemman elämöinnin alkaessa yritän niitä metsästää..

Eli täällä taidetaan voida kaikin puolin oikein hyvin, jossain vaiheessa kärsin närästyksestä joka sekin on nyt helpottanut ja nyt vaikuttaa myös siltä että pitkään finnejä pukannut naamakin olisi rauhoittunut! Ehkäpä se kuuluisa ihana keskiraskaus on nyt sitten päässyt alkuun. Kuulostaa ikävältä tuo hiustenlähtö mitä aika monella kuulosti olevan, toivottavasti ei ihan äkkiä ala mulla sellainen, on meinaan sen verta pitkät hiukset että näyttäisivät varmaan ohuempina aika naurettavilta..

Innolla odotan kyllä kaikkien rakenneultrakuulumisia, omaan on vielä niin kauan aikaa, se on vasta 7.12. jolloin viikkoja on jo muistaakseni jotain melkein 22.

Heippa!

Täällä vasta odotellaan lunta, sataispa nyt ihanat kinokset, niistä tulee aina niin hyvälle tuulelle.

Olen itsekin syönyt noita raskausajan vitammineja, mutta olen saanut otettua vain yhden tabletin päivässä. Jos otan kaksi niin saan liikaa vitamiinia ja alan kukkumaan öisin. Joten tällä hetkellä saan D-vitamiinia vaan sen 5 mikrogrammaa. Ajattelin hakea myös apteekista pelkän D-vitamiinilisän täydentämään annosta 5:llä mikrogr päivässä, jotta suositus täyttyy.

Onko huhtimammoista kukaan menossa 4D-ultraan? Itse varasin ajan yksityiseltä, ja se ajoittui joulua edeltävään viikkoon. Lääkäriasemalta sanottiin, että rv 24 on kaikista paras ajankohta tähän ultraan. Voi vitsi kun odotetaan sitä jännityksellä! Ja viikko on vielä normaaliin rakenneultraan, sitten näkee miltä masuasukki näyttää :)

Mulla on ollut myös närästystä, mutta piimän juonti ruokailun yhteydessä on auttanut siihen. Välillä oon joutunut ottamaan myös närästyslääkettäkin.

Yhteistyössä