Huoh... miks mummi on lasten kanssa? (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Mun äiti tuli meille kylään, asuu siis 150km:n päässä meistä ja nähdään parin kolmen kuukauden välein. Hänellä on usein tietysti kova ikävä lapsenlapsiaan eli ihan heitä varta vasten tulee tapaamaan, kun meille tulee. Niinpä sitten tänäänkin halusi päivän viettää poikien kanssa eli kuopusta ei tarvinnut viedä päiväkotiin vaan hän sai kotipäivän mummin kanssa, kun me miehen kanssa ollaan töissä.

Hassuja kommentteja sain vaan töissä työkavereilta, kun tiesivät että mun äiti tuli (lähdin siis suoraan töistä hakemaan hätä bussiasemalta). Kyselivät tänään, että onko äitisi nyt shoppailemassa? Ja sitten ihmettelivät kovasti että miten viitsii vapaapäivää viettää siellä meillä lasten kanssa, kun pääsis tänne Turkuun shoppailemaan. Ja naureskelivat viel vähän halveksien, että jopas on mummumaista touhua.

No juu, ymmärrän kyllä kun heillä itsellä ei ole lastenlapsia vaikka vanhempia rouvia ovatkin, että vaikea ilmeisesti ymmärtää että joillekin lapset merkitsee enemmän kuin shoppailu. Mä en, äitini tuntien, näe edes yhtään syytä miks hän tulis varta vasten tänne 150km:n päähän shoppailemaan, kun omasta kotikaupungsitakin löytyy kauppoja ihan riittämiin.

Jep, turha aloitus tämäkin... tää työympäristö tosiaan vaan on aina tälläinen että lapsilla ei ole mitään merkitystä, kaikki pinnalliset asiat on aina edellä.

haha... mä oon monasti miettinyt että miksi nykypäivän mummot eivät ole lasten kanssa, kun matkustavat toiselta puolelta suomea muutaman kerran vuodessa kylään...
vaan lapset ovat täyttä päivää hoidossa, ja mummot kiertelet shoppailemassa tai makoilevat kotosalla, ja odottavat että kello tulee viisi ja lapset voi hakea hoidosta.

mut ihanaa että edes jotkut mummot haluavat olla lasten kanssa :D

Ehkä sun työkavereilla on vaan hieman erilainen elämänkatsomus. Eivät voi ymmärtää miks mummo haluais olla lastenlastensa kanssa. Ehkä heidän omat äitinsä haluavat vaan ostoksilla käydä, eikä viettää aikaa lastenlasten kanssa. Tilanne on usein erilainen jos isovanhemmat näkevät lapsia usein ja asuvat lähellä. Kyllä sun äitis kuulostaa aika ihanalta mummolta lapsilles!

Alkuperäinen kirjoittaja -s-:
Ehkä sun työkavereilla on vaan hieman erilainen elämänkatsomus. Eivät voi ymmärtää miks mummo haluais olla lastenlastensa kanssa. Ehkä heidän omat äitinsä haluavat vaan ostoksilla käydä, eikä viettää aikaa lastenlasten kanssa. Tilanne on usein erilainen jos isovanhemmat näkevät lapsia usein ja asuvat lähellä. Kyllä sun äitis kuulostaa aika ihanalta mummolta lapsilles!

Mun työkaverit on mun äidin ikäisiä, mut heillä ei viel omia lapsenlapsia ole eli ehkä heidän siks on vaikea ajatella...
Mutta tosiaan mun äiti näkee noita meidän poikia n.5 kertaa vuodessa että kyllä mä ihmettelisin jos silloinkin shoppailu menis edelle.

Mua itseäni inhottaa juuri se, että eläkeläiset jos tulevat kauempaa, pitää olla kaikenlaista ohjelmaa. Ei riitä, että tulee lapsenlapsia katsomaan, edes syntymäpäivänä, vaan vaikka on juostu 10-20 kesäteatteriesitystä, pitää vielä talvella varata teatteripaketti, jos tulee pari kertaa vuodessa käymään.

siis oikeasti. toivottavasti kokevat itsensä "tärkeäksi ihmiseksi", kun on menoa ja rahanmenoa elämässä.

lapset eivät kiinnosta yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Mun äiti tuli meille kylään, asuu siis 150km:n päässä meistä ja nähdään parin kolmen kuukauden välein. Hänellä on usein tietysti kova ikävä lapsenlapsiaan eli ihan heitä varta vasten tulee tapaamaan, kun meille tulee. Niinpä sitten tänäänkin halusi päivän viettää poikien kanssa eli kuopusta ei tarvinnut viedä päiväkotiin vaan hän sai kotipäivän mummin kanssa, kun me miehen kanssa ollaan töissä.

Hassuja kommentteja sain vaan töissä työkavereilta, kun tiesivät että mun äiti tuli (lähdin siis suoraan töistä hakemaan hätä bussiasemalta). Kyselivät tänään, että onko äitisi nyt shoppailemassa? Ja sitten ihmettelivät kovasti että miten viitsii vapaapäivää viettää siellä meillä lasten kanssa, kun pääsis tänne Turkuun shoppailemaan. Ja naureskelivat viel vähän halveksien, että jopas on mummumaista touhua.

No juu, ymmärrän kyllä kun heillä itsellä ei ole lastenlapsia vaikka vanhempia rouvia ovatkin, että vaikea ilmeisesti ymmärtää että joillekin lapset merkitsee enemmän kuin shoppailu. Mä en, äitini tuntien, näe edes yhtään syytä miks hän tulis varta vasten tänne 150km:n päähän shoppailemaan, kun omasta kotikaupungsitakin löytyy kauppoja ihan riittämiin.

Jep, turha aloitus tämäkin... tää työympäristö tosiaan vaan on aina tälläinen että lapsilla ei ole mitään merkitystä, kaikki pinnalliset asiat on aina edellä.

No ei oo kyl mitään "mummomaista" negatiivisessa mielessä vaan just päinvastoin. Anna ihmetellä, omapahan on häpeänsä. ;)

Kyllä mä tiedän, että ympäristö vaikuttaa vaikka yrittää olla antamatta. Erilaisessa ympäristössä ei tarvisi ajatellakaan tiettyjä asioita ja toisessa tarvitsee. Mut sulla on käynyt hyvä tuuri kun lapsesi on saaneet tuollaisen mummon. :heart:

Yhteistyössä