A
akka
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äskeinen:Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksella:mä olen viimeksi muuttanut 3v sitten ja silloin ainakaan ei kyselty isältä suostumuksia muuttamiseen tai osoitteenmuutokseen, muutin 50km päähän ja meillä oli silloin yhteishuoltajuus.
Kyllä, sait muuttaa koska isä ei vastustanut muuttoa. Hiljaisuus on tavallaan myönteinen suostumus. Ymmärrätkö? Jos isä olisi halunnut, hän olisi voinut sen estää. Hienoa että vanhemmat eivät riitele ja ovat samaa mieltä lapsen parhaasta. Mutta laki siis sanoo, että etävanhemmalla on oikeus olla suostumatta lapsen muuttoon jos se hankaloittaa olemassa olevaa tapaamissopimusta. Tosin harva etävanhempi, yleensä isä, edes tietää tästä oikeudestaan.
Tämä ei pidä paikkaansa,meillä exä vastusti ja lastenvalvoja sanoi hänelle että suomen rajojen sisäpuolella saa aivan vapaasti muuttaa,sitä ei voi estää ja meillä on yhteishuoltajuus ja olin itse paikalla ja kuulin lastenvalvojan sanat.Exä ei olisi halunnut päästää meitä toiselle paikkakunnalle asumaan tehdäkseen kiusaa,ei onnistunut.