huoltajuuskiista+tapaamiskiista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vatukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vatukka

Jäsen
04.02.2009
342
0
16
Laitoin tämän jo eilen, harmaana kylläkin, mutta lisää tietoa, mahdollisuuksia, mahd.kokemuksia kaipailisin...

Eli tilanne tämä:
Olin 12 viikolla raskaana,miehen heittäessä minut ja syntymätön lapsi ulos yhteisestä kodistamme, syynä että ei haluakkaan isäksi eikä tahdo olla missään tekemisissä (suhteemme aikana jätti minut mitä ihmeellisemmistä syistä useaan otteeseen syitä mm armeijaan lähtö, on sekaantunut johonkin pahaan mistä ei kertonut enempää, vakava sairaus joka jotaisi kuolemaan parin vuoden sisällä (joka oli täyttä potaskaa). Yritin sopia asioista eron jälkeen ,mutta hän ei ollut halukas. Isyyttä ei tunnustanut joten minulle yksinhuolto.

Nyttemmin (lapsi 2,5v) tuli oikeudesta haaste isyydentunnustuksesta, elatuksesta, tapaamisista ja huoltajuudesta, esikäsittelyssä pääsimme sopuun kaikesta muusta paitsi huoltajuudesta. Mies on ailahtelevainen mieleltään, narsisti, suuttuessaan agressiivinen, käytti suhteemme aikana paljon alkoholia, keksi juttuja (kuten tuo kuolemaan johtava sairaus jonka perusteella oli myös jättänyt eksänsä;) ei ollut raskauteni aikana eikä raskauteni jälkeen mitenkään kiinnostunut lapsesta eikä pitänyt yhteyttä. Ei yrittänyt sopia mistään asioista kanssani vaan meni suoraan nostamaan kanteen, ei tullut lastenvalvojalle pyydettäessä vaan teki oharit useaan otteeseen. Nyt tavannut valvotusti lasta pariin otteeseen ja tapaamiset menneet päin helvettiä, seuraa lasta koko tapaamisen 2m perässä josta lapsi ahdistuu, ei siis anna lapselle tilaa leikkiä... antaa mukanaan tuomia tuomisia kyselemättä lapsen allergioita joita lapsella on ja joista on sanottu. kun kerrotaan mitkä lapsen rajat, ei noudata niitä eikä kunnioita minua ja miestni vanhempina (mies ollut mukana kuvioissa raskauden puolivälistä saakka ja lapselle isä;)

Nyt tuli sitten vaatimus että hänen pitäisi saada lapsi luokseen yöksi (ilmoitus tuli lakimiehen kautta ja asia esitetty tuomarille vaikka esikäsittelyssä päätetty valvotut tapaamiset, tavanneet ehkä n 5 kertaa 2 viikon välein) en todellakaan ole suostuvainen koska lapsi ei tunne miestä eikä mies tiedä mitään lapsesta kun ei ole ollut halukas ottamaan selvää...

Mitkä ovat mahdollisuuteni saada pitää yksinhuolto?
Voiko tuomari parin tapaamisen jälkeen päättää että lapsi on mentävä miehen luokse yöksi? SE EI OLISI LAPSEN EDUN MUKAISTA!!!
Lapsi vieraan miehen mukaan vieraaseen paikkaan parin sadan kilometrin päähän... vähemmästäkin lapsi menee shokkiin ja saa traumoja :S
Kiitos jo etukäteen kaikille jotka jaksoivat lukea ja viitsivät vastata asiallisesti...

(huomiselle olisi siirretty pääkäsittely ja pelottaa ja ahdistaa... yksinhuoltajuudesta en halua luopua, tietojensaantioikeuteen voin suostua, tapaamiset vaatimuksenani että edelleen valvotut ja pitkän aikaa... mitkä ovat mahdollisuuteni... ja jos sattuu olemaan laki-ihmisiä paikalla niin kaikki olisi tervetullutta...)

Itse en ainakaan veisi :| Mutta yksinhuoltajuudesta en osaa vielä sanoa kun omalla isoveljelläni ja sen entisellä akalla menossa riita yksinhuoltajuudesta (menossa siis mun isoveljen puolelle yksinhuoltajuus) Pitää kertoilla sitten miten mennyt toi juttu mutta siis jos sulla on paremmat edellytykset kuin entisellä miehelläsi niin aika helposti pitäisi tulla yksinhuoltajuus sinun puolellesi.

Yhteistyössä