Huomenna jälleen töihin muutaman päivän loman jälkeen ja mistä ......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeesiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeesiä

Vieras
saada taas intoa työn tekemiseen?

Oikein tässä illan suussa pysähdyin hetkeksi miettimään elämääni ja koen, että olen taas näin lomalla saanut voimani takaisin + energiaa riittää. Jaksan paremmin olla perheeni kanssa. Olen paremmalla tuulella. Jaksan tehdä kotitöitä jne jne.

Mutta sitten kun taas töihin menen, niin kaikki tämä hyvä olo on muutamassa päivässä pois pyyhkäisty. Töiden jälkeen olen aina ihan uuvuksissa ja väsynyt. Lapsella kuitenkin kotona virtaa riittää koulupäivänkin jälkeen ja tietysti hän kärttää huomiota pitkin iltaa. On sitten itsellä syyllinen olotila, kun ei tahdo millään jaksaa olla lapsen kanssa. Väsyttää - väsyttää, niin mahdottomasti. Sitten jos ei koko ajan ole jotain tekemistä keksimässä lapselle, hän alkaa tehdä kaikkia pikku kepposia ja sitten tulee rähistyä lapselle. Eikä tuostakaan kiva olotila itselle tule.

Kuitenkin tiedän, että aikuisen ihmisen on oltava työelämässä. Ei voi kouluikäisen lapsen äiti lusmuilla päiviään kotona. Mutta tämä vain harmittaa, niin suuresti, kun olen töissä, olen uupumisen ja väsymyksen takia hemmetin kiukkuinen ja ärtyisä akka kotona. Eikä jaksa mitään kotitöitäkään tehdä. Kotona oleva lievä kaaoskin kiristää pinnaa lisää.

Asiakkaat ovat työssä ihan jees. Mutta työilmapiiri on välillä niin ja näin. Kun juorutaan mitä kukin tekee ja miksi? Itse taas olen semmoinen, että haluan miellyttää muita työkavereita ja tehdä työni kunnolla. Yritän myös mukautua kunkin työntekijän tapohin ja tuossahan haastetta riittää, kun yksi tekee hommat tällä tavalla ja toinen taas toisella tavalla. Ja kun ei voi kaikkien työtapoja muistaa.

aika tavallista kai kuitenkin silloin tällöin työssä kuin työssä. Toki voi miettiä paranisko tuo alaa vaihtamalla. Tollaisten kausien tullessa pitää vaan pura hammasta ja mennä sinne duuniin. Töissäkäyvien ihmisten kodit on aika usein lievä kaaoksen vallassa, normaalia, koeta vaan tottua siihen.

No tätä uupumusta on ollut jo jonkin aikaa, mutta kuitenkin tuo työ on siinä mielessä kanssa jees, että työpaikka on ihan tässä lähellä. Ei tarvitse aamulla autoilla kauemmas

Yhteistyössä