Huomenna ois koulussa palaveri kiusaamisasiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ottakaa selvää asioista;25401279:
Anatolia tää sun lausahdukses saa mut voimaa pahoin, mitä jos omalla lapsella olisi adhd?
"Ikävän usein näillä "erityislapsilla" tai erityislapsilla (siis oikeasti erityisillä tai suoraan sanottuna vaan tuhmilla ja huonosti kasvatetuilla) on valtavasti OIKEUKSIA. Oikeus käydä koulua, oikeus olla sillä luokalla missä on, jne. Entä ne velvollisuudet? Entä muiden lasten oikeudet?"

ADHD lapsi (sis.diagnisoitu) ei ole tahallaan tuhma tai vanhemmat ei ole häntä huonosti kasvattanut vaan hänellä neurobiologinen häiriö, jos et ole Anatolia sen vertaa viitsinyt asioista ottaa selvää niin älä lauo henkilökohtaisia mielipiteitäsi totuuksina!
Jos omalla lapsellani olisi adhd, niin laittaisin hänet luokkaan, missä hänet ja erityistarpeensa voidaan ottaa huomioon. En normaaliopetukseen jos hän olisi muille häiriöksi. En kieltäytyisi tutkimuksista, en tukitoimenpiteistä, ja tekisin tiivistä yhteistyötä koulun kanssa.

Erityislapsi on yksi asia, "erityislapsi" on täysin toinen juttu...ts. kenties vain huonosti kasvatettu ja kuten ennen vanhaan sanottiin: tuhma ja kuriton. Kyllä nykyäänkin on vielä tuhmia ja kurittomia lapsia. Lapsia, joiden vanhempia ei vois vähempää kiinnostaa jos mukula riehuu ja häiriköi - ei ap:n mainitseman tapauksen vanhemmatkaan taida järin innoissaan olla mukana selvittämässä syitä lapsensa käytökselle.

Missään kohtaa en oikeaa diagnosoitua erityislasta (esim. adhd) väittänyt huonosti kasvatetuksi tai kurittomaksi. Olen ihan kyllä tietoinen siitä mistä siinä on kyse...mutta en todellakaan suostu uskomaan että joka ikinen häirikkö olisi erityislapsi, joka ei itse omalle käytökselleen mitään voi, eikä kasvatuksellakaan ole asiaan mitään osuutta.

En muuten suostu uskomaan siihenkään että jokainen erityislapsi olisi häirikkö, koska olen tavannut useampia sellaisia jotka eivät sitä ole.

Enkä usko siihenkään, että keskustelupalstan perusteella voidaan tehdä diagnoosi siitä että se, tämä ja tuo huonosti käyttäytyvä välinpitämättömän vanhemman lapsi on adhd-lapsi, kyllä siihen tarvitaan ihan oikeiden ammattilaisten tekemiä tutkimuksia eikä virtuaalianalyysia toisen, kolmannen, neljännen käden tietojen pohjalta.

Oli syy häiriköinnille ja väkivallalle mikä tahansa, niin sellainen lapsi ei kuulu mielestäni normaaliopetukseen. Diagnoosikaan ei oikeuta hakkaamaan koulukaveria tai rikkomaan toisten omaisuutta.

Niih. Voi ihan rauhassa pahoin jos siihen on syytä, mutta älä (tahallasi?) väärin ymmärrä mitä minä kirjoitan. Älä väännä sanojani äläkä laita suuhuni sellaista mitä en ole sanonut. Kiitos :flower:

Viimeksi muokattu:
Eedla, laitoin itsekin kiusaamisketjun muutama päivä sitten,ja sinä kommentoit siihen, kiittäisin sinua tuesta! Nämä kiusaamisasiat ovat ikäviä asioita!Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";25414355]Eedla, laitoin itsekin kiusaamisketjun muutama päivä sitten,ja sinä kommentoit siihen, kiittäisin sinua tuesta! Nämä kiusaamisasiat ovat ikäviä asioita!Tsemppiä![/QUOTE]

Ole hyvä. Mikä ketju tai siis millä otsikolla? Kun en nyt enää muista, oon kai vastaillu liian paljon täällä :D

Ole hyvä. Mikä ketju tai siis millä otsikolla? Kun en nyt enää muista, oon kai vastaillu liian paljon täällä :D

Itsekään en muista otsikkoa,olikohan se jotain oudoista ystävistä, lasta kiusattiin jne...Pienemmistä lapsista oli kyse kuin sinun koululaisesta.
Mutta sain hyviä kommentteja, koska minulle ihan uutta tämä kiusaamisasia.
Ja en voi uskoa, että on vanhempia jotka lakaisevat ongelmat maton alle..
siis kiusaajien vanhemmat...

[QUOTE="vieras";25414386]Itsekään en muista otsikkoa,olikohan se jotain oudoista ystävistä, lasta kiusattiin jne...Pienemmistä lapsista oli kyse kuin sinun koululaisesta.
Mutta sain hyviä kommentteja, koska minulle ihan uutta tämä kiusaamisasia.
Ja en voi uskoa, että on vanhempia jotka lakaisevat ongelmat maton alle..
siis kiusaajien vanhemmat...[/QUOTE]

Joo no kyllä mä nyt muistan.
Karua mutta totta, sellaisia maton alle lakaisevia vanhempia on PALJON. Juuri eilen palaverissa kuraattori, joka nyt näitä asioita paljon setvii, totes että näitä "ei meidän nicopetteri IKINÄ kiusaa,se ei ole paha,kyllä vika on toisessa lapsessa" jne, on kuulemma paljon. TOiset vanhemmat on kuulemma sellaisia et ku koulussakin pidetään noita palavereita niin vanhemmat suurinpiirtein tulee päälle kun heidän pientä pilttiä nyt noin haukutaan kiusaajaksi. Eivät voi hyväksyä että se oma piltti voi joskus olla paha.

Poika laitto tänään eka kertaa pitkään aikaan silmälasit kouluun. Se ei oo suostunu käyttämään niitä pariin kuukauteen kun tuo kyseinen poika on kiusannu sitä niistä. Eilen oli rehtori pitämässä yhdessä luokan open kanssa tuntia jossa ne oli puhuneet luokalle silmälasien tärkeydestä ja siitä että on typerää kiusata sellaisesta asiasta. Rehtori oli lisäksi jutellu kiusaajan ja mun pojan kanssa asiasta ja rohkaissu meidän poikaa käyttämään silmälaseja. Tänään se sitte suostuikin laittaan ne päähänsä. Katsotaan miten käy...

Poika laitto tänään eka kertaa pitkään aikaan silmälasit kouluun. Se ei oo suostunu käyttämään niitä pariin kuukauteen kun tuo kyseinen poika on kiusannu sitä niistä. Eilen oli rehtori pitämässä yhdessä luokan open kanssa tuntia jossa ne oli puhuneet luokalle silmälasien tärkeydestä ja siitä että on typerää kiusata sellaisesta asiasta. Rehtori oli lisäksi jutellu kiusaajan ja mun pojan kanssa asiasta ja rohkaissu meidän poikaa käyttämään silmälaseja. Tänään se sitte suostuikin laittaan ne päähänsä. Katsotaan miten käy...

:heart:

Yhteistyössä