huomenna tulee taas perhetyöntekijä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";24435982]tosi vaikee kuulema muutella niitten kirjotuksia[/QUOTE]

Mahdotonta.

Papereihin ilmestyi diagnoosi josta talossa ei ollut tietoakaan. Lisäksi todettiin että ei syö siihen lääkkeitä eli on vieläpä hoitamaton!

Kun sanoin, että tuo on uskomatonta paskaa ja se pitää korjata oli vastaus, että sitä ei voi korjata koska he eivät voi varmistaa mistään että se on väärin kun he eivät pääse potilastietoihin!

[QUOTE="harmaa";24437788]Tämä oli myös meidän perhetyöntekijän lempilauseita, meille piti kaupungin maksaa siis 5 kertaa tuo ilmaiseksi ja aina tappelulla sen sitten sain, ja viimeistä 5kertaa en saanut koskaan kun me emme olleet ls- tapaus.
Jotenkin tuli viimeisestä puhelusta sinne suunnille tunne että tämä nauvolan kautta tapahtuva "apu" on sossun kyttäystä?
Luulisi että yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi tukea lupaamallaan tavalla pikkulapsi perheitä.[/QUOTE]

Tämä oli kyllä joka kerran. Toisaalta olen ihan kiitollinen siitä ajasta jonka hän meillä kävi, helpottihan se. joskus jos olin virkeä yms. saatoin keittää kahvit jotka sitten juotiin.

Ja täällä meilläpäin nää perhetyöntekijät on sossun työntekijöitä, joita neuvola sitten palavereissa yrittää saada lapsiperheisiin. Me kuuluttiin ennaltaehkäisevän perhetyön piiriin. Tää perhetyöntekijä sanoi, että meidän asioista ei kirjata sossun papereihin eikä heidän kokouksissaan puhuta, vaan kerran kk:ssa neuvolassa on perhetyön palaveri jossa sitten käsitellään moniammatillisessa työryhmässä asioita.

Vaikka koin ahdistavana usein ajoin käynnit loppuajasta, teki tää pt kuitenkin jotain ihanaa.

Olin joskus sanonut että vaikka kovin köyhiä ei olla, tiukilla silti eletään eikä aiota lapsille joululahjoja ostaa.(ovat niin pieniä), niin tää pt sanoi marraskuun lopulla, että on lisännyt lastemme nimet ja vaatekoot, kengän koon ja sukupuolen ja iän MLL:n + sossun joulupuukeräyslistaan. Oli aivan itkusilmässä, kun viimeisellä käynnillään hän toi autollisen lahjoja lapsille. Oli vaatteita, kenkiä(talvi) ja leluja yms. Oikeasti itkin kun hän toi ne lahjat. Täällä ilmeisesti tuli niitä lahjoja paljon, koska sanoi että kaikkien lasten nimet saatiin useaan kertaan laitettua ja ihmiset vielä keräyksen päätyttyä halusivat ostella lahjoja. (ja tiedän lasten nimiä ei niissä lapuissa ollut!)

Kun palasin töihin, ei tää pt ole meillä käynyt. Jään pois työelämästä ja varmaan kuitenkin soitan uudestaan tälle pt:lle, josko joskus ehtisi auttelemaan.

Eli toisaalta ahdistaa mutta toisaalta otan kyllä avun vastaan jos sitä saan.

joku kysyi aikaisemmin miks meillä käy ls:n p-työ ,muuta siihen ei tarvittu kun sanominen neuvolassa että oon väsynyt kun on 3 pientä lasta joista yksi on sairas..oon lukenut että tampereella on tosi hyvä p-työ aivan eri kun täällä...en tosiaan tiedä miksi täällä hoidetaan asiat näin enkä oo ainoa äiti täällä jolle on näin käyny nyt kun oon uskaltanu asiasta puhua ...erääkin nuoren äidin luona käy p-työ 2 krt viikossa istumassa kun on kuulema kalenteri niin tyhjä..mitä hyötyä on tällaisesta p-työstä ...katsotaan sohvalla kun äiti hikihatussa tekeé hommia ja kirjataan ylös et kyllä väsyneeltä vaikuttaa ..se siitä tukitoimesta

Yhteistyössä