Huominen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
""...ja vaimo katuu asiaa""

Miten niin katuu? Jos vaimo oikeasti käyttää termejä kuten ""viaton seksisuhde"", niin mitä katumista se on? Sehän on väite, että hänen tekonsa oli ""viaton"" eli ei kovinkaan väärin.

Mielestäni se kaksi vuorokautta ei eroa yhden illan huumasta, koska se tapahtui Lapissa poissa kotoa.
Jos vaimo olisi ollut kotona ja käynyt välillä kotona mennen taas takaisin tilanne olisi ollut vähän eri.
Vai sekö sinua vaivaakin, että et voi panna sitä viinan päähän, koska vaimo on ollut aamulla selvä jatkaessaan juttua. No, viina on mielestäni muutenkin vain tekosyy, johon ihminen haluaa piiloutua ja toinen haluaa uskoa, ei viina ole minkään asian syy.
Muuten en ota asiaan kantaa.

Otan kuitenkin kantaa, kun täällä oli tämä sun uusi viesti.

Menkää terapiaan, jotain vikaa on oikeasti, kun toinen pettää! Ei sitä voi kuitata, vain sillä, että pyytää ja saa anteeksi. Pyysikö vaimo edes anteeksi?! Ei välttämättä petä toiste, mutta sinun täytyy saada purkaa asiaasi. Kirkolla on ilmainen perheasian neuvottelukeskus missä ei tuputeta uskoa, eikä tarvitse kuulua kirkkoon. Siellä on ammatti terapeutteja (ei välttämättä psykologejA), jotka ovat olleet näiden asioiden kanssa tekemisissä satoja, tai tuhansia kertoja. Varaa aika, voit mennä sinne myös yksin, jos vaimo ei halua lähetä mukaan.

Ei se pillu siitä kulu eikä kalukaan vaikka vierasta kerran vuodessa saakin. Meillä tehdään lapin naima reisut puolin toisin ihan luvan kanssa ja uskokaa tai älkää niin oma kulta tuntuu entistä paremmalta reisun jälkeen

en usko että terapiasta mitään apua olisi.. pettää se naises uudelleen kuitenkin, kun kerran vieraisiin meni..aina on mahdollisuuksia..joka kulmassa, jos luonne on se mikä on..

Voi kun olisi meilläkin samanlaista, että vuoronperään käytäisiin lapissa vieraissa ja luvan kanssa? Mutta minä käyn siis salaa tekemässä ja onneksi naimapaikkoja löytyy mistä milloinkin...mutta salaa pitää kaikki tehdä...

Mies parka: sinä olen varma nakki siellä taustalla, kun vieraat miehet naivat vaimoasi. Ei osasi kateeksi käy. Yritä nähdä surkeutesi muitten miesten silmin, ymmärtäisit edes hävetä.

Niin se on; joku matkustaa maailman ympäri ja ristiin rastiin eikä opi juuri mitään. Toinen käy vaikka kerran Tallinnassa ja oppii kaikenlaista. Samanlaisia ne on hotellit ja lehtokentät eri puolilla maailmaa.

Eri asia on se, onko viiskymppisellä miehellä varaa luopua 35 v. vaimosta. Taitaa joutua tyytymään kohtaloonsa. Voi käydä niinkin, että 35 vaimo löytää kolmekymppisen miehen eikä enää pelkäksi salarakkaaksi.

Ja mikä on ikämiehen oman viriiliyden laita - mihinkähän tarpeeseen se kolmikymppinen vaimo sitä vierasta miestä haki? Oliko vieras mies muuten vaimon omaa ikäluokkaa?

Vieras oli kuulemma minua vanhempi. Oma viriilisyyteni on kunnossa, en usko vaimon sen puutteeseen vierasta tarvitsevan. Vieras oli kuulemma päähänpisto ja vaihtelua.

Kylläpä on tullut ilkeitä vastauksia. Oikeita idiootteja, lyövät lyötyä.

Mikä mölinä syntyykään,kun täällä joku nainen itkee miehen syrjähyppyä ja vastauksissa aletaan vihjailla tyyliin""etkö anna äijällesi"" ""makaatko kuin lahna"" ""oletko rupsahtanut läski"" Silloin kyllä muijat nousee vastarintaan ja selittää että ei se ole vaimossa vika jos mies pettää, miehessä on vika, se mies on sika!

Mutta näköjään kun asia onkin toisinpäin, niin silloinkin on miehessä vika.

Jotkut ihmiset voivat antaa pettämisen anteeksi, toiset eivät. Jotkut pettää kerran, jotkut koko ajan ja jotkut siltä väliltä. Jotkut jää kiinni,jotkut ei.Eräät kertovat tapahtuneesta itse.

Luottamus täytyy rakentaa uudelleen, siihen tarvitaan molempien tahto ja halu jatkaa suhteessa.Pitää tietysti myös tehdä pelisäännöt selväksi, onko pettäminen tai satunnainen ""hairahdus"" sallittua.

Itse en ole ikinä pettänyt, minua on kyllä petetty.Joskus yritin kovastikkin antaa anteeksi ja unohtaa,mutta en ole koskaan siihen pystynyt. Ei ole järkeä jatkaa suhteessa, jos anteeksianto ei tule sydämestä ja tapahtunutta ei pysty unohtamaan. Jos oikeasti kykenee anteeksiantoon niin sitten kun asia on loppuunkäsitelty, sitä ei enää missään yhteydessä pidä nostaa esiin. En tähän pystynyt, joten jätin mieheni.

Eli nyt teidän pitää yhdessä keskustella ja käsitellä asia.

Mitä ihmettä nuori vaimosi hakee vanhemmista miehistä? Isähahmoako?

Rehellisesti olen sitä mieltä, etteivät suhteet, joissa on suuri ikäero, yleensä onnistu. Vanha totuus on, että samanlaiset lapset leikkivät parhaiten keskenään.

Minusta tuntuu, että miehet, jotka pariutuvat itseään huomattavasti nuoremman naisen kanssa, joko haluavat näyttää ulkopuolisille ""viriilisyytensä"" tai haikailevat oman nuoruutensa perään.

Nuoremmat naiset taas hakevat vanhemmasta miehestä isähahmoa tai taloudellista turvaa. He tuskin ovat vakavissaan ajatelleet sitä, miltä tuntuu 65-vuotiaana hoivata dementoitunutta 80-vuotiasta miestään, jos nyt mies enää ylipäätään on elossa.

15 vuoden ikäero on oikeasti suuri parisuhteessa. Molemmat ovat eläneet eri vuosikymmenellä nuoruutensa ja arvomaailmat ovat muovautuneet erilaisiksi. Voihan sitä uskotella itselleen muuta, mutta näin se vaan on.

Suhteessa nuorella vaimolla tulee aina olemaan etulyöntiasema vanhenevaan mieheensä nähden. Naisella on vielä toistakymmentä vuotta mahdollisuuksia ""miesmarkkinoilla"". Viisissäkymmenissä ""tavaran"" arvo jo laskee.

Olen pahoillani, mutta suhteenne ei kovin lupaavalta näytä. Mielestäni päähänpistosta tai vaihtelunhalusta ei vieraisiin mennä. Eiköhän se enemmänkin kerro siitä, mitä lapsivaimon pään sisällä liikkuu.

Mutta todennäköisesti olette toisenne ansainneet. Sinä voit todistella miehuuttasi ja vaimo tuntee olevansa turvassa luonasi ja hakee vaihtelua vieraista. Onneksi olkoon!

Yhteistyössä