Huono muisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mihin rajaan asti huonomuistisuus on normaalia? Mulla ei koskaan oo ollut hyvä muisti mutta nyt vauvan synnyttyä se on ihan kadoksissa. Vauva on nyt 4kk.
Unohtelen avaimet, ostokset kassalle jne.. Kaikkea normaalia siis. Mutta myös tänään erehdyin luulemaan yhtä (puoli)tuttua henkilöä toiseksi tutuksi, kerran unohdin pistää turvakaukalon turvavyöllä kiinni, sitten jos juttelen jonkun kans enkä edes ajattele mitään muuta niin saatan unohtaa (tai ei välttämättä unohtaa, mutta ehkä menee vaan ohi korvien?) mitä mulle on just sanottu. Unohdan heti kaikki neuvola-ajat yms jos niitä ei ole kirjoitettu ylös. Unohdan välillä paljonko vauvan mitat olivat neuvolassa kun joku niitä kysyy. Unohdan mitä olen jo kertonut jollekin ja saatan selittää saman asian monta kertaa. Monesti jos lähden jonnekin niin saan rappusista vielä palata hakemaan kännykän, laukun tai millon mitäkin. Kerran unohdin vauvan hoitolaukun kotiin. Jos olen lähdössä jonnekin, unohdan pakata joitain asioita mukaan. Myös kun olen jossain kylässä, unohdan sinne jotain. Esim kerran unohdin vauvan vaunujen kantokopan 100km päähän.

No joo esimerkkejä riittäis. Mikä on normaalia?

no normaalius riippuu tietysti siitä miten paljon saat nukuttua. univaje on tunnetusti verrattavissa humalaan, sen takia väsyneenä ei sais esim ajaa autoa. mutta jos olet tyypillisen nelikuisen vauvan äiti eli nukut 3h pätkissä yön niin en ihmettelisi tuota muistia yhtään.

Jos sulla on univaje, kokeiles että iskä hoitaa vauvaa joskus öisin. Jos ei muisti ala korjaantua, mene kilpirauhaskokeisiin (vajaatoiminnassa muistikin heikkenee.. kato onks sulla muitakin vajaatoiminnan oireita). Muista syödä hyvin ja ota monivitamiinia, etenkin jos imetät.

Mä oon edelleen ihan hirvee unohtelemaan... Ja lapsetkin on jo 1,5- ja 2,5-vuotiaita...

Avaimet oon unohtanut jonkun viis kertaa parin kuukauden sisällä... Kerran olin pyykkituvassa, ei puhelinta mukana, lapset kotivaatteissa.. unohdin avaimet pyykkitupaan. Ei sit auttanu ku mennä naapurin ovikelloa soittamaan että jos saisin lainata puhelinta sen verran että soitan ukon avaamaan oven...

Sitten mä unohdan syödä, ja tajuan vasta kun vatsaan sattuu, silmissä sumenee ja heikottaa että hitto..

Unohtelen myös hellaa ja uunia päälle, onneksi olen nyt oppinut tarkistelemaan aina ohimennessä että on kiinni.

Näitä on hirveesti. Ainoa mitä en unohda on lasten tarpeet ja lasten hoito ja hyvinvointi. Olen miettinyt että siitä kai se kaikki muu unohtelu johtuu kun pää on niin täynnä lapsia :D

Mullekin tuli ekana mieleen univaje.. Mutta jos et ole väsynyt ja mielestäsi nukut riittävästi,niin voisko olla että keskityt niin täysillä vauvaan että muut asiat vaan "sulkeutuu" pois? Stressaatko vauvan syömisistä/nukkumisesta/vaatetuksesta ym kauheasti?

Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan vain siltä, että lapsi on ekana ajatuksissasi ja elämäsi pyöríi laspen ympärillä ja siksi unohdat.
Nimittäin neurologiseltakaan oireelta tuo ei kuulosta. Minulla on muisti "kadonnut" aivoinfarktin takia, ja muistamattomuus on vähän erilaista siinä. Ei ihan noin konkreettista. En osaa selittää, mutta erilaista se on. =)

Yhteistyössä