Huono olo alkaa rv 30+?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirjuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirjuli

Vieras
Heis!
Olen nyt raskausviikolla 30+. Tähän mennessä mun raskaus on sujunut loistavasti ja oireetta pienen alkuväsymyksen ja- kuvotuksen (ennen rv 10) jälkeen. Nyt kuitenkin, kun raskausviikkoja alkaa olla 30+, mulla on alkanut olla todella kipeä ylävatsa ja huono-olo. Lähes oksettava olo! Onko tämä merkki jostain poikkeavasta vai voiko esim. vauvan kova pyöriminen ja hyöriminen aiheuttaa tämän olon? Tuli vain mieleeni, että olen tainnut lukea joskus, että raskausmyrkytys saattaisi esiintyä ylävatsakipuna, mutta tiedän... Taidan olla vain hysteerinen, kun tosiaan niin helpolla olen tähän asti päässyt! Mutta siis jos on kohtalotovereita tai vastaavaa tunteneita olisi kiva kuulla, mitä tämä on merkannut vai stressaanko turhaan?

Hei!

Itselläni on ollut tuota kuvotusta viikon verran, nyt rv29 menossa. Tuntuu, että kohtu rupeaa olemaan sillä korkeudella, että sisukalujen järjestys on pistetty ihan uusiksi. Olen ajatellut tuon kuvotuksen johtuvan närästyksestä, joka on alkanut vaivaamaan näillä viikoilla. Paha olo on varsinkin aamuisin, kun vatsa on tyhjä.. myös kahvin kittaaminen lisää tuota pahaa oloa. Olen muutenkin kuullut että pahoinvointi voi tulla takaisin, eikä liity aina pelkästään alkuraskauteen.

Soita kuitenkin neuvolaan, ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora83:
Olen muutenkin kuullut että pahoinvointi voi tulla takaisin, eikä liity aina pelkästään alkuraskauteen.

Soita kuitenkin neuvolaan, ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Mä olen kuullut samaa että alkuraskauden pahoivointi voi palata loppuraskaudesta.
Suosittelen kanssa että soitat neuvolaan. Lähinnä noide ylävatsakipujen vuoksi. Olisi järkevää sulkea pois palleaärsytys joka voisi aiheutua jostain vaikeammasta.

Mulla ei varsinaisesti ole ylävatsakipua mutta samanlaisia huonon olon aaltoja on ruvennut ihan viimeisen parin viikon sisällä palailemaan mitä oli alkuraskaudessakin. Silloin myös kyllä oksensinkin ihan kiitettävästi mutta toivottasti se ei palaa. Ja samanlainen uupumus jav äsymys on palannut kuin alkuraskaudessa. No, onneks sentään tuo keskiraskaus meni lepposasti. Meinaan, että jos tässä mennään alun tahtiin loppuaikakin.

Rv 32 ja sama juttu. Ihan vihaksi pistää kun meinaa taas oksennus tulla. Alkuraskauden rankasta oksentelusta pääsin eroon rv 16 eikä yhtään huvita ruveta samaan taas...

Mulla kanssa on nyt viikonpäivät ollu huonoa oloa ja ähkyä tunnetta ylävatsalla varsinkin jos istuu paljon. Ja väsymys on kanssa aika huima taas. Alussa ei ollut huonoa oloa, väsymystä kyllä mutta saanpahan siitäkin osani nyt kuitenkin vaikka kovasti olin voitonriemuinen että pahoinvoinnilta vältyttiin. Uskon kyllä sen liittyvän siihen, kun vauva on jo niin korkeella, että se todellakin painaa sisuskalut lyttyyn. Itelläni kun närästyskin on saapunut keskuuteen.
Hyviä vointejaa kaikille! t. elaisa 29+2

Yhteistyössä