Huonoja uutisia tv-luvattomille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmin paikka:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25085531]aika erikoista. Minusta todistustaakan pitäisi olla viestintävirastolla eikä yksittäisellä hallintoalamaisella.[/QUOTE]

Hallintoalamaisella on velvollisuus maksaa TV-lupa kuten laki määrää.

[QUOTE="vieras";25085593]Hallintoalamaisella on velvollisuus maksaa TV-lupa kuten laki määrää.[/QUOTE]

Tarkastaja oli nähnyt TV:n ja asukas vöitti ottaneensa siitä lähettimen pois ja köyttävänsä valokuvakehyksenä !

IHAN eri asia kuin se, että normitilanteessa et päästä TV tarkastajaa sisään

No mun mielestä koko tv-maksu on turha. Olen sen maksanut kyllä mut koska sitä maksetaan YLEn kanavien takia ja mä en niitä kato niin ihan perseestä. Olis sitte niin että ne YLEn kanavat ei näy jos ei maksa.

[QUOTE="vieras";25085593]Hallintoalamaisella on velvollisuus maksaa TV-lupa kuten laki määrää.[/QUOTE]

Vain jos omistaa telkkarin jolla voi vastaanottaa tv-lähetyksiä.

[QUOTE="vieras";25085531]aika erikoista. Minusta todistustaakan pitäisi olla viestintävirastolla eikä yksittäisellä hallintoalamaisella.[/QUOTE]

Ei näköjään "oikeus"valtiossa nimeltä suomi, jossa syytetty joutuu todistamaan itsensä syyttömäksi.

En omista tv:tä. Ja olen ajatellut että jos joskus tarkastaja tulee ovelle, niin en päästä häntä sisään. Voiko siitä siis saada jotain hiton sakkoja!? No jo on taas YLE keksinyt kivan bisneksen...

[QUOTE="vieras";25085683]Ei näköjään "oikeus"valtiossa nimeltä suomi, jossa syytetty joutuu todistamaan itsensä syyttömäksi.[/QUOTE]

Jos tätä palstaa lukee, niin rikollisia on yli puolet kirjoittajista. Se on vilpillistä sitä toista puolta kohtaan, jotka maksavat TV-lupansa. Suoraan sanoen varkautta. Klataisesi venkoilijat sietäisi laittaa torille häpeäpaaluun.

Mun mielestä muutenkin kummallista, että on olemassa maksukanava joka on pakollinen ottaa. Kortin taakse pitäs laittaa mut yle pelkää ettei saa enää tarpeeksi rahaa liikelounaita, virkistysmatkoja ja pikkujouluja varten.

Mitään ei pitäisi olla pakko ostaa..

No mun mielestä koko tv-maksu on turha. Olen sen maksanut kyllä mut koska sitä maksetaan YLEn kanavien takia ja mä en niitä kato niin ihan perseestä. Olis sitte niin että ne YLEn kanavat ei näy jos ei maksa.

Useimmat ihmniset, jotka eivät katsele lainkaan YLE:n kanavia ovat perseestä ja sen huomaa sivistymättömyydestä, seiskan lukemisesta korvikkeena ja BB:n 24/7 tilauksista,

• Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
Samaa mieltä.

[QUOTE="vieras";25085783]Useimmat ihmniset, jotka eivät katsele lainkaan YLE:n kanavia ovat perseestä ja sen huomaa sivistymättömyydestä, seiskan lukemisesta korvikkeena ja BB:n 24/7 tilauksista,[/QUOTE]

Miksei voisi laittaa niin, että YLE:n kanavat olisivat maksukortillisia? Vaikka nyt maksammekin telkkarimaksut, niin emme kyseistä korttia ostaisi. Kyse on ihan kanavatarjonnasta. On oikeastaan väärin pakottaa ihmisiä ylläpitämään YLEn kanavia ja vielä kovistelemaan kaiken maailman lailla. Ilmeisesti meillä kansalaisilla ei ole oikeuksia.

Meillä ei olla maksettu tv-lupaa sitten vuoden 2007, jolloin luovuimme telkkarista. Olen hieman ihmeissäni, ettei meillä ole kertaakaan käynyt sen jälkeen tv-lupatarkastaja oven takana. Mielelläni päästäisin sisään katsomaan, ettei sitä töllöä meillä tosiaan ole.

[QUOTE="vieras";25085783]Useimmat ihmniset, jotka eivät katsele lainkaan YLE:n kanavia ovat perseestä ja sen huomaa sivistymättömyydestä, seiskan lukemisesta korvikkeena ja BB:n 24/7 tilauksista,[/QUOTE]

Mä en katso YLEn kanavia, en myöskään BBtä tai lue seiskaa. Miksi mä katsoisin uutisia YLEltä kun ne tulee myös Maikkarilta tai miksi katsoisin leffoja jotka ei käsittele mua kiinnostavia aiheita? Musta tuntuu että YLEä katsoo lähinnä vanhukset ja elämäänsä kyllästyneet nuoret jotka opiskelee koko elämänsä saamatta mitään muuta aikaiseksi.
Ennen katsoin Kotikatua mutta sekin meni liian Salkkareiksi. Katsoin myös montaa muuta ohjelmaa mutta ne on jo kaikki lopetettu kun kanavat halutaan uudistaa.

Minusta olisi ihan ok, jos kaikki tv:n katselu siirrettäis katselukorttisysteemiksi. Siinä on nykyään yhä vaikeampi vaan valmistaa väärennöksiä ja piraattikopioita. :)
Se olisi kaikille reilua, maksat vaan niistä kanavista mitä katsot. Joku pienehkö perussumma, jotta ylen kanavat näkyvät. Fiksua! Toivottavasti joskus siirrytään tähän systeemiin.

Perustele miksi nämä ihmiset ovat perseestä? Ja millä tavalla sivistymättömiä?

Oishan se tietty oikein että kaikki maksais. Mutta meneekö tämä nyt lain mukaan oikein?Oikeuden päätös on perustunut johonkin yleiseen oletukseen/käsitykseen et luvattomat huijaa jokatapauksessa jos se telkkari asunnosta löytyy. Kuitenkin on olemassa pieni mahdollisuus, että asia vois teoriassa olla niin kuin asiaosainen kertoo. Tässä tapauksessa siis telkkari ilmeisesti oli ovelle näkyny tai kuulunu.

Kiitos.
En katso yleä (enpä telkkaria juuri muutenkaan), meille ei silti tule seiskaa, enkä tosiaankaan tilaa mitään BB 24/7.

Minunkin mielestäni yken kanavat pitäis nykypäivän teknologialla saada kortin taakse, ne maksaa, jotka haluaa katsoa.

Minulla on vuosikausia vanha 16 neliön TV ja en maksa TV-lupaa. En katso televisiosta oikeastaan mitään. Kaukosäädinkin on niin huono, ettei sillä meinaa saada TV:tä päälle. Sen jälkeen kun saan ostettua uuden TV:n niin harkitsen TV-lupa-asiaa uudelleen. Ketään vierasta en päästä noin vain sisälle, joten ei ole vaaraa jäädä kiinni TV:n katselusta. Mutta tosiaan en ole katsonut nyt viikkokausiin mitään TV:stä. Salatut elämät seuraan suoraan netistä.

Yhteistyössä