Huonon äidin 10 pahetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti kahdelle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1 ja 5 jätän omasta listasta pois.
Meillä ei kukaan katso salkkareita ja lapset saavat osallistua vaatehankintoihin.

Voin lisätä että meillä lapset saavat syödä nakkeja ( myös kylmänä suoraan jääkaapista )
Lapsilla ei ole karkkipäivää vaan saavat karkkia silloin kun me vanhemmat halutaan itse tai silloin kun haluamme niitä tarjota lapsille.
Wii toimii lastenvahtina kun käymme miehen kanssa puolen tunnin lenkillä

niin pahoja että en kehtaa kirjoittaa edes.

tai...
1. Meillä ei ole ollut koskaan itkuhälytintä. Siellä ne on ulkona rääkyneet aikansa, en varmaan ole heti kuullut.

2. en ollut täysin absolutisti odottaessani.

3. Esikoinen ei pitänyt kahlitsemisesta, minä en tarpeeksi vahtimisesta. On tippunut sekä syöttötuolista että säängystä että rattaista pää edellä.

4. olen jättänyt autoon lapsia kun hoidan asioita tai käyn kaupassa. myös kotiin keskenään ihan pienenä jos eivät jaksaneet tulla mukaan.

5. ihan itse valitsevat vaatteensa kaupassa, olen vaan helpottunut kun ei tarvitse, kun ei vaatteet kiinnosta. uloskin laittavat mitä laittavat, mulle aivan sama, paleleeko. itsepähän kärsii jos haluaa hienona olla.

6.lapset saavat ahmia herkut pöydästä siinä kuin itsekin ahmin.

1. Hermostun joskus alle 3-vuotiaalleni ihan kunnolla ja uhkaan heittää jonkun hänen tavaransa roskiin tai perua joulun tms. yhtä aikuista.

2. Luovuin kestovaipoista pienemmän kohdalla, on ihan eri mallinen kuin esikoinen, joten esikoiselta perityt vaipat falskaavat, enkä jaksa miettiä uusia ratkaisuja.

3. Annan joskus esikoisen katsoa Muumeja luvattoman monta jaksoa peräkkäin, jotta saisin itse nettailla tms. hyödyllistä

4. Lopetin kuopuksen yöimetyksen ihan vain oman jaksamiseni takia, lapsi olisi kyllä roikkunut tississä enemmän kuin mielellään.

5. En ole pätkääkään "lapsentahtinen". En ymmärrä sellaista "Amandaelmeri ei suostunut lähtemään, niin me ei päästy kerhoon" tai "Nikojamina heräsi viideltä ja kiukkusi koko aamun" -juttua. Oma kymmenkuiseni heräsi tänä aamuna kuudelta, ja kylmän rauhallisesti nukutin hänet uudestaan. Tunti siinä meni, mutta sori, minä tiedän paremmin kuin lapsi, joka vuosi sitten oli sikiö, riittääkö kahdeksan tunnin yöuni hänen ikäiselleen vai ei. Myös 3-vuotiaan kanssa löytyy "nyt tehdään näin eikä asiasta neuvotella" -vaihde.

6. Olen maailman surkein pitämään kotia järjestyksessä, ja meillä on aina sekaista. Ja aina ennen kuin mihinkään lähdetään, etsitään tavaroita hartaasti.

7. Riitelen miehen kanssa lasten kuullen, enkä jaksa muutenkaan joka asiasta käyttää mitään salakieltä. Lähinnä silloin tavaan kirjain kerrallaan, jos on kyse jostain kivasta, joka ei vielä ole varmaa.

8. En ikinä askartele esikoisen kanssa, paitsi jotain joulukortteja väsättiin nyt. Toki piirretään ja muovaillaan.

9. En yleensäkään noudata mitään "periaatteita" vanhemmuudessa tai ole millään tavalla tiedostava. Menen fiiliksen mukaan. Jos tuntuu, että imetän 24/7 lapsentahtisesti, teen niin, vaikka neuvola sanoisi mitä, ja sitten kun alkaa tuntua, että nyt kakara pois rinnalta roikkumasta, osittaisvieroitan, vaikka se olisi kuinka epälapsentahtista.

10. Sanon joskus hidastelevalle esikoiselle, että minä menen nyt, tule perässä sitten kun ehdit, enkä välttämättä jaksa lirputella korulausein. Äitini kertoi joskus tilanteesta, jossa oli raahannut huutavan pikkuveljeni, kiukuttelevan minut ja kauppakassit 3. kerrokseen. Mielessäni ajattelin, että siinä turvallisessa pienkerrostalossa olisin sanonut isommalle, minulle siis, että älä sitten tule, äidillä ei riitä kädet, tule itse kun olet valmis, ja ainakin vienyt vauvan ja kassit sisään ennen kuin olisin kolmivuotiasta kiukkupersettä lähtenyt kantamaan.

Tossa nyt alkuun.

[QUOTE="äiti kahdelle";25243010]1. Meillä tytöt 8 ja 10 saavat katsoa salkkarit.

2. Lapset syövät ruokaa sen verran mitä haluavat. Maistetaan, jos ei tykätä, ei sinä päivänä tule yhtään lisävaihtoehtoa. Toki tietty esim. iltapala normisti, muttei lisäyksiä.

3. Arki-iltoina hiljaisuus on vasta puoli kymmeneltä. Nukahtaminen tapahtuu joskus kymmenen jälkeen.

4. En leiki lasten kanssa enkä keksi heille tekemistä. Jos he haluavat majan, voin auttaa katon virittämisessä, jos minulla on aikaa. En myöskään riennä kesken ompelutöiden katsomaan, kuinka lapset pelaavat Wiitä.

5. En kysy lasten mielipidettä vaatteiden ostossa. Jos olen sitä mieltä, että haluan vaikka lapsille tälläisen toppapuvun, niin se ostetaan vaikka se toinen olisikin lapsesta ollut nätimpi.

6. En osaa kokea lapsia ja aikuisia tasavertaisina.
En kerrassaan ymmärrä, miksi lapsilla ja aikuisilla pitäisi olla samat säännöt.

7. Lapset eivät saa itse päättää, luetaanko kokeisiin nyt vai illalla.
Niihin luetaan silloin kun sanotaan niin kauan kuin munakello soi. Sen jälkeen kysely, jos taso on riittävä, pääsee kavereille. Jos ei, jää lukemaan.

8. En hoida lasten läksyasioita. Ne joko tehdään itse (voin auttaa) tai sitten jätetään tekemättä eikä lähdetä viikkoon mihinkään.

9. Aikuisia totellaan ihan pilkkupisteviivalinjalla, en hyväksy lainkaan "kohta", "en jaksa" tai "tyhmä" lauseita, niistä saakin sitten lähteä vaikkapa miettimään, mitä tuli sanottua.

10. Lapset pukeutuvat ulos siten miltä tuntuu. En sano, että laita hanskat. Jos he ovat niin tyhmiä, etteivät itse tajua hanskoja laittaa, niin siinähän ovat.

(+ Lapseni saavat kuunnella Eriniä, Chisua tms. mitä musiikkia haluavat. En rajoita musiikkimakua)
Nämähän on tuomittu palstalla melko jyrkästi huonon äidin tunnuksiksi.
Miten teillä, onko teillä tälläistä, vai kenties jotain ihan muuta?
Tää oli siis mun kymppi, pistäkää tekin tälläisiä. Näitä on varmaan hauska lukea![/QUOTE]

En jaksa kommentoida muihin, mutta tuo salatut elämät. Oletko itse katsonut millaista roskaa se on nykyään? Mä en ymmärrä, että KUKAAN katsoo sitä, ja tuon ikäisille lapsille se EI sovi. ei, ei, ei!

1. Meillä tytöt 8 ja 10 saavat katsoa salkkarit.
- Ei ihan oikeasti sovi lapsille, aikuistenkin kannattaisi jättää katsomatta.Täyttä roskaa ja sontaa, varsinkin lapset saavat todella hämärän kuvan ihmissuhteista ja maailmasta.

2. Lapset syövät ruokaa sen verran mitä haluavat. Maistetaan, jos ei tykätä, ei sinä päivänä tule yhtään lisävaihtoehtoa. Toki tietty esim. iltapala normisti, muttei lisäyksiä.
- Tämä on oikein. Ruokaa tarjotaan ja jos ei maistu, niin muuta ei tule. Samoin kaikkea ei tarvitse syödä, jos ei jaksa.

3. Arki-iltoina hiljaisuus on vasta puoli kymmeneltä. Nukahtaminen tapahtuu joskus kymmenen jälkeen.
- Aivan liian myöhään, todellakin lapset tarvitsevat n. 12 vuoden ikään saakka vähintään 10 tunnin työunet.

4. En leiki lasten kanssa enkä keksi heille tekemistä. Jos he haluavat majan, voin auttaa katon virittämisessä, jos minulla on aikaa. En myöskään riennä kesken ompelutöiden katsomaan, kuinka lapset pelaavat Wiitä.
- Oikein

5. En kysy lasten mielipidettä vaatteiden ostossa. Jos olen sitä mieltä, että haluan vaikka lapsille tälläisen toppapuvun, niin se ostetaan vaikka se toinen olisikin lapsesta ollut nätimpi.
- Oikein, jos syy on järkiperäinen, eikä vain mielivaltainen halu kieltää lapselta mieleinen vaate.

6. En osaa kokea lapsia ja aikuisia tasavertaisina.
En kerrassaan ymmärrä, miksi lapsilla ja aikuisilla pitäisi olla samat säännöt.
- Oikein jossain, väärin jossain. Aikuisen pitäisi olla ennenkaikkea se esimerkki, jollaiseksi lapsen on opittava sääntöjen avulla. Esim. jos kieltää lasta kiroilemasta, kuuluu kyllä näyttää itse esimerkkiä.

7. Lapset eivät saa itse päättää, luetaanko kokeisiin nyt vai illalla.
Niihin luetaan silloin kun sanotaan niin kauan kuin munakello soi. Sen jälkeen kysely, jos taso on riittävä, pääsee kavereille. Jos ei, jää lukemaan.
- Riippuu siitä, että vaaditko kohtuuttomia. Jos osaat huomioida lapsen kyvyt, niin: oikein.

8. En hoida lasten läksyasioita. Ne joko tehdään itse (voin auttaa) tai sitten jätetään tekemättä eikä lähdetä viikkoon mihinkään.
- Oikein

9. Aikuisia totellaan ihan pilkkupisteviivalinjalla, en hyväksy lainkaan "kohta", "en jaksa" tai "tyhmä" lauseita, niistä saakin sitten lähteä vaikkapa miettimään, mitä tuli sanottua.
- Oikein

10. Lapset pukeutuvat ulos siten miltä tuntuu. En sano, että laita hanskat. Jos he ovat niin tyhmiä, etteivät itse tajua hanskoja laittaa, niin siinähän ovat.
- Riippuu lapsen iästä. Lapset eivät vielä välttämättä osaa arvioida lämpötilan vaihtelua päivän mittaan, tai tuulen vaikutusta. Aika väärin siis.

(+ Lapseni saavat kuunnella Eriniä, Chisua tms. mitä musiikkia haluavat. En rajoita musiikkimakua)
- Entä sitten kun lapsesi teininä alkavat kuunnella jotain itsemurhaa ihannoivaa emo-musiikkia? Toivottavasti tiedät, mitä kaikkea eri musiikkigenret pitävät sisällään ja kuinka paljon lapset ihannoivat artisteja/ yhtyeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja äidin synnit;25256223:
3. tupakoin salaa lapsiltani

5. en jaksa patistaa lapsia siivoamaan huoneitaan- asuvat sikoläteissä

6. meillä syödään paljon eineksiä

7. tokaluokkalainen poika käy suihkussa vain kaksi kertaa viikossa

9. otan sohvalla torkkuja kun taapero katsoo teletappeja, tätä tapahtuu usein

10. en keksinyt mitään selitystä, kun lapsi tuli makuuhuoneeseen kesken rakastelun

Nää on aika :)

Yhteistyössä