hupsista keikkaa, koululaiset jäi ilman ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voi juma:
Tossa oo mitään noloa. Ja ne EI JÄÄNY ILMAN RUOKAA.

No on aika noloa, en oo koskaan moisesa kuullut! Jos ne jäi ilman lämmintä ruokaa, niin ILMAN JÄI, ei omenaa ja leipää voi laskea koululaisen ateriaksi!

Mua kummastutti tämä lausahdus:
"Ruuan menekkiä on vaikea arvioida. Johtuiko sitten pakkaspäivästä vai mistä, että moni kävi syömässä"

Eikö ala-asteella ole enää pakkoa mennä ruokailuun?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi juma:
Tossa oo mitään noloa. Ja ne EI JÄÄNY ILMAN RUOKAA.

No on aika noloa, en oo koskaan moisesa kuullut! Jos ne jäi ilman lämmintä ruokaa, niin ILMAN JÄI, ei omenaa ja leipää voi laskea koululaisen ateriaksi!

No kyllä nyt jumaliste noin iso lapsi yhden päivän pärjää niin et muut ruoat on normaaleja ja yksi ruoka vähän heikompi.....haloo hei sattuuhan noita laskuvirheitä...

"Ruuan menekkiä on vaikea arvioida. Johtuiko sitten pakkaspäivästä vai mistä, että moni kävi syömässä"

Ja jos ei olekaan, niin eikö ruuan menekkiä laskiessa sentään pitäisi lähteä siitä oletuksesta, että kaikki käy syömässä...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Ja jos ei olekaan, niin eikö ruuan menekkiä laskiessa sentään pitäisi lähteä siitä oletuksesta, että kaikki käy syömässä...

Niin sekin vielä. Tottahan toki pitäisi laskea että ihan jokaiselle sitä ruokaa riittää!

Ei varmaankaan ollut kovin mukavaa niille lapsille, jotka jäivät ilman ruokaa.

piti käväistä apteekissa välillä..

tuolla koululla käy esim amiston raksapuolen väkeä syömässä, kun niiden työmaa on siinä lähettyvillä, joten joka päivä ei voi varmaksi sanoa tuleeko sieltä kaikki vai ei yhtään syömään..joten muuttuu syöjien määrä, mut silti luulis et jotain sapuskaa olis löytynyt.

ja toki lapset pärjää yhden koulupäivän ilman ruokaa, ei siitä ollutkaan kyse, vaan siitä et noin ei sais kyllä käydä..

Mua vähän huvitti kun luin tässä yks päivä kans lehdestä, että tääl meidän kotikunnassa oli loppunu ruoka: muutama jääny ensin vaille sitä ja sit niille oli kehitetty jotain korvaavaa. Eli loppujen lopuks kaikki oli saanu ruokansa.
Lähinnä siis se mietityttää, et nyt tällanen ylittää uutiskynnyksen, mutta sillon kun ite olin lukiossa ja monta kymmentä oppilasta käännytettiin ruokajonosta pois kun se ruoka vaa loppu - ei sillon siitä ollu mitään juttua sen enempää. Todettiin vaan, että sori se loppu. :xmas:

Yhteistyössä