HUS:in lastenhoitajat??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lastenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lastenhoitaja

Vieras
Onko HUS:n sairaaloissa vielä työtä lastenhoitajille? Ollaanko niitä muuttamassa sairaanhoitajan paikoiksi? Kuinka paljon esim. vastasynytyneiden/keskosten osastolla on lastenhoitajia, millaista työ? Kiinnostaisi kovasti eli kaikki lastenhoitajat tai asioista tietävät kertokaa tietonne/kokemuksenne! :)

todella vähän on. Ainakin Jorvissa puhuttiin jo v. 2003, että kaikki lastenhoitajien virat muutetaan, samoin Lohjan sairaalassa. Minä olen lasten sairaanhoitaja ja silloin kun minä työskentelin lastenosastoilla niin ei siellä montaa lastenhoitajanimikkeellä ollut enää juuri ketään, joitain vanhoja, melkein eläkeikäisiä lastenhoitajia. Eikä siellä oikein sellaista hommaakaan ole mitä voisi ilman sairaanhoitajan koulutusta tehdä. Toki syöttäminen ja peseminen, mutta nykyään vanhemmat läsnä koko ajan (yleensä ) joten lähinnä hoitotoimenpiteitä tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
todella vähän on. Ainakin Jorvissa puhuttiin jo v. 2003, että kaikki lastenhoitajien virat muutetaan, samoin Lohjan sairaalassa. Minä olen lasten sairaanhoitaja ja silloin kun minä työskentelin lastenosastoilla niin ei siellä montaa lastenhoitajanimikkeellä ollut enää juuri ketään, joitain vanhoja, melkein eläkeikäisiä lastenhoitajia. Eikä siellä oikein sellaista hommaakaan ole mitä voisi ilman sairaanhoitajan koulutusta tehdä. Toki syöttäminen ja peseminen, mutta nykyään vanhemmat läsnä koko ajan (yleensä ) joten lähinnä hoitotoimenpiteitä tehdään.

Miilaista työ on vastasyntyneiden ja keskosten osastolla? Olen sis-kir sh, ja kiinnostaisi kovasti työ em. osastolla, mutta mulla ei kokemusta sairaan lapsen hoitotyöstä..onko mitään mahiksia töihin?? Onko perehdytys oikeasti vai vain paperilla? :)

Alkuperäinen kirjoittaja äshoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Miilaista työ on vastasyntyneiden ja keskosten osastolla? Olen sis-kir sh, ja kiinnostaisi kovasti työ em. osastolla, mutta mulla ei kokemusta sairaan lapsen hoitotyöstä..onko mitään mahiksia töihin?? Onko perehdytys oikeasti vai vain paperilla? :)

perehdytys on oikeasti, ei todellakaan paperilla. Kyllähän niitä mahiksia varmasti on ja onhan se työ tietysti erilaista lasten kuin aikuisten parissa esim. kaikki paljon tarkempaa ja lääkemäärät ja muut paljon pienempiä, että sitä saa aluksi olla todella tarkkana (tietysti aina ), koska tottunut isompiin määriin jne. Varsinkin jos on työskennellyt pitkään aikuisten parissa. Minä ainakin tykkäsin kovasti, mutta nyt olen taas aikuisia hoitamassa, mutta vaihtelu virkistää...varsinkin kun itsellä on pieniä lapsia.

Kiitos Gluteus maximus vastauksesta! :) Mulla on kolme lasta ja itseasiassa olen vielä hoitovapaalla ja sekin on yksi mitä mietin, et pystyiskö sitä oleen nyt lapsilla töissä, kun on itelläkin, niin sitä nykyään ajattelee vähän erilailla lapsistakin.. ;) Mut kiinnostaisi kovasti..

Yhteistyössä