"Huumor-miehen" vaimona...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vitsitvähissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuten aiemmin kirjoitin, niin ei tämä minua naurattanut. Lapsiin vielä uppoaa. Mutta sitten on paljon kehittyneempääkin huumoria jotka naurattaa vaikka kipeääkin tekee.
Ja ihan varmasti on riippuvuus. Luulen että mies kokee, että ilman jatkuvaa pelleilyä yms. ei ole koko miestä. Se on ainut tapa miten osaa elää.

Ja ei ole normaalia myöskään nuo intiimi tilanteet. Vaikka pakko myöntää että hankala itsekkään pysyä vakavana kun yhtä-äkkiä harrastaa seksiä vaikka sarvikuonon kanssa tai Esa Pakarisen.

Mutta ei minulle tarvitse kertoa että tämä ei ole normaalia. Tiedän kyllä hyvin tarkaan että vaikka tätä tapahtuisi vain puolet niin siltikään tämä ei olisi normaalia.

Mutta kysymys kuuluukin, että mitä tehdä tämän tilanteen kanssa?

Ok, jotenkin en ymmärrä, että mitä vaihtoehtoja voisi olla, jos et häntä hoitoon saa lähtemään. Eihän tuohon muuta vaihtoehtoa ole. En usko, että joku kirjeen kirjoittaminen voisi mitään pelastaa. Psykologin, psykiatrin tai jonkun apuahan hän tarvitsee. Ja tämänhän jo tiedätkin. Siksi vain kerroin sinulle, että mitä kaikkea epänormaalia tuossa on, kun tuntuu, että et tai ymmärrä (myönnä), että miehesi on sairas ja tarvitsee ammattiauttajaa.

Kiitos paljon neuvoista!
Näin teen. Lainaan nuo sinun ajatukset lähes kaikki.
Pelkään kyllä että tämäkään ei auta, mutta on tämä paras ajatus kuitenkin mitä täällä on tullut!

Kirjota siihen kirjeeseen (jos semmosen teet) että pitää pystyä olemaan myös ilman vitsin vääntämistä, tai mitä tahansa muuta asiaa, koska muuten se on addiktio ja oire jostain. Että sua huolestuttaa sillon kun ei ärsytä, tai naurata. Mutta se että naurattaa ei tarkoita etteikö olisi myös muita, negatiivisempia, tunteita samalla. Että parisuhteessa ON pystyttävä keskustelemaan vakavasti, se ei tarkota sitä että maailmasta loppuu huumori, vaan sitä että kunnioittaa toista pysymällä asiassa ja antamalla toiselle oikeaa huomiota. Ja kerro se mitä sanoit edellä, että tiedät että hän aikoo kirjottaa pilakirjeen vastaan ja pyydät että ei sitä tee, koska tarkottaisi sitä että hän ei arvosta sinun mielipiteitäsi eikä panostustasi vaan kuittaa ne vaan muiden vitsien joukkoon.

Niin minäkin pelkään että kirje ei riitä, mutta ei tässä nyt parempiakaan konsteja ole tullut! En tiedä mistä sellaisen kuvan olet saanut, että minä en ymmärrä että tuo ei mahdu normaaliin persoonallisuuteen? Ja jotakin voimakkaampaa apua tähän tarvittaisiin. En tiedä saisiko jostakin vaikka vähän hilllitseviä pillereitä joita voisi kokeilla syöttää? Tai jotain muuta...

Ok, jotenkin en ymmärrä, että mitä vaihtoehtoja voisi olla, jos et häntä hoitoon saa lähtemään. Eihän tuohon muuta vaihtoehtoa ole. En usko, että joku kirjeen kirjoittaminen voisi mitään pelastaa. Psykologin, psykiatrin tai jonkun apuahan hän tarvitsee. Ja tämänhän jo tiedätkin. Siksi vain kerroin sinulle, että mitä kaikkea epänormaalia tuossa on, kun tuntuu, että et tai ymmärrä (myönnä), että miehesi on sairas ja tarvitsee ammattiauttajaa.

Niin minäkin pelkään että kirje ei riitä, mutta ei tässä nyt parempiakaan konsteja ole tullut! En tiedä mistä sellaisen kuvan olet saanut, että minä en ymmärrä että tuo ei mahdu normaaliin persoonallisuuteen? Ja jotakin voimakkaampaa apua tähän tarvittaisiin. En tiedä saisiko jostakin vaikka vähän hilllitseviä pillereitä joita voisi kokeilla syöttää? Tai jotain muuta...

Ehkä siksi mietin, että et ehkä ymmärrä tilanteen vakavuutta, kun täältä kysyt, että mitä pitäisi tehdä. Kun vaihtoehtoja on tasan kolme: mies menee hoitoon, sinä lähdet tai sinä kestät miestä sellaisena, kuin hän on. Pillereitäkään ei saa muuten, kuin hakeutumalla sinne ammattiauttajalle. Pahoittelen, että ilmaisen itseäni näin suorasukaisesti, mutta minusta tuossa tilanteessa ei ole enempää vaihtoehtoja. En usko, että täältä parempia konsteja voi tulla.

Mutta jatkakaa :) Mielenkiinnolla odotan, jos tähän vastaisi joku, jolla vastaavanlaisesta tapauksesta kokemusta, on nimittäin kyllä aika originaali!

Tuota, ei taida toimia. Me on tehty lasten kanssa joitakin jäyniä miehellekin, mutta se vaan riemastuu niistä lisää ja on ihan haltioissaan hauskasta jutusta!

Kerran tehtiin muunmuassa niin että piilotettiin kaikki sukat mieheltä ja tilalle minun ja lasten sukkia ja myös minun sukkahousuja.
Niin eikös tämä ota minun sukkahousut ja tunge väkisin jalkaansa ja vetää sitten päälle shortsit kun oli kesä. Ja sitten lähetteli kuvia itsestään kun työkaverit oli ottaneet niitä pitkin päivää eri tilanteissa...

Kai miehesi tietää viestin sisällöstä ja tietää, että muiden mielestä kaikki ei mennyt ihan putkeen? Voisin jopa vittuilla tuollaiselle miehelle seuraavaan vanhempainiltaan mennessä, että minä menen sinne, ettei tarvitse muiden aikaa hukata.

Tehkää joku vähän samanmoinen pila miehelle joku kerta. Aprillipäivä on hyvä siihen :D Kummasti vaikka nuo huumor-miehet laskevat pilaa itsestään ja muista, mutta jos joku muu sitä kohdistaa osuneesti heihin itseensä, niin kummasti se huumorintaju katoaa :whistle:

Miehen lapsuuskodissa on aina huumori ollut isossa osassa ja niinpä veljekset on sitten kasvaneet samaan malliin. Mutta kuten anopin kanssa olen jutellut (hänen kanssaan edes joskus voi jutella vakavammin jos ollaan kahdestaan), niin ei kukaan kuitenkaan tuollainen heittäytyjä sentään ole ollut.

Tätä minäkin koitin jo hieman aikaisemmin tuolla avata...

Ap vastasikin, että siellä on ollut koko perhe "vitsiniekkoja"

Joten onkohan siellä kuitenkin se yksi dominoivin ja muut peittelevät hänen aiheuttamaa kiusallisia tilanteita huumorilla. Koko perhe.

Siis miehen lapsuudessa...

Käske sen miehen luoda tänne nikki. Piristäisi tätä palstaa. :D

Ihan näin välihuomiona: joutuuko mies koskaan korjailemaan jälkiään noiden vitsiensä jälkeen? Kuka ne tämän aamun alushousu- sekoitukset korjaili oikeisiin paikkoihin? Ja joo, ei varmaan noissa kaikissa jutuissa ole semmoista heti "konkreettista" jälkien korjaamista, kuulostaa että monet jutut sun miehellä menee niin pitkälle ja isoiksi että tarvittais ihan erilaista korjailua, miehen asenteessa nimittäin, kuten itsekkin tiedät.

Mutta siis esim. juurikin tuo tämän aamuinen on sellainen joka pitää ihan oikealla työllä korjata; järjestää vaatteet takaisin oikeisiin paikkoihin, tekeekö mies sen kun on kuitenkin sen sotkun aiheuttanutkin. Ja yleensäkin, jos on kyse sellaisesta huumorista josta seuraa vitsin jälkeen jotain oikeaa jälkien siivoilua, tavaroiden järjestelyä jne., niin hoitaako mies ne?

Pääperiaatteena meillä on se että se joka kärsii niin korjaa. Eli kun jemmattiin miehen sukat, niin mies kävi ne itse hakemassa ja päin vastoin. Mutta toki sitten suuremmissa jutuissa myös jäynän tekijä osallistuu selvittelyyn ja hyvä niin kun mies kuitenkin tekee jäynät noin 95-prosenttisesti.

Ihan näin välihuomiona: joutuuko mies koskaan korjailemaan jälkiään noiden vitsiensä jälkeen? Kuka ne tämän aamun alushousu- sekoitukset korjaili oikeisiin paikkoihin? Ja joo, ei varmaan noissa kaikissa jutuissa ole semmoista heti "konkreettista" jälkien korjaamista, kuulostaa että monet jutut sun miehellä menee niin pitkälle ja isoiksi että tarvittais ihan erilaista korjailua, miehen asenteessa nimittäin, kuten itsekkin tiedät.

Mutta siis esim. juurikin tuo tämän aamuinen on sellainen joka pitää ihan oikealla työllä korjata; järjestää vaatteet takaisin oikeisiin paikkoihin, tekeekö mies sen kun on kuitenkin sen sotkun aiheuttanutkin. Ja yleensäkin, jos on kyse sellaisesta huumorista josta seuraa vitsin jälkeen jotain oikeaa jälkien siivoilua, tavaroiden järjestelyä jne., niin hoitaako mies ne?

Niin. No ei mies sentään näin "uppoutunut" tuohon huumoriin/komiikkaan/jekutteluun ole ollut kuin ehkä viitisen vuotta. Alussa oli vaan harvinaisen humoristinen mies joka itsessään oli syy tykästyä mieheen, kun muutenkin oli ns. "kunnon mies". Nyt vaan sitten ajankanssa tilanne on koko ajan pahentunut ja alkanut mennä minulta yli.

Ihmetyttää se et miksi oot alunperin tollasen pellen kanssa alkanut olemaan?

Siis, kuten kirjoitin niin miestä ei kyllä minnekkään kallonkutistajalle saa, oikeastaan koko ehdotus saa aikaan harvinaisen hyvän pohjan jatkuville hullujenhuone-sketseille/vitseille... Sen verran olen kyllä ehdotellut.
Pitäisi olla keino jonka voi vaivihkaa ujuttaa miehelle, kuten vaikka sopivat pillerit. Jos niillä saisi rauhottumaan niin ehkäpä sitten voisi saada lääkäriinkin.
Mutta toki myös muita teho-konsteja odetaan vastaan, en usko että tässä nyt vaan nuo kolme luettelemaasi keinoa on. Itse en vaan nyt keksi ja siksi pyydän apua.

Ehkä siksi mietin, että et ehkä ymmärrä tilanteen vakavuutta, kun täältä kysyt, että mitä pitäisi tehdä. Kun vaihtoehtoja on tasan kolme: mies menee hoitoon, sinä lähdet tai sinä kestät miestä sellaisena, kuin hän on. Pillereitäkään ei saa muuten, kuin hakeutumalla sinne ammattiauttajalle. Pahoittelen, että ilmaisen itseäni näin suorasukaisesti, mutta minusta tuossa tilanteessa ei ole enempää vaihtoehtoja. En usko, että täältä parempia konsteja voi tulla.

Mutta jatkakaa :) Mielenkiinnolla odotan, jos tähän vastaisi joku, jolla vastaavanlaisesta tapauksesta kokemusta, on nimittäin kyllä aika originaali!

Oletko sitten koskaan kertonut vakavasti miehelle, ettet jatkuvasti jaksa jotain v*tun Spede Duudsoni-showta? Oletko kysynyt, että osaako hän ottaa mitään vakavasti? Huumorille on aikansa ja paikkansa, mutta kyllä sitä pitää osata ottaa muutkin huomioon, kuten hän hukkaa kaikkien muiden ajan siellä vanhempainillassa.

Miehelläsi tuntuu olevan liikaa aikaa, kun ehtii tuollaisia jäynä-näperryksiä tehdä. Jatkossa laitatte hänet aina järjestämään kaikki tekemänsä sotkut takaisin ja nauraa räkätätte sen ajan vieressä, kuinka hauskaa se on.

Seuraavan kerran kun hän sängyssä rupeaa esittämään jotain mielestäsi älytöntä, mistä et pidä, rupea kertomaan omasta seksifantasiastasi aikuisen vakavan miehen kanssa...

Kannattaisko revetä ihan kunnolla. Jos muu perhe ja suku vain hihittelee noille tempauksille ei mies koskaan tule tajuamaan, ettei kaikki hänen vitsinsä ole hauskoja. Tai että liika on liikaa. Mieshän voisi ruveta heittämään stand up-keikkaa niin saisi osan tuosta pakonomaiselta kuulostavalta huvitusenergiastaan puretuksi siihen. Lähinnä tulee mieleen, onko miehesi vaikea ilmaista negatiivisia tunteitaan ja onko vitsailu tapa jolla hän on oppinut saamaan huomiota ja hyväksyntää.

Miten hän reagoi(si), jos joku menehtyy, loukkaantuu vakavasti tai vaikka petät häntä hänen edessään? Eli vakavat asiat, heitetäänkö vitsiksi?
Voisi olla jonkin sortin defenssi.

Olen kertonut viime vuosina montakin kertaa, että jatkuva leikiksi heittäminen on liikaa ja että ei liika naurukaan ole hyväksi, mutta vastaukset on aina tähän tyyliin: "Kyllä maailmaan naurua mahtuu." Tai sitten tarjoaa minulle esim. ketsuppi-pulloa niin kuin se olisi mikki ja hän tekemässä haastattelua naurun vihaajan ajatusmaailmasta (minä olen sitten se naurun vihaaja)...

Mies hoitaa työnsä, kotitöitä ja viettää aikaa niin lasten kuin minunkin kanssa. Mutta harrastuksena on sitten tämä "ilon tuonti maailmaan". Ja se onkin ihan jatkuva "harrastus".

Sängyssä olen kyllä sanonut lukemattoman monta kertaa että haluan harrastaa seksiä vain mieheni kanssa en kenenkään muun kanssa..

Oletko sitten koskaan kertonut vakavasti miehelle, ettet jatkuvasti jaksa jotain v*tun Spede Duudsoni-showta? Oletko kysynyt, että osaako hän ottaa mitään vakavasti? Huumorille on aikansa ja paikkansa, mutta kyllä sitä pitää osata ottaa muutkin huomioon, kuten hän hukkaa kaikkien muiden ajan siellä vanhempainillassa.

Miehelläsi tuntuu olevan liikaa aikaa, kun ehtii tuollaisia jäynä-näperryksiä tehdä. Jatkossa laitatte hänet aina järjestämään kaikki tekemänsä sotkut takaisin ja nauraa räkätätte sen ajan vieressä, kuinka hauskaa se on.

Seuraavan kerran kun hän sängyssä rupeaa esittämään jotain mielestäsi älytöntä, mistä et pidä, rupea kertomaan omasta seksifantasiastasi aikuisen vakavan miehen kanssa...

Viimeksi kun hänelle läheinen sukulainen kuoli, niin hän kyllä reagoi siihen. Reaktio oli se, että huumori muuttui harvinaisen mustaksi ja hirtehiseksi. Hiljenemistä ei tullut.
Ja en petä miestäni edes kokeillakseni reaktiota.

Miten hän reagoi(si), jos joku menehtyy, loukkaantuu vakavasti tai vaikka petät häntä hänen edessään? Eli vakavat asiat, heitetäänkö vitsiksi?
Voisi olla jonkin sortin defenssi.

Siis revetä nauramaanko? Sitä on kyllä tullut riittävästi tehtyä.

Mietin joskus myös tuota että jos suuntaisi tuon "huumorienergian" vaikka johonkin esityksiin, mutta luulen ettei sekään auta. Nimittäin silloin kun käydään siellä miehen sukulaisten luona ja kun he muutaman päivän viettävät "koomikoiden klubia", niin mies on sen jälkeen yleensä vajaan viikon vielä normaaliakin energisempi näissä hommissa. Tällaisen havainnon olen tehnyt. Ihan kuin lapsi joka olisi syönyt liikaa sokeria...

Kannattaisko revetä ihan kunnolla. Jos muu perhe ja suku vain hihittelee noille tempauksille ei mies koskaan tule tajuamaan, ettei kaikki hänen vitsinsä ole hauskoja. Tai että liika on liikaa. Mieshän voisi ruveta heittämään stand up-keikkaa niin saisi osan tuosta pakonomaiselta kuulostavalta huvitusenergiastaan puretuksi siihen. Lähinnä tulee mieleen, onko miehesi vaikea ilmaista negatiivisia tunteitaan ja onko vitsailu tapa jolla hän on oppinut saamaan huomiota ja hyväksyntää.

Siis revetä nauramaanko? Sitä on kyllä tullut riittävästi tehtyä.

.
Taidat olla itsekin vähän liikaa tuohon huumoriin virittäytynyt.

Kyllä tällä repeämisellä tarkoitetaan, että annat tulla täysillä kaikki patoumat kerralla ulos ja suoraan haukut miehen ja hänen älyttömyytensä ja sinä siitä ajattelet ja kuinka saat hävetä silmät päästäsi hänen vuokseen ja kuinka tuollainen kouhellus ei ole mitään normaalia.

Vertaukseksi voit ottaa vaikka hänen lempiruokansa, miten kauan se mahtaa maistua, jos tarjoat sitä jatkuvasti joka ikinen päivä ja mitään muuta ei saa.

Millaisissa tilanteissa mies on vakavana, alkoi ihan kiinnostamaan? Mitä täytyy tapahtua että mies osaa olla "repimättä huumoria" asiasta? Vai onko sellaista ihmettä vielä tapahtunut?
Osaako mies työpaikalla käyttäytyä, pois lukien tauot jne. kun kerta kerroit että työkaverit tykkää tyypin vitseistä, mutta miten se ihan oikea työn teko, heittääkö siinäkin koko ajan vitsiä?

Yhteistyössä