Huvittava anoppi (valokuvat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huooooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huooooh

Vieras
Aina kyselemässä meiltä lasten kuvia. Olemme antaneetkin, esim. jos olen digikuvista valinnut teetettävät, digikuvia saattaa olla tuhat tai pari ja olen teettänyt sitten paperikuviksi parisen sataa niin anoppi on valinnut niistä parhaat päältä itselleen. Eli meille ei jää parhaita kuvia, koska parin tuhannen kuvan läpikäyminen uudestaan ja niiden kuvien etsiminen jotka anoppi valitsi, ja uudestaan teettäminen vaatisi oikeastaan taas kokonaisen päivän.

Myös koulukuiva on aina pyytämässä meiltä.
Emme joka vuosi ole antaneet ja joskus pienen.

kerran oli tilanne, että anoppi näytteli meille ja lapsille serkuista kuvia, joita oli itse ottanut omalla kännykällä, jossa on tosi hyvä kamera. Näitä teetttää myös paperikuviksi. Kuitenkin alkoi saman tien kylsellä meiltä kuvia itselleen. Appikin siinä jo totesi, että miksi et nyt ota kuvia, jos kuvia kaipaat.

Siis en oikein käsitä että miksi meidän lapsista on mahdottomuus ottaa niitä vi..dun kuvia mutta se on ihan helppoa ottaa lasten serkuista kuvia ja teettää.

Johtuuko se siitä, että me asumme kaukana ja kaikki serkut lähellä? ETtä kaikki asiat ovat hirveän vaikeita, kun meistä kyse.

Minä valkkaan itse, mitkä teetän paperille ja anoppi saa tyytyä niihin. Yleensä teetän aina monta kappaletta silloin kuin teetän.

Vähän voi olla vaikea ottaa kuvia sieltä kaukaa :laugh:

Lähetä anopille kuvat sähköisenä, valkkaa siitä sitten -> tilaukseen?

Tai sitten teettää anopille nipun itse valitsemiasi kuvia, eli otat joistain tuplat kun teettää omasi?

Eikö se nyt ole ihan kiva juttu, että haluaa teidän lapsista kuvia? Siihen en osaa sanoa mitään miksi ei itse ota lapsista puhelimellaan kuvia. Kysy?

Aika vaikeaksi on mennyt tuo asia sinun päässäsi.

No ainakin itse teet asiat vaikeiksi. Minä teettäisin osasta kuvista tuplakuvst heti ja lykkäisin anopille ne mistä on siis aina kaksi kuvaa.. Ja en tod alkaisi kyselemään siltä että mitkä se teettämistäni kuvista haluaa ottaa..

No mä teen aina niin, että kun teetän meille kuvia, niin katson itse parhaat ja teetän niistä sitten sekä anopille että omalle äidilleni, joskus myös muille sukuilaisille myös kopiot. Näin meille jää meille halutut kuvat ja muut saa omat kappaleensa. Ei tulis mieleenkään antaa kenenkään käydä läpi meidän kaikkia digikuviamme :-)

Vähän kuin meidän anoppi. Kahdehtii meiltä esim. koulukuvia, ei olla annettu, kun halutaan pitää ne itsellämme. Yleensä otetaan siis vain parin muotokuvan verran yhdestä lapsesta, koska lapsia on useampi, ei ole varaa koko satsia ottaa jokaisesta.
Kyselee joskus kuvia, että voitaisiin lähetellä niitä. Mutta. Minua ainakin ärsyttää, kun hänellä on kyllä kuvia toisista lastenlapsista, siis ihan itse ne ottanut. Teettelee paperikuviakin ystäväpariskunnistaan ja heidän illanvietoistaan yms. mutta ei lastenlapsistaan ja muutenkaan en nöe häntä koskaan meillä kamera kädessään. Silti ei ole kunnolla väleissä toisen lapsensa perheen kanssa eli on enemmän tekemisissä meidän kanssa ja kehuu meidän lapsia, että osaavat käyttäytyä jne, paremmin kuin toiset lapsenlapset. Puolisonsakin lapsenlapsesta aina on näpsimässä kuvia ja esittelee niitä meille.
Ei oiken sanat ja teot kohtaa. Eipä osannut olla aikoinaan äiti, miten sitten mummokaan.. Ja valitettavasti kuultaa kuitenkin kaiken takaa, ettei pidä kenenkään lapsesta oikeasti.

[QUOTE="vieras";28998466]Vähän kuin meidän anoppi. Kahdehtii meiltä esim. koulukuvia, ei olla annettu, kun halutaan pitää ne itsellämme. Yleensä otetaan siis vain parin muotokuvan verran yhdestä lapsesta, koska lapsia on useampi, ei ole varaa koko satsia ottaa jokaisesta.
Kyselee joskus kuvia, että voitaisiin lähetellä niitä. Mutta. Minua ainakin ärsyttää, kun hänellä on kyllä kuvia toisista lastenlapsista, siis ihan itse ne ottanut. Teettelee paperikuviakin ystäväpariskunnistaan ja heidän illanvietoistaan yms. mutta ei lastenlapsistaan ja muutenkaan en nöe häntä koskaan meillä kamera kädessään. Silti ei ole kunnolla väleissä toisen lapsensa perheen kanssa eli on enemmän tekemisissä meidän kanssa ja kehuu meidän lapsia, että osaavat käyttäytyä jne, paremmin kuin toiset lapsenlapset. Puolisonsakin lapsenlapsesta aina on näpsimässä kuvia ja esittelee niitä meille.
Ei oiken sanat ja teot kohtaa. Eipä osannut olla aikoinaan äiti, miten sitten mummokaan.. Ja valitettavasti kuultaa kuitenkin kaiken takaa, ettei pidä kenenkään lapsesta oikeasti.[/QUOTE]

:O

Kyllä on leppoisaa olla sinun anoppisi. Ei hyvänen aika, varmaan saa varpaillaan olla koko ajan!

Liekö elämäsi yhtä vaikeaa muillakin osa-alueilla?

• Tykkää
Reactions: versatile
[QUOTE="vieras";28998433]Minä valkkaan itse, mitkä teetän paperille ja anoppi saa tyytyä niihin. Yleensä teetän aina monta kappaletta silloin kuin teetän.

Vähän voi olla vaikea ottaa kuvia sieltä kaukaa :laugh:[/QUOTE]

siis istuu ihan meidän sohvalla kädessään kännykkä josta näyttelee serkkujen kuvia,jotka ihan itse pienin kätösin ottanut. Laittaa sen pois ja alkaa kysellä meiltä kuvia. Appi siihen tokaisee, että miksi ei voi ottaa itse kuvia nyt, kuten toisistakin...

teettää myös paperille noita toisten kuvia.

Miten kun koulukuvia pystyy lähettää sähköisesti sukulaisille, niin onko sitä varten että tilaavat itse vai onko sitä varten että vain pystyy katsoa ja sitten lapsen vanhemmat tilaavat ne?

[QUOTE="...";28998489]teetä parhaista kuvista tuplat jo heti alkuun, niin ongelma on ratkaistu.[/QUOTE]

Näin täytyy tehdä, olen kai liian kiltti kun näytän valokuvia niin olen antanut sitten myös oman äitini ottaa kuvia, josita pitää ja niinhän siinä käy että meiltä menee ne parhaat kuvat. Ja on aika kova homma alkaa etsiä uudestaan niitä jotka annoin pois, vaikka olen kyllä näinkin tehnyt. päivä menee...

Olen vaan ajatellut että en tiedä mitkä miellyttävät eniten mummojoa ja antanut ottaa parhaaat päältä, (liian kiltti kai).

teetän kuvia kuitenkin yleensä noin 300 kerralla, että mummot eivät varmaan tee mitään tuollaisella pinolla kuvia, joten en ole kaikkia halunnut kolminkertaisena tehdä.

Jaaha.. miniät taas ns.vauhdissa.

Pitääkö niistä anopeista aina vaan vikaa keksiä? Joillakin on niin kamalia mummuja, että itse osaan ainakin olla kiitollinen edes suht täysjärkisestä anopista. :D

Tuplakuvat on helppo saada, jopa yksittäisistä kuvista, netin kuvapalveluista vaik jälkikäteen. Riippuu toki mitä paikkaa käyttää..
Mun lapsuudessa täditkin sai koulukuvia ja duunariperheestä kun olen, niin mummut ja tädit osallistui koulukuvien maksuun osittain aina kun halusivat kuvia. ;) Pitäiskö vihjata.. tosin nykyaikana ei ne maksa nyt niin tuhottomasti, että saa vanhemmille sukulaisille hyvän mielen. Asennekysymyksiä tietysti.. mutta ihmettelen jos närästää kuvien antaminen noin paljon.

Aina kyselemässä meiltä lasten kuvia. Olemme antaneetkin, esim. jos olen digikuvista valinnut teetettävät, digikuvia saattaa olla tuhat tai pari ja olen teettänyt sitten paperikuviksi parisen sataa niin anoppi on valinnut niistä parhaat päältä itselleen. Eli meille ei jää parhaita kuvia, koska parin tuhannen kuvan läpikäyminen uudestaan ja niiden kuvien etsiminen jotka anoppi valitsi, ja uudestaan teettäminen vaatisi oikeastaan taas kokonaisen päivän.

Myös koulukuiva on aina pyytämässä meiltä.
Emme joka vuosi ole antaneet ja joskus pienen.

kerran oli tilanne, että anoppi näytteli meille ja lapsille serkuista kuvia, joita oli itse ottanut omalla kännykällä, jossa on tosi hyvä kamera. Näitä teetttää myös paperikuviksi. Kuitenkin alkoi saman tien kylsellä meiltä kuvia itselleen. Appikin siinä jo totesi, että miksi et nyt ota kuvia, jos kuvia kaipaat.

Siis en oikein käsitä että miksi meidän lapsista on mahdottomuus ottaa niitä vi..dun kuvia mutta se on ihan helppoa ottaa lasten serkuista kuvia ja teettää.

Johtuuko se siitä, että me asumme kaukana ja kaikki serkut lähellä? ETtä kaikki asiat ovat hirveän vaikeita, kun meistä kyse.

http://antiimperialism.files.wordpress.com/2012/10/first-world-problems-5635.jpg

[QUOTE="sasa";28998551]http://antiimperialism.files.wordpress.com/2012/10/first-world-problems-5635.jpg[/QUOTE]

Heh. En tiennytkään että tänne saa kirjoittaa vain sodista, syövistä, nälästä ja sen tason ongelmista.

Luulin että myös eälmän pienet ihmeellisyydet kuten kädettömyys miniän kotona, oman tyttären kotona kädet riittävät kuvien ottamisen lisäksi kotitöihin, ruoanlaittoon, marjastukseen, säilömiseen, ....

[QUOTE="a p";28998504]Olen vaan ajatellut että en tiedä mitkä miellyttävät eniten mummojoa ja antanut ottaa parhaaat päältä, (liian kiltti kai).

teetän kuvia kuitenkin yleensä noin 300 kerralla, että mummot eivät varmaan tee mitään tuollaisella pinolla kuvia, joten en ole kaikkia halunnut kolminkertaisena tehdä.[/QUOTE]

No ei niitä ole pakko kaikkia triplana tilata, ainoastaan ne superparhaat otokset :D

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tuota miniöiden tarvetta mollata anoppia. Mitä mielihyvää te saatte siitä, että yritätte ajaa kauemmas lapsia rakastavaa aikuista? Kohta sitten valitetaan kun anoppia ei ikinä näy ja on niin törkeä ettei edes viitsi kuulumisia soittaa.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="a p";28998504]Olen vaan ajatellut että en tiedä mitkä miellyttävät eniten mummojoa ja antanut ottaa parhaaat päältä, (liian kiltti kai).[/QUOTE]

:D jos teillä on niin kovin eri maku, niin sittenhän sinua ei haitanne, jos se anoppi ottaa pinosta ne omasta mielestään kivoimmat (=sinusta vähän tyhmemmät)

ja jos taas maku on sama, niin otappa tosiaan niistä parhaista useammat kopiot.

ja jos koulukuvien ostaminen kirpaisee, kerro reilusti anopille etukäteen hinta: "tämmöisen ja tämmöisen kuvan voi koulukuvista tällä kertaa tilata, tämä maksaa näin ja tämä näin. haluatko sinäkin ostaa näitä?"

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tuota miniöiden tarvetta mollata anoppia. Mitä mielihyvää te saatte siitä, että yritätte ajaa kauemmas lapsia rakastavaa aikuista? Kohta sitten valitetaan kun anoppia ei ikinä näy ja on niin törkeä ettei edes viitsi kuulumisia soittaa.

Tuota, jospa kyse on siitä, että miettii että onko sitä rakkautta olemassa, jos sitä ei käytännössä huomaa. Mahtavuuttahan se on jos on rakastava mummo lapsellea.

Oma mummo lapsena sponsoroi noita kuvia, maksoi meidänkin talouden kuvat ja hän kuului ikäluokkaan joka sai minimieläkkeen maatalon emäntänä ja nuorena luovutti maatilan pojalleen, joten eipä paljon ollut tuloja ja riippuvainen katosta pään päällä pojastaan. Ei hän kuvia olisi lapselta kehdannut kerjätä, kuten esim. anoppi.

Ja anopilla on omaisuutta useammankin asunnon verran ja eläke pelittää.

Kai sitä jonkinlaista kaikupohjaa tässä hakee, mutta jos olet sitä mieltä että vain yritän haukkua niin otan onkeeni.

Minä kuulin mummoltani joskus jotain positiivista itsestäni, kehun, anopilta ei tule kehua eikä hemmottelua.

Mutta ehkä hän on lapsuutensa tulos ja hyvä näin. en vain tiedä miten se välittäminen ilmenee ja onko sitä.

Miten tämmösestäkin asiasta saa ongelman?! Me teetetään yleensä kuvia kerran vuodessa, ennen joulua, ja otetaan kivoimmista joskus viisikin kappaletta joita sitten annetaan isovanhemmille, kummeille, tädeille ja sedille. Aina otetaan niin, että itelle jää yksi kappale myös. Jos sua häiritsee että anoppi vie parhaat kuvat, niin teetä niistä tuplat. Annat tuplakappaleet anopille etkä anna valita kaikista kuvista. Kyllä sä nyt suunnilleen tiedät mitkä on ne kivoimmat, eikä anoppi tiedä mistä "jää paitsi" jos et kaikkia kuvia näytä.

Enkä oo kyllä koskaan kuullut että isovanhempien pitäisi koulukuvat maksaa. Ei mun lapsuudessa ainakaan näin tehty vaikka aina kuvat heillekin lähetettiin.

[QUOTE="a p";28998674]Tuota, jospa kyse on siitä, että miettii että onko sitä rakkautta olemassa, jos sitä ei käytännössä huomaa. Mahtavuuttahan se on jos on rakastava mummo lapsellea.

Oma mummo lapsena sponsoroi noita kuvia, maksoi meidänkin talouden kuvat ja hän kuului ikäluokkaan joka sai minimieläkkeen maatalon emäntänä ja nuorena luovutti maatilan pojalleen, joten eipä paljon ollut tuloja ja riippuvainen katosta pään päällä pojastaan. Ei hän kuvia olisi lapselta kehdannut kerjätä, kuten esim. anoppi.

Ja anopilla on omaisuutta useammankin asunnon verran ja eläke pelittää.

Kai sitä jonkinlaista kaikupohjaa tässä hakee, mutta jos olet sitä mieltä että vain yritän haukkua niin otan onkeeni.

Minä kuulin mummoltani joskus jotain positiivista itsestäni, kehun, anopilta ei tule kehua eikä hemmottelua.

Mutta ehkä hän on lapsuutensa tulos ja hyvä näin. en vain tiedä miten se välittäminen ilmenee ja onko sitä.[/QUOTE]

Ahaa, eli rahasta on kyse? Anopilla on sitä paljon niin pitäisihän siitä siivu teillekin hellitä. Ihmiset osoittaa välittämisensä eri tavoilla ja joillekin se rahan jakaminen ei välittämistä ole.
Lapsuudella on aivan varmasti osansa jollei osaa hemmotella. Aiempien sukupolvien vanhemmat eivät todellakaan välittämistä näyttäneet samalla tavalla kuin nykyisin näytetään. Esim. halaaminenkaan ei ollut samalla tavalla arkipäivää kuin meillä.
Mitä mieltä muuten olisit jos miehesi puhuisi noin epäkunnioittavaan sävyyn sinun äidistäsi? Tuntuisiko kivalta?

Ahaa, eli rahasta on kyse? Anopilla on sitä paljon niin pitäisihän siitä siivu teillekin hellitä. Ihmiset osoittaa välittämisensä eri tavoilla ja joillekin se rahan jakaminen ei välittämistä ole.
Lapsuudella on aivan varmasti osansa jollei osaa hemmotella. Aiempien sukupolvien vanhemmat eivät todellakaan välittämistä näyttäneet samalla tavalla kuin nykyisin näytetään. Esim. halaaminenkaan ei ollut samalla tavalla arkipäivää kuin meillä.
Mitä mieltä muuten olisit jos miehesi puhuisi noin epäkunnioittavaan sävyyn sinun äidistäsi? Tuntuisiko kivalta?

Hmmm. Jos anoppi kerjää meiltä kuvia, niin minä olen häneltä rahaa vailla? Ei kovin loogista. Jos itse haluan hänestä kuvan, kysyn, saako kuvata.

Miten niin "kerjää" kuvia? Suhtaudut tosi negatiivisesti tähän asiaan. Kyllä meidänkin lasten isovanhemmat välillä sanoo jos jossain ollaan ja otetaan kuvia, että lähettäisittekö sitten kopioita heillekin, enkä sitä kerjäämisenä osaa pitää. Jos sua toi jotenkin nyppii, niin ala pyytää rahaa niistä sitten.

Yhteistyössä