Hyi, veljeni "horrorperhe"..onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ooy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veljesi kuulostaa todella häiriintyneeltä. Tavallaan "taantuneelta". " E i kestä kritiikkiä, ei osaa käytöstapoja jne.. "Veljelläsi on varmaan persoonallisushäiriö. Saman äidin kasvatejahan te olette. Voi olla että hänen vanhimmalla lapsellaankin on persoonallisuushäiriö. Se on vahvasti periytyvää vaikka ei välttämättä ihan kaikille tulekkaan.

Ei toisten lapsia tarvitse väkisin kasvattaa. Mutta näihin kohtiin mun mielestä teidän olisi *pakko* puuttua:

Alkuperäinen kirjoittaja ooy:
- lapset saa pomppia mummon sängyillä, sohvalla jne.., eikä vanhemmat puutu siihen vaikka mummo pyytää että lopettaisivat ettei tavarat hajoa
- isompi poika irvailee mummolle mummon puheviasta ("etkö osaa sanoa liikuttaa, ei se ole likuttaa"), eikä veljen perhe puutu siihen.. isompi poika sanoo mummolleen myös "läskipää, tuo maitoa", eikä lapsen vanhemmat toru tai puutu mitenkään

Ei lapsilla ole oikeutta hajottaa kyläpaikan asuntoa. Siihen täytyy vaan napakasti sanoa, että meillä täällä on sellainen sääntö, että... Ja jos tenava ei tottele, voi ihan yhtä napakasti mutta ystävällisesti pyytää vanhempaa auttamaan asiassa.

Edelleen lasten suusta ei tule sallia toisten pilkkaa ja ivaa. Kyllä mummokin on tässä aivan liian lepsu, jos suostuu tuomaan lapselle maitoa kehotuksella "läskipää, tuo maitoa".

Kunnon vanhemmuuttahan tuo lapset tarvitsivat, mutta muihin kohtiin on ulkopuolisen vaikea puuttua. Ja jos yrittää puuttua, voi suhteet olla helposti katkolla. Kynnysmatoksi ei kuitenkaan tarvitse ruveta vaan jämptisti voi ilmoittaa, että meillä ei satuteta ihmisiä eikä esineitä ja pitää tästä säännöstä kiinni. Tekee satunnaisista vierailuista paljon siedettävempiä. :)

Surullista! Oliko veljesi jo lapsena tuollainen? Olen pannut merkille myös omasta suvustani, että ihmiset jotka kuviyttelevat olevansa parempia kuin muut, käyttäytyvät kaikista huonoiten! Kyllä tohon pitäis jonkun puuttua, eihan tollasesta hyvä heilu pidemmän päälle!

OSTA KOKO PERHEELLE KÄSIPEILIT! KIRJEMUKAAN ETTÄ KATSOO VÄHÄN PEILIIN ENNEN KUIN ARVOSTELEE MUITA!Mummo alkaa kuuroksi lapsille kunnes puhuvat oikein. laittaa itselle ruokaaa tai tarjoaa seuraavan aterian edellisiltä kautasilta jotka pöytään jääneet.

Joopa joo. Ja tämä kaikki tulee taas kaikille täydellisille äideille yllätyksenä? Minä tiedän samanlaisia tapauksia PALJON. Ne on näitä vapaan kasvatuksen helmiä. Kun lapset saa tehdä mitä haluaa ja saavat kaiken mitä haluavat jne. Ja opettajat/lastenhoitajatkaan eivät saa näitä "kullannuppuja" ojentaa.

Kuri, kuri ja kuri. Vanhempien laiskuus se on mikä tuon aiheuttaa. Kuvitellaan, että raha ja materia korvaa sen ajan ja työn mitä lasteen eteen tehtävä.

Jos sillon kun minä olen mummo mun lapset käyttäytyis näin ja lapsenlapset niin aprempi olla ilman oikeasti. Tuo on jo ihan järjetöntä hyväksiköyttöä, ja mitä kieltä lapset puhuvat :o Sais kyllä satikutia ja kylässäkäyntikiellon koko perhe siihen asti kunnes osaavat käyttäytyä!

Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Joopa joo. Ja tämä kaikki tulee taas kaikille täydellisille äideille yllätyksenä? Minä tiedän samanlaisia tapauksia PALJON. Ne on näitä vapaan kasvatuksen helmiä. Kun lapset saa tehdä mitä haluaa ja saavat kaiken mitä haluavat jne. Ja opettajat/lastenhoitajatkaan eivät saa näitä "kullannuppuja" ojentaa.

Kuri, kuri ja kuri. Vanhempien laiskuus se on mikä tuon aiheuttaa. Kuvitellaan, että raha ja materia korvaa sen ajan ja työn mitä lasteen eteen tehtävä.

no en mikään täydellinen ole mutta en ole koskaan tömännyt tollaseen.kuulut vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:

no en mikään täydellinen ole mutta en ole koskaan tömännyt tollaseen.kuulut vaan.

Ei ole paljoa aikaa, kun kävin lasten psykologilla, jonka mielestä lasta ei olisi saanut komentaa ollenkaan. Kun nykykasvatusoppien mukaan lapsen pitäisi tyyliin itse oppia käyttäytymään...

No tämä psykologi oli lapseton (kuten arvata saattoi ja onneksi!) eikä ole enää töissäkään kyseisessä paikassa. Oli kuulemma saanut valituksia yhdeltä jos toiselta.

Minun pikkuserkkuni ovat tapauksia, joilla on justiinsa rikkaat, hyvin toiimeentulevat vanhemmat, joilla ei ole aikaa lapsilleen. Ja nämä lapset on sit sellaisia, että jääkaapista otettaan paketti karjalanpiirakoita, se revitään auki keittiön lattialla ja syödään siinä... Eli ei mitään tapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Ap, sinä ja äitisi siis alistutte tuollaiseen mukisematta, siksi että sukulaissuhteet pysyisivät kunnossa? Jos ei lähisukulaiset uskalla sanoa mikä on homman nimi, niin kuka sen sitten tekee? Viranomaiset, sossu?
Kun pojat kasvavat on ongelmia tiedossa, ja isi ei voi maksaa nicopettereitä ulos kaikesta. Kerran tulee seinä vastaan ja peli on pelattu (elämä pilalla ).

Mä olen kyllä Huuhkajattaren kanssa samoilla linjoilla. Miksi sukulaisilta pitäisi sietää törkeyksiä vain sukulaisuuden tähden? En usko, että tilanteenne tuosta korjaantuu, jollet ap sano veljellesi suoria sanoja. Äidistäsi ei varmaan siihen ole, eikä siitä taitaisi olla hyötyäkään.

No, mun siskoni viidakkotenavia emme (toinen siskoni ja minä ) halua tavata vieläkään vaikka ovat jo aikuisia. (syö nyt vähän ruokaa niin saat palkaksi karkkia.... "miks mun pitää mennä pois töllön edestä, eihän kenenkään muun tarvi nähdä mitään" jne....)

Noh. Minä nyt en näe tuossa kaikessa mitää niin ihmeenkummaa. Ainahan ne tenavat telmivät. Tylsää niillä on, jos ollaan mummolassa ja pitäisi vaan istua hiljaa paikalla ja käyttäytyä kuin joku näytöseläin. Lapset ovat usein tuollaisia, ja en yhtään ihmettele, että eivät aina jaksa olla kaikkien mieliksi näytöskelpoisa. Jollei mummeli enää jaksa lasten ääniä ja temmellystä - onhan se tietysti ikävää. Mutta vaikea se on alkaa lapsia muuksi muuttaa. Tosiaan, voisi olla paikallaan, että pidettäisiin vähemmän yhteyttä, jollette kerran jaksa katsella, sinä ja mummeli, sun veljeä ja sen perhettä. Joka ainoasta lapsiperhevierailusta saa tuollaisia "horror" -käyttäytymisesimerkkejä kun niitä alkaa oikein kyyläämään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noh. Minä nyt en näe tuossa kaikessa mitää niin ihmeenkummaa. Ainahan ne tenavat telmivät. Tylsää niillä on, jos ollaan mummolassa ja pitäisi vaan istua hiljaa paikalla ja käyttäytyä kuin joku näytöseläin. Lapset ovat usein tuollaisia, ja en yhtään ihmettele, että eivät aina jaksa olla kaikkien mieliksi näytöskelpoisa. Jollei mummeli enää jaksa lasten ääniä ja temmellystä - onhan se tietysti ikävää. Mutta vaikea se on alkaa lapsia muuksi muuttaa. Tosiaan, voisi olla paikallaan, että pidettäisiin vähemmän yhteyttä, jollette kerran jaksa katsella, sinä ja mummeli, sun veljeä ja sen perhettä. Joka ainoasta lapsiperhevierailusta saa tuollaisia "horror" -käyttäytymisesimerkkejä kun niitä alkaa oikein kyyläämään.

Eli sinä olet lastesi ja lapsenlapsiesi vapaassa hyväksikäytössä kun sen aika tulee, ja toteat vain "voi mummin pientä kullannuppua" kun nimittelevät ja ivailevat?

Oikein hauskaa mummoutta!

Eli sinä olet lastesi ja lapsenlapsiesi vapaassa hyväksikäytössä kun sen aika tulee, ja toteat vain "voi mummin pientä kullannuppua" kun nimittelevät ja ivailevat?

Oikein hauskaa mummoutta!

No ei ehkä niinkään. Mutta ymmärtäisin kyllä että ei tenavat vaan jaksa istua näyttelyesineinä kahvia ryystämässä hiljaa ja kuunnella vanhempien hohhailua turhista asioista. Varmaan yrittäisin keksiä jotain hauskempaa tekemistä niin ei tule pompittua sohvilla.

Mun mielestä äitisi voi aivan hyvin sanoa veljellesi, ettei jaksa enää yön yli kestäviä kyläilyjä. Jos veljesi siitä suuttuu, ni se on sitten hänen oma häpeänsä.
Veljelläsi vaimoineen tuntuu olevan melko mielenkiintoinen käsitys "kasvatuksesta". Kyllä kukkapenkistäkin tulisi kitkeä ne rikkaruohot, ja sama pätee lapsiin. Jossain kohtaa kyllä kolahtaa omaan nilkkaan tuo kurittomuus, se on ihan varma. Mä ehkä etsisin käsiini vaikka jonkun Tommy Hellstenin kirjan, kirjoittaisin liitteeksi kannustavan kirjeen ja lähettäisin sen veljelle.

Just sellainen, että kuka vanha ihminen jaksaa loukkaantua, jos lapset ihmettelee, että hän puhuu eri tavalla. eikö sitä voi vain naurahtaa, että tälleen sitä on ollut tapana mulla sanoa. Ainahan lapset ihmettelee asioita ääneen, jos jokin on eri tavalla. Kannattaako sellaisesta nyt aikuisen suuttua.

Tässähän oli myös kyse siitä että veli vaimoineen maksattaa kaiken mummolla kun ovat käymässä, eivät siisti omia sotkujaan ja veli omahyväisesti morkkaa kaikkia ympärillä. Eli pitäisi aloittaa lasten vanhemmista ja saada heidät ymmärtämään etteivät ole miellyttäviä vieraita.

Hyvä tietenkin olisi että ap:n miniä sattuisi näkemään tämän jutun, ja ymmärtäisi lähteä eheyttämään perhettään.

noin sitä käy kun pilalle hemmotellaan kakarat. vähän sama on mulla mun miehen veljen perhe ei tee mitään kun sielläollan mutta mie tyhjennän astiakoneet ym .. siivoon pöydät en ilkee olla tekemättä kun toiset makaa. hävettää.
tommonen vanhemmanväen passuuttaminen. ja elättinä oleminen. voi aikuiset immeiset.

ja sillä mieheni äidillä oli viellä luupiikki jalassa ja passas, ei ilenny siitä valittaa ees. saatiin tietää se vasta pyhien jälkeen. kyllä raivostutti.

ja oli sen kipeen jalkansa kanssa viellä viikon mukuloita vahtimassa ja ei uskaltanut vallittaa. liian kilttikun on. nyt sitten äksyää ja on ärtynen, kun eka ittensä väsytti. ja me jotka ei ees olla sitä hänen kipua aiheutettu kärsitään.kiva

En mä ainakaan odota, että ihmiset alkais itse siivota ruokapöytää jos ovat täällä käymässä. Ei ole tullut mieleenkään. Ja on totuttu, että mummelit haluavat maksaa jos jossain harvoin käydään. Oikeasti, tuo ei ollut niin paha kuin miksi sitä täällä yritetään leipoa.

Tässähän oli myös kyse siitä että veli vaimoineen maksattaa kaiken mummolla kun ovat käymässä, eivät siisti omia sotkujaan ja veli omahyväisesti morkkaa kaikkia ympärillä. Eli pitäisi aloittaa lasten vanhemmista ja saada heidät ymmärtämään etteivät ole miellyttäviä vieraita.

Nimenomaan. Heistähän tässä alunperin on kyse. :attn: Kyllä se ojentaminen tässä tapauksessa pitää aloittaa vejestä ja tämän vaimosta.

En mä ainakaan odota, että ihmiset alkais itse siivota ruokapöytää jos ovat täällä käymässä. Ei ole tullut mieleenkään. Ja on totuttu, että mummelit haluavat maksaa jos jossain harvoin käydään. Oikeasti, tuo ei ollut niin paha kuin miksi sitä täällä yritetään leipoa.

Niin no, veljeni perhe oli kyllä lähes viikon mummon luona. Mummo järkkäsi lapsille ohjelmaa, kävivät eläinpuistossa, planetaariossa, ravintolassa (ja kun lasku tuli niin veljeni+hänen vaimo katsoi vaan äitiäni), mummo osti kalliita legoja (joita pyysivät lahjaksi) joita rakentelivat, oli paljon videoita ja leluja mukana, kävivät laskettelurinteessä laskemassa mäkeä jne..... Ja koko tuon ajan käytös oli sellaista. Sori, mutta jos olet samanlainen, niin en voi käsittää.. Eivät edes kiitosta sanoneet.

Mutta tässä tuli hyviä vinkkejä, joita aion soveltaa. Näen veljeä tosiaan n. 5 kertaa vuodessa, kuten äitinikin, eikä muulla ajalla olla paljoa yhteydessä (veljeni matkustaa todella paljon työnsä puolesta ym..) , joten en viitsi nyt enää heidän lähtönsä jälkeen alkaa puhua. Kun he seuraavan kerran kyläilevät, niin voisi yrittää ainakin puhua noista käytöstavoista enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Niin no, veljeni perhe oli kyllä lähes viikon mummon luona. Mummo järkkäsi lapsille ohjelmaa, kävivät eläinpuistossa, planetaariossa, ravintolassa (ja kun lasku tuli niin veljeni+hänen vaimo katsoi vaan äitiäni), mummo osti kalliita legoja (joita pyysivät lahjaksi) joita rakentelivat, oli paljon videoita ja leluja mukana, kävivät laskettelurinteessä laskemassa mäkeä jne..... Ja koko tuon ajan käytös oli sellaista. Sori, mutta jos olet samanlainen, niin en voi käsittää.. Eivät edes kiitosta sanoneet.

Mutta tässä tuli hyviä vinkkejä, joita aion soveltaa. Näen veljeä tosiaan n. 5 kertaa vuodessa, kuten äitinikin, eikä muulla ajalla olla paljoa yhteydessä (veljeni matkustaa todella paljon työnsä puolesta ym..) , joten en viitsi nyt enää heidän lähtönsä jälkeen alkaa puhua. Kun he seuraavan kerran kyläilevät, niin voisi yrittää ainakin puhua noista käytöstavoista enemmän.

No on ollut paljon yritystä äidilläsi. Mutta tuo on vain liian pitkä aika vierailulle, jos ovat kokonaisen viikon. Varmaan ois hyvä tulla ensi kerralla ihan vaan lyhyemmäksi ajaksi. Ehkä tuo ei ole suoranaisesti lastenkaan vika, mutta aika oli vaan liian pitkä.

TOTEANPA VAAN, ETTÄ ÄITIHÄN SE ON POIKANSA KASVATTANU, JA IHAN SAMAA LINJAA JATKAA LAPSENLAPSENSA KANSSA. ei tietenkään ole mummon "tehtävä" kasvattaa, vaan vanhempien, mutta kertoo paljon, kun sallii tuollaisen käytöksen. mun himassa ei ainakaan kenenkään lapsi käyttäytyisi noin.

iloisestihan nuo mallit siirtyvät sukupolvelta toiselle :)

MUn mielestä voisit kirjottaa ton aloituksen mieluummin veljesi sähköpostiin, kuin tänne. Jos menee sanomaan tuollaiselle -sorivaan "mulkulle" jotain, niin ei auta varmasti.

Yhteistyössä