Hynynen kertoo taas totuuksia naisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";24145868]Auts... osui

Tahtoo kihloihin, tahtoo satuhäät, tahtoo lapsia, tahtoo kotiäidiksi, tahtoo talon, tahtoo kesämökin, tahtoo uuden auton, tahtoo uuden miehen...[/QUOTE]

Ja miehet ei tahdo mitään? Lapsetkin tahtoo monenlaista. Tekeekö tahtominen/haluaminen naissukupuolesta jotenkin eriarvoisempaa miehiin verrattuna? Tahtoa saa ja pitääkin, muuten ei saa ikinä mitään.

Koita nyt jauhaa paksumpaa skeidaa!! Itse olen todella kaukana tuosta kuvauksesta, paljon huomiota ulkonäöstäni saanut, ja vieläkin samoissa mitoissa kuin 16-vuotiaana. En vain ole noin törkeä että haukkuisin oman sukupuoleni edustajia, tai nauraisin miesten mukana tuollaisille törkeyksille.

Ääretön tosikko ainakin olet ;) Ja siinä kohtaa jo Hynysen sanat osuu kohdille. Ja mites ne häät teillä olikaan? ;)

Kulta pieni, jokaisesta löytyy joku noista piirteistä - ymmärrän että sen tunnustaminen ottaa koville. Tuo tekstihän on puhdasta ironiaa, jossa on kasattu pienistä puuteista kokonainen nainen. Tosielämässä jolla kulla saattaa olla paino-ongelma, toinen laiheliini kävelee minni t-paidassa jalat karvaisena ja kolmas pistää omat ja vanhempiensa rahat överihäihin... saatava olla prinsessa.

Ymmärrän että tälläinen laji on vaikea ymmärtää, ja se on tarkoituksellakin tehty "väärin" ymmärrettäväksi - ehkä siellä kiukussa itsekin alat huomata niitä vikojasi ja OPIT NAURAMAAN.

[QUOTE="vieras";24145870]Olen tuo vieras joka tässä ketjussa kai eniten on asiasta vääntänyt. Kerroppa miten Hynysen lätinä sitten minua koskee?:D Olen 25-vuotias, tällä hetkellä sinkku, 43kg/155cm, verkkareita käytä melkeinpä koskaan. Samalla tavoin pidän todella mauttomana naisiltakin haukkua miehiään sioiksi yms aina aliarvioiden heidän taitojaan kaikessa.[/QUOTE]

Jos sinä olet mielestäsi erinomainen ja täydellinen nainen, ei se tarkoita että kaikki muut olisivat.

[QUOTE="vieras";24145870]Olen tuo vieras joka tässä ketjussa kai eniten on asiasta vääntänyt. Kerroppa miten Hynysen lätinä sitten minua koskee?:D Olen 25-vuotias, tällä hetkellä sinkku, 43kg/155cm, verkkareita käytä melkeinpä koskaan. Samalla tavoin pidän todella mauttomana naisiltakin haukkua miehiään sioiksi yms aina aliarvioiden heidän taitojaan kaikessa.[/QUOTE]
Ensinnäkin, olet 25-vuotias, ei sinun vielä kuulukaan ymmärtää =) lähdetäänkö vaikka siitä. Ja herran pieksut, jos olet niin tuiki täydellinen niin onnittelut =)

Entäpä jos olisit ylipainoinen, kärttyinen nainen, joka nauraa ko. tekstille siksi, että on huvittavaa lukea ja seurata, kuinka itse itseään tyhmäksi hulluksi nimittävä laukoo muka-totuuksia, roisisti liioitellen?

Minusta pointti tuossa kirjoituksessa oli se, että ei miehillä(kään) ole ihan kaikki inkkarit kanootissa.

Niin, en osaa sanoa miten suhtautuisin, mutta miksi ylipainoisen ja kärttyisen ihmisen tarvitsisi naureskella itselleen? On monta inhimillisempää(kin) tapaa nousta kärttyisyyden ,ja halutessaan ylipainoisuuden suosta. Mutta niin kauan kuin muistan olen puolustanut kiusattuja ja heikompia, eikä tuollainen haukkuminen mielestän ole fiksua miehilta, ja haukon henkeä kun naiset itse menevät tuolaiseen mollaamiseen mukaan.

Naisilla on vieläkin paaaaljon tekemistä monissa maissa tasa-arvon saavuttamiseksi (ja osittain vielä Suomessakin), eikä tuollaiset haukkumiset ja naisten niihin mukaan meneminen vahvista naisten asemaa. Mielestäni miesten vastaavanlainen haukkuminen on aivan yhtä törkeää.

Lukekaa Juoppu Hullun päiväkirjoja -saatta tuntumaa kuinka mies osaa haukkua/kertoa ironisesti omasta sukupuolestaan ja sen heikkouksista. Yhtään kaihtamatta. Saa siellä nisetkin pieniä sivalluksia, mutta enemmän menee miehen piikkiin.

Ja ai kauhi, kirjoittaja tosiaan on mies.

Niin, en osaa sanoa miten suhtautuisin, mutta miksi ylipainoisen ja kärttyisen ihmisen tarvitsisi naureskella itselleen? On monta inhimillisempää(kin) tapaa nousta kärttyisyyden ,ja halutessaan ylipainoisuuden suosta. Mutta niin kauan kuin muistan olen puolustanut kiusattuja ja heikompia, eikä tuollainen haukkuminen mielestän ole fiksua miehilta, ja haukon henkeä kun naiset itse menevät tuolaiseen mollaamiseen mukaan.

Naisilla on vieläkin paaaaljon tekemistä monissa maissa tasa-arvon saavuttamiseksi (ja osittain vielä Suomessakin), eikä tuollaiset haukkumiset ja naisten niihin mukaan meneminen vahvista naisten asemaa. Mielestäni miesten vastaavanlainen haukkuminen on aivan yhtä törkeää.

Okei. Jos sinusta ei ole koomista se, että itse itseään sekä tyhmänä että hulluna pitävä yksilö antaa tulla tuutin täydeltä, ei voi mitään. =) Ja jos haluat ottaa vakavasti tyhmän ja hullun kirjoitukset, voit toki niin tehdä. Elämä vain on monisävyisempää, kun miettii kokonaisuutta.

[QUOTE="minttu";24145908]Ääretön tosikko ainakin olet ;) Ja siinä kohtaa jo Hynysen sanat osuu kohdille. Ja mites ne häät teillä olikaan? ;)

Kulta pieni, jokaisesta löytyy joku noista piirteistä - ymmärrän että sen tunnustaminen ottaa koville. Tuo tekstihän on puhdasta ironiaa, jossa on kasattu pienistä puuteista kokonainen nainen. Tosielämässä jolla kulla saattaa olla paino-ongelma, toinen laiheliini kävelee minni t-paidassa jalat karvaisena ja kolmas pistää omat ja vanhempiensa rahat överihäihin... saatava olla prinsessa.

Ymmärrän että tälläinen laji on vaikea ymmärtää, ja se on tarkoituksellakin tehty "väärin" ymmärrettäväksi - ehkä siellä kiukussa itsekin alat huomata niitä vikojasi ja OPIT NAURAMAAN.[/QUOTE]

No joo, sen verran tosikko, etten hyväksy tuollaisia vitsejä. Olen sen verran sivusta seurannut mm. kun isäni on alistanut äitäni, että mielipiteeni tulevat sydämestä. Ja edelleen mikään ei omalla kohdallani pidä paikkansa. Oikeasti.

Osus ja uppos, vaikka me ei miehen kanssa olla edes naimissa vielä :D

Tarvinnee tänään olla hellä sille ja muistaa kiittää siitä, että on niin hullu, että rakastaa tällaista lehmää :D Se vaan tarttis opetella ehkä tekemään useammin ;)

No joo, sen verran tosikko, etten hyväksy tuollaisia vitsejä. Olen sen verran sivusta seurannut mm. kun isäni on alistanut äitäni, että mielipiteeni tulevat sydämestä. Ja edelleen mikään ei omalla kohdallani pidä paikkansa. Oikeasti.

Tuota taustaa vasten on helpompi ymmärtää kantasi. Myös se, että koet tarvetta vakuutella, ettei mikään tekstissä päde sinuun.

Hellantuutelis sentään. Naisten asemaa vahvistaisi se että oppisimme rennomman otteen tähän elämää - meillä menee kaikki aika kinatessamme kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Ja jotta voisimme ottaa rennommin olisi itensäkin tunnettava paremmin - ja siihen kuuluu myös heikouksiensa myöntäminen, niiden hyväksyminen ja joskus jopa itselle nauraminen.

Se ylipainoinen voi lukea tuolta tekstistä sana läski, tai mitä lie. Mutta samalla voi miettiä että en mä sentää likaisissa vaatteisa kulje, mulla on mies ja lapset joita oikeasti raksatan, en vaan siksi että ne kuuluu kaikilla olla...että minulla ei ollut pröystäileviä häit jne jne jne.

Tälläinen ironia opettaa paljon paremmin kuin pään silittäminen. Kun se on vain tekstiä - tarinaa, jos ymmärrät mitä eroa on faktalla ja fiktiolla.

Ettekö te nyt oikeesti ymmärrä että nuo Hynysen kirjoitukset ei ole sen omasta elävästä elämästä sellaisenaan, ne on tarkoituksella kirjoitettu karrikoidusti ja liioitellen kaikkea mahdollista. Tarkoituksena nimenomaan ärsyttää ja saada aikaan kiukkuisia reaktioita. Kaikki takuulla löytävät noista kirjoituksista edes pienen totuuden siemenen, vaikka kukaan ei vastaakaan kirjoituksen naistyyppiä kaikilta osin.

Ja P.S. Kenenkään ei ole pakko lukea jos alkaa ärsyttää.

Hynynen ärsyttää tahallaan, Jouni on eri mies.

Ettekö te nyt oikeesti ymmärrä että nuo Hynysen kirjoitukset ei ole sen omasta elävästä elämästä sellaisenaan, ne on tarkoituksella kirjoitettu karrikoidusti ja liioitellen kaikkea mahdollista. Tarkoituksena nimenomaan ärsyttää ja saada aikaan kiukkuisia reaktioita. Kaikki takuulla löytävät noista kirjoituksista edes pienen totuuden siemenen, vaikka kukaan ei vastaakaan kirjoituksen naistyyppiä kaikilta osin.

Ei saa ymmärtää! Pakko olla tosissaan! Aina! Koko ajan!!

Isäsi alisti äitiäsi, ok- Miten sä tähän liittyy? Eihän tuo ole mikään faktoihin pohjaava teos.

Nämä asiat eroavat täysin toisitaan. Ja vaikka sinun kohdallasi ei osuisikaan oikeaan, niin jollain voi osua. Meinaan suomessa on paljon miehiä jotka kokevat jatkuvaa henkistä väkivaltaa kotona. Ainaista vähättelyä ja alistusta. Siitä ei vaan puhuta. Ja se nousee ylös toisinaan perheväkivaltana, koska mies loppujen lopuksi turhautuu ja kajauttaa. Ei tee teosta hyväksyttävää, mutta onko naiselle henkinen väkivalta sallittua sitten? Tästähän löytyy ihan tutkimuksia että osassa perheväkivaltaa taustalla on ikuisuuksia jatkunut miehen alistaminen,sanoin.

Ei kaikki naiset niin enkeleitä ole vaikka tahtoisit meidän sukupuolen heikkona ja hauraana nähdä. Se ei pidä paikkaansa.

[QUOTE="vieras";24146001]Juuh. No äijä on itte ihan törkysen metsänpeikkopulsun näköinen ja luulee olevansa kaikkien naisten märkä päiväuni :laugh: Että paraskin toki naisia arvostelemaan.[/QUOTE]

Siksihän hän sen tekeekin. Uskokaa pois, osaa taatusti ottaa vastaan kaiken kritiikin kokien omaa kroppaansa ja olemusta - ´se on helppo kun tuntee ittensä ja osaa nauraa itselleenkin:=

Peesi.

Faktalla ja fiktiolla on aika selvä ero.

Aika jännä tämä ketju. Lähinnä todistelu puoleen ja toiseen koskee kirjoittajan ulkomuotoa. Mua ei naurata, enkä ole läski. Mua naurattaa, mutta en ole läski. Olen yhtä hyväkroppainen kuin 16-vuotiaana, mutta silti naurattaa/ei naurata. (Tosi osuva kuvaus naisista, mut hei mä en oo tommonen vs. Toi ei ole yhtään realistinen kuva naisista ja mä en todellakaan ole tollainen)

Tän tyyppisissä jutuissa (vastaavia on usein palstalla "palstamammoista") häiritsee lähinnä se, että niistä ei saa olla pitämättä. Jos sinua ei satu naurattamaan, olet tosikko. Jos juttu oli mielestäsi mauton, olet täysin huumorintajuton. Jos haluat olla rento, hauska ja fiksu, sinun pitää nauraa tämän lajityypin kaikille jutuille, vaikka juttu ei mielestäsi sattuisi olemaankaan terävä tai hauska, sillä muuten olet, aivan varmasti, jotenkin viallinen.

Osa on hauskoja, osa vaan yksinkertaisesti tyhmiä, osa sellaisia ettei ne oikein herätä mitään reaktioita koska niissä ei ole omaan elämään oikein mitään kosketuspohjaa. Noi laitetut sitaatit meni mulla itselläni sellaiseen neutraaliin luokkaan, ei oikein herännyt mitään ajatuksia koska se ajatusmaailma on mulle täysin vieras. Ei herännyt positiivisia tai negatiivisia tunteita. Muuta kuin kirjoituksia seuranneista kommenteista.

Huvittavinta on ehkä se, että tällaiset luetaan (ja toisinaan kirjoitetaankin, mutta yleensä kai kirjoittaja on kirjoittanut huumoria) jonkilaisina totuuksina, sellaisena yleispätevänä "näin kaikki miehet/naiset ajattelevat/tekevät" :D

[QUOTE="minttu";24146022]Isäsi alisti äitiäsi, ok- Miten sä tähän liittyy? Eihän tuo ole mikään faktoihin pohjaava teos.

Nämä asiat eroavat täysin toisitaan. Ja vaikka sinun kohdallasi ei osuisikaan oikeaan, niin jollain voi osua. Meinaan suomessa on paljon miehiä jotka kokevat jatkuvaa henkistä väkivaltaa kotona. Ainaista vähättelyä ja alistusta. Siitä ei vaan puhuta. Ja se nousee ylös toisinaan perheväkivaltana, koska mies loppujen lopuksi turhautuu ja kajauttaa. Ei tee teosta hyväksyttävää, mutta onko naiselle henkinen väkivalta sallittua sitten? Tästähän löytyy ihan tutkimuksia että osassa perheväkivaltaa taustalla on ikuisuuksia jatkunut miehen alistaminen,sanoin.

Ei kaikki naiset niin enkeleitä ole vaikka tahtoisit meidän sukupuolen heikkona ja hauraana nähdä. Se ei pidä paikkaansa.[/QUOTE]

Toki, kirjoitit aisiaa, mutta kaikesta huolimatta tuon tasoinen haukkuminen ei ole o.k. Voi tavallaan olla ihan hauskaa ironiaa Hynysen kynästä, muttei ole sitä enää kun naiset hyväksyvät sen yleisenä totuutena naisen elämästä, tuskin suurimpaan osaan naisista osuu edes yksi osa tuosta kirjoituksesta.

Mä kiinnitän taas tapani mukaan huomioita epäolennaiseen, mut: miks ihmeessä meillä naisilla on kahdet kengät jalassa? :saint:

"...Nainen pukeutuu leggingseihin, linttaan astuttuihin avokkaisiin, tennissukkiin ja teltan kokoiseen paitaan, jossa on Minni Hiiren kuva. Jalassa on rennon tyylikkäät, kirkkaan vaaleanpunaiset crocksit..."

Yhteistyössä