Hynynen kertoo taas totuuksia naisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toki, kirjoitit aisiaa, mutta kaikesta huolimatta tuon tasoinen haukkuminen ei ole o.k. Voi tavallaan olla ihan hauskaa ironiaa Hynysen kynästä, muttei ole sitä enää kun naiset hyväksyvät sen yleisenä totuutena naisen elämästä, tuskin suurimpaan osaan naisista osuu edes yksi osa tuosta kirjoituksesta.

*vääntää ratakiskosta*

Kuka on hyväksynyt tuon yleisenä totuutena? Moniko edes luki sen sellaisena? Kuka jätti huomiotta kirjoittajan analyysin omasta tilastaan? Ja miksi sen edes pitäisi osua?

Ei sen tarvitse huvittaa kaikkia. Huumori on laji, joka ei uppoa kaikkiin samalla tavalla. Toiselle se voi olla ratkiriemukasta ja toiselle turhauttavaa, loukkaavaa tai tyhjänpäiväistä.

Voi tavallaan olla ihan hauskaa ironiaa Hynysen kynästä, muttei ole sitä enää kun naiset hyväksyvät sen yleisenä totuutena naisen elämästä.

Minusta tuntuu, että useimmat hyväksyvät sen yleisenä totuunena muiden naisten elämästä. Tosi osuvaa, kaikkiin muihin paitsi minuun. Stereotypioihan noi jutut perustuu aina. Toisaalta, jos kovin monee kokee satiirisen kirjoituksen lähinnä katkerana tai vihamielisena, niin silloin voi miettiä sitä että kuinka hyvin kirjoittaja on siinä satiirissaan silloin onnistunut...

[QUOTE="minttu";24145930]Ensinnäkin, olet 25-vuotias, ei sinun vielä kuulukaan ymmärtää =) lähdetäänkö vaikka siitä. Ja herran pieksut, jos olet niin tuiki täydellinen niin onnittelut =)[/QUOTE]

Minkä ikäisen sitten kuuluisi ymmärtää, 30-vuotiaan, 50-vuotiaan vai juuri sen ikäisen kuin sinä itse olet?;) En missään kohtaa sanonut täydellinen olevani. Tuossa kun vain ivailtiin miten sellaiset naiset tuota Hynysen tekstiä räksyttävät, joihin se itseensä osuu, niin siihen kommentiksi laitoin muutamia tietoja itsestäni. Hynynen haukkuu pääasiassa ylipainoisia aviovaimoja, joihin kumpaankaan kategoriaan en kuulu. Viekö se minulta sitten jollakin tapaa oikeuden älähtää tekstiin, joka noin rumasti naisista puhuu?

No sanotaanko näin että "Hynynen" on suurelta osin fiktiivinen henkilö kommentteineen. Faktaa on se, että Jouni on perheellinen mies ja ihan perusjätkä. Tuskin olisi ollut kahtakymmentä vuotta parisuhteessa saman naisen kanssa, jos mielipiteet ja puheet oikeasti olisivat tuota luokkaa, mitä nuo pakinat ym.

Kuten alter egoni Mamukka ja minä. :saint:

Huumori on laji, joka ei uppoa kaikkiin samalla tavalla. Toiselle se voi olla ratkiriemukasta ja toiselle turhauttavaa, loukkaavaa tai tyhjänpäiväistä.

Tai sanotaanko niin, että huumorin eri lajit uppoavat ihmisiin eri tavalla. Se ehkä mua häiritsee, että jos joku ei näe viihdyttävyyttä jossain lajityypissä tai vaikka jossain yksittäisessä asiassa, niin olettamus on se, ettei ihminen ole huumorintajuinen. Vaikka oikeastihan ihminen, jota naurattaisi ihan kaikki, olisi jotenkin... hmm... sanotaanko vaikka sitten niin, että ei ole ne kaikki kynät penaalissa.

Toki, kirjoitit aisiaa, mutta kaikesta huolimatta tuon tasoinen haukkuminen ei ole o.k. Voi tavallaan olla ihan hauskaa ironiaa Hynysen kynästä, muttei ole sitä enää kun naiset hyväksyvät sen yleisenä totuutena naisen elämästä, tuskin suurimpaan osaan naisista osuu edes yksi osa tuosta kirjoituksesta.

Varmasti osuu liki jokaiseen. Ei kai kaikki meistä kyni talviaikaan jatkuvasti sääriään totaali kervattomiksi? Tai kai jokainen, joskus, kotona käyttää kulahtanutta t-paitaa, niin että puolisokin sen näkee? Likasissa vaatteissa onneksi kai harva viihtyy tai että jättää hiukset pesemättä.

Mieltäsi voisi helpottaa jos jonkun kuvauksen lukisit juoppu hullun - päiväkirjoista. Menee samaan tyylilajiin tuo, mutta siinä antaa mies tulla itsestään ja lujaa.

Mä tiedän etten ole tuo nainen, vaikka joskus kuukautistuskissani napisen miehelle ties mitä, tai vaikka sairaana ollessani nuhjusta kuluneissa vaatteissa ja ehkä hikisenäkin, kotona siis. Mä osaan nähdä tuossa eron toden ja fiktion välillä. Tuo on vaan nainen joka saadaan aikaan kun kaikkien meidän naisten viat sullotaan yhteen henkilöön.

*vääntää ratakiskosta*

Kuka on hyväksynyt tuon yleisenä totuutena? Moniko edes luki sen sellaisena? Kuka jätti huomiotta kirjoittajan analyysin omasta tilastaan? Ja miksi sen edes pitäisi osua?

Ei sen tarvitse huvittaa kaikkia. Huumori on laji, joka ei uppoa kaikkiin samalla tavalla. Toiselle se voi olla ratkiriemukasta ja toiselle turhauttavaa, loukkaavaa tai tyhjänpäiväistä.

Joo, nyt en enää jaksa miettiä tätä asiaa.

Untill next time :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24146117:
Tai sanotaanko niin, että huumorin eri lajit uppoavat ihmisiin eri tavalla. Se ehkä mua häiritsee, että jos joku ei näe viihdyttävyyttä jossain lajityypissä tai vaikka jossain yksittäisessä asiassa, niin olettamus on se, ettei ihminen ole huumorintajuinen. Vaikka oikeastihan ihminen, jota naurattaisi ihan kaikki, olisi jotenkin... hmm... sanotaanko vaikka sitten niin, että ei ole ne kaikki kynät penaalissa.

:laugh:

Ei, vaan saattaa olla muutama lainaliitukin joukossa. ;)

Mutta tuo siis oli pointtini. Kiitos, että selvensit. Silti olisi etu, jos osaisi objektiivisesti todeta, että "aha, huumoria... ei iske minuun, olkoon."

[QUOTE="vieras";24146102]Minkä ikäisen sitten kuuluisi ymmärtää, 30-vuotiaan, 50-vuotiaan vai juuri sen ikäisen kuin sinä itse olet?;) En missään kohtaa sanonut täydellinen olevani. Tuossa kun vain ivailtiin miten sellaiset naiset tuota Hynysen tekstiä räksyttävät, joihin se itseensä osuu, niin siihen kommentiksi laitoin muutamia tietoja itsestäni. Hynynen haukkuu pääasiassa ylipainoisia aviovaimoja, joihin kumpaankaan kategoriaan en kuulu. Viekö se minulta sitten jollakin tapaa oikeuden älähtää tekstiin, joka noin rumasti naisista puhuu?[/QUOTE]
Voi voi, ei parantanut tämä vastaus yhtään... No tulet joskus ymmärtämään että kaikki vaimot ei ole niin pullantuoksuisia ja ah ihania, nättiä, kauniita, siistejä ja hertaisia.

[QUOTE="minttu";24146125]Varmasti osuu liki jokaiseen. Ei kai kaikki meistä kyni talviaikaan jatkuvasti sääriään totaali kervattomiksi? Tai kai jokainen, joskus, kotona käyttää kulahtanutta t-paitaa, niin että puolisokin sen näkee? Likasissa vaatteissa onneksi kai harva viihtyy tai että jättää hiukset pesemättä.

Mieltäsi voisi helpottaa jos jonkun kuvauksen lukisit juoppu hullun - päiväkirjoista. Menee samaan tyylilajiin tuo, mutta siinä antaa mies tulla itsestään ja lujaa.

Mä tiedän etten ole tuo nainen, vaikka joskus kuukautistuskissani napisen miehelle ties mitä, tai vaikka sairaana ollessani nuhjusta kuluneissa vaatteissa ja ehkä hikisenäkin, kotona siis. Mä osaan nähdä tuossa eron toden ja fiktion välillä. Tuo on vaan nainen joka saadaan aikaan kun kaikkien meidän naisten viat sullotaan yhteen henkilöön.[/QUOTE]

Just näin. :flower:

[QUOTE="minttu";24146125]Tuo on vaan nainen joka saadaan aikaan kun kaikkien meidän naisten viat sullotaan yhteen henkilöön.[/QUOTE]

Ehkä se pointti onkin siinä, että miksi ne ovat vikoja. Ne ihokarvat ja kulahtaneet t-paidat?

Oli Hynynen itse mitä mieltä tahansa siitä, että mitkä on naisten tai miesten vikoja, niin kyllähän se herättää kysymyksiä siitä, mitä ihmiset pitää toisten viallisuutena. (en mä tiedä mitä mieltä Hynynen on naisten säärikarvoista, mutta kyllähän sen ottaminen esiin tarkoittaa sitä, että stereotyypeissä säärikarvat on vika, mikä on taas hassua koska kaikille aikuisille kasvaa säärikarvoja)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24146148:
Oli Hynynen itse mitä mieltä tahansa siitä, että mitkä on naisten tai miesten vikoja, niin kyllähän se herättää kysymyksiä siitä, mitä ihmiset pitää toisten viallisuutena. (en mä tiedä mitä mieltä Hynynen on naisten säärikarvoista, mutta kyllähän sen ottaminen esiin tarkoittaa sitä, että stereotyypeissä säärikarvat on vika, mikä on taas hassua koska kaikille aikuisille kasvaa säärikarvoja)

Miksi ihmeessä sitten yleensä juuri ne naiset ajelevat säärikarvansa? Onko ne sittenkin naisten mielestä "vika"?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24146148:
Ehkä se pointti onkin siinä, että miksi ne ovat vikoja. Ne ihokarvat ja kulahtaneet t-paidat?

Toki - kuka mitäkin pitää vikana. Uskoisin että kaikki suurin piirtein pitävät - jollei nyt vikana - niin epämiellyttävänä hienhajua tai rasvaista tukkaa. Voisin kuitenkin veikata että 100% meistä joskus sortuu noihinkin vikoihin. Mitäs sitten? Sairsta minusta on jos pitäisi olla "viaton" , tämä elämähän olisi silloin kamala.

Aika tyypillistä on listata miehenkin vikoja: Kaljamaha, kuorsaa, piereskelee missä sattuu, ei jaksa ajaa partaansa kuin jouluna ja juhannuksena.... Harvempi mies toteuttaa kaikkea noista, osa kyllä - mitäs sitten? Viallisia hekin ovat ja toisaalta, onhan naisia jotka tykkäävät risuparrasta tai naisia joita kuorsaus ei lainkaan häiritse. Heille ne eivät ole vikoja...

minä olen Juoppuhullun päiväkirjoille nauranut ihan höperönä. Mutta tästä en tajunnut pointtia... ei siis naurattanut ollenkaan. Toisaalta, minä en tajua muutenkaan, mitä erikoista Hynysessä on.

Miksi ihmeessä sitten yleensä juuri ne naiset ajelevat säärikarvansa? Onko ne sittenkin naisten mielestä "vika"?

Naiset siitä taitaa keskenänsä suuremman haloon nostaa - siis jos jalkakarvat on ajamatta =) Kyllä sitä työkaveria osataan parjata vielä pienemmästäkin...pukis nyt edes paremmin hälle sopivan paida,sininen vaan tekee hänestä luntahtavan...

[QUOTE="vieras";24146222]minä olen Juoppuhullun päiväkirjoille nauranut ihan höperönä. Mutta tästä en tajunnut pointtia... ei siis naurattanut ollenkaan. Toisaalta, minä en tajua muutenkaan, mitä erikoista Hynysessä on.[/QUOTE]

Kas kun siinä parjataan enemmän sitä toista sukupuolta...

Aika hyvää settiä Hynyseltä täälläkin:

"Mikä helvetin tarve naisella on aina arvostella muita ihmisiä,
varsinkin muita naisia?
Aina jollain on törkeät vaatteet, ruma kampaus tai aina joku on muuten vain vitun tyhmä.
Oikeassahan he monesti ovat, ei siinä mitään, mutta silti.
Nainen itse ei ole koskaan tyhmä.
Nainen itse on maailman keskipiste.
Ja yksi miehen tehtävistä on pönkittää tätä uskoa kukkasin,
hellittelyin ja rakkaudentunnustuksin.
Hyi, helvetti!"

"Nainen haluaa näkyviä merkkejä yhteiselosta ja keskinäisestä
rakkaudesta. Näitä merkkejä ovat esim. lapset tai suhteen alkupuolella
kotieläimet. Koira tai kissa on hankittava, tai vähintään kultakalat, joita sitten
yhdessä hoivataan. Juostaan, perkele, yhdessä pitkin puistoa ja "koulutetaan" yhteistä koiranpentua. Heitellään keppiä ja käskytetään niin perkeleesti. Nauretaan yhdessä, kun on niin ihanaa yhteisen harrastuksen äärellä, keräillä jotain koiranpaskaa puiston nurmikolta paperipussiin
pienellä lapiolla tai kumihanskalla. Miestä koko touhu yleensä vain vituttaa, hän tekisi koirasta mielellään vaikka lämpimän karvahatun, mutta ei auta, ei.
Koiran kanssa on peuhattava, muuten mies ei rakasta naista tarpeeksi
ja sanomista tulee."

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/892380-tallainen-tuli-sahkopostiin/

[QUOTE="johan";24146234]Kas kun siinä parjataan enemmän sitä toista sukupuolta...[/QUOTE]

Hm, en ole ajatellut, että siinä miehelle naurettaisiin, vaan ihmiselle, joka elää sangen epätasaista elämää. En ole edes ajatellut, että siinä olisi joku sukupuoliulottuvuus. Enkä ole ajatellut sitäkään, että siinä parjattaisiin ketään tai tarkoituksena olisi olla pureva, ivallinen tai muuta vastaavaa.

Ah ja voih kun ihanasti se Hynynen kirjoittaa voi lipi lipi.

Mitä jos saman tekstin oliskin vääntänyt joku muu? Ei huokailis mammat housut kosteina kuinka ihanan ironisesti onkaan tekstiä väännetty.

[QUOTE="vieras";24146316]Miettikääs kun joku olis harmaana kirjoittanut tänne tuon saman? Miks mä luulen ettei vastaanoto olis ollut ollenkaan sama?[/QUOTE]

Minun osaltani olisi.

Tiedätkö mitä? Hynynen edelleenkään tuskin sydämestään haukkuu ketään, hän tekee kirjoituksillaan rahaa. Ei ole silloin aivan sama mitä kirjoittaa, se on hänen tyylinsä kirjoittaa tuohon sävyyn, ja todella moni tykkää ja arvostaa häntä siinä lajissa. Kuten Juha Vuorisella tai Rosa Liksomilla (mainitsin jotain tyyliltään erikoisempia ) heillä on oma tyylinsä. Siihen kuuluu kuvitteelliset tarinat, joita on väritetty provosoiden ja ronskein sanoin. katsos kun jotkut pitävät tuollaisesta sarkastisesta huumorinlajista. Samoin kuin jotkut pitävät mustasta huumorista. Niin. Eikö ole kamalaa, että toiset nauraa kuolemalle? :O Lue sinä mun puolestani vaikkapa niitä rakkausromaaneja tai vanhoja Reginan erotiikkanovelleja, en tule niitä haukkumaan.

Useimpien mielestä taitaa olla. Siis en minä tarkoittanut, että Hynynen luettelisi niitä vikoja, mitä miesten mielestä naisilla on, vaan mitä ihmisten (naisten ja miesten) mielestä naisilla on. Toihan on ihan täysin sitä stereotypiaa, mitä naiset itse pitää jotenkin kamalana, sellaisena "en minä, mutta ne ällöt palstamammat".

Yhteistyössä