hyvä ku imetys ei onnistunu, äiti jaksaa paremmin kun saa nukkuu ja levätä rauhas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Provo mikä provo, mutta otsikko on kyllä tavallaan ihan totta. Imetys on niin raskasta puuhaa, että paljon helpommalla pääsee pullon kanssa.

:D :D :D :D :D :D onks sulla omat pullolapsia, että tiedät ;)

Molemmat on olleet rintalapsia, ja vieläpä sellaisia että ei ole mahdollista että pulloruokinta olisi ollut sitäkin työläämpää, ei todellakaan! Saman kokeneet tietävät mistä puhun.

Alkuperäinen kirjoittaja mammaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie olen hoitanu pullovauvaa ja omaa tissivauvaa ja sanonpa vaan että helpompaa oli ko imetti. Öisin esim, ei tarvinnu sängystä nousta lämmittään pulloa, nosti vain vauvin rinnalle ja jatko unia. Hyvä se vauva on tietenki opettaa pullollekki, ei sitä ikinä tiä mitä sattuu...

No en ny tiä.... Mullon sekä pullovauvasta että tissivauvasta kokemusta. Just nyt menos tissivauva. Nyt neljä kuukautta putkeen valvoneena voin kertoo että rupee oleen järjenlähtö lähellä!!!!!!

johtuuko se tissistä?

Heko heko. :D

Mä nukuin vauvan kanssa sohvalla tänä aamuna, kuten aika usein, vauva imee minkä imee ja sitten nukahdetaan molemmat. Ah, sitä läheisyyttä. :heart: Tunninkin kun saa nukuttua, niin jaksaa taas paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ei se valitettavasti mikään automaatio ole, että lapsi oppii pullolle, vaikkei äiti imettäisi päivääkään.

Mites se vauva sit ruokailee :o

Hörppyyttämällä, lusikalla ja nokkamuki otettiin käyttöön erittäin aikaisin. Puolivuotiaasta lähtien joi itse mukista.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Mä nukuin vauvan kanssa sohvalla tänä aamuna, kuten aika usein, vauva imee minkä imee ja sitten nukahdetaan molemmat. Ah, sitä läheisyyttä. :heart: Tunninkin kun saa nukuttua, niin jaksaa taas paremmin.

Joo mekin nukuttiin sohvalla puol tuntia aamulla, kun olin sitä ennen noussu ylös, avannu uuden korvike purkin, kaivanu kaapista tuttipullon ja täyttäny sen, lämmittäny sen ja sen jälkeen koomaillu takas sohvalle ottamaan poikaa syliin ja syöttämään sitä, syönnin jälkeen röyhtäytys ja aaah, saatiin puol tuntia nukuttua kun se huuto alko taas..Kyllä tää pullolapsen kanssa elo on niiiiiiin helppoo... :laugh: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti :):
Ihanaa minä pääsen taas pian Anttia Tuiskun keikalle!! On se hyvä et imetys ei onnistunu niin vauva oppi heti juomaan pullost ja saa äitikin vapaa-aikaa :) Voi myös ottaa siiderii hyväl omal tunnol aina ku vauva hoidos ku ei tarrvitse miettii imetyst. On senkin takiii hyvä et sit mä voin päiväl nukkuu päiväunii ja vauva menee jolleki hoitoon siks aikaa. Levänneenä jaksaa paremmi. Varsinki nyt ku on niin kuuma ja vauva ei saa nukuttuu, tai en minä tiedä onks se koliikkii vai miks se vaa huutaa eikä nuku. On tää aika rankkkaa kun mun mies on viel päivät koulus ja ihan yksin joudun sisäl olee vauvan kans.

Oikeesti, aika kauheeta luettavaa. Miten helvetissä kuvittelet että saat paremmin nukuttua kun imetys ei onnistunut koska joudut kuitenkin nousemaan ylös yöllä sängystä, kävelemään jääkaapille ja laittaa pullon mikroon ja kävelemään takas sänkyyn?! Siis ihmettelen tuollaista asennetta, onko se muka helpompaa noin kuin että ottaa yöllä vauvan viereen ja imettää omassa sängyssä ja vauva voi vaikka nukkua yön vieressä? Miks ihmeessä oot tehny edes lapsen jos ajattelet vaan sitä että pääset baanalle ja voit ottaa sidukkaa milloin huvittaa?! Voi lapsi parka millaisen äidin on saanut ja tämän sanon pahalla. Ja tuokin ettet muka tiedä miksi se huutaa jne., susta varmaan tulee just sellanen äiti joka vähät välittää lapsen hyvin voinnista ja teki nyt vaan lapsen kun ei ollut aborttiin vara tai ajattelit jotenkin pärjääväsi muiden avustuksella. Usko niihin unelmiisi vain, kohta sinä jo laiminlyöt lastasi urakalla ja varmaan pahoinpiteletkin sitä kun on jo noin välinpitämätön asenne tässä vaiheessa. Tuollaiset ihmiset suututtaa todella paljon, olisit antanu lapses sellaselle parille kuka jaksaa olla kiinnostunut miksi lapsi itkee ja joita ei ehkä kiinnosta siiderin litkiminen ja keikoilla käyminen kun itse huvitta. Ja ikää sulla oli varmaan 16?

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Ei se valitettavasti mikään automaatio ole, että lapsi oppii pullolle, vaikkei äiti imettäisi päivääkään.

Mites se vauva sit ruokailee :o

Hörppyyttämällä, lusikalla ja nokkamuki otettiin käyttöön erittäin aikaisin. Puolivuotiaasta lähtien joi itse mukista.

En ole miekään tiettävästi oppinu koskaan pullolle. Lusikalla isi lappo lehmänmaitoa tuoreeltaan mulle suuhun ja myöhemmin sitte mukista.

Alkuperäinen kirjoittaja angry :
Ihanaa minä pääsen taas pian Anttia Tuiskun keikalle!! On se hyvä et imetys ei onnistunu niin vauva oppi heti juomaan pullost ja saa äitikin vapaa-aikaa :) Voi myös ottaa siiderii hyväl omal tunnol aina ku vauva hoidos ku ei tarrvitse miettii imetyst. On senkin takiii hyvä et sit mä voin päiväl nukkuu päiväunii ja vauva menee jolleki hoitoon siks aikaa. Levänneenä jaksaa paremmi. Varsinki nyt ku on niin kuuma ja vauva ei saa nukuttuu, tai en minä tiedä onks se koliikkii vai miks se vaa huutaa eikä nuku. On tää aika rankkkaa kun mun mies on viel päivät koulus ja ihan yksin joudun sisäl olee vauvan kans.

Oikeesti, aika kauheeta luettavaa. Miten helvetissä kuvittelet että saat paremmin nukuttua kun imetys ei onnistunut koska joudut kuitenkin nousemaan ylös yöllä sängystä, kävelemään jääkaapille ja laittaa pullon mikroon ja kävelemään takas sänkyyn?! Siis ihmettelen tuollaista asennetta, onko se muka helpompaa noin kuin että ottaa yöllä vauvan viereen ja imettää omassa sängyssä ja vauva voi vaikka nukkua yön vieressä? Miks ihmeessä oot tehny edes lapsen jos ajattelet vaan sitä että pääset baanalle ja voit ottaa sidukkaa milloin huvittaa?! Voi lapsi parka millaisen äidin on saanut ja tämän sanon pahalla. Ja tuokin ettet muka tiedä miksi se huutaa jne., susta varmaan tulee just sellanen äiti joka vähät välittää lapsen hyvin voinnista ja teki nyt vaan lapsen kun ei ollut aborttiin vara tai ajattelit jotenkin pärjääväsi muiden avustuksella. Usko niihin unelmiisi vain, kohta sinä jo laiminlyöt lastasi urakalla ja varmaan pahoinpiteletkin sitä kun on jo noin välinpitämätön asenne tässä vaiheessa. Tuollaiset ihmiset suututtaa todella paljon, olisit antanu lapses sellaselle parille kuka jaksaa olla kiinnostunut miksi lapsi itkee ja joita ei ehkä kiinnosta siiderin litkiminen ja keikoilla käyminen kun itse huvitta. Ja ikää sulla oli varmaan 16?

tää oli kyl ihan toivottu laps. mut minusta äitikin tarvii vapaa aikaa. toiset enemmän toiset vähemmän, mut äidil on siihe oikeus. eikä mun tarvii pulloo lähtee lämmittää yöl, tuttelii annan ja kaappilämpösenä. ja vauva nukkuu tosi hyvin, monta kertaa 23-05 tai 06.
enkä minä lastani pahoinpitelis :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tää oli kyl ihan toivottu laps. mut minusta äitikin tarvii vapaa aikaa. toiset enemmän toiset vähemmän, mut äidil on siihe oikeus. eikä mun tarvii pulloo lähtee lämmittää yöl, tuttelii annan ja kaappilämpösenä. ja vauva nukkuu tosi hyvin, monta kertaa 23-05 tai 06.

Angryn teksti oli juuri sitä, mitä sinä ap tarvitsit. Joten ole hyvä, lue se uudelleen ja mielellään vielä ajatuksen kanssa.

Joo joo, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Selittelet nyt vaan muille täällä noita juttujas. Ja tokihan se äiti tarvii vapaa-aikaa mut tuo sun teksti kuulosti niin joltai hulttioäidin kirjoittamalta että.. Ja että viet lapses mummolaan siksi aikaa kun hän nukkuu päikkäreitä et voit itse nukkua, et sitten osaa nukkua vauvan kanssa päikkäreitä? Sitten tuttelilla kasvatat itselles jättivauvan ja saat vielä mahakivut siihen päälle, onneksi olkoon. Sitte mietit vielä että miksikö vauva itkee, niin miksihän? Vai olitko edes kiinnostunut siitä? Varmaan juot sitä siideriäs lapsenkin aikaan ja mietit "hyvällä" omallatunnolla et onpa kivaa kun äiti saa omaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Joo mekin nukuttiin sohvalla puol tuntia aamulla, kun olin sitä ennen noussu ylös, avannu uuden korvike purkin, kaivanu kaapista tuttipullon ja täyttäny sen, lämmittäny sen ja sen jälkeen koomaillu takas sohvalle ottamaan poikaa syliin ja syöttämään sitä, syönnin jälkeen röyhtäytys ja aaah, saatiin puol tuntia nukuttua kun se huuto alko taas..Kyllä tää pullolapsen kanssa elo on niiiiiiin helppoo... :laugh: :heart:

Mä voin kyl sanoo, että en JAKSAIS pullottelua. En varmaan ikinä keittäisi niitä välineitä. :ashamed: :D

en minä lapsen aikaan juo vaan silloin kun hän on hoidos. ja silloin annan hoitoon et saan ite nukuttuu, kun se nyt jostain syystä vaan huutaa ja kiukuttelee eikä nuku. varmaa näist helteist johtuu. en oo itsekään ihan kunnos vaan ollu sairaalas ja leikkaukseen menos.

en minä lapsen aikaan juo vaan silloin kun hän on hoidos. ja silloin annan hoitoon et saan ite nukuttuu, kun se nyt jostain syystä vaan huutaa ja kiukuttelee eikä nuku. varmaa näist helteist johtuu. en oo itsekään ihan kunnos vaan ollu sairaalas ja leikkaukseen menos.

No just. Blaaablaa!! Ja Antti Tuiskun keikalle jaksat silti lähtee vaikka et ole muka kunnossa??

Sellasta se on helteellä pienen lapsen kanssa, kuin myös sillon ku lapsi on kipeenä tai muuta sellasta. Entäs sitten kun uhma iskee, hoitoon vaan ku saa raivarit kotona? Ja miettisitkö ees että mistähän tää kiukuttelu johtuu, olisko se tutteli väärä merkki? Siis en voi muuta ku vihata ja ihmetellä tällasia äitejä; odotellaan se 9 kuukautta sitä, et voidaan juoda alkoholia, päästä tuulettumaan ja laittaa lapsi hoitoon. MIKSI TEITTE LAPSEN JOS HÄN ON VAAN HOIDOSSA VAIKEINA AIKOINA EIKÄ ITSE JAKSETA?!? Mulla käy niin vihaks tää homma että!!! Et tullu varmaan ajatelleeks sitä ku raskaaksi tulit että se on SINUN lapsi, sinä kestät hänen helteellä kiukuttelut sun muut ja KEKSIT MIKSI HÄN ITKEE.

Ja lisäyksenä vielä, että just tällasista tapauksista tulee niitä vanhempia ja äitejä, jotka jättää pienet lapsena auton takapenkille yömyöhään yksin kun itse lähtevät baariin tai vaikka sinne helvetin Antti tuiskun keikalle. Just tällasta tää nykyään on, ajatellaan vaan et tuulettumaan on päästävä ja siideriä ja omaa aikaa on saatava, ja toiset tarvitsee sitä enemmän ku toiset. Toivottavasti on kiva muistella vanhana sitä, kun olit joka viikonloppu ryyppäämässä ja lapsi jossain hoidossa. Sitten ku lapsi isompana kyselee et mitä teitte hänen kanssaan vapaa-ajalla nii sinä sanot siihen että tarvitset vaan omaa aikaa ja Antti tuiskua että jaksat! Mee oikeesti johonki keskusteluryhmään ja kerro siellä jos et jaksa, ei tuo mene oikein et aina kun et jaksa, vedät pään täyteen ja laitat lapsen hoitoon!! Susta tulee sellanen pahoinpitelijä-äiti, välinpitämätön ja sun lapsi kulkee ties missä seurassa jo nuorella iällä koska tuo sun asenteesi jo kertoo ettei sua tarkalleen ottaen kiinnosta.

neuvolast sanoivat et tuttelist tuskin johtuu toi huuto ja käskivät antaa rela tippoi mut ei ne auta. eikä kai tän ikäsel enää pitäs mahavaivoi olla. tai siis koliikkii tai sen pitäs helpottaa jo.
ja minä oon 21v vaikka en ymmärrä miten ikä tähän liittyy

...varmaan selvittää vaikka neuvolast miks se huutaa. Annatko sille Tuttelia? Jos annat, kokeile Nania, se on usein parempaa vauvan masulle. Ja jos huutaa niin kokeile nukuttaa vaunuissa työnnellen vaikka ja älä pidä sisällä muuta päällä ku vaippa, se ainakin autto meillä.

Ja joo, Antti Tuisku on ihan söpö, mut kyl se kantsis vauvaa ihan ensisijaisesti ajatella. Pakko se on myöntää, että onhan se perseest ku ei pääse rannalle tai terassille varsinki tälläsillä keleillä, mut se nyt vaan on niin pienen vauvan kans. Ja se on niin pieni aika kun sen kanssa joutuu olemaan neljän seinän sisällä ja sitä siideriä ehtii kyllä juomaan. Ja sitäpaitsi kun pääsee harvemmin viihteelle niin sitä osaa arvostaa paljon enemmän :)

neuvolast sanoivat et tuttelist tuskin johtuu toi huuto ja käskivät antaa rela tippoi mut ei ne auta. eikä kai tän ikäsel enää pitäs mahavaivoi olla. tai siis koliikkii tai sen pitäs helpottaa jo.
ja minä oon 21v vaikka en ymmärrä miten ikä tähän liittyy

Tässäpä sen huomaa tämänkin miten erilaisia ollaan me 21-vuotiaat, toiset tahtois vielä juosta baareissa sun muualla, toiset uppoutuu kokonaan siihen perhe-elämään käyden silloin tällöin tuulettumassa. Ja ootko kuullu et hauskaa voi olla ilman viinaakin? Ja miks ihmeessä sun PITÄÄ olla sisällä koko päivä vauvan kanssa, eikö sulla oo vaunuja? Sua taitaa vaan ärsyttää olla yksin ku mieheskin on töissä etkä näköjään älyä hankkiutua muiden ihmisten seuraan.

Yhteistyössä