hyvä ku imetys ei onnistunu, äiti jaksaa paremmin kun saa nukkuu ja levätä rauhas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja angry :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
neuvolast sanoivat et tuttelist tuskin johtuu toi huuto ja käskivät antaa rela tippoi mut ei ne auta. eikä kai tän ikäsel enää pitäs mahavaivoi olla. tai siis koliikkii tai sen pitäs helpottaa jo.
ja minä oon 21v vaikka en ymmärrä miten ikä tähän liittyy

Tässäpä sen huomaa tämänkin miten erilaisia ollaan me 21-vuotiaat, toiset tahtois vielä juosta baareissa sun muualla, toiset uppoutuu kokonaan siihen perhe-elämään käyden silloin tällöin tuulettumassa. Ja ootko kuullu et hauskaa voi olla ilman viinaakin? Ja miks ihmeessä sun PITÄÄ olla sisällä koko päivä vauvan kanssa, eikö sulla oo vaunuja? Sua taitaa vaan ärsyttää olla yksin ku mieheskin on töissä etkä näköjään älyä hankkiutua muiden ihmisten seuraan.

ei mul oo semmosii kavereit jotka haluis lähtee vaunulenkil tai niit kiinnosta olla ku vauva huutaa. eikä täs lähel edes asu kavereit enkä haluu yksin mennä tonne ulos ku on iha tylsää. uimaa tekis mieli mennä mut ku ei voi vauvaa jättää yksin vaunuu sit huutaan. tääl ei oo edes mitää vauvakahviloita tai semmosii.
enkä minä baareis käy ryyppäämäs vaan mökil.

neuvolast sanoivat et tuttelist tuskin johtuu toi huuto ja käskivät antaa rela tippoi mut ei ne auta. eikä kai tän ikäsel enää pitäs mahavaivoi olla. tai siis koliikkii tai sen pitäs helpottaa jo.
ja minä oon 21v vaikka en ymmärrä miten ikä tähän liittyy

Tässäpä sen huomaa tämänkin miten erilaisia ollaan me 21-vuotiaat, toiset tahtois vielä juosta baareissa sun muualla, toiset uppoutuu kokonaan siihen perhe-elämään käyden silloin tällöin tuulettumassa. Ja ootko kuullu et hauskaa voi olla ilman viinaakin? Ja miks ihmeessä sun PITÄÄ olla sisällä koko päivä vauvan kanssa, eikö sulla oo vaunuja? Sua taitaa vaan ärsyttää olla yksin ku mieheskin on töissä etkä näköjään älyä hankkiutua muiden ihmisten seuraan.

ei mul oo semmosii kavereit jotka haluis lähtee vaunulenkil tai niit kiinnosta olla ku vauva huutaa. eikä täs lähel edes asu kavereit enkä haluu yksin mennä tonne ulos ku on iha tylsää. uimaa tekis mieli mennä mut ku ei voi vauvaa jättää yksin vaunuu sit huutaan. tääl ei oo edes mitää vauvakahviloita tai semmosii.
enkä minä baareis käy ryyppäämäs vaan mökil.

Minkä ihmeen takia et tee kaikkeas et saisit edes mammakavereita keiden kans olla? Mee johonki muskariin tai vauvauintiin että saat samankaltaista seuraa. Ja ihme kavereita sulla kun eivät lapsen itkua kestä, onko ne kavereita ollenkaan?! Ei kannattais olla noin ahdasmielinen ja sulkeutunut, jäät helposti sellaseks ja oot varmasti yksin.

oon ujo eikä mul ole koskaa ollu paljoo kavereit. tuttui on paljon jotka oon netis tavannu mut ei ne asu tääl. pitää kattoo jos tääl ois jotai uintii tai muskarii ja et paljon ne maksaa ja sit koittaa ilmottautuu sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Provo mikä provo, mutta otsikko on kyllä tavallaan ihan totta. Imetys on niin raskasta puuhaa, että paljon helpommalla pääsee pullon kanssa.

:D :D :D :D :D :D onks sulla omat pullolapsia, että tiedät ;)

Molemmat on olleet rintalapsia, ja vieläpä sellaisia että ei ole mahdollista että pulloruokinta olisi ollut sitäkin työläämpää, ei todellakaan! Saman kokeneet tietävät mistä puhun.

Myös pullovauva saattaa haluta syödä esim tunnin välein ja yli puoli tuntia kerrallaan. Pulloja voi tulla päivän aikana aika iso pino ja ne kaikki on pestävä ja keitettävä. Minä taas tiedän tämän kokemuksesta ja saman kokeneet tietävät mistä puhun ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Mä voin kyl sanoo, että en JAKSAIS pullottelua. En varmaan ikinä keittäisi niitä välineitä. :ashamed: :D

Joo no jonkun aikaan imettäneenä voi kyllä sanoa että sata kertaa helpompaa se on ja saa huomattavasti paremmin itekki levättyä kun imettää..Mulla ainakin menee joka pullosyötön jälkeen ainakin tunti ennenkun saan ite rauhotuttua takas nukkumaan niin eipä siinä montaa tuntia yölle unta kerry..

Tuli tuosta hoitoon viemisestä mieleen et ihan yhtälailla se imettävä voi siirtää vastuuta syötöistä muille, rintapumput on keksitty...Joten tuo ulkona juokseminen ei oo todellakaan sidottuna korvikelapseen.. :p

Mutta tää täti saakin tänää vapaata ja kyllä, tulee tarpeeseen, saatan jopa sen olusenkin käydä juomassa terangilla.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä voin kyl sanoo, että en JAKSAIS pullottelua. En varmaan ikinä keittäisi niitä välineitä. :ashamed: :D

Joo no jonkun aikaan imettäneenä voi kyllä sanoa että sata kertaa helpompaa se on ja saa huomattavasti paremmin itekki levättyä kun imettää..Mulla ainakin menee joka pullosyötön jälkeen ainakin tunti ennenkun saan ite rauhotuttua takas nukkumaan niin eipä siinä montaa tuntia yölle unta kerry..

Tuli tuosta hoitoon viemisestä mieleen et ihan yhtälailla se imettävä voi siirtää vastuuta syötöistä muille, rintapumput on keksitty...Joten tuo ulkona juokseminen ei oo todellakaan sidottuna korvikelapseen.. :p

Mutta tää täti saakin tänää vapaata ja kyllä, tulee tarpeeseen, saatan jopa sen olusenkin käydä juomassa terangilla.. :D

Täällä sama, että kun pullojen kanssa oli oma sähläämisensä niin sitä heräsi aivan liian hyvin yösyötöillä, eikä uni enää meinannut tulla. Meillä vauva oli rintamaidolla oleva pullolapsi, joten hoitoonkin sai annettua kun tarvis oli. Mutta siis ainakaan sitä en mene hehkuttamaan helpoksi vaihtoehdoksi, että pumppaa kaiken lapsen maidon ja syöttää sen pullosta :S aika pe*seestä oli se puuha, jos nyt ihan suoraan saan sanoa...

Meillä on nyt 4 lasta,olen itse alle 30v,enkä käy juuri lainkaan nykyään viihteellä. Siis baarit tms ei kiinnosta. Liikunta harrastus on mulle se "oma aika"..meidän vanhin lapsi,pian 6v oli valvottava ekat kuukaudet,olin tosi väsynyt,nukuin kun hänkin nukkui..mistään rytmistä ei ollu hajuakaan tuolloin. Imetin melkein 3kk. Olin tuolloin 22v. Jos isovanhemmat otti lasta yöksi,yritin levätä.

Nyt kun neljäs on 2kk,nukkuu onneksi yöt,on täysimetyksellä ja nautin kun saan olla hänen lähellään aamuöisin..otan silloin viereeni kun herää syömään. Jos olen väsynyt,en voi vauvan nukkumaan mennessä päivällä mennä nukkumaan,koska on 3 muuta hoidettavana. Näinpä nautin joka lepo hetkestä ja siitä,että saan imettää..ei tarvi lämmitellä maitoa tai edes lutrata pulloja. Olen kiinni vauvassamme koko aika,mutta en valita..aikansa kutakin ja nautin vauva-ajasta vaikka välillä tuntuukin uuvuttavalta koska nyyttimme on sylivauva..ainakin vielä. :) Vauvan nukkuessa päivällä yritän huomioida muut lapset ja tehdä myös kotitöitä.. Näin ollen on välillä ärsyttävää lukea/kuulla kuinka joku jolla 1 lapsi jaksaa valittaa kuinka rankkaa on tai kuka auttais lastenhoidossa että saan siivota tms..

Alkuperäinen kirjoittaja -c-:
Meillä on nyt 4 lasta,olen itse alle 30v,enkä käy juuri lainkaan nykyään viihteellä. Siis baarit tms ei kiinnosta. Liikunta harrastus on mulle se "oma aika"..meidän vanhin lapsi,pian 6v oli valvottava ekat kuukaudet,olin tosi väsynyt,nukuin kun hänkin nukkui..mistään rytmistä ei ollu hajuakaan tuolloin. Imetin melkein 3kk. Olin tuolloin 22v. Jos isovanhemmat otti lasta yöksi,yritin levätä.

Nyt kun neljäs on 2kk,nukkuu onneksi yöt,on täysimetyksellä ja nautin kun saan olla hänen lähellään aamuöisin..otan silloin viereeni kun herää syömään. Jos olen väsynyt,en voi vauvan nukkumaan mennessä päivällä mennä nukkumaan,koska on 3 muuta hoidettavana. Näinpä nautin joka lepo hetkestä ja siitä,että saan imettää..ei tarvi lämmitellä maitoa tai edes lutrata pulloja. Olen kiinni vauvassamme koko aika,mutta en valita..aikansa kutakin ja nautin vauva-ajasta vaikka välillä tuntuukin uuvuttavalta koska nyyttimme on sylivauva..ainakin vielä. :) Vauvan nukkuessa päivällä yritän huomioida muut lapset ja tehdä myös kotitöitä.. Näin ollen on välillä ärsyttävää lukea/kuulla kuinka joku jolla 1 lapsi jaksaa valittaa kuinka rankkaa on tai kuka auttais lastenhoidossa että saan siivota tms..

mä en saa ees syötyy sillon ku vauva kiukuttelee ku se haluaa olla vaan sylis ja pelkään et tiputan ruokaa sen pääl. sillon ku se on nätist ni se viihtyy tos sitteris ja silloin saa siivottuu ja laitettuu ruokaa.
mut en minä 4 lapsen kans kyl pärjäis, toinen on toiveis sit jossain vaihees mut ei vielä kun neuvolas sanovat et vuosi pitäs oottaa leikkauksen jälkeen ennenkun voi toisen lapsen tehä kun se leikkausarpi voi revetä.

Ei niitä keitetäkään nykypäivänä, pestään tiskikoneessa niinkuin muutkin astiat. Kertakäyttötuttipulloa ei tarvitse edes pestä. Eikä tarvi maitoakaan lämmittää kun juottaa huoneenlämpöistä. Pullottelu on helppoa!

Alkuperäinen kirjoittaja -c-:

mä en saa ees syötyy sillon ku vauva kiukuttelee ku se haluaa olla vaan sylis ja pelkään et tiputan ruokaa sen pääl. sillon ku se on nätist ni se viihtyy tos sitteris ja silloin saa siivottuu ja laitettuu ruokaa.
mut en minä 4 lapsen kans kyl pärjäis, toinen on toiveis sit jossain vaihees mut ei vielä kun neuvolas sanovat et vuosi pitäs oottaa leikkauksen jälkeen ennenkun voi toisen lapsen tehä kun se leikkausarpi voi revetä.

Miks et hanki vauvalles vaikka rintareppua tai kantoliinaa? Ja kyllä mun kaveri teki kolme peräkkäin vaikka jokainen syntyi keisarinleikkauksella.. Mut en sun tilanteessa tekis ikinä sitä toista ku ekan kanssa tuntuu jo olevan noinkin vaikeaa, kun teet siitä vaikeaa. Tajuatko miten paljo helpommalla olisit päässy imettämällä? ja tosiaan rintapumput on keksitty ja niillä olisit voinu laittaa maitoa pakkaseen niitä Tuiskun keikkoja varten mut ei.. Turha valittaa, asioista saa helpompiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:

Ei niitä keitetäkään nykypäivänä, pestään tiskikoneessa niinkuin muutkin astiat. Kertakäyttötuttipulloa ei tarvitse edes pestä. Eikä tarvi maitoakaan lämmittää kun juottaa huoneenlämpöistä. Pullottelu on helppoa!

Miten niin ei tarvii keittää? Kyllä ainakin meillä keitettiin ja niin on kaikki muutkin tuntemani "pullottelijat" keittäneet. Ei kannata kauhesti tuollaista mainostaa, että joku ei vielä mene uskomaan. Lisäksi niitä pehmeitä osia (esim. tutit) ei ole hyvä pestä koneessa, koska siitä pesuaineesta saattaa jäädä jäämiä siihen pehmeeseen kumiin.

eikä mul ees tullu maitoo ja se sattu se imettäminen. sairaalas koitn jo pumpul lypsää mut ei sielt tullu mitää ja vauval oli nälkä.
on mul rintareppu mut ei se oo hyvä.

en minäkää pulloi keitä, pesen vaa fairyllä ja huuhdon kuumal vedel. enkä maitoo oo lämmittäny enää, silloin ku vauva oli iha pieni ni silloin lämmitin vähä mikros eka.

eikä mul ees tullu maitoo ja se sattu se imettäminen. sairaalas koitn jo pumpul lypsää mut ei sielt tullu mitää ja vauval oli nälkä.

Kyllä sä oot negatiivinen ihminen, ei voi muuta sanoo. Mikään ei oo hyvä, tarviit sitä, tätä ja tuota ja blaa blaa blaa! Älä tee toista lasta, tee kaikille palvelus. Ja mun päähäni ei mene tuo etteikö maitoa muka tulisi tippaakaan edes laitoksella, et vissiin pitäny lasta vierihoidossa vaan odotit jo Tuiskun liput kourassa että pääset mökille juomaan siideriä? Miks te ei-imettävät äidit sanotte aina ettei maitoa tule? Onko se oikeesti totta? Musta tuntuu ettet oo edes yrittänyt, oot vaan ajatellu et sun rintas menee pilalle imetyksessä jne, eikö totta? Kun ajattelet kerta muutenkin tuollaisia ihme juttuja..

Kyllä sä oot negatiivinen ihminen, ei voi muuta sanoo. Mikään ei oo hyvä, tarviit sitä, tätä ja tuota ja blaa blaa blaa! Älä tee toista lasta, tee kaikille palvelus. Ja mun päähäni ei mene tuo etteikö maitoa muka tulisi tippaakaan edes laitoksella, et vissiin pitäny lasta vierihoidossa vaan odotit jo Tuiskun liput kourassa että pääset mökille juomaan siideriä? Miks te ei-imettävät äidit sanotte aina ettei maitoa tule? Onko se oikeesti totta? Musta tuntuu ettet oo edes yrittänyt, oot vaan ajatellu et sun rintas menee pilalle imetyksessä jne, eikö totta? Kun ajattelet kerta muutenkin tuollaisia ihme juttuja..

kyl mul oli sairaalas vauva vieres sit ku pystyin sitä pitää leikkauksen jälkee. yöks otti hoitaja aina ku en saanu nostettuu sitä sängystä syömää enkä voinu istuu ees ku olin niin kipee. heti koitin seuraavana päivänä imettää mut ei se avannu edes suuta eikä osannu yhtään imee ja sit oli pakko antaa pullol lisämaitoo ja siitäkään se ei alkuun osannu imee. mut ei sit maitoo sit kyllä tullu enää kotona tarpeeks ja sit aateltii et helpompi mesta syystä pelkästään pullol. en minä rintoi pelänny pilaavani, ei nää niin nätit oo koskaa ollukaan.

täällä myös ei imettävä äiti... 6viikkoa osittais imetin, lapsi oli kolmen tunnin välein 1.5hrinnalla kerrallaan ja kun irti otti alkoi huuto. annettiin lisämaitoa ja rauhoittui. mutta paino ei noussut. käytiin kolme kertaa viikossa painokontrollissa. sitten luovutin :( jatkettiin pelkällä korvikkeella, ja voi kuinka nyt ollaan onnelllisempia kaikki. lapsi nukkuu, syö, kasvaa, nauraa ja pian konttaa, ikää nyt 4.5kk. äitikin on alun syyllisyyden jäljiltä paljon rennonpi. en tiedä mikä meni vikaan etttei imetys onnistunut? olen jo uudestaan raskaana, nyt on tarkoitus perehtyä tuohon imettämiseen paremmin,ja raskausaikana, jotta se onnistuisi. ei esikon kohdalla edes käynyt mielessä että se voisi epäonnistua?!?!

Miten niin ei tarvii keittää? Kyllä ainakin meillä keitettiin ja niin on kaikki muutkin tuntemani "pullottelijat" keittäneet. Ei kannata kauhesti tuollaista mainostaa, että joku ei vielä mene uskomaan. Lisäksi niitä pehmeitä osia (esim. tutit) ei ole hyvä pestä koneessa, koska siitä pesuaineesta saattaa jäädä jäämiä siihen pehmeeseen kumiin.

Joo tutit minäkin keittelin, vaikka periaatteessa nekin voisi pestä koneessa. . Minä taas en tunne yhtään pullolla lapsensa ruokkinutta, joka keittelisi pulloja.

Joo tutit minäkin keittelin, vaikka periaatteessa nekin voisi pestä koneessa. . Minä taas en tunne yhtään pullolla lapsensa ruokkinutta, joka keittelisi pulloja.

mä en oo keittäny tutteikaan. kuuman hanan alla huljutellu ja meil vaihetaan tutti tosi usein.
mut tarviiks niit pullontutteja vaihtaa kans välil? meil on semmonen koliikkipullo, onks sil merkityst millanen se tutti on kun niis on niit 1reikäsii ja useempireikäsii? meillä vauva syö siit mis on 4reikää, voiks se aiheuttaa sitä mahankipristelyä meneeks siit maitoo liian nopeest?

Öh, kyllä meillä keitetään JOKAISEN syöttökerran jäljiltä pullot ja tuttiosat ja minun käsityksen mukaan se on ihan yleinen ohje..

Joo, maidon voi juottaa huoneenlämpöisenä, niin teen minäkin kun avaan uuden purkin, mut pakkohan se on sen jälkee lämmittää kun sitä purkkia on jääkaapissa pitäny ja näillä keleillä menee hetkessä huoneenlämmössä pilalle..

Edelleenkää mä en oikein nää sitä pullottelun helppoo puolta.. :D

Ja sinä joka epäilet et maito ei voi noin vaan loppua, niin kyllä voi, turha huudella jossei ite oo sellasta kokenu.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie olen hoitanu pullovauvaa ja omaa tissivauvaa ja sanonpa vaan että helpompaa oli ko imetti. Öisin esim, ei tarvinnu sängystä nousta lämmittään pulloa, nosti vain vauvin rinnalle ja jatko unia. Hyvä se vauva on tietenki opettaa pullollekki, ei sitä ikinä tiä mitä sattuu...

Ei mun tarvii nousta sängystä maitoo lämmittää vaikka on pullovauva.
Syö kerran yössä, ja mulla on aina tetra ja pullo makkarissa ;)
Mutta joo, mun mielestä on yös hyvä opettaa pullolle. Eräälle tutulle kävi huonosti kuh jutui sairaalaan, ja isi jäi vauvan kanssa. Ei saannu imettää, joten vauvaa joutui hörpyttää, ja se vasta työlästä onkin..

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie olen hoitanu pullovauvaa ja omaa tissivauvaa ja sanonpa vaan että helpompaa oli ko imetti. Öisin esim, ei tarvinnu sängystä nousta lämmittään pulloa, nosti vain vauvin rinnalle ja jatko unia. Hyvä se vauva on tietenki opettaa pullollekki, ei sitä ikinä tiä mitä sattuu...

Pullovauvan takia ei tartte ees nostaa rinnalle, koska isä voi juottaa pullosta niin että vaikka vuoroöin kumpikin saa koisata niin pitkään ja yhtäjaksoisesti kun vaan on tarpeen.

Meidän koliikkivauvan huudot loppui kuin seinään, kun vaihdettiin tutteli ja nan sellaiseen kuin Nutrilon Comfort. Sitä saa mm. Prismoista ja S-marketeista. Samanhintaista. Että kyllä kuule voi tosissaan johtua huudot siitä Tuttelista! Onko sulla Aventin pullo? Se neljä reikää on varmaan ihan liikaa. Käytä niitä tuttiosia, joissa lukee 1 ja 2.

Yhteistyössä