Hyväksikäyttöä vai mitähän lie....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Desdemona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mites te kolme aikuista ja kaksi lasta mahdutte niille kolmelle paikalle? kun teillä on se yksi "tyhjä" paikka kun lapsen kanssa yleensä tarvitsee ylimääräistä tilaa. ainakin minä olen aina tarvinnut lapselle ja tavaroille saman tilan kuin itsellenikin, eli linja-autossa tai kunassa koko penkin mahtuakseni... tai sitten minä olen vaan toivottoman leviävää sorttia...

Minä olen kyllä ilmoittanut että meillä on rattaat/vaunut mukana, silloin saa yleensä hyvän istumapaikan.
Ja serkkusi joutaa hommata itse itsellensä paikat.
Tähän väliin voikin sitten sujuvasti ruikuttaa ihmisistä jotka ovat niin typeriä että änkevät lemmikkivaunuun vaikkei heillä ole lippuja sinne ja siellä sitten mesovat kännissä ja häiritsevät lemmikkien omistajia.

siis kun aikuinen maksaa täyden junalipun hinnan ja mukana on lapsi, olikohan alta 15-17v, saa tämä lapsi "ilmaiseksi" istumapaikkalipun ja istumapaikan. ehkäpä siinä on laskettu sitäkin että mahtuu ne vauvan hoitotarvikkeet jne siihen paikalle vaikka vauva olisikin sylissä.

ja mä kyllä sanoisin serkulle että meillä ei ylimääräistä lippua ole, ostakoon omansa :whistle:

Ei vaunuille tarvii erikseen varata paikkaa. Mulla ollu vaunut konduktöörin vaunussa tai sitten niissä väliköissä joita on vaunujen väleissä. Joten ei serkkusi voi kenenkään "paikkaa" vaunuineen viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Eikös InterCityyn tule paikkalippu aina lipun mukana? Minä en ainakaan ole saanut sinne kun paikkalipullisia lippuja. jos junassa (IC:ssä) siis ei vapaita paikkoja, niin eivät ole myyneet lippua.

käsittääkseni nykyään kaikkiin pikajuniin ja ic juniin ja pendoliinoihin tulee lipun ostaessa samalla se paikkalippu, eikä niitä osteta enää ollenkaan erikseen niinkuin ennen.(paitsi jos on myöhästynyt junasta ja joutuu tulemaan eri junalla, silloin pitää ostaa vaan paikkalippu)

Minusta olennaista ei ole yhtään se, missä vaiheessa serkkusi ilmoittaa vaunuistaan tai on ilmoittamatta. Junaan myydään lippuja niin paljon kuin on myytävää, mitään varauksia ei sinänsä tehdä aikajärjestyksessä.

Vaikka serkkusi päättäisi tulla vaunuineen junaan minuutti ennen junan lähtöä ja hänellä on siellä paikka, käsittääkseni hän on siihen ihan täsmälleen yhtä oikeutettu tulemaan junaan ja tuomaan vaununsakin kuin puoli vuotta aiemmin matkansa varannut.

Se, jos hän ei halua maksaa sinulle mitään tai ei kysy kunnolla käykö järjestely teille tms. on eri asia ja se on minusta vain huonoa käytöstä.

Missä vauvasi ja sen tavarat on matkan aikana? Se ylimääräinen penkkihän on sitä varten? Ei serkkusi voi tulla junaan, jos ei ole maksanut matkaansa, koska perhelipulla voi matkustaa vain 2 aikuista ja lapset.

Aika röyhkeä tuo serkkusi.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Minusta olennaista ei ole yhtään se, missä vaiheessa serkkusi ilmoittaa vaunuistaan tai on ilmoittamatta. Junaan myydään lippuja niin paljon kuin on myytävää, mitään varauksia ei sinänsä tehdä aikajärjestyksessä.

Vaikka serkkusi päättäisi tulla vaunuineen junaan minuutti ennen junan lähtöä ja hänellä on siellä paikka, käsittääkseni hän on siihen ihan täsmälleen yhtä oikeutettu tulemaan junaan ja tuomaan vaununsakin kuin puoli vuotta aiemmin matkansa varannut.

Se, jos hän ei halua maksaa sinulle mitään tai ei kysy kunnolla käykö järjestely teille tms. on eri asia ja se on minusta vain huonoa käytöstä.

Sä et ole lukenut koko ketjua? Serkulla ei ole edes lippua. Hänellä ei ole paikkaa. Mutta mun kohdalta asia on jo loppuunkäsitelty joten en jaksa enää jauhaa. Piis änd lööv.

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:

Sä et ole lukenut koko ketjua? Serkulla ei ole edes lippua. Hänellä ei ole paikkaa. Mutta mun kohdalta asia on jo loppuunkäsitelty joten en jaksa enää jauhaa. Piis änd lööv.

Luin ehkä vähän huonosti. :ashamed: Mutta ymmärsin, että sinulla kuitenkin olisi perhelipussasi periaatteessa yksi paikka, jolle serkkusi VOISI tulla? No, jos tämäkään ei pidä paikkaansa, niin sitten minullakin on aivot jossain narikassa. :D

Perhe lippu sisältää korkeintaan kaksi aikuista ja muistaakseni korkeintaan kolme lasta. Me ainakin olemme joulutuneet lisälipun ostamaan joskus.

Serkku siis ei voi matkustaa toisten perhelipulla. Toki konnari siihen puuttuu. Juna jos on ihan täynnä, niin varmaan tämän ylimääräisen paikan voi käyttää, jos serkukset siitä sopii. En kuitenkaan usko, että vr myy lippua jo myydylle paikalle silleen, että lipunostaja kertoo serkulla olevan vapaa paikka kyseiseen junaan.

Sitähän ei vielä tiedä sanooko serkku vainuista mitään, kun ei ole ilmeisesti lippuakaan vielä ostanut :D .

Sano ap sille serkulle, et tervetuloa vaan, mutta muistuta, että konduktöörit 99% varmuudella tarkistaa liput ja hänellä ei ole oikeutta matkustaa teidän perhelipulla vaan tarvitsee oman lippunsa.Ja koska nykyään siihen lippuun sisältyy se paikkakin, niin ei edes säästä mitään sillä teidän "ylimääräisellä paikalla".Toki jos haluaa ottaa riskin joutua junasta pihalle ja maksamaan sakkomaksun (mitä lie nykyään, paljon kuitenkin) niin omapahan on asiansa B)

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:

Perhe lippu sisältää korkeintaan kaksi aikuista ja muistaakseni korkeintaan kolme lasta. Me ainakin olemme joulutuneet lisälipun ostamaan joskus.

Serkku siis ei voi matkustaa toisten perhelipulla. Toki konnari siihen puuttuu. Juna jos on ihan täynnä, niin varmaan tämän ylimääräisen paikan voi käyttää, jos serkukset siitä sopii. En kuitenkaan usko, että vr myy lippua jo myydylle paikalle silleen, että lipunostaja kertoo serkulla olevan vapaa paikka kyseiseen junaan.

Sitähän ei vielä tiedä sanooko serkku vainuista mitään, kun ei ole ilmeisesti lippuakaan vielä ostanut :D .

Desdemona oli ihan oikeassa, luin huonosti. Minä nimittäin luulin, että hän oli itse ainoa tällä lipulla matkustava aikuinen. Sittenhän asia on ihan selvä, ei serkku tietenkään voi tämän porukan mukana matkustaa.

Nyt se pitäisi vielä saada serkulle kaaliin. :)

tuntuu käsittämättömälle että pitkän matkan junalaiset eivät varaile vaunupaikkoja etukäteen, kun näitä kommentteja on lukenut...ilmankos vaunuja on aina tungokseen asti ja liikaa junissa ja ihmiset vihaisia. Rattaiden kanssa ei tietty niin ongelmaa kun ne saa kasaan mutta varsinkin kun pitää pieni vauva nukuttaa vaunuihin, joille varattu paikka jo etukäteen ja sitten hurjaa valitusta kaikilta kun inva-paikoille ei tarpeeksi tilaa niin kyllä siinä äiti-ihmiseltä meinaa hermot mennä. ELI HYVÄT IHMISET; jos ette ole tähän saakka itsellenne lippua hankkiessa maininneet vaunuista niin ystävällisesti muita äitejä ajatellen tehkää se jatkossa ÄLKÄÄKÄ vain ajatelko että roiskaisette ne vaunut jonnekin. tai sitten tosiaan viekää vaunut konduktöörille tavaravaunuun...

ap:lle: mielestäsi voisit ihan surutta purkaa tuntosi serkullesi jos tämä todella meinaa tulla teidän siivellänne junaan...jos ei aikuinen ihminen ymmärrä varautua tulevaan niin voivoi, varsinkin jos pitkä matka niin mielellään sitä asettautuu mahd. mukavasti tavaroidensa, lastensa ym. kanssa paikoilleen eikä joudu huolehtimaan ylimääräistä muista. varsinkin kun jouluna junat tosi täynnä eikä joulumielikään yleensä näyttäydy ruuhkassa...

Mikset voi sanoa serkullesi, että sinulla EI OLE AIKUISELLE LIPPUA. On vain kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle. Vaikka serkkusi istuisi lattialla tarvii hän AIKUISEN lipun.

tää ketju menee jo ihan ohi multa....kun ei tajuu niiin tajuu.