Hyväksytkö homoliitot?

Piparisuu on kyllä hieman hassusti kirjoittanut. Jos Lapset peilaisivat oman seksuaalisuutensa vanhemmiltaan, niin eihän homoja olisi...?!

Niin. Ja toisaalta mitä sitten vaikka lapsi olisikin homoseksuaali? Mitä siinä homoseksuaalisuudessa on niin järisyttävää että pelkäämme sitä ja pyrimme keinolla millä hyvänsä kitkemään sen? Miksei se voisi olla vain yksi tapa olla ja elää aivan kuten heteroseksuaalisuuskin?

Tämän tyyppinen ajattelumalli vaatii jo aika paljon ymmärtämystä ja asennenuutosta. Muutos (minussa,meissä,yhteiskunnassa) tulee tuskin tapahtumaan minun elinaikanani.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24591140:
Aika huterilla lähtökohdilla sä oot antamassa lasta vieraaseen kotiin... : /
Kodin saa helposti jokainen, jokainen saa helposti toivotun lapsen, mutta jokainen vanhempi ei ole terve vanhempi... EI EDES HOMOT!!!
Homot voi olla helposti paljon huonompia vanhempia, kuin normaalit heterot, koska heteroparit pystyvät antaa jopa oikean ÄIDIN roolimallin, homot eivät!

Kannattaa tutustua koulukoteihin ja muihin valtion nuorisolaitoksiin. Ei tuollaisen tietoniekan kanssa kannata keskustella kun ei tajua edes mistä puhuu. Ja totellakin, kaikkihan saa helposti toivotun lapsen.... ei herranen aika mikä määrä tyhmyyttä muutamassa sanassa, pakko lopettaa tähän kun muuten alkaa vuotamaan veri korvista.

Kannattaa tutustua koulukoteihin ja muihin valtion nuorisolaitoksiin. Ei tuollaisen tietoniekan kanssa kannata keskustella kun ei tajua edes mistä puhuu. Ja totellakin, kaikkihan saa helposti toivotun lapsen.... ei herranen aika mikä määrä tyhmyyttä muutamassa sanassa, pakko lopettaa tähän kun muuten alkaa vuotamaan veri korvista.
Joo, lopeta pois vain, ennenkuin ymmärrät mitä kirjoitit, kun et edes ymmärtänyt lukemaasi tekstiä kunnolla...

miten sa asia mun hyväksyntääni kaipaa?

tarkoitan, että jumalakin on tai ei ole, eikä mun mielipiteellä ole siinä asiassa mitään merkitystä.

Toivon, että homoseksuaalien annettaisiin olla rauhassa ja luovuttaisiin keskiaikaisista rajoitteista... Minkä sille voi jos rakastuu vain toiseen sukupuoleen.

Adopitioasiaan en ota kantaa, en ole jaksanut pohtia sitä. (varmaankin koska se ei liikauta mun elämääni millään tavalla)

Et taida nyt adoptiosta paljoa tietää. Tällähetkellä on enemmän lasta haluavia kuin niitä lapsia ja yksi syy siihen on se, että niitä lapsia ei anneta toiseen maahan adoptoitavaksi. Jos vielä tänne suomeen tulisi homopareja jonoihin, niin niitä lapsia tulee todennäköisesti vielä vähemmän. Tuossa esim. yksi kirjoitus, joka toki on vanha, mutta antaa hieman osviittaa adoptoinneista. Voin hakea kyllä uudemmankin kirjoituksen aiheesta ja ns. luotettavamasta lähteestä.

Adoptiojonot kasvaneet jopa nelj

"Ruuhkat ovat syntyneet, koska adoptiolapsen hakijoita on entistä enemmän. Samalla adoptoitavien lasten kotimaat asettavat usein entistä tiukempia kriteerejä adoptiovanhemmille. "

Et taida nyt adoptiosta paljoa tietää. Tällähetkellä on enemmän lasta haluavia kuin niitä lapsia ja yksi syy siihen on se, että niitä lapsia ei anneta toiseen maahan adoptoitavaksi. Jos vielä tänne suomeen tulisi homopareja jonoihin, niin niitä lapsia tulee todennäköisesti vielä vähemmän. Tuossa esim. yksi kirjoitus, joka toki on vanha, mutta antaa hieman osviittaa adoptoinneista. Voin hakea kyllä uudemmankin kirjoituksen aiheesta ja ns. luotettavamasta lähteestä.

Adoptiojonot kasvaneet jopa nelj

"Ruuhkat ovat syntyneet, koska adoptiolapsen hakijoita on entistä enemmän. Samalla adoptoitavien lasten kotimaat asettavat usein entistä tiukempia kriteerejä adoptiovanhemmille. "

Mitä adoption vaikeus liittyy siihen että homoille tulisi sallia se mahdollisuus? Adoption vaikeus on osittain aivan syystäkin, että voidaan varmistua siitä millaiseen perheeseen lapsi ollaan antamassa, osittain liiallista byrokratiaa, osittain huonoa lainsäädäntöä. Se että annetaan mahdollisuus tasapuolisesti ihmisille niiden seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta adoptioon on nykyaikaa, ihmiset ja käsitykset kehittyvät, ainakin sellaiset / sellaisilla jotka antavat siihen mahdollisuuden. Pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani, olen kyllä huomannut mitä tämä "keskustelu" on.

Mitä adoption vaikeus liittyy siihen että homoille tulisi sallia se mahdollisuus?

Pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani, olen kyllä huomannut mitä tämä "keskustelu" on.

Niin, sinä mietit homojen oikeuksia, minä lapsien oikeuksia. Onneksi adoptio on vielä tänäpäivänä lasten oikeuksien puolustamista, eikä mietitä sitä, pahastuuko nyt joku siitä, ettei sovellukaan adoptiovanhemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24591191:
Kertokaa mulle, että MIKSI homoille/lesboille pitäisi suoda saada lapsia keskenään?
PS: Kunnon perustelut!

Kerro sinä miksi ei? Miten he ovat jotenkin huonompia ihmisiä? Miten se ilmenee? Ja vaikka ne olisivatkin sinun mielestä jotenkin pelottavan epänormaaleja niin miten se estää hoitamasta lasta ja kasvattamasta aivan yhtä hyvin kuin heteropariskunta. Pakkohan sinulla on olla joitain oikeitakin syitä sille miksi et halua heidän "lisääntyvän" tavalla tai toisella. Kuka sinä olet harrastamaan erottelua sen suhteen että kenellä on oikeus jälkikasvuun ja kenellä ei? Varsinkin kun se ei ole keneltäkään muulta pois. Päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24591191:
Kertokaa mulle, että MIKSI homoille/lesboille pitäisi suoda saada lapsia keskenään?
PS: Kunnon perustelut!

Samaa minäkin haluaisin kuulla/lukea..! Lapsi kuuluu äidin ja isän muodostamaan perheeseen,eikä nainen/nainen tai mies/mies- pareille.

Niin, sinä mietit homojen oikeuksia, minä lapsien oikeuksia. Onneksi adoptio on vielä tänäpäivänä lasten oikeuksien puolustamista, eikä mietitä sitä, pahastuuko nyt joku siitä, ettei sovellukaan adoptiovanhemmaksi.

Ihmisiä ne homotkin ovat, ihmisten oikeudet heilläkin, ei se ole lapsen etujen ajattelemista että kielletään seksuaalisen suuntautumisen perusteella lapsen adoptio, se on syrjintää.

Kerro sinä miksi ei? Miten he ovat jotenkin huonompia ihmisiä? Miten se ilmenee? Ja vaikka ne olisivatkin sinun mielestä jotenkin pelottavan epänormaaleja niin miten se estää hoitamasta lasta ja kasvattamasta aivan yhtä hyvin kuin heteropariskunta. Pakkohan sinulla on olla joitain oikeitakin syitä sille miksi et halua heidän "lisääntyvän" tavalla tai toisella. Kuka sinä olet harrastamaan erottelua sen suhteen että kenellä on oikeus jälkikasvuun ja kenellä ei? Varsinkin kun se ei ole keneltäkään muulta pois. Päinvastoin.
Pyysin oikeasti hyvää syytä, en sitä, miltä sinusta tuntuu...

Onko kyse siitä, että vain pahastuttaisiin vai siitä, että tunnetaan tulevan syrjityksi ja mitätöidyksi suhteessa muihin heidän pelkojensa vuoksi? Vai onko kyse todellisesta pelosta, ei vain kauhukuvista joissa moraalisista käsityksistä tehdään päteviä totuuksia.

Suurin epäkohta lasten oikeuksien kohdalla on minusta korjattukin. Se, että homoparien lapsilla on oikeus toiseen vanhempaansa, lapsella on oikeus tulla tunnustetuksi vanhempiensa lapseksi, oikeus saada oikeudellista turvaa mikäli toiselle vanhemmalle jotain tapahtuisi. Puhumattakaan perintöoikeudesta. Nyt lapsi tunnustetaan, mitä aiemmin ei ole tehty.

Miksi homoille pitäisi sallia adoptio? Miten tähän vastaisi muuten kuin miksi adoptiota esiintyy ylipäätään. Olisiko se halua rakastaa, kasvattaa ja halua olla osana perhettä. Halua olla kokonainen osa sitä yhteiskuntaa johon kuuluu, ei vain vastuutettuna, vaan myös oikeutettuna samaan kuin muutkin? Kaipuusta? Olisiko kyse biologiasta, halusta tuoda jotain ja antaa jotain, jatkaa jotain (enkä puhu lisääntymisbiologiasta, vaan ihmissuvun jatkamisesta huolenpidon kautta)? En tiedä. Miksi hetero adoptoi?

eilen illalla koitin kysella sulta etta mita niihin lapsen oikeuksiin sun mielesta kuuluu - tiedan mita niihin on listattu, kuten jo aikaisemmin sanoin, esim. YK'n lastenoikeuksien julistuksessa. Pyysin sinua lisaamaan asioita itse aloittamaani listaan, mutta et lisannyt mitaan. Edelleen puhut lasten oikeuksista - eli jalleen kerran - mita ne ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24591210:
Pyysin oikeasti hyvää syytä, en sitä, miltä sinusta tuntuu...

Voin kuule vannoa etten ole ainoa josta "tuntuu" että syrjintä on väärin. Haluatko kuulla tähän väliin vanhan sanonnan? Tyhmästäkin tulee viisas kun pysyy hiljaa.

Hohhojjaa taas, mihin tääki on menossa, aikuiset kiukuttelee toisilleen...
Mailmassa on sotia jo nii perkeleesti, kuten nyt näemmä tässäkin ketjussa...
Ihmisillä on omat mielipiteet, ja täälläkin jokainen on omansa jo kertaalleen sanonut, pitääkö niistä jokaisen nyt sitten suuttua, ei Mailma meidän riidoilla parane!

Tiedättekö. Kun minä näen tätini lapsen, en minä näe mitään säälittävää tai sääliteltävää. En minä näe rikottua lasta, joka olisi murjottu kohtalonsa alle. Hän ei ole kiusattu, vaan päinvastoin. Sosiaalisesti taitava, puhelias, eläväinen.

Tiedättekö mitä näen? Minä näen lapsen. Lätkää pelaavan, elämää uhkuvan pojan, jolle elämä on edelleen samaa kuin ennenkin. Ainoa "erilainen" asia suhteessa muihin on, että hänellä on äiti ja äitipuoli. Hänellä on myös isä ja muita sisaruksia.

Tiedättekö mitä näen kun näen tätini? En lesboa, joka olisi jotain vähemmän kuin muut. Näen tätini. Se sama täti, joka hyppäsi autoon auttamaan minua, kun olin masentunut ja itsetuhoinen. Sen saman ihmisen, joka halaa minua joka kerta ja kertoo minun olevan tärkeä. Se sama täti, jonka kanssa olen kasvanut vuosien varrella.

Minusta kaikkein mahtavinta minun suvussani on se, että kun tätini löysi rakkaansa, kukaan ei ollut ensimmäisenä manaamassa heitä pois. Kukaan ei ollut kertomassa kuinka väärin he tekevät, kuinka pahoja he ovat ja kuinka väärää elämää he elävät. Syykin on selvä, kukaan meistä ei tuntenut niin. Vielä onnellisempi olen siitä, että omat lapseni eivät tuosta ole olleet ymmällään tai hämmentyneitä. Meille tuli vain yksi rakas ihminen lisää sukuun. Ja uskokaa, tätini tuleva vaimo on yksi empaattisimmista, aidosti ystävällisimmistä ja mukavimmista ihmisistä mitä tunnen.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24591228:
Hohhojjaa taas, mihin tääki on menossa, aikuiset kiukuttelee toisilleen...
Mailmassa on sotia jo nii perkeleesti, kuten nyt näemmä tässäkin ketjussa...
Ihmisillä on omat mielipiteet, ja täälläkin jokainen on omansa jo kertaalleen sanonut, pitääkö niistä jokaisen nyt sitten suuttua, ei Mailma meidän riidoilla parane!

Jaajaa, maailmaako tässä ollaan parantamassa, minä kun luulin että tässä olisi ollut aikuisia jotka perustelee kantansa, eikä avointa halveksuntaa vähemmistöä kohtaan ilman oikeita perusteita toiselta osapuolelta. Noh kaitpa se maailma paranee sillä että voi sanoa homojen olevan vähemmän oikeutettuja asioihin kuin "oikein" seksuaalisesti suuntautuneet yhteiskunnan pilarit.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24591240:
Eli ei ole oikea lesbojen lapsi, koska hänellä on myös isä...

Jakaako hän saman DNA -linjan. Tiedät varmaan itsekin. Tunteeko hän vanhemmikseen sekä äitipuolensa, äitinsä kuin isänsä, mitä sinä luulet? Mistä sinulle vanhemmuus koostuu? Pelkästäänkö hedelmöitetystä munasolusta?

Kuvitellaan tilanne näin. Tunnetko sinä olevasi joidenkin ihmisten lapsi? Heidän kasvattamansa ja rakastamansa. Kuvittele siis olevasi tosiaan pieni lapsi. Tule itse paikalla, aikuisena, kaikessa moraalisessa uhossaan kertomaan sinulle itsellesi kuinka väärässä olet. Kerro kuka on sinun OIKEA vanhempi ja kiellä itseltäsi omat vanhempasi. Eivät ne keitä tunnet heidän olevan, vaan joku muu. Ja pelkästään DNA:n takia. Sattuuko sinuun, koska tunnet sen aikuisen minän olevan väärässä kuin sydämesi? Jos kiellän nyt sinun vanhempasi hyvinä ihmisinä, miltä sinusta tuntuisi? Jos kiellän heidän taitonsa vanhempana?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24591260:
Hitto, ei tässä ollut kyse siitä, miltä lapsesta tuntuu, vaan siitä, mikä on oikein!

Siitä nimenomaa. Mikä on oikein. Ja juuri siitä, miltä lapsesta tuntuu. Onko se jotenkin vähemmän oikein? Biologisesti perimältään kahden homoparin lapsesta ei voi tulla (ainakaan vielä) jälkeläistä. Sen sijaan vanhemmuuden kautta näin on, eikä sitä voi muuttaa.