Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
On kerrottu, kasvatuskeskustelussa ja muutenkin. Ja olen vienyt hänelle oman keksipaketin tämän takia, että saa jotain herkkua, jos jonkun toisen tuoma ei käy. Joten ihmetyttää, että ei mene perille.
Saahan sitä kysyä, mutta ei tunnu itsestä luotettavalta, että asiaa pitää kysyä. Vaikka olisikin vain pieni maitosuklaanappi, niin silti turhaa rasittaa suolta.
Mussa ennemminkin herättää luottamusta se, että ihminen kysyy tuollaista asiaa. Kuten esim. multa kysytään, kun olen sanonut olevani kananmuna-allergikko, niin lähes poikkeuksetta, että voinko syödä normitäytekakkua. Silloin huomaa, että henkilö ainakin pohtii asiaa, eikä tee omia johtopäätöksiä. Asiallista tuo kysyminen on etenkin laktoosi-intoleranssin suhteen, koska se on vaiva, joka on varsin monimuotoinen ja TÄYSIN ERI ASIA KUIN ALLERGIA. Hyvin harvoin laktoosi-intoleranssi on niin paha, että pieni pala maitosuklaata aiheuttaa oireita, oikeastaan silloin se on yleensä niin paha, että kaikki maitotuotteet jo aiheuttavat oireita. Kysymys oli minun mielestäni pk-tädin viisaudesta ja hyvästä ammattitaidosta ja sinun tietämättömyydestäsi.