V
vieras
Vieras
Mitkä ihmeen raasteet ja salaatit sisältävät laktoosia? Kysymällä tiedät tarkat koostumukset.
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:On, mutta ei esim. raasteiden tai salaattien sisältöjä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Yleensä päivähoidossa ruokalista esillä ja kysymällä ainakin saa tarkempaa tietoa.
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:Niin, en mä sillti olisi antanut, vaikka ruokana olisi ollut perunaa ja jauhelihakastike.
Mielummin tosiaan kotona kokeillaan. Ei sieltä päiväkodista joka raastetta saa selville. Jos siis olisi vaikka joku outo oire, niin vaikeaa tietää, mistä se tuli, kun ei oo nähnyt, mitä söi.
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Kyllä mä toisaalta ymmärrän ap:n logiikkaa. Lapsi saattaa toisena pivänä kestää enemmän kuin toisena päivänä ollaan taas hyvinkin herkillä ja JOS jotain sattuis tulemaan, olen enemmin itse se antaja kuin joku muu, koska niistä reaktioista saattaa jäädä aika paskat fiilikset, kukapa ehdoin tahdoin sitten kuitenkaan tahtoo että lapsi tulee kipeäksi jostain mitä on itse antanut. Ja aina pk:n antamat ruuat tai jutut ei välttis tuu vanhempien tietoon. En tiedä kun ei lapset koskaan ole ollut pk mutta voisin epäillä näin.