Hyvät lomailevat vanhemmat!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ypph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;26456812:
Kesäkuukausina monet vanhemmat raahaavat vähintään kesäkuun aikana lapsensa hoitoon, vaikka itse olisivat vapaana koko kesän. Älytöntä.

Miten tää on ees mahdollista? Edelleen, elän varmaan jossain haavemaailmassa, mutta täällä meillä päin lapset on lomalla sen 4vk mitä vanhemmillakin on kesällä lomaa. Tai meidän tapauksessa 5vk, koska en tahdo viedä lapsia viikoksi varahoitoon ja kikkaillaan siksi etätyöpäivillä, mummun avulla ja vaikka millä. Missä ammatissa lomaillaan "koko kesä"?

[QUOTE="musmus";26458922]Se on surullista jos lapsella ei ole kivaa oman perheen kanssa MUTTA se on kyllä ihan normaalia jos muilla perheenjäsenillä pinna kiristyy kovasti ja jatkuvasti uhmaavan lapsen kanssa. Oli se uhmaaminen kuinka normaalia ja ikäkauteen kuuluvaa tahansa.

Meni vähän ohi aiheen mutta pakko oli kommentoida tätä.[/QUOTE]

Kiitos, ymmärsit pointin!

Aloittajalla on vissiin omassa työssään vähän raskasta ja huumori hukassa, liian vakavasti ei kannata itseään ottaa eikä nostaa millekkään jalustalle.
Minusta tuo kateuskommentti heijastaa juurikin sitä että haluttiin nyt korstaa sitä kun se omassa mielessä on mörkönä.

Aloittajalle toivotan oikein hyvää lomaa (toivottavasti sellainen on!) ja lepäähän oikein kunnolla oli sinulla sitten omia lapsia tai ei. Olet siten turvallisempi ja parempi hoitaja niille lapsille kun työt taas alkaa :)

[QUOTE="juuei";26454465]Noh, minä en kerro ikinä lapselle, että tänään on äidillä vapaapäivä jos vien hänet hoitoon vapaapäivänäni. Teeskentelen meneväni töihin ja samoin teeskentelen myös hoitajalle. Eli siinä luulossa ovat kaikki.

Tosin itse vien lapsen hoitoon vapaapäivänäni korkeintaan 1-2 krt/kk enkä koe niistä huonoa omaatuntoa. Lapsi joutuu muutenkin olemaan aika vähän hoidossa johtuen minun ja mieheni vuorotyöstä ja siitä, että teen 80% työaikaa (eli työpäiviä on vähemmän/kk). Käytännössä lapsi on 2-3 krt/vko hoidossa ja enimmillään 8 tuntia, yleensä 7.

Otan siis suruttaa silloin tällöin jonkun arkivapaan itselleni vapaaksi ja käyn esim. kampaajalla. Lomalla lapsi on aina kotona enkä muutenkaan tunne yhtäkään perhettä joka veisin lapset lomilla hoitoon.[/QUOTE]

Mä en ikinä valehtelisi lapselleni tuollaisesta asiasta.
Lapset on aika hakoja huomaamaan sellaisia juttuja mitä me aikuiset ei huomata.
Miksi pitää valehdella lapselle ? Ei ymmärrä?

[QUOTE="ypph";26453793]

On vain henkisesti raskasta asennoitua näihin tilanteisiin tietäen miten lapsi murehtii vanhemman viettämää vapaata rannalla yms.
Pahimpia on vanhemmat jotka tekevät kotoakäsin töitä.
" En saanut töitä tehtyä kun niin kaunis ilma , että lähdin liikenteeseen joten tuon lapsen huomennakin aamulla ennen kukonlaulua jos nyt saisinkin tehtyä töitä.

ÄLKÄÄ olko noin julmia lapsillenne![/QUOTE]

Takerrun tähän yhteen lauseeseen, että pahimpia ovat vanhemmat jotka tekevät kotoakäsin töitä.

Minä teen kotoa töitä. Työni on sen luonteista että välillä ei ole mitään tekemistä, ja toisinaan taas kovinkin paljon. Rannalle tai liikenteeseen en voi lähteä, vaan tavallaan "päivystän" kotona jos jotain sattuisi tapahtumaan. Pääasiassa yritän ennakoida nämä tilanteet niin että mitään reagoitavaa ei tulisi. En voi siis pitää lapsia kotona, koska silloin kun mulla on töitä, on todella kiire enkä pysty lapsia samalla vahtimaan. Toisaalta jos on hiljaista, voin ottaa vaikka terassilla aurinkoa, tai osallistua johonkin puhelinpalaveriin terassiltani.

En voi hakea lapsia aikaisemmin hoidosta, koska ei niitä sinne voi takaisinkaan viedä, jos töitä tulee. Olen omasta ajankäytöstäni tilivelvollinen työnantajalle, enkä perhepäivähoitajalle. Vaikka teen töitä kotoa ja joskus näennäisesti näyttää että töitä on vähän, olen kuitenkin sen 8-16 toimistoajan töissä ja silloin mun täytyy olla tavoitettavissa puhelimella, sähköpostilla ja pikaviestintävälineillä. Vaikka tekemistä ei olisi, olen kuitenkin töissä.

Perhepäivähoitajallakin on taukohetkensä kun lapset nukkuvat päiväunia, mutta ei siinä silläaikaa silti voi kauppaan lähteä koska olet vastuussa niistä lapsista.

Ymmärrätkö yhtään mistä puhun?

[QUOTE="mamma";26459072]Kiitos, ymmärsit pointin!

Aloittajalla on vissiin omassa työssään vähän raskasta ja huumori hukassa, liian vakavasti ei kannata itseään ottaa eikä nostaa millekkään jalustalle.
Minusta tuo kateuskommentti heijastaa juurikin sitä että haluttiin nyt korstaa sitä kun se omassa mielessä on mörkönä.

Aloittajalle toivotan oikein hyvää lomaa (toivottavasti sellainen on!) ja lepäähän oikein kunnolla oli sinulla sitten omia lapsia tai ei. Olet siten turvallisempi ja parempi hoitaja niille lapsille kun työt taas alkaa :)[/QUOTE]

Kiitoksia loman toivottelusta!
Toivotan sinunkin perheellesi hyvää lomaa ja paljon yhteistä aikaa toistenne kanssa uhmasta huolimatta!
Lataa akkujasi hvyin jotta jaksat tulevat uhmat ja murrosiän.
Omassa mielessäni olevat möröt ei liity katetuteen vaan sinunlaisiin vanhempiin...omena ei kauas puusta putoa vaikka toivoisin, että mahdollisimman pitkälle lentäisi.
Minä jaksan työssäni joka on antoisaa mutta lapset kaipaavat vanhempiaan silti. En ole lapsille mikään varaäiti vaikka siltä asiat näyttävät välillä.

Lämmintä ja mahdollisiman kivaa kesää sinulle, mamma

[QUOTE="kahden äiti";26459123]Takerrun tähän yhteen lauseeseen, että pahimpia ovat vanhemmat jotka tekevät kotoakäsin töitä.

Minä teen kotoa töitä. Työni on sen luonteista että välillä ei ole mitään tekemistä, ja toisinaan taas kovinkin paljon. Rannalle tai liikenteeseen en voi lähteä, vaan tavallaan "päivystän" kotona jos jotain sattuisi tapahtumaan. Pääasiassa yritän ennakoida nämä tilanteet niin että mitään reagoitavaa ei tulisi. En voi siis pitää lapsia kotona, koska silloin kun mulla on töitä, on todella kiire enkä pysty lapsia samalla vahtimaan. Toisaalta jos on hiljaista, voin ottaa vaikka terassilla aurinkoa, tai osallistua johonkin puhelinpalaveriin terassiltani.

En voi hakea lapsia aikaisemmin hoidosta, koska ei niitä sinne voi takaisinkaan viedä, jos töitä tulee. Olen omasta ajankäytöstäni tilivelvollinen työnantajalle, enkä perhepäivähoitajalle. Vaikka teen töitä kotoa ja joskus näennäisesti näyttää että töitä on vähän, olen kuitenkin sen 8-16 toimistoajan töissä ja silloin mun täytyy olla tavoitettavissa puhelimella, sähköpostilla ja pikaviestintävälineillä. Vaikka tekemistä ei olisi, olen kuitenkin töissä.

Perhepäivähoitajallakin on taukohetkensä kun lapset nukkuvat päiväunia, mutta ei siinä silläaikaa silti voi kauppaan lähteä koska olet vastuussa niistä lapsista.

Ymmärrätkö yhtään mistä puhun?[/QUOTE]

Ymmärtän todella hyvin!
Tarkennan viel: pahimpia on vanehmmat jotka ottavat töitä kotiinja tekevät etänä mutta eivät sitten jaksakaan vaan menevät huiteleen vapaata viettään. Sen jälkeen lapsi tuodaan seuraavana päivänä hoitoon (vaikkaolisi ollut vapaa) ja mennän kotia taas odottelemaan jos työt maittaisi. Ja jos taas ei maita niin seuraavana on viikonloppu edessä ja lapset viedäänkin mummolaan...jos nyt vanhemmalla työt maittaisi.

Miski täällä kimpaantuu sellaset joita asia ei koske pätkän vertaa?
Teil homma pyörii hyvin ja teet OIKEASTI työtä kotona.

[QUOTE="ypph";26459133]Kiitoksia loman toivottelusta!
Toivotan sinunkin perheellesi hyvää lomaa ja paljon yhteistä aikaa toistenne kanssa uhmasta huolimatta!
Lataa akkujasi hvyin jotta jaksat tulevat uhmat ja murrosiän.
Omassa mielessäni olevat möröt ei liity katetuteen vaan sinunlaisiin vanhempiin...omena ei kauas puusta putoa vaikka toivoisin, että mahdollisimman pitkälle lentäisi.
Minä jaksan työssäni joka on antoisaa mutta lapset kaipaavat vanhempiaan silti. En ole lapsille mikään varaäiti vaikka siltä asiat näyttävät välillä.

Lämmintä ja mahdollisiman kivaa kesää sinulle, mamma[/QUOTE]

:)
Hyvä että täällä voit puhua loukkaavasti ventovieraista. Toivon todella että et puhu samalla tavalla päin naamaa, ja varsinkaan hotolapsillesi. Kun olet pph et siis ole pk.ssa töissä. Hyvä niin, oma lapseni kun on pk:ssa.
:)

En ymmärrä. En siis ykinkertaisesti ymmärrä KAHDEN vanhemman perheitä joissa äiti tarvitsee kampaaja-aikaa/shoppailurauhaa/kahvittteluhetkiä rauhassa lapsissa. Miksi isä ei hoida noita aikoja? Itse en ole koskaan vienyt lapsia vapaa-päivinä lapsia hoitoon. Miksi ihmeessä veisin? Vapaapäivä on vapaapäivä lapsillekin. Päiväkodissa olo 20 lapsen ryhmässä on raskasta,kuluttavaa lapsille. Melua,hälyä, ohjelmoitua tekemistä. Kotona olo on leppoisampaa, siihen mahtuu uhmaa,naurua ja YHDESSÄOLOA vanhempien kanssa.
Kyllä-minä otan omaa aikaa. Mutta silloin on isä lasten kanssa. Me olemme perhe eikä yhtään jäsentä viedä säilöön siksi ajaksi että muut/joku toinen pääsisi rentoutumaan.
Menkää leikkipuistoon vapaapäivinä! Menkää museoon,rannalle,kirjastoon. Leipokaa. Olkaa vanhempia lapsillenne.

Kersat sais nykyää ntyöntää kaikki sinne mistä ne on tulleetkin. Koska kukaan ei kunnioita ketään. vanhemmat röyhkeitä niin ovat kersansakin, ja vanhemmat eivät itse viitsi niitä katsella, niitä yritetään työntää jonnekin.

Ja jos ne siellä jossain (päiväkoti, koulu, tien päällä, kaduilla, puistoissa, rannoilla ja muut julkiset tilat) ovat haitoiksi, niin haitan kärsijä saa kuulla kunniansa.

Jokaisen vanhmmatn pitäisi laittaa suljettuun tilaan katraansa kanssa vähintään puoleksi vuodeksi. Sinä aikana siitä pakostakin kasvattaa sellaisen että sitä jaksaa itse katsella. Jos ei saisi viedä päiväkotiin, kerhoon, mummolaan, laittaa aamulla tien päälle muiden vaivoiksi, kun kävelemään oppiavat.

Tajua että jos itse haluat siitä omaa aikaa, niin se on saastetta muillekin.

Aloitin keväällä useamman vuoden kotiäitiyden jälkeen työn, jossa joudun olemaan myös lauantaisin ja sunnutaisin. Viikonlopputyöstä johtuen mulla on 1-2 vapaapäivää viikolla, ja ihan alusta asti on ollut selvää että vietän vapaat yksin, lapset on 5pv viikossa hoidossa ja viikonloput isän kanssa kotona. Ihan poikkeustilanteissa olen pitänyt lapset kotona vapaapäivänäni, esim jos se on sattunut maanantaihin tai perjantaihin tai pyhäpäivän yhteyteen, jolloin lapset on saaneet pidennetyn viikonlopun. Ihan käytännönsyistä näin: koska mun vapaat ei ole kiinteitä, vaan vaihtelee viikottain, on lapsille parempi selkeä säännöllinen 5 hoitopäivää viikossa-rytmi. Siks toiseks, kun saan viettää vapaan yksin, saan päivän aikana siivottua, pyykättyä, tehtyä pihahommat, tehtyä isompia satseja ruokaa pakastimeen jne, jollon noita hommia ei tarvitse tehdä iltaisin tai viikonloppuisin. Ja kyllä vaan välillä heitän ihan vapaalle ja nyhrään koko päivän jotain omaa kivaa. :)

Aloitin keväällä useamman vuoden kotiäitiyden jälkeen työn, jossa joudun olemaan myös lauantaisin ja sunnutaisin. Viikonlopputyöstä johtuen mulla on 1-2 vapaapäivää viikolla, ja ihan alusta asti on ollut selvää että vietän vapaat yksin, lapset on 5pv viikossa hoidossa ja viikonloput isän kanssa kotona. Ihan poikkeustilanteissa olen pitänyt lapset kotona vapaapäivänäni, esim jos se on sattunut maanantaihin tai perjantaihin tai pyhäpäivän yhteyteen, jolloin lapset on saaneet pidennetyn viikonlopun. Ihan käytännönsyistä näin: koska mun vapaat ei ole kiinteitä, vaan vaihtelee viikottain, on lapsille parempi selkeä säännöllinen 5 hoitopäivää viikossa-rytmi. Siks toiseks, kun saan viettää vapaan yksin, saan päivän aikana siivottua, pyykättyä, tehtyä pihahommat, tehtyä isompia satseja ruokaa pakastimeen jne, jollon noita hommia ei tarvitse tehdä iltaisin tai viikonloppuisin. Ja kyllä vaan välillä heitän ihan vapaalle ja nyhrään koko päivän jotain omaa kivaa. :)

Kuulostaapa ihanalta :)

Mutt joo, olet juurikin niitä äitejä mitä täällä morkataan vaikka et ilmeisesti ihan koko kesälomaasi sentään lasta hoitoon työnnä?

Kersat sais nykyää ntyöntää kaikki sinne mistä ne on tulleetkin. Koska kukaan ei kunnioita ketään. vanhemmat röyhkeitä niin ovat kersansakin, ja vanhemmat eivät itse viitsi niitä katsella, niitä yritetään työntää jonnekin.

Ja jos ne siellä jossain (päiväkoti, koulu, tien päällä, kaduilla, puistoissa, rannoilla ja muut julkiset tilat) ovat haitoiksi, niin haitan kärsijä saa kuulla kunniansa.

Jokaisen vanhmmatn pitäisi laittaa suljettuun tilaan katraansa kanssa vähintään puoleksi vuodeksi. Sinä aikana siitä pakostakin kasvattaa sellaisen että sitä jaksaa itse katsella. Jos ei saisi viedä päiväkotiin, kerhoon, mummolaan, laittaa aamulla tien päälle muiden vaivoiksi, kun kävelemään oppiavat.

Tajua että jos itse haluat siitä omaa aikaa, niin se on saastetta muillekin.

Katso vaan omaan pasääsi! Minun lapseni ei ole saastetta kellekkään! :)

[QUOTE="mamma";26459718]Kuulostaapa ihanalta :)

Mutt joo, olet juurikin niitä äitejä mitä täällä morkataan vaikka et ilmeisesti ihan koko kesälomaasi sentään lasta hoitoon työnnä?[/QUOTE]

Ilmeisesti juuri sellainen ;) Ja onhan tää ihan luksusta ja sen verran olen itsekäs että mielestäni olen tämän ansainnut. :) 5v kotona lasten kanssa ilman vapaita, sairaslomia jne on aika pitkä aika. Ja en toki valita/valittanut, oma valintani. Mutta ei, lapset ei ole kesälomalla hoidossa. Ollaan koko perhe lomalla.

[QUOTE="hoitsu";26459075]Mä en ikinä valehtelisi lapselleni tuollaisesta asiasta.
Lapset on aika hakoja huomaamaan sellaisia juttuja mitä me aikuiset ei huomata.
Miksi pitää valehdella lapselle ? Ei ymmärrä?[/QUOTE]

Lapsi olettaa että menen töihin ja sen oletuksen annan lapsen pitää. Tuskinpa mun 3-vuotias huomaa että nyt se äiti ei menekään töihin vaan ihan selvästi kampaajalle menee.. Ei se nyt niin fiksu ole...

Yhteistyössä