idiootit koiran ulkoiluttajat! *TANA!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *napinaa*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

*napinaa*

Vieras
itselläni on 2 koiraa, uros ja narttu. uros joskus rähisee vastaantuleville uroksille ja narttu peesaa mukana. no, minä parhaan kykyni mukaan yritän saada omat koirani ohittamaan muut koirat rähinättä ja siinä onnistunkin 99% makupalojen avulla. eli kun toinen koira tulee vastaan, haen omiin koiriini kontaktin ja pidän sen niin kauan kunnes toinen koira on mennyt ohi jne jne... MUTTA, sit on niitä helevetin vatipäitä koirineen jotka vaan jää siihen pällistelee. sanon nätisti että menkää vaan ohi, me harjoitellaan ohikulkua ilman rähinöitä, niin EI!!!! se toinen vaan jää siihen edelleen seisomaan koiransa kanssa. narttuni onneksi on niin perso herkuille että se tuijottaa vaan mua vaikka siinä toinen koira olisikin, mutta uros ei. äsken lenkillä taas oli tämä tilanne. seisoin koirineni tien laidassa, pidin kontaktin heihin ja sanoin vastaantulevalle että menkää vaan ohi, niin mitä tää äijä koirineen tekee! JÄÄ SEISOMAAN puolen metrin päähän minusta. sanoin uudelleen, menkää ohi, me harjoitellaan ohikulkua. tässä vaiheessa omat koirani alkoivat hermostua kun tää äijä vaan edelleen seisoo siinä koiransa kanssa ja tää koira alkoi myös murista. no, siinä veiheessa ei mun urosta enää makupalat kiinnostaneet vaan se ryntäsi tän toisen koiran kimppuun, ei tietty päässyt kimppuun kun kiinni pidin ja lähdin salamana kävelee eteenpäin. mutta..... mikä vittu siinä on ettei voi mennä ohi kun niin pyydetään ja kun vielä näkee että mä pysähdyn ja pidän omat koirani kontrollissa!!!! jos mä näen jonkun tien penkassa pitelemässä makupaloin ja komennoin koiraansa ojennuksessa, mä ymmärrän heti että ahaa, tuolla koulutetaan ohimenoja.

Jotkut vaan ei tajua... Toi on kyllä rasittavaa.

Yks kerta olin vaan tuon minin kanssa, vastaan tulee äijä kahden bokserin kanssa. Yritän mennä reippaasti ja niin ettei tuo tiukkapipo sanoisi mitään :D
No äijä huutelee että nää on kuule liian isoja sille jne... Ei kannata yrittää edes :D Kuitenkin ihan tutustumistarkoituksella jää palloilemaan |O

oli kuin minun suusta.. ainut että me ei ikinä pysähdytä tuolleen vaan mennnään ohi kulkemalla siten että koirilla koko ajan kontakti minuun... Mutta on sitten näitä omistajia, jotka antaa koiransa juosta miten sattuu ja pahimmillaan vieras koira tulee jo ohitettuamme yhtäkkiä koiramme takapuolta haistelemaan....

:hug: :hug: tiedän niiiiiiin ton tunteen. Sama täällä. Kerran yksi mummo rupes aukomaan mulle päätään pikku puudelinsa kera, totesin vaan ystävällisesti, että mene tai tää syö sun puudelisi :saint: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
oli kuin minun suusta.. ainut että me ei ikinä pysähdytä tuolleen vaan mennnään ohi kulkemalla siten että koirilla koko ajan kontakti minuun... Mutta on sitten näitä omistajia, jotka antaa koiransa juosta miten sattuu ja pahimmillaan vieras koira tulee jo ohitettuamme yhtäkkiä koiramme takapuolta haistelemaan....

joo, näitä tapahtuu paljon!!!!!! tai että sanon että ÄLÄ PÄÄSTÄ luokse kun meillä on koulutus tässä menossa niin silti se koira päästetään haistelee peppua ja maanitellaan että no hienostihan se meni.... ARGH!!!!! mulla riippuu paikasta ja vastaantulevasta koirasta että menenkö ohi ja pidän koirien kontaktin itsessäni kävellessä vai jäänkö paikoilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Harjoittele ohimenoa niin, että kävelette itse eteenpäin. Sitten on turha jäädä kenenkään pällisteleen kun te ootte jo menny ohi.

joo, tilanteesta riippuen teenkin näin. mutta kun on 2 koiraa se on hankalaa välillä, ja nyt kun tiet on niin kapeita tuon lumen takia. silloin menen tienpenkkaan ja teen niinkuin ap viestissä kerroin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pidä koirasi häkissä. Voi helekutti.

ai ootsä näitä vatipäitä? jokainen joka pikkasenkaan ottaa koiran koulutuksesta selvää, tietää mitä tarkoittaa kun koiran kanssa harjoitellaan ohikulkua.

Kun joku harjoittelee koiransa kanssa ohikulkua ja koira tulee farkunlahkeeseen kiinni ärisemään, niin saa kyllä kyytiä. Opettelee sitten mitää tahansa paraatia tai ohimarssia.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
:hug: :hug: tiedän niiiiiiin ton tunteen. Sama täällä. Kerran yksi mummo rupes aukomaan mulle päätään pikku puudelinsa kera, totesin vaan ystävällisesti, että mene tai tää syö sun puudelisi :saint: :saint:

:D eräs mummo kerran haukkui mun urosta _verenhimoiseksi_ pedoksi joka pitäisi lopettaa.... ja tilanne oli juuri kuvailemani. oma koirani seurasi erittäin hienosti mun vierellä. mummeli tuli vastaan ja kysymättä mitään päästi pitkällä flexillä oman pikkuisen koiransa mun koiran luokse. no mun ärähti, ei sen kummepaa, ja ssitten se olikin jo verenhimoinen peto.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:

:D eräs mummo kerran haukkui mun urosta _verenhimoiseksi_ pedoksi joka pitäisi lopettaa.... ja tilanne oli juuri kuvailemani. oma koirani seurasi erittäin hienosti mun vierellä. mummeli tuli vastaan ja kysymättä mitään päästi pitkällä flexillä oman pikkuisen koiransa mun koiran luokse. no mun ärähti, ei sen kummepaa, ja ssitten se olikin jo verenhimoinen peto.

:laugh:

ai ootsä näitä vatipäitä? jokainen joka pikkasenkaan ottaa koiran koulutuksesta selvää, tietää mitä tarkoittaa kun koiran kanssa harjoitellaan ohikulkua.

Kun joku harjoittelee koiransa kanssa ohikulkua ja koira tulee farkunlahkeeseen kiinni ärisemään, niin saa kyllä kyytiä. Opettelee sitten mitää tahansa paraatia tai ohimarssia.

siis tän vastaantulevan miehen koira alkoi ärisee ensin, ja tää äijä vaan seisoo siinä typeränä samalla kun mä yritän pitää omiin koiriini kontaktia ja päästä tilanteesta pois. jalkakäytävää paikalla on niin vähän ettei siitä mahdu 2 ihmistä kunnolla ohitse, saatikka yhteensä 3 koiraa. tämän vatipään takia tuli ärinää puolin ja toisin ja minä jouduin koukkaamaan autotien puolelta ohi jottei yhteenottoa tule. tämä äijä se teki väärin, en minä, ei mun koirat. mun koira alkoi puolustautua kun toinen vaan seisoo siinä vieressä ja murisee hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
koirasi kuulostaa sille ettei ole julkiselle paikalle tarkoitettuja, vie piikille vaan ennen kuin joudut maksamaan korvauksia.

:D ai mun koirat!!!!!! voi luoja. jos mun koira ärähtää kun vieras koira tulee nuuhkii persettä ilman mitään varoitusta niin sillä on jo "oikeuskin" puolustautua. ja kuten sanoin, ohituksen menee hienosti 99%:sti. VAIN jos tulee näitä vatipäitä vastaan jotka kielloista huolimatta päästää koiransa luokse, mun uros ärähtää.

Mä olen monesti miettinyt, että mitä tapahtuu jos kaksi sellaista "ohittajaa" sattuu vastakkain, jotka eivät oikeasti ohita vaan jäävät siihen seisomaan, tai vielä pahemmassa tapauksessa koira tarjoaa maahanmenoa ja jää "vaanimaan" vastaantulevaa koiraa. Yrittäkää ap tosiaan pysyä koko ajan itse liikkeessä, tilanne helpottunee huomattavasti.

siis tän vastaantulevan miehen koira alkoi ärisee ensin, ja tää äijä vaan seisoo siinä typeränä samalla kun mä yritän pitää omiin koiriini kontaktia ja päästä tilanteesta pois. jalkakäytävää paikalla on niin vähän ettei siitä mahdu 2 ihmistä kunnolla ohitse, saatikka yhteensä 3 koiraa. tämän vatipään takia tuli ärinää puolin ja toisin ja minä jouduin koukkaamaan autotien puolelta ohi jottei yhteenottoa tule. tämä äijä se teki väärin, en minä, ei mun koirat. mun koira alkoi puolustautua kun toinen vaan seisoo siinä vieressä ja murisee hiljaa.

Kuka se vatipää nyt oikein on? Minä vai joku toinen ? Asutko sä jossain vatilassa ja koeta nyt rauhoittua. Sun koirasi varmaan ovat aivan sekaisin ja eivät ymmärrä yhtään mistään mitään, kun oma ulkoiluttaja antaa raivoavaa esimerkkiä. Vaikka tässä nyt vähöän provoilenkin, niin mulla on kaksi koiraa. En vain ole koskaan joutunut menettämään noin hermojani yhdenkään vastaantulijan kanssa, vaikka muutaman kerran päivässä ulkoilemmekin.

miksi pysähdyt??
ohitsekulkua harjoitellessa ei kuulu pysähtyä

tilanteesta riippuen kyllä pitää. mulle on ihan koirankouluttaja näin opettanut. ja hyvin on mennyt niillä ohjeilla. ainoa milloin urokseni pääsee rähiosee on se jos se vastaantulija vaan päästää koiransa luokse.

Kuka se vatipää nyt oikein on? Minä vai joku toinen ? Asutko sä jossain vatilassa ja koeta nyt rauhoittua. Sun koirasi varmaan ovat aivan sekaisin ja eivät ymmärrä yhtään mistään mitään, kun oma ulkoiluttaja antaa raivoavaa esimerkkiä. Vaikka tässä nyt vähöän provoilenkin, niin mulla on kaksi koiraa. En vain ole koskaan joutunut menettämään noin hermojani yhdenkään vastaantulijan kanssa, vaikka muutaman kerran päivässä ulkoilemmekin.

ei, en todellakaan ole niissä tilanteissa hermostunut. me mennään ihan nätisti, mun koirat käyttäytyy nätisti, PAITSI silloin jos vieras (uros)koira päästetään luokse.

ja tiedoksesi, on ihan normaalia uroksen käytöstä ärhennellä muille uroksille. joskut ei sitä tee, jotkut tekee. mun alkoi tekee täytettyään 8vuotta. sitä ennen oli kaikkien kaveri.

Joo ap, ei tartte välittää tollasista kommenteista mitä nää idiootit tänne lätkii, mut joo ottais muakin tosi paljon päähän, jos ihmiset ei tajuaisi että koulutustilanne menossa, tai ylipäätänsä et jos niille suoraa sanoo et "mee ohi!" (kaks sanaa ei luulis olevan niin vaikea ymmärtää :D ) ja vielä kun nekin näkee siinä että naisihminen (oletan siis että oot nainen) kahden koiran kanssa, ni luulis sillon menevän.. Onneks ei oo tollasia tauloja osunu viel kohdalle..

Yhteistyössä