N
*napinaa*
Vieras
itselläni on 2 koiraa, uros ja narttu. uros joskus rähisee vastaantuleville uroksille ja narttu peesaa mukana. no, minä parhaan kykyni mukaan yritän saada omat koirani ohittamaan muut koirat rähinättä ja siinä onnistunkin 99% makupalojen avulla. eli kun toinen koira tulee vastaan, haen omiin koiriini kontaktin ja pidän sen niin kauan kunnes toinen koira on mennyt ohi jne jne... MUTTA, sit on niitä helevetin vatipäitä koirineen jotka vaan jää siihen pällistelee. sanon nätisti että menkää vaan ohi, me harjoitellaan ohikulkua ilman rähinöitä, niin EI!!!! se toinen vaan jää siihen edelleen seisomaan koiransa kanssa. narttuni onneksi on niin perso herkuille että se tuijottaa vaan mua vaikka siinä toinen koira olisikin, mutta uros ei. äsken lenkillä taas oli tämä tilanne. seisoin koirineni tien laidassa, pidin kontaktin heihin ja sanoin vastaantulevalle että menkää vaan ohi, niin mitä tää äijä koirineen tekee! JÄÄ SEISOMAAN puolen metrin päähän minusta. sanoin uudelleen, menkää ohi, me harjoitellaan ohikulkua. tässä vaiheessa omat koirani alkoivat hermostua kun tää äijä vaan edelleen seisoo siinä koiransa kanssa ja tää koira alkoi myös murista. no, siinä veiheessa ei mun urosta enää makupalat kiinnostaneet vaan se ryntäsi tän toisen koiran kimppuun, ei tietty päässyt kimppuun kun kiinni pidin ja lähdin salamana kävelee eteenpäin. mutta..... mikä vittu siinä on ettei voi mennä ohi kun niin pyydetään ja kun vielä näkee että mä pysähdyn ja pidän omat koirani kontrollissa!!!! jos mä näen jonkun tien penkassa pitelemässä makupaloin ja komennoin koiraansa ojennuksessa, mä ymmärrän heti että ahaa, tuolla koulutetaan ohimenoja.