ihan hirveä ilta taas!!! olisin mielummin nukkumassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi milloin tuo lapsi nukahtaa edes alle tunnissa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi milloin tuo lapsi nukahtaa edes alle tunnissa?

Vieras
lapsi on aloittanut sen että ihan sama mihin aikaan sen vie sänkyyn niin näköjään silti pyörii ja vänkää ainakin puol kymppiin! mentiin kaikki yhdessä nukkuu ja sitte pyöri ja hyöri vaihto paikkaa koetti jutella(johon minä tiukasti hyvää yötä),sit otti kännykän ja räpläsi sitä,sit tuli pussailee ja halii ja hinkkaa nenää neenääni, sit koetti tökkiä silmiin sit otti miehen kännykän sit rauhottu hetkeksi

sit ilmeisesti nukahdin itse hetkeksi ja herään siihen kun kuuluu ihme lussutus ääni, kakara imeskelee ponpulaa!! otan sen pois nostan kaverin tyynylle ja sanon että nyt nukutaan! hirvee mankuminen mua janottaa janottaa janottaa siihen totean että nyt pitää nukkua.

sit toi perkeleeen mies kuorsaa niin että edes olohuoneessa ei pystyisi ite nukahtaa!!! ja mua ärsyttää just ihan mielettömästi ku vois vaan nukkuuu!

ja mies ei ymmärrä miksi en jaksisi mitään vauvaa tähän! ja kello soi 5aamulla! miehen takia todella kivaa, saa kyllä nukkuu loppuviikon omassa kämpässään! ku mä en saa nukkuu en illalla enkä aamulla. nyt en saa unta hetkeen kun ärsyttää mutta mies kuorsaa ja aamulla ku mies lähtee niin lapsi ei taas herää siihen mutta minä herään enkä varmasti nukahda helposti takasin!

voi milloin tuo lapsi nukahtaa edes alle tunnissa?

Siis jos ymmärsin, niin lapsi nukahtaa puolkymmeneltä? JOs se on sitten se lapsen väsyaika, et voi sitä paljon jouduttaa. Omaan sänkyyn voit opettaa, jos haluat. SIellä vois itten valvoa ja pyöriskellä, tai katsella kirjoja, jos ei uni tule. PAitsi tietty jos on ihan pikkuinen. :)

Ikä on varmaan siinä kahden vuoden paikkeilla? Meillä oli ihan sama homma 1v-2,2v oli todella vaikeaa saada poikaa nukkumaan. Joskus jouduttiin nukuttamaan 2h illalla ja 2h päiväunille ja sitä rataa. Nyt kun on 2v7kk menee itse sänkyyn ja nukahtaa sinne. Sitkeästi vaan omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan, jos vaan mahdollista. Meillä kun siirtyi omaan huoneeseen siskon kanssa nukkumaan niin unet parani huomattavasti.

Tota, jospa laittaisit lapsesi nukkumaan omaan sänkyynsä ja omaan huoneeseensa (jos semmoinen löytyy) ..
Ihan sillä että saisit itse nukuttua paremmin ja jaksaisitkin arkea paremmin..
Toki siinä menee hetki kun opetat lapsen nukahtamaan itse omaan sänkyynsä, mutta siitä on palkintona sulle hyvät yöunet ja ajoissa..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Ikä on varmaan siinä kahden vuoden paikkeilla? Meillä oli ihan sama homma 1v-2,2v oli todella vaikeaa saada poikaa nukkumaan. Joskus jouduttiin nukuttamaan 2h illalla ja 2h päiväunille ja sitä rataa. Nyt kun on 2v7kk menee itse sänkyyn ja nukahtaa sinne. Sitkeästi vaan omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan, jos vaan mahdollista. Meillä kun siirtyi omaan huoneeseen siskon kanssa nukkumaan niin unet parani huomattavasti.

olipa ihana rohkaisevaa lukea tuo!!meillä neiti 1v8kk..kans käyttää nukahtamiseen pari tuntia ähes joka päivä ja ilta! olis tarkoitus päsätä nukuttamisesta eroon, kunahn tuo pikkuinen vähän kasvasi ja sais rytmiä etei joka kerta iske nälkä kun siskoa nukutetaan!

3vuotias on ja tätä on nyt yli jatkunut viikon ja mä oon ihan puhki! varsinki kun ei edes aamulla saa nukkuu(miesystävällä hyvät unen lahjat näköjään). siis on aiemminkin ollut sellaisia kausia että on ollut iltaisin hankala mut siihen on auttanut aiemmin sänkyyn vienti. ja ennenku mies ystävä tuli kuvioihin niin pääsääntöisesti jäi nukahtaa itsekseen, paitsi jos minäkin olin aikasin väsynyt niin sit mentiin yhdessä(eikä se ollut tällästä!! meni ehkä puoli tuntii ku nukaht ja joskus saattoi olla yksi hankalampi iltai)

minä kuvittelin että edes nukkuminen on helpottunut,mut ei se ei ole ollut näin vaikeaa silti koskaan kuin viimeisen viikon. tekisi mieli sanoa päiväkotiin että jättäisivät päiväunet pois! ihana kuunnella että on nukkunut hyvin päiväunet ja sit illal pyörii 1-2,5tuntia riippuu siitä viekö klo 20 sänkyyn vai kello 19.30 vai kello 20.30. jumpe että väsyttää ajatuskin jo seuraavasta illasta =(

kauniita unia kaikille.

en yhtään käsitä miksi se on nyt niin vaikeaa tää! nyt taitatavat olla molemmat hiljaa,ehkä siis kömmin itsekkin nukkumaan. ja siis itseasiassa jos miesystäväni menee kahdestaan lapsen kanssa nukkuu niin selviää puolet lyhyemmällä ajalla, mut mulle tällästä vaikka ei se saa musta mitään muuta irti ku kiukkusen nukkumaan tiuskaisun (mistä koen huonoa omatuntoa kun toinen on pieni vielä ja minä tiuskin)

Meillä samaa kohta kaksivuotiaan kanssa... Ei suostunu nukkumaan ilman, että vieressä oltais oltu, nukkuu siis pinniksessä vielä. Parhaassa tapauksessa meni tosiaan se kaksi tuntia nukahtamiseen. Nyt on käytössä aika radikaali unikoulu ja tuntuu toimivan, tosin vasta toinen päivä menossa. Äidillä tekee pahaa ja välillä tuntuu, että on ihan luonnotonta, mutta nämä ohjeet me saimme!!

Yhteistyössä