hoitaa lapset ja kotiakin, ihan siinä missä minäkin. Ja meillä on neljä lasta ja isohko koti...
Ja näin on ollu aina, aikojen alusta (eli 1996). 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:Eikö kennelläkään tosiaan mies tee YHTÄÄN mitään vauvaan liittyvää ilman että käskette?! Vaatimalla vaaditte??
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:Että kun itse luin tätä ketjua ja omaa aloitustani huomasin, että miehestäni on tässä annettu aivan hirviö-kuva suorastaan... Ja eihän se totta ole. Ihana mies on ja rakastaa lastaan ja minua - ja minäkin rakastan miestä, vaikka välillä ajatukset onkin erossa... Eikä arkemme varmaan ulos päin näytä yhtään kauhealta tai minunkaan osani kovin raskaalta... Mutta vaikka mies rakastaa lasta ja esim. leikkii hänen kanssaan mielellään ja syöttääkin (silloin kun minäkin kotona) niin niihin ikävempiin hommiin saa patistaa... ja se on hirmu raskasta. Ja ehkä tosiaan liian kauan vain tein kaiken itse ja miehelle on tullut sellainen kuva, ettei tarvitsekaan tehdä -tai ehkä kokee ettei osaa. Mutta kyllä minä antaisin miehelle vapaat kädet vauvan hoidossa, jos hän tosiaan ottaisi sitten myös päävastuun. Tekisi hommia laidasta laitaan.
Alkuperäinen kirjoittaja niina:Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:Että kun itse luin tätä ketjua ja omaa aloitustani huomasin, että miehestäni on tässä annettu aivan hirviö-kuva suorastaan... Ja eihän se totta ole. Ihana mies on ja rakastaa lastaan ja minua - ja minäkin rakastan miestä, vaikka välillä ajatukset onkin erossa... Eikä arkemme varmaan ulos päin näytä yhtään kauhealta tai minunkaan osani kovin raskaalta... Mutta vaikka mies rakastaa lasta ja esim. leikkii hänen kanssaan mielellään ja syöttääkin (silloin kun minäkin kotona) niin niihin ikävempiin hommiin saa patistaa... ja se on hirmu raskasta. Ja ehkä tosiaan liian kauan vain tein kaiken itse ja miehelle on tullut sellainen kuva, ettei tarvitsekaan tehdä -tai ehkä kokee ettei osaa. Mutta kyllä minä antaisin miehelle vapaat kädet vauvan hoidossa, jos hän tosiaan ottaisi sitten myös päävastuun. Tekisi hommia laidasta laitaan.
meillä oli vähän sama tilanne kun vauva pieni mutta mitä isommaksi kasvoi niin sitä enemmän mies oli mukana ja vei ulos vaunuilemaan ym. ja toi on totta mitä sanoit että jos mies on tottunut siihen että teet kaiken ni eihän hän edes voi tehdä mitään.. Mä aina siivoilen kotona ja sit kiroan et ku teen kaikki yksin ja nyt oon ihan jättäny jotain tekemättä niin mies sitten ne tehnyt.
Juurikun lapsella ruoka-aika ni annat hänet miehelle ja sanot et ois ruoka-aika ja meet heti ite suihkuun tai lähet vaikka kauppaan ja mulla ainakin auttaa jos pääsen silloin tällöin yksin esim lenkille tms ni taas jaksaa
voimia sulle!
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:Alkuperäinen kirjoittaja niina:Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:Että kun itse luin tätä ketjua ja omaa aloitustani huomasin, että miehestäni on tässä annettu aivan hirviö-kuva suorastaan... Ja eihän se totta ole. Ihana mies on ja rakastaa lastaan ja minua - ja minäkin rakastan miestä, vaikka välillä ajatukset onkin erossa... Eikä arkemme varmaan ulos päin näytä yhtään kauhealta tai minunkaan osani kovin raskaalta... Mutta vaikka mies rakastaa lasta ja esim. leikkii hänen kanssaan mielellään ja syöttääkin (silloin kun minäkin kotona) niin niihin ikävempiin hommiin saa patistaa... ja se on hirmu raskasta. Ja ehkä tosiaan liian kauan vain tein kaiken itse ja miehelle on tullut sellainen kuva, ettei tarvitsekaan tehdä -tai ehkä kokee ettei osaa. Mutta kyllä minä antaisin miehelle vapaat kädet vauvan hoidossa, jos hän tosiaan ottaisi sitten myös päävastuun. Tekisi hommia laidasta laitaan.
meillä oli vähän sama tilanne kun vauva pieni mutta mitä isommaksi kasvoi niin sitä enemmän mies oli mukana ja vei ulos vaunuilemaan ym. ja toi on totta mitä sanoit että jos mies on tottunut siihen että teet kaiken ni eihän hän edes voi tehdä mitään.. Mä aina siivoilen kotona ja sit kiroan et ku teen kaikki yksin ja nyt oon ihan jättäny jotain tekemättä niin mies sitten ne tehnyt.
Juurikun lapsella ruoka-aika ni annat hänet miehelle ja sanot et ois ruoka-aika ja meet heti ite suihkuun tai lähet vaikka kauppaan ja mulla ainakin auttaa jos pääsen silloin tällöin yksin esim lenkille tms ni taas jaksaa
voimia sulle!
Juu, minunkin mies sanoi, että sitten kun lapsi on vanhempi niin sitten hänkin voi enempi osallistua... Toivottavasti menee niin. Mutta miten kauan sitä saa odottaa?!
Alkuperäinen kirjoittaja Henna:Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:Alkuperäinen kirjoittaja näillä saa aikuiskontakteja:Vauvaryhmiin,perhekahviloihin,vauvajumppaan,muskariin... pääset juttelemaan muutakin kuin vauvakieltä...
Näillä olen itse saanut elitärkeää sosiaalista kodinulkopuolista elämää.Vauva näkee kavereita ja äiti muita äitejä...
ja miehen ei edelleenkään tarvitse hoitaa lasta ?|O
Kyllä se äiti tarivtsee omaa aikaa ja aikuiskontakteja ILMAN LASTA. Ei ne perhekerhot yms aja sitä samaa asiaa. Niissähän joutuu kuitenkin huolehtimaan lapsesta koko ajan, ja esim. minä henk.koht. olen kokenut kerhot jne paljon raskaammiksi kuin kotona olemisen.
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:Miten se ero sitä omaa aikaa lisää tuo?Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:Alkuperäinen kirjoittaja memmu:No just. Kyllä nyt olisi pitkällisen puhumisen aika. Itse en kyllä alistuisi tuollaiseen kohteluun miehen puolelta. Ja jos ei mies ymmärtäisi niin alkaisin kyllä miettimään, että miksi tuollaista miestä katselisin, kun yksin muutenkin asioiden kanssa olisin niin varmaan alkaisi aikamoiselta riippakiveltä tuo mies tuntumaan...
Olen minä tässä jo eroakin miettinyt, mutta kun lapsi on niin pieni...![]()
Kai se lapsi on välillä isälläänkin (tai niinhän tuo uhkailee, että haluaa tapaamisoikeudet tai yhteishuoltajuuden -tai jopa yksinhuoltajuuden!)
Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:Mulla 4 lasta, jäin leskeksi 2 vuotta sitten. Sen jälkeen en ole viettänyt yhtäkään iltaa saati yötä ilman lapsia, jonkun saan toisinaan hoitoon, mutta kaikkia neljää en koskaan yhtä aikaa. Se on aika vaikeaa käsittää, että ei se ole mitään omaa aikaa, jos neljän lapsen sijasta onkin vain kolme hoidettavana yhden illan.
Toisaalta tiedän, että jos haluaisin, saisin kaupungin kotiapua.
Mutta sitä en tajua, että yhden 7 kk ikäisen lapsen äiti on katkeamispusteessä, kun ei ole omaa aikaa. Ota lapsi mukaasi, yksi kulkee vaikka pään päällä!!Ja tuon ikäinen!! Mitä ihmettä ruikutat??? Yhdeksi illaksi saat lapsesi ihan mihin vaan, kuka tahansa ottaa hyvin syövän, terveen ja nukkuvan 7 kk ikäisen illaksi jos miehesi ei ota.
Älkää tehkö väkisin ongelmia asioista, jotka eivät ongelmia ole nähneetkään.
Alkuperäinen kirjoittaja elisa:Voo kiesus mitä valitusta, ukko kotona etkä saa sitä nahjusta lasta katsomaan? Vika on äiteessäkin, mitäs alistuu vaikka "juttelevat" kun ukkos on huomannut että et VAADI sitä kumminkaan mitään asian hyväksi tekemään.
Olen itse yh ja ei todellakaan ole ollut "omaa aikaa" 10 vuoteen!!! Ei ole ollut sukulaisia hoitamassa tai muita tuttuja, ukosta puhumattakaan. Repikää siitä.
Kyllä sapetta nämä uusavuttomat ihmiset, mitä pitää niitä lapsia tehä jos ne on niin hankalia hoitaa??? Ennen äiti hoiti 12 mukulaa,navetan,kodin ja muut kylän kinkerit samaan aikaan...Pyöräytti saunassa mukulan ja meni pellolle töihin,valittamatta.
Alkuperäinen kirjoittaja elisa:Koetas nyt kiillottaa sitä sädekehääs vielä enemmän...:headwall: Ja turhaan itseäsi yh-tittelillä jalustalle nostat paasaamalla samalla, että mullapa ei ole omaa aikaa ollut 10 vuoteen; itsepä miehesi ja lastesi isän valitsit.
Juu mutta enpä ole itkemässä, enkä ole koskaan itkenyt ettei ole omaa aikaa!!! Se oli vain hyvä vertaus heikkohermoiselle ap:lle. Ei todellakaan passaa paneskella jos ei ole valmis vastaamaan seurauksista,tai huolehtisi edes ehkäisystä. Ei tarvitsisi tällä itkeä ja tilittää.
Itse oman tieni valitsin,isää kun en kyennyt valitsemaan=raiskattu. päätökseni kanssa elän valittamatta. Kun ei ole aihetta valittaa,meillä sujuu elämä ihan mallikkaasti.
Se on vain elettävä tämä elämä,ei muu auta.
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:Että kun itse luin tätä ketjua ja omaa aloitustani huomasin, että miehestäni on tässä annettu aivan hirviö-kuva suorastaan... Ja eihän se totta ole. Ihana mies on ja rakastaa lastaan ja minua - ja minäkin rakastan miestä, vaikka välillä ajatukset onkin erossa... Eikä arkemme varmaan ulos päin näytä yhtään kauhealta tai minunkaan osani kovin raskaalta... Mutta vaikka mies rakastaa lasta ja esim. leikkii hänen kanssaan mielellään ja syöttääkin (silloin kun minäkin kotona) niin niihin ikävempiin hommiin saa patistaa... ja se on hirmu raskasta. Ja ehkä tosiaan liian kauan vain tein kaiken itse ja miehelle on tullut sellainen kuva, ettei tarvitsekaan tehdä -tai ehkä kokee ettei osaa. Mutta kyllä minä antaisin miehelle vapaat kädet vauvan hoidossa, jos hän tosiaan ottaisi sitten myös päävastuun. Tekisi hommia laidasta laitaan.