Ihan just multa napsahtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
ja sekoan varmaan lopullisesti. Ei juma sentään eikö tämä elämä ikinä voi olla kunnossa??? Mikä siinä on että ongelmaa pukkaa päälle toisensa jälkeen. Viimeiset neljä vuotta ollu yhtä suurta sonta kasaa suoraan sanottuna eikä mikään viittaa siihen että yhtään helpommaksi tulee. Oon toki kiitollinen siitä että lapset on terveitä ja että itse olen luultavasti terve. Siitäkään oo mitään varmuutta että olisin terve sen verran paljon sairastelin kevään, kesän ja alkusyksyn aikana. Ties vaikka mulla onkin joku tauti. En voi olla vihaamatta itseäni kun olen niin surkea etten saa tehtyä elämästä parempaa. Miks kaikki muut saa töitä valmistuu opinnoista jne. Mä en saavuta mitään en vaikka kuinka yrittäisin ja sitäpaitsi mä oon niin väsynyt siihen että mun pitää ponnistella miljoona kertaa kovemmin kun kaikki muut ja ei, se saavutus ei tunnu yhtään sen paremmalta vaikka oon ponnistellu enemmän. Ponnistelet ja ponnistelet ja silti alisuoritat tai nippa nappa pääset läpi, jippii. Hävetä saa itseään jatkuvasti. Joskus mietin olenko mä jotenkin vajaa älyinen vai mikä mussa on vikana?

Mitä opiskelet?
Oletko haukannut liian suuren palan? Itse tiedän etten jaksaisi lukea esim. lääkäriksi, ja opiskelu olisi varmasti kuvailemasi kaltaista. Siksi luin "vain" sairaanhoitajaksi.

Liikaa vastuita ja velvollisuuksia painamassa yhden ihmisen harteita ja huolia rahasta? Kelle tahansa suuri taakka hoidettavaksi. Oisko sulla ketään hyvää ystävää, jolle kertoa ihan kaikki ja joka kuuntelisi ja kannustaisi eteenpäin?

Ihan vaan tavallinen toisen asteen ammattitutkinto. Lapsiin liittyvä ala.

Ei mulla oo mitään diagnooseja. En kyllä koe että mulla olis mitään tyypillistä add/adhd oiretta.

Näinhän se on. Ystäviä mulla ei oikein ole...
Niinpä ja nekin kyllä yleensä kaikkoaa hädän hetkellä. Enpä tässä viitsi luetella kaikkia elämäni vaikeuksia, mutta aina on noustu ja jatkettu eteenpäin. Huono jakso voi kestää vuosiakin.
Et voi vaikuttaa ulkoapäin tuleviin ongelmiin, ne napsahtaa kuin Manulle illallinen. Oit ainoastaan muuttaa tapasi suhtautua asioihin. Loppuunpalaneena se on pirun vaikeaa ja sen takia se kuunteleva korva olisi hyvä. Oletko käynyt lääkärin pakeilla ja pyytänyt pääsyä juttelemaan asioista jollekin ymmärtävälle taholle? Yksi kanava on perheneuvolat.

Ajattelen että jos olisin yhtä hyvä kuin muut, olisin jo aikoja sitten valmistunut ja mulla olis pitempiaikainen työpaikka eikä pelkkiä muutaman päivän sijaisuuksia.

Yhteistyössä