Ä
äiti yksinäinen
Vieras
Mulla oli lievää hengenahdistusta tossa keskiyöllä. En saanut millään unta. Sitten rupes tykyttää sydän ihan hulluna, ahdistaa ja tuli just sellanen kova paniikintunne. Otin rauhoittavan, jota mulle on määrätty tilapäiseksi nukahtamislääkkeeksi. Meni sänkyyn, torkahdin ja heräsin siihen kun tuntui että tukehdun ja olin nähnyt untakin, jossa rintaa koski, henkeä ahdisti ja sanoin äidilleni, että nyt kuolen. Herätessä pisteli käsivarsia ja huulia, lihakset nytkähteli, sydän hakkas tuhatta ja sataa. Nousin sängyn reunalle, avasin ikkunaa. Pelästyin niin että rupesin itkemään. Äsken otin toisen rauhoittavan ja kylmää vettä. On ihan kamala olo. Mulla on pieni vauva, vasta parin kuukauden ikäinen. Luojan kiitos hän nukkuu! Tämä taisi olla ihan perinteinen paniikkikohtaus, vai mitä? Pelästyin tätä, kun tuntui että menetän tajunnan. Heti ajattelin lasta. Mitä käy jos kuolen tähän paikkaan. Olen yksinhuoltaja ja kärsinyt univaikeuksista synnytyksen jälkeen. Tällä viikolla olen nukkunut yhteensä vain pari tuntia. On jo fyysisestikin ihan surkea olo. Mihinkä mä otan nyt yhteyttä? Kertokaa ihmiset! Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Mistä sait avun? Terveyskeskuksessa ei sanottu oikein mitään, kun sanoin unettomuudesta. Pitkin hampain määräsi rauhoittavaa. Mun on pakko saada tähän apua, mä pelkään lapsen puolesta kun olen väsynyt. Ja pelkään koska seuraava paniikkikohtaus iskee