Ihan kamala tilanne,huomenna olisi aika aborttiin,en ole varma haluanko sitä..;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
Olen nyt viikolla 9. Kävin eilen gynen poliklinikalla sairaalassa missä tehtiin tarvittavat tutkimukset ennen varsinaista keskeytystä,mm ultra.
Sikiö näytti voivan ihan hyvin.
Hoitaja sitten toi nenän eteen valmistavan pillerin ja sanoi että nyt kun otat tämän niin se on sitten lopullinen päätös.
Menin ihan paniikkiin enkä pystynyt ottamaan sitä pilleriä. Hoitaja sanoi että tule ke uudestaan kun olet vielä miettinyt.
Syy siis tähän aborttiin se että minulla 2 lasta 6v ja 8v, olen eronnut lasten isästä jo 4 vuotta sitten. Nyt olen tässä tapaillut n puolvuotta erästä miestä ja meillä siis kondomi petti.
Sanoin kyllä tälle miehelle kun tapasimme että en varmaankaan halua lisää lapsia enään. Mutta nyt kävi näin. Mies on 35v. eikä hällä ole lapsia.
Hän ei tätä lasta halua pitää ja suuttui minulle eilen kun lähdimme sieltä klinikalta enkä saanut nieltyä sitä lääkettä.
Mökötti koko automatkan ja alkoi huutamaan että mikä v***u mua vaivaa kun et ottanut sitä pilleriä,eikö tää ollu ihan sovittu asia et näin tehdään,
koitin selittää että sain jonkun paniikkihäiriön,kiitos vaan helvekosti tuesta:(
Kaiken lisäksi kun tulimme kotiin hän alkoi huutamaan että miks V****ssa minä menin kysymään siltä lääkäriltä onko tää sikiö ihan terve/normaali,että häntä ei ainakaan kiinnosta onko sillä pennulla edes päätä tai käsiä että hän vain olisi toivonut että se olis otettu nopeasti H****tiin
.Olin niin järkyttynyt tästä reagtiosta etten saanut edes sanottua mitään hänelle.
Aloin itkemään vasta illalla kun tajusin kuinka pahasti tuo loukkasi:( Tänään hän laitto ihan muina miehinä viestin "mitä kuuluu" ja monelta se aika huomenna sinne lekuriin ja ei edes pyytänyt anteeksi sitä että alkoi syyttelemään minua etten kyennyt tekeen sitä.
Olen nyt niin lukossa että en enää tiedä,olen soittanut kaikille ystäville ja vieläkään en ole tehnyt tätä päätöstä. Pelkään että kadun aborttia mutta pelkään myös miten jaksan kolmen lapsen kanssa yksin.
Mitä helvekkoo teen?

vaihtoehdot on
a. Pidän lapsen ja heivaan äijän helvettin¨
b.Teen abortin ja heivaan äijän helvettiin

Muista ettet ainakaan tee aborttia miehesi painostuksesta, nimittäin sitä kadut ikuisesti. Mieti itse jaksatko kolmen lapsen kanssa, toisaalta kaksi muuta lastasi ovat jo melko isoja ettei sinulla kuitenkaan kolmea ihan vaippaikäistä olisi hoidettavanasi. On siitä kyllä muutkin kunnialla selvinneet. :hug:

Sinulla on vielä aikaa miettiä tuota päätöstä. Soita sinne polille huomenna ja kerro että mietit vielä. Älä ole miettimisaikana yhteydessä miesystävääsi, kun hän ei pysty auttamaan sinua tässä asiassa, pahentaa vaan tilannetta.

Voi etta:hug:
Kuuntelet nyt vaan itseasi. Ymmarran, etta ajatus "kolmen lapsen kanssa yksin" voi tuntua vaikealta, mutta toisaalta ovatpa nuo kaksi lastasi jo sen verran isoja, etta niista jotain apuakin vauvan kanssa varmasti olisi.
Jos sa multa kysyt, sanon aika sulavasti vaihtoehdon a.
Mieti nyt tarkkaan, mene vaiston mukaan.

Et missään nimessä tee aborttia miehen painostuksesta!! Mieti tarkkaan. Minä pitäisin lapsen ja heittäisin tollasen paskiaisen rekan alle. Mutta sinun on itse tehtävä oma päätös. Tuo että et voinut pilleriä ottaa kertoo jo mielestäni paljon.

Täällä on vielä numero, johon voi soittaa klo 9-21 ja pohtia asiaa.
http://www.ituprojekti.net/

Tsemppiä sulle! Itse ajattelisin että jos haluat pitää lapsen mutta pärjääminen pelottaa, niin siihen on aina saatavissa apua. Minulla oli toisen lapsen ollessa vauva tosi vaikeaa, ja meillä kävi kaupungilta perhetyöntekijä hoitamassa isompaa lasta, että sain olla vauvan kanssa kaksin.

Se nyt on selvää, että dumppaat tuollaisen miehen!

Vaihtoehto A. Itse olen perunut sovitun abortin enkä ole katunut koskaan. Aborttia olisin. Sinä kyllä pärjäät ja onhan sulla jo muut lapset mukavan ikäisiä ja auttavat omalla tavallaan.

Mulla ei sulle mitään ohjeita ole antaa, mutta uskon, että kaikella tapahtuneella on aina tarkoituksensa. Ainut mitä voin kertoa on se, että ihan varmasti pärjäät yksin kolmenkin lapsen kanssa. Mutta tuolla miehellä et kyllä munkaan mielestä tee yhtään mitään.

• Tykkää
Reactions: Wolt
kuvittele esim. omaa elämääsi vaikkapa 3 v. kuluttua, millaisia tuntemuksia nousee (positiivisia vai negatiivisia) ja tuntuuko hyvältä 2 vai 3 lasta kotona, millainen elämäntilanne olisi silloin jne..

Ehdottomasti pidät lapsen, jos kerrat et ole varma asiasta. Sulla on isommat jo niin isoja että varmasti auttavat vauvan kanssa.
Laitat sille mulkulle ukolles viestin että tämä oli nyt tässä ja et kerro mitä aiot tehdä vaikka se kuinka yrittäisi udella.

sama tilanne oli mulla alkuvuodesta... valitsin vaihtoehto a:n ja saan pikku kolmosen syksyllä. mulla kans isommat lapset 6 ja 8, ovat puolet ajasta isällään, josta olen eronnut 3 vuotta sitten. kyllä aluksi hirvitti ja moneen kertaan, mutta koko ajan tuntuu paremmalta ja mä selviän kuten aina. säkin selviät.

Sinuna minä pitäisin lapsen... Uskon että KAIKELLA on omat tarkoituksensa, myös sillä että lapsi saa alkunsa ja syntyy terveenä, vaikka ei ensiksi olisi ollutkaan ajatukset positiivisia uuden tulokkaan suhteen. Sillä on siis joku tarkoitus :) Ja kyllä sinä jaksat, muut lapsesi ovat jo isoja ja vauvasta voisi hyvinkin tulla teidän yhteinen lellikki ja iltatähti, toisi varmaan uutta iloa koko perheeseen :) Ihan oikeasti, rakkaampi olisi varmasti tuo vauva kuin aika epämiellyttävällä kuulostava ukko... Ja antaisitko itsellesi sitä anteeksi, jos miehesi mieliksi tekisit abortin, jonkun ajan päästä eroaisitte jostain muusta syystä? Olisit menettänyt vauvan ja miehen, molemmat. Mun kaveri just kertoi mulle, että on helppoa mennä tekemään itse abortti, verrattuna siihen minkälaiset henkiset tuskat sen jälkeen joutuu kärsimään ja miettii vielä 10vuodenkin päästä sen lapsen syntymäpäiviä ym... :(

Joillain miehillä on tapana kovettua tuollaisissa tilanteissa... Kirotaan ja ollaan niin kivisydämmiä, ettei muka kiinnosta, mutta joskus se voi vaan olla sitä omaa epävarmuuden peittelyä ja pelkoa. Mies on ehkä vihainen sulle siitä, kun sinä et voinutkaan tehdä sitä viimeistä liikettä, mikä hänelle on sisimmässään ISO asia eikä tiedä miten ajatella...

Viimeksi muokattu:
Pidät lapsen tai et niin äijä on tosiaankin aivan urpo. Eli ensimmäiseksi lähtisi minun tapauksessani mies. Sen jälkeen mielestäni ainakin kirjoituksesi perusteella kuulostaa siltä että haluat enemmän pitää lapsen kuin luopua siitä. Siispä kannustaisin sinua pitämään lapsen!
Harvemmin lasta käy jälkikäteen katumaan mutta aborttia varmasti jossain vaihessa varsinkin jos se ei ole ollut aivan selvä.

Pärjäät varmasti hyvin ilman tuollaista ääliömiestäkin! Vahvat naiset kunniaan :heart:

Koita miettiä järjellä, jaksatko ihan varmasti hoitaa vauvan yksin. Se on varmasti aika rankkaa, jos miehen päätä ei saa kääntymään ja hänestä et hoitoapua saa. Jos olet siihen valmis ja taloudellisetkin puitteet on kunnossa, niin mikä ettei. Yh:na on varmasti srankkaa, mutta tietysti lapsi kannattaa pitää jos haluat hänet hoitaa ja kasvattaa. =) Ei kannata tehdä hätiköityjä ratkaisuja ettei ala myöhemmin kaduttamaan.. miestä ei kannata kuunnella ollenkaan.

No, kun kerran kysyt niin, pidä lapsi <3
Onpas ukko tosiaan kylmäsydäminen, hyi että! Älä ainakaan häntä kuuntele yhtään!

Tsemppiä hurjasti ja toivon että annat tämän vauvan syntyä teidän perheeseen..!

Heitä jätkä helvettiin ja pietä lapsi. Järkytyin ja vihastuin kun luin mitä kehtas sanoo sulle.. Kyllä niitä on parempiaki miehiä kun tuommosia. Onko sulla ystäviä jotka tukevat ja auttavat kun tarvista? Toivottavasti saat käytyy asiat läpi ja teet sen päätöksen mikä tuntuu parhaimmalta, sinusta. Kirjota vaikka paperille kummankin vaihtoehon hyvät ja huonot puolet ja kato miltä näyttää, josko se auttais yhtään suunnitelmissa/mietinnässä. voimia.

Yhteistyössä