Ihana viikonloppu, mutta anoppi pilasi sen sunnuntaina...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totta helvetissä mä tiedän että kolmen lapsen hoitaminen rankkaa!!!! Oottekste nyt aivan idiootteja?!?! Mä en nyt kuiten alottanut tätä keskustelua sen takia, että te voisitte arvostella minua ja minun valintoja, koska ette te raukat minua edes tunne. Ette tiedä minusta mitään ettekä elämäntilanteestani. Ette yhtikäs mistään!!!!! Mä vaan avauduin tänne tänään koska mulla oli niin perkeleen paha mieli ja mä sain sen purattua tänne muutamin lausein, koska mulla oli siihen tarve. Se on jännä, että kyllä ihmiset osaa olla ilkeitä toisia kohtaan. Ihminen on toiselle ihmiselle susi.

Niin ponttihan oli se, että "mulle tuli pahamieli" nyyh nyyh :kieh:

• Tykkää
Reactions: rops
ihmisiä on erilaisia!!! Meillä molemman puolen isovanhemmat kilpailevat siitä kuka saa milloinkin lapset hoitoon. Lapset 11, 6, 4. Näin ollut aina. Välillä pitää keksimällä keksiä jotain tekemistä itselle ja välillä jopa kieltää menemästä mummoloihin. Ihanaa kun joskus jossain asiassa edes on asiat meillä hyvin :) Uskon että kovin rankkaa jos minnekkään ei milloinkaan pääsisi ilman lapsia tai huolta lapsista!

Olen monesti miettinyt sitä, että usein pienten lasten vanhemmilla on samassa tilanteessa olevia ystäviä/kavereita. Voiko mitenkään toimia vuoro-vuorosta vahtirinki? eli viet omat kaverille yöksi ja otat sitten taas vastavuoroisesti kaverin muksut yökylään että he pääsevät tuulettumaan? Esim kerran puolessa vuodessa tai jotain...

Onko se muuten jotenkin pahasta? Kaikki ihmiset kokee pahaa mieltä, eikö? Sinäkin? Mä vaan nyt sen kirjoitin teille luettavaksi, ihan vaan koska mä pakahdun. Kiitos ja anteeksi.

Nojoo, voishan sitä vähän nätimminkin toisten lapsista puhua. Se ettei jaksa tai muuten vaan halua hoitaa, on ihan ok, ja sen voi ilmaista ihan nätistikkin ja sopivassa tilanteessa. (ei esim. oven pielessä toisten juuri tullessa kotiin, maristen asiasta lasten kuullen tms. )

Mitäs täällä taas vttuillaan? Joo tottakai saa sanoa, että oli rankkaa...mutta ihan oikeasti, tarviiko sitä sanoa? Kaikki tietää - ja varmasti myös lapsen vanhemmat - että kolmen ja joskus yhdenkin kanssa voi olla rankkaa. Mitä sitten? Eikö olisi mitään mukavaa kerrottavaa? Tai ihan vaan vaikka kiva olo, kun sai viettää aikaa lastenlasten kanssa?

Ymmärrän ap:ta.

Siis sinä hoidatat kolme lastasi anopillasi ilmaiseksi ja kehtaat kitistä jos anoppi kertoo, että kolmen lapsen kanssa väsyttää :O
Oikeesti palkkaa lastenvahti jostakin firmasta niin ei tarvi nyyhkiä pahaamieltä. Ihme kermaperse.

Miksi ap ei saisi tuntea pahaa mieltä? Ei hän sitä kuitenkaan anopilleen vuodattanut.

Meilläkin isovanhemmat liki tappelee kuka saa lasta hoitaa, ja lapsi on usein hoidossa heillä, vaikka meillä vanhemmilla ei edes ole mitään sen kummempaa menoa. Tiedän että ollaan tosi "etuoikeutettuja" kun on niin osallistuvat isovanhemmat. Ymmärrän sen että toisilla voi olla paha mieli, jos omat vanhemmat ei edes kerran kymmeneen vuoteen voi ottaa lapsenlapsiaan hoitoon.... ei ole pakko ei, mutta onhan se vähän sääli. Lastenkin kannalta.

[QUOTE="vieras";29069196]Siis sinä hoidatat kolme lastasi anopillasi ilmaiseksi ja kehtaat kitistä jos anoppi kertoo, että kolmen lapsen kanssa väsyttää :O
Oikeesti palkkaa lastenvahti jostakin firmasta niin ei tarvi nyyhkiä pahaamieltä. Ihme kermaperse.[/QUOTE]

Sun on pakko olla trolli, ei kukaan ole noin hölmö. Eihän?

[QUOTE="...";29069194]Mitäs täällä taas vttuillaan? Joo tottakai saa sanoa, että oli rankkaa...mutta ihan oikeasti, tarviiko sitä sanoa? Kaikki tietää - ja varmasti myös lapsen vanhemmat - että kolmen ja joskus yhdenkin kanssa voi olla rankkaa. Mitä sitten? Eikö olisi mitään mukavaa kerrottavaa? Tai ihan vaan vaikka kiva olo, kun sai viettää aikaa lastenlasten kanssa?

Ymmärrän ap:ta.[/QUOTE]

Sama täällä. Ihme hyeenameininki täällä taas valloillaan. Jos isovanhempi ottaa noin harvoin hoitoon lapsenlapsensa, niin sen yhden kerran voi olla sanomatta mitään tuollaista. Sanokoon sitten seuraavalla kerralla kun pyydetään, että ei jaksa.

Ei se mitä sanoo vaan miten sanoo...
Kyllä meilläkin mummo sanoo jos 4 lastenlasta on ollut viikonlopun heillä hoidossa että ihanaa kun ne nyt saa palauttaa mutta mukavaa on ollut. Silti aina vaan uudelleen pyytelee lapsia yökylään ja mieluiten ottaa kaikki kerralla niin niillä on seuraa myös toisistaan. Ja riippuuhan se lasten iästäkin kuinka raskasta se on. Ihan pienet vaatii enemmän kuin isommat.
Enkä mä nyt niiiiiin raskaaksi 3 lapsen hoitoa 2 päivänä luokittelis...

Kyllä mäkin sanoisin että anoppi olisi voinut pitää mölyt mahassaan, jos noin harvoin kuitenkin lastenvahtina toimii. Olisihan sitten voinut vaikka seuraavan kerran sanoa kun ap olisi lastenvahdiksi pyytänyt, että kolme oli kyllä liikaa viimeksi.

Itsekin kyllä kannatan sitä että mummot vaan avaa suunsa ja sanoo jos lasten vahtiminen käy liian rankaksi, mutta luulisi että kerran kahteen vuoteen sen viitsisi omalle lapselleen palveluksena tehdä ilman narinoita.

Mä olen ilmeisesti jotenkin outo, mutta ymmärrän ap:n harmistuksen ja v*tutuksen vallan hyvin.
Aloituksesta oli pääteltävissä, ettei niitä muksuja sinne mummolaan mitenkään ihan ehtimiseen ole työnnetty, vaan viikonloppuvapaa taisi olla aika harvinainen ja ns. ansaittu.

Mulla on 4 lasta. Tiedän, että niiden hoitaminen voi olla, varsinkin moisen lauman kanssa pyörimiseen tottumattomalle, h*lvetin rankkaa.
Tästä syystä en mielelläni tai kovin usein ipanoitani muilla edes hoidata, ja kun sitä hoitoapua kysyn, on tarve yleensä ihan todellinen, oli se sitten jonkun "oikean" asian takia, tai siksi että koen tarvitsevani sen yhden-kaksi päivää ihan vaan ilman lapsia pysyäkseni järjissäni.
Toki sen lapsenvahdin voi palkata myös täysin ulkopuolisena, mutta mieluummin minäkin kysyn niiltä isovanhemmilta, kun ne kuitenkin on olemassa. Ja koska luotan kuitenkin isovanhempiin enemmän, kuin johonkin MLL:n tuntemattomaan ihmiseen.

Mulla silti on aina vähän huono omatunto niitä kenenkään niskoille työntää, ja ihan viimeiseksi haluan kuulla, että niiden hoitaminen on ollut ihan perC:stä.

Toivon, että jos ne lapset suostutaan tai jopa tarjoudutaan ottamaan, niin hommaan on asennoiduttu sen verran, ettei jälkeenpäin tarvitse kuulla valitusta ja narinaa.
Tiedän itsekin, että niiden kanssa on raskasta.
Koska aina on myös vaihtoehto kieltäytyä ottamasta ollenkaan, ja sen kortin voi isovanhemmat sitten myös ihan vapaasti käyttää, mulle tulee ainakin rehellisestä kieltäytymisestä paljon vähemmän paha mieli kuin siitä, että suostutaan hoitamaan ja sitten naristaan jälkeenpäin marttyyrina, kuinka se oli ihan järkyttävän kamalaa.

No minusta on outoa, jos isovanhemmat eivät halua ottaa lapsenlapsia luokseen(jos terveyttä yms mahdollisuuksia on), saati sitten, että eivät edes kylässä ollessa halua olla lapsen kanssa, että vanhemmat voisivat kahvin juoda rauhassa, niin kuin joku kirjoitti. Ei toki hoitovastuu isovanhemmille kuulu, mutta hyvin outoa mielestäni, ettei haluta auttaa/osallistua. Niin ja meillä ei ole isovanhempia lähellä, hoidamme lapsemme itse. Omista vanhemmista ei juuri hoitajaksi ole, äidistä hetken viihdyttäjäksi. Miehen vanhemmat mielellään hoitaisivat, mutta eivät ole suomalaisia, eivätkä asu Suomessa. Kotimaassaan olevia lapsenlapsiaan kyllä hoitavat reissujenkin ajan ja meitä auttavat, kun menemme lomalle sinne, mutta toki itse olemme sitten kanssa mukana. Mutta mielestäni miehen vanhemmilla on ihana asenne; halutaan osallistua lastenlasten elämään, tutustua heihin ja auttaa vanhempia.

Tietenkin se on isovanhemmille rankkaa kunkaikki tulee saman aikaan hoitoon.
Eikö anoppi tiennyt sen olevan rankkaa vai käävikö niin että te vaan päätitte että ei olle oltu missään 2vuoteen kahden joten anoppi hoitaa?
Palkaa seuraavaksi hoitaja ;)
Ei tässä allekirjoittaneellakaan ole anoppeja ja mummoja hoitamassa ja MLL palvelut ne meillekin on tuttuja. Tokihan se maksaa mutta parempi lasten olla kunnollisen hoitajan kanssa kuin pahimmillaan kuunnellamummoa joka on pakotettu siihen lastenhoito hommaan joka sitten pahimmillaan haukkuu lapsien vanhempia lapsen kuullen

Jos suostuu toisen lapsia (vieläpä omia lapsenlapsiaan) hoitamaan niin valitus ja narina jälkeenpäin on mautonta, varsinkin kun kyse on noin harvoin tapahtuvasta avusta. Kuitenkin kolme lasta on paljon tottumattomalle ja voi olla että alkuun meno on ollut turhan vauhdikasta, silloin on parempi sanoakin ettei ota kaikkia kerralla. Kivempi niin lapsille kuin isovanhemmille että tilanne on sellainen josta molemmat tykkää ja aikaa lapselle/lapsille on riittävästi.

Riippuu siis miten anoppi asian ilmaisi, mutta itse pitäisin ihan rakentavana kehitysideana sitä ettei ota kaikkia lapsia kerrallaan. Tuon joko kaikki tai ei mitään-linjan sijaan voisi kysellä mitä anoppi itse ehdottaisi; haluaisiko lapsia luokseen yksitellen tai ehkä kaksi kerrallaan. Jatkossa sitten osa lapsista olisi mummolassa ja osa muualla hoidossa kun vanhemmat haluavat omaa aikaa. :)

Suurempien perheiden yksi ongelma on nimenomaan tuo että on vaikea löytää hoitopaikkaa kaikille kerralla, silloin kannattaa tosissaan miettiä vaihtoehtoja missä lapset olisi eripaikoissa.

Vituttaa ja harmittaa niin paljon, tuntuu että räjähdän!

Pitkästä aikaa (pari vuotta sitten viimeksi) veimme lapset mummolaan hoitoon viikonlopuksi jotta saisimme ollan kahdestaan. Olihan se ihanaa laatuaikaa!! Sunnuntaina kun haimme lapset mummolasta, alkaa heti valitus ettei ikinä enää ota kaikkia kolmea yhtäaikaa, on ollu niin kova hommaa! Anteeksi, että me mieheni kanssa pyysimme sinua katsomaan lapsenlapsiasi viikonlopun, jota teemme TODELLA harvoin! Kiitos anoppi, pilasit onneni ihanasta viikonlopusta!

Jos lapset on pieniä niin siinä on oikeasti anopille kova homma, olisit vaan kiitollinen että otti hoitoon. Eihän se todellakaan ole mikään itsestäänselvyys tai anopin velvollisuus.

Onpas täällä tylyjä kommentteja. Itse en olisi niinkään pahoillaan siitä että oma fiilis meni piloille, vaan siitä että lapsilla on isovanhemmat, jotka eivät halua olla heidän kanssa. Meidän lapsille ainakin isovanhemmat on kaikki kaikessa ja todella läheisiä ja rakkaita. Kamalaa ajatella että jollakulla on noin ikävästi asiat.

Ja joo, onhan se rankkaa mutta myös antoisaa ja ihanaa olla lasten kanssa. Mitä tulee lasten jakauttamiseen useampaan paikkaan, ottaisin tässäkin huomioon lasten iät ja luonteen. Meidän toinen lapsi voi olla milloin vain missä vain itsekseen ilman ongelmia, mutta toinen kaipaa aina toisen tukea ja turvaa kun ollaan kodin ulkopuolisessa maailmassa. Toki on hyvä totuttaa itsenäiseksikin, mutta en tekisi sitä ehkä niinä kertoina kun haluaa omaa aikaa, vaan pikku hiljaa lyhyempinä hoitoaikoina. Lapsilla on siis toisitaan myös tukea turvaa, jos eivät ole tottuneita yökyläilijöitä. Ja minusta kaiken ajattelun pitäisi lähteä ennen kaikkea lapsen näkökulmasta, ei siitä mitä aikuinen ihminen jaksaa. Kyse on kuitenkin kahdesta päivästä, ei viikoista.

Tsemppiä ap!

Onpa paljon isovanhempia jotka eivät viitsi eivätkä välitä lapsenlapsistaan. Surullista :(

Ap:n tapauksessa ei selkeesti ole haluakaan lähentää välejä niihin lapsiin kun noin harvoin saavat edes olla kunnolla yökyläilemässä ja siitäkin valitetaan. Onhan se sitte odotettavissakin että voi tulla rankkaa. Lapsiin pitää tutustua kunnolla ja olla halua viettää niitten kanssa aikaa.

Minkä takia ne on muuten yleensä ne anopit jotka on näitä laiskureita? Siis äidin vanhemmat yleensä on niitä läheisempiä ja sit on nää isään vanhemmat joita ei kiinnosta tai jotka eivain viitsi. Mistähän se johtuu?

Sairaudet on asia erikseen et oikeesti jos on huonokuntoinen isovanhempi niin tokihan se on ymmärrettävää mut ihan selkeesti on nähtävissä tää itsekkäiden anoppiloiden suuri määrä.

Onneks mun vanhemmat on just sellaisia ihanne isovanhempia. Niille joka ikinen lapsenlapsi on ollut tärkeä. Ja jokaisen kanssa ovat viettäneet aikaa. Mun äiti varsinkin on sellainen hoitajaluonne että tykkää touhuta lasten kanssa.
Onneksi asuvat 50 km päässä joten apu on aina lähellä ja saadaan viedä kaikki 3 lasta vaikka keskellä yötä hoitoon jos tulee joku hätä.

Totta helvetissä mä tiedän että kolmen lapsen hoitaminen rankkaa!!!! Oottekste nyt aivan idiootteja?!?! Mä en nyt kuiten alottanut tätä keskustelua sen takia, että te voisitte arvostella minua ja minun valintoja, koska ette e raukat minua edes tunne. Ette tiedä minusta mitään ettekä elämäntilanteestani. Ette yhtikäs mistään!!!!! Mä vaan avauduin tänne tänään koska mulla oli niin perkeleen paha mieli ja mä sain sen purattua tänne muutamin lausein, koska mulla oli siihen tarve. Se on jännä, että kyllä ihmiset osaa olla ilkeitä toisia kohtaan. Ihminen on toiselle ihmiselle susi.

Ollaan kai sit idiootteja me raukat ku ei heti olla samaa mieltä sun kanssa, että anoppi on ihan joutilas että voi aivan hyvin hoitaa kolmea pikkulasta koko viikonlopun. Vois anoppi kyl oikeestaan hoitaa niitä sun lapsosia vaikka koko kuukauden niin saisit kunnon loman lapsistasi. Mut eihän me mistään mitään tiedetä.

Yrittäkää muistaa hoitopyynnöissänne myös se hoitajan jaksaminen ja tilannetajua ja ymmärrystä myös hänelle.

Lapseton hoitoapu tai isovanhemmat kokevat väkisinkin lastenhoidon huomattavasti raskaampana , kuin päivittäin lapsia hoitavat. Ja raskaampaahan se on.

Eli kolmen lapsen hoito vastaa mummulle/lapsettomalle hoitajalle ehkä 5 lapsen hoitoa äidille.

Ja vaikka se anoppi olis kipeänä ni se on vain tekosyy, ihan hyvin voi hoitaa useaa vilkasta lasta ku ottaa vähä panadolia. Anopin nyt vaan kuuluu hoitaa niitä lapsia, niin se vaan on :)

Yhteistyössä