Mä olen ilmeisesti jotenkin outo, mutta ymmärrän ap:n harmistuksen ja v*tutuksen vallan hyvin.
Aloituksesta oli pääteltävissä, ettei niitä muksuja sinne mummolaan mitenkään ihan ehtimiseen ole työnnetty, vaan viikonloppuvapaa taisi olla aika harvinainen ja ns. ansaittu.
Mulla on 4 lasta. Tiedän, että niiden hoitaminen voi olla, varsinkin moisen lauman kanssa pyörimiseen tottumattomalle, h*lvetin rankkaa.
Tästä syystä en mielelläni tai kovin usein ipanoitani muilla edes hoidata, ja kun sitä hoitoapua kysyn, on tarve yleensä ihan todellinen, oli se sitten jonkun "oikean" asian takia, tai siksi että koen tarvitsevani sen yhden-kaksi päivää ihan vaan ilman lapsia pysyäkseni järjissäni.
Toki sen lapsenvahdin voi palkata myös täysin ulkopuolisena, mutta mieluummin minäkin kysyn niiltä isovanhemmilta, kun ne kuitenkin on olemassa. Ja koska luotan kuitenkin isovanhempiin enemmän, kuin johonkin MLL:n tuntemattomaan ihmiseen.
Mulla silti on aina vähän huono omatunto niitä kenenkään niskoille työntää, ja ihan viimeiseksi haluan kuulla, että niiden hoitaminen on ollut ihan perC:stä.
Toivon, että jos ne lapset suostutaan tai jopa tarjoudutaan ottamaan, niin hommaan on asennoiduttu sen verran, ettei jälkeenpäin tarvitse kuulla valitusta ja narinaa.
Tiedän itsekin, että niiden kanssa on raskasta.
Koska aina on myös vaihtoehto kieltäytyä ottamasta ollenkaan, ja sen kortin voi isovanhemmat sitten myös ihan vapaasti käyttää, mulle tulee ainakin rehellisestä kieltäytymisestä paljon vähemmän paha mieli kuin siitä, että suostutaan hoitamaan ja sitten naristaan jälkeenpäin marttyyrina, kuinka se oli ihan järkyttävän kamalaa.