Ihana viikonloppu, mutta anoppi pilasi sen sunnuntaina...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29069297]Tokihan se maksaa mutta parempi lasten olla kunnollisen hoitajan kanssa kuin pahimmillaan kuunnellamummoa joka on pakotettu siihen lastenhoito hommaan joka sitten pahimmillaan haukkuu lapsien vanhempia lapsen kuullen[/QUOTE]

Ei ole rahaa :(

Olisiko pitänyt valehdella hänen? en kehtaisi viedä noin montaa lasta kenellekään hoitoon.Pidät kovan kurin ja rajat ja opetat pitämään sun kiinni ja pyytämään puheenvuoron, niin ehkä voi ottaa 3 ensi kerralla.

Toisaalta ku ei se mummo oo ilmeisesti paljo lapsia viime aikoina hoitanu niin voi olla että oli sillekki yllätys että oli niin rankkaa. Oisko ap mahdollista jakaa niitä lapsia useampaan paikkaan?
Silloin harvoin jos mä saan lapset hoitoon niin kaikki kolme hoitoa tarvitsevaa menee eri ihmisille. Eli käytännössä tosi harvoin sattuu niin että sais kaikki yhtä aikaa, edellisestä kerrasta on yli vuosi.

Mutta mitä jos mummosta se kolmen kanssa samaan aikaan oleminen on ollut niin rankkaa, ettei tosiaan halua KAIKKIA lapsia samaan aikaan hoitoon, niinkuin asian ilmaisi (ainakin mun luetun ymmärtämiselläni). Ei sanonut, ettei ota yhtäkään lapsista enää ikinä vaan ettei ota kaikkia enää samaan aikaan. Toki asian olisi voinut ilmaista korrektimminkin, mutta ei se nyt ihan väärinkään ole sanottu. Niin, että siitä pitäisi ymmärtää, jotta mummo ei lapsenlapsistaan välittäisi tuon taivaallista.

Itsellänion neljä omaa ja yksi lainalapsi (joka on siis mieheni) ja välillä on sitten viellä hoitolapsia näiden kaikkien kanssa samaan aikaan hoidossa. Ja kyllä, vieras lapsi on aina vieras lapsi. Joskus hoitourakan jälkeen käy mielessä ettei tasan seuraavaan vuoteen samanlaista vuorokautta vaikka tulipalo syttyisi :) Eikä se todellakaan tarkoita sitä, ettenkö välittäisi näitä hoitolapsista ollenkaan tai niitä hoitoon tahtoisi. Tahdon kyllä ja säännöllisesti tulee otettua kotiin tai mentyä kaverin luokse hoitamaan. Mutta kieltämättä välillä on aika hulabaloota, jonka jälkeen tuntuu että tarttis karata viikoksi yksin etelään :D

Ymmärrän ap:ta oikein hyvin. Kyllä se olisi ihan oikeasti joskus kiva tehdä jotain miehen kanssa ilman lapsia... me ollaan miehen kanssa käyty 3v sitten kerran leffassa ja aika monta vuotta menee ennenkuin seuraavasta kerrasta voi edes haaveilla. Minua ärsyttää mummin valitus siitä kun näkee lapsenlapsia niin harvoin. Hän itse valitsi muuttaa yli 300km päähän meistä ja nyt sitten valittaa kun näkee lapsenlapsia niin harvoin ja kun ei voi ottaa lapsia yökylään. Toinen on erityislapsi jota ei todellakaan voi jättää yökylään ihmiselle jota näkee muutaman kerran vuodessa. Lapsen tulee nähdä vierasta ihmistä todella usein että uskaltaa luottaa niin että voi jäädä ilman vanhempia tämän luokse.

Siis ei siinä mitään, kylllä me omat lapset hoidamme, mutta ei nyt millään jaksaisi kuunnella mummin valitusta omista valinnoistaan :headwall:

No tarviiko sitä laatuaikaa tosiaan ollenkaan kahestaan? Miksei lasten kanssa voisi pitää laatuaika hetkia eli koko perheenä.
Meillä ei ole ikinä lastenhoitajaa ja miksi ne antaisin hoitoon? en koe sitä tarpeelliseksi enkä myöskään laatuaikaa mieheni kanssa. En varmaan osaisi olla miehen kanssa vaan kahestaan.
Isovanhemmat eivät edes ota lapsiamme hoitoon ja en ole kyllä sitä vaillakaan.

[QUOTE="vieraana";29069548]Ymmärrän ap:ta oikein hyvin. Kyllä se olisi ihan oikeasti joskus kiva tehdä jotain miehen kanssa ilman lapsia... me ollaan miehen kanssa käyty 3v sitten kerran leffassa ja aika monta vuotta menee ennenkuin seuraavasta kerrasta voi edes haaveilla. Minua ärsyttää mummin valitus siitä kun näkee lapsenlapsia niin harvoin. Hän itse valitsi muuttaa yli 300km päähän meistä ja nyt sitten valittaa kun näkee lapsenlapsia niin harvoin ja kun ei voi ottaa lapsia yökylään. Toinen on erityislapsi jota ei todellakaan voi jättää yökylään ihmiselle jota näkee muutaman kerran vuodessa. Lapsen tulee nähdä vierasta ihmistä todella usein että uskaltaa luottaa niin että voi jäädä ilman vanhempia tämän luokse.

Siis ei siinä mitään, kylllä me omat lapset hoidamme, mutta ei nyt millään jaksaisi kuunnella mummin valitusta omista valinnoistaan :headwall:[/QUOTE]

Tyhmä mummi, joutas kuolla pois : /

[QUOTE="vieras";29069655]Tyhmä mummi, joutas kuolla pois : /[/QUOTE]

Siksikö että osaa myös omaa elämäänsä elää eikä ole ilmainen lapsenpiika?
Eihän kaikki äidit imetäkkään lastaan, pitäsikö näiltäkin ottaa lapsi pois? Ajattele miten paljon tuhoaa nekin äidit luontovaroja jotka ei kestoile tai pese pyykkejään käsin ja vähintään pesupähkinöillä ja listaa voisi jatkaa.

Oma vikas kun oot ottanu tollasen miehen jolla on tollanen äiti kuin sun anoppi. Nyt sun pitää heti ottaa ero ja hankkia parempi mies jolla on sellanen auliimpi ja mieluusti nuorempi äiti - mahdollisesti lastenhoitaja koulutukseltaan niin saat lapset kunnon hoitoon ilman tollasta valitusta mistä tulee pahamieli.

Aika ilkeästi ja ajattelemattomasti jotkut täällä arvostelevat ap:n lapsilukumäärää ja perhesuunnittelua, vaikka nuo kommentot ovat kyllä niin tuttuja. Etenkin yhden lapsen (mukavuudenhaluisten) äitien suusta.

Meilläkin on 3 lasta ja aika harvoin päästään mihinkään miehen kanssa kahdestaan, mutta me olemme tämän itse valinneet ja kyllä minä tiesin mihin ryhdyn kun lapsia tein. Vaikka ei sen puoleen, silloin kun on laiskat isovanhemmat (tarkoitan niitä jotka eivä viitsi/jaksa/halua lapsenlapsiaan hoitaa), on ihan sama onko niitä lapsia se 1 vai 3! Itselläni tällaiset vanhemmat, pyytävät kyllä lapsenlapsiaan yökylään ja hoitoon, mutta kun aletaan tarkemmin sopia päivämäärää, niin kappas onkin heillä jos jonkinlaista muuta kissanristiäistä. Ja jos joskus ottavat (n.1-2 kertaa vuodessa) lapsemme muutamaksi tunniksi hoitoonsa, niin valittavat kyllä kuinka raskasta ja rankkaa on ollut juosta pienempien perässä. Ja huom!!! omat lapseni ovat vielä sieltä kilteimmästä ja rauhallisemmasta päästä, ei todellakaan mitään ADHD-lapsia!

Sanoisin, että älä välitä ap, meitä on täällä muitakin samassa jamassa. Mutta lohduttautukaamme sillä ajatuksella, että kohta ne lapset kasvavat ja heidät voi jättää vaikka kavereille yökylään.

[QUOTE="vieras";29069626]No tarviiko sitä laatuaikaa tosiaan ollenkaan kahestaan? Miksei lasten kanssa voisi pitää laatuaika hetkia eli koko perheenä.
Meillä ei ole ikinä lastenhoitajaa ja miksi ne antaisin hoitoon? en koe sitä tarpeelliseksi enkä myöskään laatuaikaa mieheni kanssa. En varmaan osaisi olla miehen kanssa vaan kahestaan.
Isovanhemmat eivät edes ota lapsiamme hoitoon ja en ole kyllä sitä vaillakaan.[/QUOTE]

"En varmaan osaisi olla miehen kanssa vaan kahestaan." :O

Ookei.. Sinä et siis kaipaa kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa, mutta kaipaako miehesi sinun kanssa?

"En varmaan osaisi olla miehen kanssa vaan kahestaan." :O

Ookei.. Sinä et siis kaipaa kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa, mutta kaipaako miehesi sinun kanssa?

Nii-in, ja kun lapset muuttaa pois kotoa ja nim."vieras" jää miehensä kanssa kahden, niin ero siinä varmaan tulee, kun ei osatakaan olla enää kuten mies ja vaimo...Hoitakaa nyt hyvät ihmiset edes joskus sitä parisuhdettannekin, iltaisin pari tuntia miehen kanssa lasten mentyä nukkumaan ei sitä ole, joskus tarvitaan arkeenkin hitunen luksusta! Älkää aliarvioiko niitä miehiänne, vaikka itse olette omistautuneet vain lapsillenne!!

No missäs ap sun omat vanhemmat on? Entäs appi? Eikö ole kavereita, sisaruksia?

Kolme yhtäaikaa olisi ainakin mulle kyllä yksinkertaisesti liikaa, kaiken puolesta. En edes sanois juu, vaan ilmoittaisin että jos nyt ette osaa paremmin sumplia lastenne hoitojärjestelyjä niin sitten ette osaa; kerrallaan meille mielellään yksi tai enintään kaksi.

Ja en ole mummi ollenkaan, mutta mieheni on kylläkin ukki. Joten kyllähän noita muksuja meillä siis välillä on. Onneksi mieheni aikuisista lapsista 2/3 ovat neuvottelukykyisiä ja järjestelytaitoisia ihmisiä, sen yhden kanssa on vähän säätöä välillä.

Nyt näyttää unohtuvan se, että anoppikin on ollut joskus äiti ja hoitanut lapsensa aikuisiksi. Rumba on jo kerran käyty läpi, eikä voimat ole enää ihan samat kuin 20-30 vuotta sitten. Joten onko oikeastikin väärin todeta, ettei enää jaksa? Ettei jaksa samaa kuin ennen.

Eikö voi olla iloinen siitä, mitä sai kuin alkaa kiukuttelemaan, mitä jäi puuttumaan. Anopin väsähtäminen on vain elämää. Tuskin ap lähtee potkimaan muitakaan päähän siksi, ettei jonkun voimat riitä.

No ei ole pakko ottaa hoitoon kolmea noin pitkäksi aikaa. Mutta jos mulle kävis noin, että mummi ottaisi hoitoon ja sitten tosiaan valittais kovasti lopuksi, niin en mäkään tykkäis ja varmaan en enää veis lapsia uudelleen sinne hoitoon. Tai sitten ainakin veisin lyhyemmäksi aikaa ja varmistelisin kovasti etukäteen, että onhan tämä nyt varmasti ok eikä liian raskasta.

Itse en ole saanut koskaan lastenhoitoapua isovanhemmilta. Jotkut taas pitää sitä itsestäänselvyytenä.

Sanot, että ihana viikonloppu, jonka anoppi pilasi. Kuitenkin hänhän se juuri oli, joka mahdollisti ihanan viikonlopun viettämisen kaksin. Otti vaan vähän voimille mummilla ja kunhan vähän väsymystään huokaili. Vie jatkossa lyhyemmäksi aikaa ja muista aina kysyä, sopiiko, ja muista aina kiittää.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="ahaa";29069671]Siksikö että osaa myös omaa elämäänsä elää eikä ole ilmainen lapsenpiika?
Eihän kaikki äidit imetäkkään lastaan, pitäsikö näiltäkin ottaa lapsi pois? Ajattele miten paljon tuhoaa nekin äidit luontovaroja jotka ei kestoile tai pese pyykkejään käsin ja vähintään pesupähkinöillä ja listaa voisi jatkaa.[/QUOTE]

Siis mun pointti oli se että mummi valittaa siitä ettei näy lapsia tarpeeksi sen jälkeen kun itse valitsi muuttaa kauas lapsenlapsien luota. En odota että on ilmainen lapsenpiika, mutta en jaksaisi kuunnella valitusta hänen omista valinnoistaan.

Mä ymmärrän ap:ta. Muakin raivostuttais jos anoppi valittais kun noin harvoin hoitaa. Multa ei tarvis tuon jälkeen kovin usein odottaa vanhainkotivierailuja kun niiden aika koittaa. Sitä saa mitä tilaa. Kuka nyt vanhainkodissa jaksaa joka kuukausi käydä, pitäis anopin ymmärtää...

[QUOTE="vieras";29070225]Sanot, että ihana viikonloppu, jonka anoppi pilasi. Kuitenkin hänhän se juuri oli, joka mahdollisti ihanan viikonlopun viettämisen kaksin. Otti vaan vähän voimille mummilla ja kunhan vähän väsymystään huokaili. Vie jatkossa lyhyemmäksi aikaa ja muista aina kysyä, sopiiko, ja muista aina kiittää.[/QUOTE]

Miksi pitäisi muka kysyä että sopiiko, saati kiittää? Omia lapsenlapsiaanhan nuo on. Ei voi olla niin väsynyt ettei jaksaisi hoitaa.

[QUOTE="Minna";29070904]Mä ymmärrän ap:ta. Muakin raivostuttais jos anoppi valittais kun noin harvoin hoitaa. Multa ei tarvis tuon jälkeen kovin usein odottaa vanhainkotivierailuja kun niiden aika koittaa. Sitä saa mitä tilaa. Kuka nyt vanhainkodissa jaksaa joka kuukausi käydä, pitäis anopin ymmärtää...[/QUOTE]

Kannattaakin laittaa ylös ne kerrat mitä se anoppi niitä lapsia hoitaa, niin tietää sit minkä verran on vierailtava vanhainkodissa aikanaan. Ei tarvi siellä sit turhaan juosta.

Mä ymmärrän sua. Meillä on tosin vain yksi lapsi, ja oli vain yhden yön mummolla ja ukilla kylässä. Mulla ja miehellä oli ihana viikonloppu, mutta kun mentiin hakemaan, oli anoppi naama väärinpäin ja "Siis me ei kyllä voida hoitaa. Tää on ihan liian raskasta. Ei me kyllä enää voida ottaa."
Ja itse olivat lasta sinne toivoneet, ja sitten esittivät kuin olisi meidän syytä, että oli niin kamalaa ja he eivät jaksa.

Hei Rops ja kumppanit, ihan todella...Rops on tietysti loistanut täällä typeryydellään ennenkin, ettei sinänsä yllätä.

Ap sympatiat sulle, O. Tosi ikävä mennä hattu kourassa apua pyytämään. Ja itse ainakin halauaisin kuvitella, että lapsenlapsi on isovanhemmille myös rikkaus eikä taakka. Eri asia jos lapset jatkuvasti hoidattaa mummolassa, mutta tästähän ei tässä aloituksessa ollut kyse.

Pariskunta tarvitsee kahden kesken oloa. Itse suosittelen aina pareille date night eli kahdestaan mieluiten pari kertaa kuukaudessa. Niin suhde pysyy hyvänä, eikä tarvitse erota niin helposti.

Ymmärrän ap:ta, olishan se mukavaa lapsillekin olla yökylässä mummolassa. Onko sinun vanhemmillasi tätä mahdollisuutta?

[QUOTE="...";29071311]Hei Rops ja kumppanit, ihan todella...Rops on tietysti loistanut täällä typeryydellään ennenkin, ettei sinänsä yllätä.

Ap sympatiat sulle, O. Tosi ikävä mennä hattu kourassa apua pyytämään. Ja itse ainakin halauaisin kuvitella, että lapsenlapsi on isovanhemmille myös rikkaus eikä taakka. Eri asia jos lapset jatkuvasti hoidattaa mummolassa, mutta tästähän ei tässä aloituksessa ollut kyse.[/QUOTE]

Kukahan nyt oli typerä?

Omia mielipiteitäni julki toin.

Kyllä lapsenlapset ovat rikkaus, en ole sitä kieltänytkään, mutta jossainhan siinäkin tulee raja vastaan.

Yhteistyössä