K
köh
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:hei, nyt unohtui asian ydin....entä jos sillä äidillä ei todellakaan ole YHTÄÄN KETÄÄN joka KOSKAAN voisi lapsia katsoa. mulla on täät ilanne, ja siksi mun 6v eskarilainen on osan kesää hoidossa 3pvä/vko/6h/pvä. se on ainut oma aika mitä mulla on. olen 6 vuotta ollut 24H/365 lapsen kanssa..enkö ole ansainnut edes joskus hetken omaa aikaa vai onko se niin helvetin väärin?
No, mä olin 12 vuotta yh, joka ikinen päivä 24 h vastuussa, 165 päivää vuodessa, en vienyt lapsiani virikehoitoon, tosin silloin ei tuollaisesta ollut vielä puhettakaan. Lasteni isä kuoli odottaessani toista lasta, eikä minulle jäänyt ketään muuta...Mulla oli omaa aikaa silloin kun lapset nukkuivat, iltaisinkin useampi tunti. Koltoa en tietenkään voinut lähteä tuolloin, mutta sain oilla ja tehdä mitä halusin, riitti mulle. Nykyajan äideille vaan ei mikään riitä....laiskuus huipussaan, oma napa on tärkein, vaikka lasten oman parhaan kustan nuksella. Niin, ja tuot nuorempi lapseni on 13, eli noista "vanhoista hyvistä ajoista" ei vielä kovin kauan ole.
Sujbjektiivinen päivähoito pois kokonaan, tilalle voisi tulla todelliseen tarpeeseen hoitopaikkoja aidosti tarvitseville, mutta lääkärin/sosiaaliviranomaisen suosituksesta.