Alkuperäinen kirjoittaja .:hei, nyt unohtui asian ydin....entä jos sillä äidillä ei todellakaan ole YHTÄÄN KETÄÄN joka KOSKAAN voisi lapsia katsoa. mulla on täät ilanne, ja siksi mun 6v eskarilainen on osan kesää hoidossa 3pvä/vko/6h/pvä. se on ainut oma aika mitä mulla on. olen 6 vuotta ollut 24H/365 lapsen kanssa..enkö ole ansainnut edes joskus hetken omaa aikaa vai onko se niin helvetin väärin?
tää ei suinkaan ole väärin. Se on väärin, että äitiyslomalla oleva äiti, jolla on mies säännöllisessä päivätyössä ollen illat kotona apuna arjessa, saa vauvan sisaruksille hoitopaikat. Joskus jopa kokopäiväiset. Ja aina parempi jos mies matalapalkka-alalla, ja äiti tosiaan kelan rahoilla, ovat hyvinkin alhaisessa maksuluokassa.
Minusta tuo on kohtuutonta systeemin hyväksikäyttöä.
Sitten taas, jos tuossakin tilanteessa on todettu virikepaikan tarpeellisuus esim. lapsen kehityksen kannalta, tai äidillä todettu esimerkiksi masennusta niin sehän on jo täysin eri asia. Mutta nk. ihannetilanteessa missä kaikki on ok, perhe tavallinen ilman mitään ongelmia, hoitopaikalle ei ole todellista tarvetta.