Ihmisen tuho ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maailmanloppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maailmanloppu

Vieras
Tuhoaako ihminen itsensä? Nytki on maailma ylikansoitettu ja saasteet tuhoaa meidän ilmapiirin, maailma on suistumassa tuhoon ja syy on ihminen.. Jos ihminen kuolisi yhtäkkiä sukupuuttoon pelastuisko maailma? Miksi osa uskonnoista vaatii pakkosynnytystä vaikka ihmiskunta on selvästi tuhoon tuomittu omilla teoillaan?

Totta. Harva vaan viitsii montaakaan ajatusta uhrata asialle. Ja siinä on juuri se syy, miksi ihminen tuhoaa itsensä - ei viitsitä omaa napaa pidemmälle katsoa. Outoa tästä tekee sen, että lapset silti on niin kamalan tärkeitä, mutta silti, heidän tulevaisuudellaan ei tunnu olevan mitään merkitystä. Mä en ymmärrä tätä ristiriitaa. Jos asiasta puhutaan, siitä vain voivotellaan.

Kannattaa katsoa elokuva The Yes Men fix the world. Pyörii juuri leffateattereissa. Siinä vähän kapitalistien näkökulmaa:

"Tärkeintähän on, että me saamme rahaa, ei sillä ole väliä, jos jossain tehdas räjähtää ja ihmisiä kuolee."

Kyllä, ihminen tappaa itsensä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totta. Harva vaan viitsii montaakaan ajatusta uhrata asialle. Ja siinä on juuri se syy, miksi ihminen tuhoaa itsensä - ei viitsitä omaa napaa pidemmälle katsoa. Outoa tästä tekee sen, että lapset silti on niin kamalan tärkeitä, mutta silti, heidän tulevaisuudellaan ei tunnu olevan mitään merkitystä. Mä en ymmärrä tätä ristiriitaa. Jos asiasta puhutaan, siitä vain voivotellaan.

Peesi! Itse olen usein miettiny tätä samaa, onko väärin jos joku ei halua synnyttää lapsia tähän maailmaan?

Tämä asia on helppo kieltää ja unohtaa. Moni ajattelee ettei tämä meidän elämää koske. Ihminen on hyvä kieltämään asioita itseltään,en ole itse mikään luomu äiti, yritän kuiten säästää luontoa ja olen hyvin tietoinen että mikä tämän maapallon elämän suunta on. Päivittäin kuolee eläimiä sukupuuttoon ja yksin ihminen on syypää, pitää saada riisiä ja banaania ei väliä kuinka monta tuhatta eläin lajia tuhoutuu näiden tieltä.

Uusi laki pitäis tehdä että korkeintaan kaksi lasta saa olla.

Lasten saannin rajoittaminen ei ole ratkaisu. Luonto pitää kyllä huolen siitä ettei maailma ylikansoitu, jos vaan ihminen pitää huolta luonnosta ja kunnioittaa sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:

Lasten saannin rajoittaminen ei ole ratkaisu. Luonto pitää kyllä huolen siitä ettei maailma ylikansoitu, jos vaan ihminen pitää huolta luonnosta ja kunnioittaa sitä.

Kyllä vain, se olisi ehkäpä ainut tehokas keino estää väestönkasvu. Maapallohan on JO ylikansoittunut.

Kyllä vain, se olisi ehkäpä ainut tehokas keino estää väestönkasvu. Maapallohan on JO ylikansoittunut.

Aivan, se on jo!

Millä perusteella?

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Ydinsota tai yellowstonen kajahdus tuhoaa ihmiskunnan

tai voihan tuolta taivaalta tupsahtaa sellanen järkäle, joka meiät täältä pyyhkäsee! oikeesti, mä en usko, että maailma loppuu, ennen kuin aurinko meidät nielasee. ihminenhän toki täältä lähtee jo kauan ennen sitä, mutta eiköhän tuo luonto ota takaisin sen mitä menetti. kattokaa vaikka tshernobylin ja prypjatin aluetta. siellä se kasvillisuus vaan sitkeästi pukkaa hylätyn betonin läpi :D

Millä perusteella?

googleta

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Ydinsota tai yellowstonen kajahdus tuhoaa ihmiskunnan

tai voihan tuolta taivaalta tupsahtaa sellanen järkäle, joka meiät täältä pyyhkäsee! oikeesti, mä en usko, että maailma loppuu, ennen kuin aurinko meidät nielasee. ihminenhän toki täältä lähtee jo kauan ennen sitä, mutta eiköhän tuo luonto ota takaisin sen mitä menetti. kattokaa vaikka tshernobylin ja prypjatin aluetta. siellä se kasvillisuus vaan sitkeästi pukkaa hylätyn betonin läpi :D

Luonto kyllä selviää muttei ihminen eli ihminen tuhoaa itsensä.

Kyllä se auttaisi, pitäähän ihmisten jossaki asua ja kaupungit kasvaa kun ihmisiä syntyy liikaa.

Yhteistyössä